Sprężyna centralan jak ona działa?
|
mat199222 |
Dodany dnia 26-01-2011 10:35
|
Coś wiem
Postów: 270
Data rejestracji: 22.01.11
Pomógł: 8 Skąd: Giżycko
Status upomnienia:
|
Witam!!
Chciałbym się dowiedzieć jak działa centralna sprężyna, wiem że są różne twardości i co one zmieniają, wiem że zalecana się przy wymianie wariatora na polni SC wymienić sprężynki sprzęgła i sprężynę centralną na jakie jest to najlepiej zrobić i dlaczego co to zmieni w układzie pracy mojego skutera? |
|
|
|
Wojtek007 |
Dodany dnia 26-01-2011 10:45
|
Mechanik
Postów: 1298
Data rejestracji: 03.07.10
Pomógł: 22 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
Np. gdy skuter ma mega przyśpieszenie do 30 a od 30-45 muł to najlepiej wymienić sprężyn centralna na +30 wtedy skuter pojedzie na pełnych obrotach i z płynnym przyspieszeniem
Suzuki Katana AY 50 Performance!
Rok:1997
Chłodzenie: Powietrze (AC)
Tuning:
*Mechaniczny
-Przełożenie pierwotne Top Racing
-Przełożenie wtórne od Aprili Sr DiTech
-Tłumik Tecnigas Next R
-Wariator Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special
-Świeca NGK
-Rolki 5g Polini
-Czerwone sprężynki sprzęgła Hebo
*Optyczny
-Ledy w soczewkach
-Przyciemnione klosze
-Czarne felgi
-Bed look
-Stopka boczna Buzzetti
-Pokrywa na czarno
-Skrócony tylni błotnik
-Przedłużka
-Śruby z pokrywy na czerwono
-1 lustrko
-Opona Heidenau K61
http://picasaweb....YmEo7L8DA#
V-max: 90km/h ! |
|
|
|
GrUbY |
Dodany dnia 26-01-2011 11:53
|
Nowy
Postów: 21
Data rejestracji: 23.01.11
Pomógł: 1
Status upomnienia:
|
Centralka ściska pasek między dwoma talerzami korektora momentu obrotowego a wariator mam za zadanie wcisnąć pasek głębiej pomiędzy talerze korektora a na wariatorze pasek wchodzi wyżej i tak zwiększa się prędkość twojego owada ......A gdy założysz twardszy docisk zwiększają się obroty silnika i jest lepsze i płynne przyśpieszenie...... a gdy założysz zbyt lekkie rolki a za mocny docisk to obroty będziesz miał takie że ci plomby z zębów powypadają i strasznie wolny będzie bo rolki nie będą miały siły by ścisnąć sprężynę dociskową..... Tak w skrócie a to przykład jak to działa
http://www.youtube.com/watch?v=gVXF7gZJdGc&feature=related
Sprężynki sprzęgła dają obroty na start czym bardziej twarde tym większe obroty no i lepsze zrywy
Edytowane przez GrUbY dnia 26-01-2011 11:55 |
|
|
|
enklava |
Dodany dnia 29-01-2011 08:51
|
Nowy
Postów: 33
Data rejestracji: 19.04.10
Pomógł: 0 Skąd: Warszawa
Status upomnienia:
|
gruby, a powiedz mi jaki efekt wystąpi, gdy założona centralka będzie krótsza od wcześniejszej ?? Ja mam ten problem u siebie, kupiłem centralke +50 % Hebo . Okazało się, że jest trochę krótsza, i wg mnie SŁABSZA od poprzedniej !! Czy w takim razie wrócić do poprzedniej ?? |
|
|
|
kolajkatana2004 |
Dodany dnia 29-01-2011 11:42
|
Stały bywalec
Postów: 371
Data rejestracji: 20.06.09
Pomógł: 5 Skąd: Kaźmierz (koło Poznania)
Status upomnienia:
|
+50 w Katanie to trochę dużo..
Jak masz tylko PSC...
