Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 7

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
KACPERBA1900 2 dni
dawidzio2814 tygodni
adamek211421 tygodni
wydrus35 tygodni
valavme43 tygodni
Aroni69 tygodni
Kamil69 tygodni
pawel5780 tygodni
Dandusiek85 tygodni
MACHoo87 tygodni
Daniez87 tygodni
Piter237192 tygodni
baziu_1994 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Co zrobić by nasz skuter przetrwał zimę?
Po trudach, jakie pokonał nasz skuter w ciągu roku warto zarezerwować trochę czasu, aby zapewnić mu dogodne warunki zimowania. Zanim zapadnie decyzja o ostatecznym odstawieniu sprzętu do garażu, można wybrać się na ostatnią przejażdżkę, aby z zadowoleniem zakończyć sezon, gdyż nasza maszyna już niedługo zapadnie w zimowy sen.

Producenci zalecają, aby na czas długiego postoju zbiornik paliwa był pełny, ponieważ zapobiega to korodowaniu zbiornika od wewnątrz. W przyszłym roku paliwo może być jeszcze droższe, więc mały zapasik zawsze się przyda.

Mycie

Gdy wasz pojazd będzie stał w bezruchu przez długi okres, warto żeby był porządnie wyczyszczony. Nie szczędźcie na to wysiłku, najlepiej pościągać wszystkie plastiki i osłonki, aby zobaczyć w jakim stanie są podzespoły.

Uważajcie, aby nie zalać instalacji elektrycznej, bo grozi to nawet unieruchomieniem motocykla. Wrażliwym na wodę elementem elektrycznym jest przerywacz kierunkowskazów oraz moduł zapłonowy. Mimo, iż elementy te są zabezpieczane przed wilgocią, zdarzają się czasem nieszczelności. Po umyciu można uruchomić silnik, aby odparowały resztki wody.

Skrzynia biegów

Gdy silnik jest rozgrzany, można pokusić się o wymianę oleju w przekładni. Stary swoje już zrobił i aby wszystko dalej działało bez zgrzytów, warto wlać nowy. W tym celu pod maszynę podstawiamy pojemnik do którego wszystko spłynie z otworu zlewczego, może to chwilkę potrwać, gdyż średnica otworku zazwyczaj nie jest zbyt wielka. Na koniec pozostaje nam tylko nalać świeżego oleju zgodnego z zaleceniami producenta i wartością podaną w książce serwisowej, bądź znajdującą się na obudowie silnika.

Układ chłodzenia

Część skuterów chłodzona jest cieczą i aby na wiosnę chłodnica nadal była w jednej części, należy zmienić płyn na taki, który nie zamarznie przy ujemnej temperaturze. Wodę z chłodnicy można spuścić przez specjalny otwór znajdujący się przy pompie cieczy, bądź po prostu odczepiając jeden z węży.

Po tym, co wypływa z silnika można dowiedzieć się, w jakiej kondycji znajduje się nasz układ chłodzenia. Teraz wystarczy wlać do chłodnicy nowy płyn i gotowe.

Hamulce

Ważnym elementem naszego bezpieczeństwa w przyszłym sezonie będą hamulce. Tu należy zwrócić szczególną uwagę na stan klocków hamulcowych, bo często bywa, że na koniec sezonu nie zostaje z nich już nic, a w większości przypadków wymiana nie jest trudna.

Skoro jesteśmy już w okolicach zacisku, sprawdźmy jak wygląda tarcza, palcem można zweryfikować, czy nie ma na niej progu. Jeżeli nasz pojazd ma już parę lat, nie zaszkodzi sprawdzić wężyk, może on być rspuchnięty'' i sparciały, co w połączeniu ze starym płynem nie daje najlepszych rezultatów podczas hamowania. Na koniec zostaje nam napełnienie zbiorniczka nowym płynem hamulcowym i odpowietrzenie całego układu.

Pasek klinowy

Aby nadal cieszyć się atomowym przyśpieszeniem naszego skutera, zajrzyjmy co pod pokrywą piszczy. Tam znajduje się pasek klinowy wraz z rolkami, którymi też trzeba się zainteresować. Z wymianą tych elementów (o ile jest to oczywiście konieczne) nie każdy może sobie poradzić, dlatego najlepiej zlecić to specjalistom, którzy zrobią to fachowo.

