Wymiana Filtru I Konserwacja Wkładu Filtra Powietrza.
W przypadku znacznego zanieczyszczenia układu filtrującego następuje zmniejszenie mocy silnika i zwiększenie zużycia paliwa. Element filtrujący należy sprawdzać i czyścić tak jak to dalej opisano.
1.Potrzebnymi narzędziami będą : Wkrętak , Olej (ja użyłem Miksola za 10 zł), Wkład Filtra.
2. Wykręcić cztery śruby.
3. Zdjąć pokrywę filtra powietrza.
4. Wyciągnąć pierwsza warstwe filtra oraz drugą piankową .
Czyszczenie.
1. Odpowiedni pojemnik napełnić niepalnym związkimczyszczącym ( np. woda + płyn do naczyń) zanurzyć w tym związku filtr i przemyć.
2. Wycisnąć wkład w rękach, lecz nie wykręcać go , gdyż jest on podatny na rozerwanie.
3. Zanurzyć wkład w pojemniku z olejem silnikowym i ponownie wucisnąć. Może on zawierać pozostałości oleju, ale nie powinien być nim nasączony. ( zdięcie pokazuje że nie tzreba robić tego wpojemniku wystarszy odrobine oleju nalać na wkład.)
Wkład powinien wyglądać mniej więcej tak.
1. Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności i możemy się cieszyć czystym filtrem.
2. Filtr pokazany na zdięciach jest samoręcznie wycięty z pianki.
2009 Pietras
Napisane przez Kamil
dnia marzec 18 2009 11:02:19 ·
14 komentarzy ·
15905 czytań ·
Siemka JA kiedys tez czyscilem filter... wyciagnalem dwie gabki i wg nie czysscilem tylko na oby dwie nalałem olej do silnika Mobil1 2t.... polałem to olejem i wsadzilem.... i mam pytanie czy nic sie nie stanie?? jezdze juz tak ok miesiaca i sie nic nie dzieje prosze o odp...
czy w przypadku znacznego zanieczyszczenia układu filtrującego skuter może przerywać w czasie jazdy i tracić moc ??
PS: proszę o odpowiedź bo mam problemy ze swoim skuterem i nie wiem z jakiego może to być powodu
Jak ci pójdzie syf z filtru do gaźnika to gaźnik zasyfi i może przerywać. A jak przejdzie przez gaźnik to brud do cylindra się dostanie a następnie się zatrze albo przytrze. Ja kupiłem katanę miała 5800 przebiegu zrobiłem 700 chyba bez oleju i się syf dostał bo po polnych jeździłem że tłok to były same rysy i to takie konkretne.