Kup 22% spokojnie starczy
SUZUKI KATANA AY 50 AC 2004rok
Tuning Mechaniczny :
# Rolki 4g Stage6
# Sprężynki sprzęgła niebieskie HEBO
# Sprężyna centralna Metrakit 22%
# Przełożenia Top Racing
# Pasek Dayco
# Sprzęgło RMS
# Leo Vince ZX
v-max 65km/h
Tuning optyczny:
# Kierunki Revo LED
Plany:
# Polini Speed Control ??
Kupię białe klosze kierunkowskazów (przód)
GG 19789734 |
|
|
|
Chemperr_Katana |
Dodany dnia 29-01-2011 12:04
|
Doradca
Postów: 600
Data rejestracji: 03.06.10
Pomógł: 21 Skąd: Bełzyce- koło Lublina
Status upomnienia:
|
Oj co wy już mówicie ze za duzo. HEBO to sa takie wartości ze np hebo 50% odpowiada 15%, 60% opowiada 22% a 90% odpowiada. 30%. Bardzo możliwe ze hebo 50% może być słabsza od orginalnej. A długość nie ma znaczenia. Ważna jest średnica.
Tu masz artykuł jak to wszystko działa: http://www.forum....c.php?t=61 Pozdro.
KATANA w TUNIEEE!!!!!!
mechanika:
-POWER FORCE 70
-Wydech Fasmem FR
-króciec 19mm + polerka
-rolki 4.5 Stage6
-sportowy filtr powietrza Stage6 Long Red
-membrana Stage6 VForce 3 by Tassinari
-przełożenia pierwotne Top Racing
-sprężynki sprzęgła Hebo
-Swieca NGK i Fajka NGK
-centralka metrakit 22%
-pasek malossi x-special
optyka:
-skrócony błotnik
-LEDy w grillu
-białe napisy na kołach
-naklejki (hebo, scootertuning is not a crime, STR8)
-Małe kierunkowskazy Carbon
-Pokrywa AKU w Carbonie
-siatka w grillu
-manetki STR8 Konic CARBON
-wentyle imitujące tłoczki niebieskie TNT
v-max 95
Będzie więcej.... |
|
|
|
sssss80 |
Dodany dnia 29-01-2011 17:00
|
Doradca
Postów: 506
Data rejestracji: 02.10.07
Pomógł: 14 Skąd: Garwolin
Status upomnienia:
|
Bo hebo są podawane pewnie w stosunku do seri mina a moja od mina jest w huk twardsza. Uwierz mi na słowo- długość ma znaczenie. |
|
|
|
kefir95_95 |
Dodany dnia 29-01-2011 17:08
|
Mechanik
Postów: 1732
Data rejestracji: 22.03.10
Pomógł: 40 Skąd: Paszkówka
Status upomnienia:
|
ja mam metrakita +22%i jest dużo różnicy w mocy i jest o 1/3 dłuższa
KATANA AY50LC 1998 rok
Tuning Mechaniczny:
~Fajka RMS
~Pompa wody RMS +5%
~Nowy Ślimak
~Nowy Czujnik Temperaturki
~sprężynki sprzęgła HEBO czerwone
~centralna sprężyna dociskowa malossi czerwona
~komin LeoVince RR
~Wata kominowa HEBO
~przełożenie pierwotne top racing
~przełożenie wtórne sr
~olej przekładniowy GALP Transvex TDL 80w90
~Stożek RMS
~Gaźnik Dell'orto PHBN 12mm
~Ssanie ręczne polini
~Wariator Polini Hii Speed
~Rolki Polini 7g
~Pasek Malossi Special BELT
~Wał Top Racing STD
~Łożyska SKF C4
~Cyl 70cc no name
~Twist Control
~~~~~~~~~~~~~ CUSTOM ! ~~~~~~~~~~~~~~
~niebieskie ledy cztero-diodowe w soczewkach
~niebieskie ledy w budziku
~Ramka pod rejestrację Mieloch Motocykle III
~Malowanie Czarny Pół Mat - Turkusowa Perła
~Wygładzone nadkole
~Wygładzona czacha połączona z trójkątami i badlook
~Lusterko Revo F1 Style
~Linka gazu rms
~Niebieskie przewody paliwowe STR8
~Spoiler WR
~Przedłużka amorka własnej roboty
~chromowane śruby do plastików imbusowe
~chromowane nakrętki na wentyle z alusów od volkswagena ojca(nawet nie wie)
~amortyzator(sprężyna czarna, tłoczek grafit)
~czarne klosze kierunków i tylnej lampy STR8
~kolorowe żarówki kierunków i tylnej lampy STR8
~Stopka boczna IGM chrom