Filtr powietrza

Podczas, gdy nasza maszyna stoi już rozebrana do rosołu, warto zajrzeć do filtra powietrza. Ma on znaczący wpływ na osiągi, jakie generuje silnik, a w przypadkach, gdy zostaje uszkodzony, grozi to poważną awarią. Gąbkowe filtry można wyczyścić, ale i tak prędzej czy później trzeba go zmienić.

Ustawienie sprzętu

Długi postój nie ma zbawiennego wpływu na ogumienie, dlatego w trosce o opony dobrze jest ustawić skuter tak, aby koła nie dotykały podłoża. Stopka centralna nie załatwia sprawy, zatem trzeba rozejrzeć się za czymś, co okaże się stabilną podporą.

Akumulator

Chłodno potraktowany akumulator nie będzie służył długo, dlatego na okres zimowy zabieramy go do domu, gdzie nie jest narażony na niskie temperatury. Należy go naładować przed zimowym snem, a następnie znaleźć dla niego miejsce z dala od domowników, gdyż w rękach dzieci może być niebezpieczny. Na wiosnę wystarczy go podładować i powinien działać bez zarzutów.

Tak przygotowany skuter wystarczy tylko przykryć pokrowcem i odstawić na zimowy odpoczynek.

Nadesłał Sylver017
Komentarze
#1 | Sylver017 dnia listopad 19 2009 16:50:52
Mam nadzieje ze ten artykuł wam pomoże
#2 | matik_3 dnia grudzień 05 2009 15:33:35
Dobry art Grin
#3 | Aroni dnia grudzień 13 2009 15:19:29
Też mi się podobaWink
#4 | fafner99 dnia grudzień 20 2009 10:00:34
ja bym nie wytrzymał nie jezdżąc nawed z tydzień GrinGrin
#5 | strazak_krzys dnia grudzień 22 2009 16:13:55
Interesujący art
Pozdrawiam
#6 | Wojtek007 dnia październik 19 2010 19:40:53
fajny art
#7 | kefir95_95 dnia grudzień 15 2010 16:09:44
przydał mi się, ale oleju w przekładni nie wymieniałemPfft
#8 | pimpek11 dnia grudzień 08 2011 19:18:00
ja bym nie wytrzymał nie ma jak to drift po śniegu
#9 | kefir95_95 dnia styczeń 26 2012 21:11:41
pimpek mówisz o bączkach, a to nie jest drift...
#10 | dawidzio28 dnia luty 19 2012 22:28:01
Jak możesz czekać n zimę na skuterze ja w zime jeżdze na nartach a nie obdzieram skuta.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 92% [12 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 8% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

10/10/2021 09:42
Kolejne odwiedziny forum po długim czasie, wszystkie Katanki już po złomach czy co ? Grin Ja się za swoją chyba zabieram od nowa.

24/08/2021 12:17
Jak dawno mnie tu nie było xd

11/05/2021 21:02
taaak Smile

26/03/2021 16:02
Witam witam, uczęszcza ktoś tu jeszcze? Smile

22/09/2020 08:52
... dawno leży

22/09/2020 08:52
Też mi się zebrało na sentyment... Podziwiam Kamil, że dalej utrzymujesz domenę ;] W sumie trochę wiedzy o tych skuterkach tutaj jest, pytanie jak długo będą ludzie z tego korzystać, bo produkcja już

17/06/2020 12:24
A ja mam wciąż katane I śmigam nią do pracy.

17/05/2020 10:53
Pozdrawiam starą ekipe !! Kupiłem katane na dojazdy do pracy i zajrzałem tutaj z ciekawości. Byłem kiedyś moderatorem na tym forum Grin Rejestracja w 2007 roku Cool

30/03/2020 21:59
Witam nieobecnych, planuję zakup katany ac/lc, ważne żeby były do niej papiery i żeby odpalała. Jeżeli ktoś ma w dobrej cenie to proszę o kontakt na priv bądź 693 450 881.

18/02/2020 01:12
Po 5 latach zajrzałem, wiele się nie zmienilo, pustki xD szkoda lubiłem to forum 😉

Statystyki