~Zdemontowana stopka centralna
~Blacha ryflowana na podłogę
~Lampa diodowa REVO z aeroxa
~Pomarańczowe Ledy 5mm Super Flux 10000mcd w tylnej lampie jako kierunki
V~max 97km/h
_____________________________________________
Yamaha TZR 50 NAKED 2009rok LC
*Mechanika:
~napęd DID 10/47 + wzmacniany łańcuch DID
~szlif + tłok Meteor 40,5mm
~akumulator z 3Ah na 4Ah
~ślimak
*Optyka:
~lampa przód MZ ETZ 251 + H4 xenon
~kierunki karbonowe okrągłe z aeroxa
~łączony ogon
~badlook
~owiewki boczne zrobione ze zderzaka z opla insigni i włókna szklanego + żywica
~malowanie złoty metalik na grubym ziarnie + czarna perła
~zbiorniczek wyrównawczy z Yamahy R6
V~Max = 90km/h |
|
|
|
GrUbY |
Dodany dnia 29-01-2011 18:42
|
Nowy
Postów: 21
Data rejestracji: 23.01.11
Pomógł: 1
Status upomnienia:
|
a o ile jest dłuższa seryjna ?? i jakę masz rolki bo to ważne ?? |
|
|
|
kefir95_95 |
Dodany dnia 29-01-2011 19:50
|
Mechanik
Postów: 1732
Data rejestracji: 22.03.10
Pomógł: 40 Skąd: Paszkówka
Status upomnienia:
|
jeśli pytasz mnie, to mam rolki seryjne
a seria jest o 1/3 krótsza
KATANA AY50LC 1998 rok
Tuning Mechaniczny:
~Fajka RMS
~Pompa wody RMS +5%
~Nowy Ślimak
~Nowy Czujnik Temperaturki
~sprężynki sprzęgła HEBO czerwone
~centralna sprężyna dociskowa malossi czerwona
~komin LeoVince RR
~Wata kominowa HEBO
~przełożenie pierwotne top racing
~przełożenie wtórne sr
~olej przekładniowy GALP Transvex TDL 80w90
~Stożek RMS
~Gaźnik Dell'orto PHBN 12mm
~Ssanie ręczne polini
~Wariator Polini Hii Speed
~Rolki Polini 7g
~Pasek Malossi Special BELT
~Wał Top Racing STD
~Łożyska SKF C4
~Cyl 70cc no name
~Twist Control
~~~~~~~~~~~~~ CUSTOM ! ~~~~~~~~~~~~~~
~niebieskie ledy cztero-diodowe w soczewkach
~niebieskie ledy w budziku
~Ramka pod rejestrację Mieloch Motocykle III
~Malowanie Czarny Pół Mat - Turkusowa Perła
~Wygładzone nadkole
~Wygładzona czacha połączona z trójkątami i badlook
~Lusterko Revo F1 Style
~Linka gazu rms
~Niebieskie przewody paliwowe STR8
~Spoiler WR
~Przedłużka amorka własnej roboty
~chromowane śruby do plastików imbusowe
~chromowane nakrętki na wentyle z alusów od volkswagena ojca(nawet nie wie)
~amortyzator(sprężyna czarna, tłoczek grafit)
~czarne klosze kierunków i tylnej lampy STR8
~kolorowe żarówki kierunków i tylnej lampy STR8
~Stopka boczna IGM chrom
~Zdemontowana stopka centralna
~Blacha ryflowana na podłogę
~Lampa diodowa REVO z aeroxa
~Pomarańczowe Ledy 5mm Super Flux 10000mcd w tylnej lampie jako kierunki
V~max 97km/h
_____________________________________________
Yamaha TZR 50 NAKED 2009rok LC
*Mechanika:
~napęd DID 10/47 + wzmacniany łańcuch DID
~szlif + tłok Meteor 40,5mm
~akumulator z 3Ah na 4Ah
~ślimak
*Optyka:
~lampa przód MZ ETZ 251 + H4 xenon
~kierunki karbonowe okrągłe z aeroxa
~łączony ogon
~badlook
~owiewki boczne zrobione ze zderzaka z opla insigni i włókna szklanego + żywica
~malowanie złoty metalik na grubym ziarnie + czarna perła
~zbiorniczek wyrównawczy z Yamahy R6
V~Max = 90km/h |
|
|
|
qscvbe |
Dodany dnia 06-02-2011 15:10
|
Doradca
Postów: 590
Data rejestracji: 27.01.11
Pomógł: 9 Skąd: Poddębice(okol. Łodzi)
Status upomnienia:
|
mi ten temat też trochę rozjaśnił
CZĘŚCI, kontakt: qscvbe@gmail.com |
|
|