Po tuningu - słaby Vmax
|
enklava |
Dodany dnia 08-06-2010 00:45
|
Nowy
Postów: 33
Data rejestracji: 19.04.10
Pomógł: 0 Skąd: Warszawa
Status upomnienia:
|
Witam Was
Napiszę w skrócie, bo mam kilka problemów ze swoim skuterkiem, ale że sesja trwa to tylko na chwilę wpadłem
Mam katankę z 2003 r , ze sportowym wydechem RR Turbo Kit , przerobionym cylindrem na 70 ccm
Vmax skutera na chwilę obecną to około 78 km/h ( aczkolwiek prędkościomierz przy starcie pokazuje zawsze 5km/h - też tak macie ? o czym to może świadczyć ??)
Powiem tak : skuter jest naprawdę zrywny, aczkolwiek czasami dostaje muła i zbiera się beznadziejnie. Niestety nie jest to zależne od tego czy jest rozgrzany czy też nie. To pierwszy problem
Bardzo mnie irytuje Vmax skutera. Suka ma wstawiony sportowy tłumik, wymieniony cylek . Jeśli chodzi o przyśpieszenie, to jak skuterek ma dobry dzien to leci jak zły, do 60 km/h rozpędza się na odcinku około 150-200 metrów. Ale co do Vmax to gdy kupiłem skuter ( 3 msc temu , jeździł jakieś 85 km/h )
Co się mogło stać ? Ostatnio wymieniłem świecę na nową, ale żadnej różnicy w mocy nie było. Myślę, że rolek nie trzeba wymieniać, bo te które zamontował poprzedni właściciel dobrze się spisywały.
Nie wiem za co się zabrać : wymiana sprężyny w sprzęgle raczej jest nie potrzebna, bo zazwyczaj katanka zbiera się jak rakieta.
Generalnie w trakcie jazdy czuć , że skuter coś dławi. Filtr powietrza był czyszczony i nasączany ze 3-4 tyg temu - nic to nie pomogło
Filt paliwa był również czyszczony
Doradźcie coś
Mam także pytanko o tą puszkę co znajduje się po lewej stronie z tyłu. Na mechanice zbytnio się nie znam, póki co uczę się tego od ojca, on jest moim mechanikiem, ale ostatnio zaczął się z tego miejsca wydobywać dziwny odgłos przy niskich obrotach, coś tam rzempoli, jak by jakieś elementy o siebie tarły. Trzeba tam coś smarować ? Co to może być
Nie wiem także gdzie jest regulacja zapłonu?? Może to by coś pomogło.
Co z gaźnikiem? Może tam coś go dławi
No i mój największy problem to spalanie. Nosz kurna, nigdy nie sprawdzałem ile spalanie wynosi w rzeczywistości, ale szacuje, że od 5 do 7 L PB98 na 100 km/h . Cholernie dużo, czy da się coś z tym zrobić ??
|
|
|
|
Pro_Stunt |
Dodany dnia 08-06-2010 07:02
|
Coś wiem
Postów: 180
Data rejestracji: 09.01.10
Pomógł: 1 Skąd: Ostrów Wlkp
Status upomnienia:
|
Muła ma zapewne bo gaźnik do regulacji. Raczej nie kończy sie kompresja ale to też sprawdź. Zrób to najpierw i zobaczymy co bedzie potem ale powinno być git. O jaką czarną skrzynke chodzi to nie mam pojęcia, przychodzi mi pare rzeczy do głowy ale nie wiem o co chodzi konkretnie. Coś jaśniej
"Nie ważne czym jedziesz, ważne że czujesz wiatr we włosach" |
|
|
|
Baton |
Dodany dnia 08-06-2010 07:47
|
Znawca
Postów: 991
Data rejestracji: 01.03.09
Pomógł: 42 Skąd: Dobczyce k.KRAKÓW
Status upomnienia:
|
Czarna skrzynka to filtr powietrza. Do 70cc przyda się większy gaźnik i filtr stożkowy. Nie dziw się że do seryjnego napędu i wydechu który idealnie nadaje się do serii leci ci 85. Jakie masz rolki? Żeby to chciało jechać to na pewno trzeba gaźnik zrobić. Przynajmniej największą dyszę dostępną i stożek np. Polini airbox. Sprawdź wagę rolek bo możliwe że trzeba coś zmienić.
:: Suzuki Zillion 00'
:: Derbi Senda SM 04'
:: Cagiva Super City 125 SM
|
|
|
|
kolajkatana2004 |
Dodany dnia 08-06-2010 14:59
|
Stały bywalec
Postów: 371
Data rejestracji: 20.06.09
Pomógł: 5 Skąd: Kaźmierz (koło Poznania)
Status upomnienia:
|
jak wymieniał filtr i czyścił to chyba wie gdzie on się znaduje??
wymien gaźnik na większy i go wyreguluj...v-max nie zmieni się tylko jeżeli wymienisz cylek i tłumik na to składa się wiele rzeczy..
SUZUKI KATANA AY 50 AC 2004rok
Tuning Mechaniczny :
# Rolki 4g Stage6
# Sprężynki sprzęgła niebieskie HEBO
# Sprężyna centralna Metrakit 22%
# Przełożenia Top Racing
# Pasek Dayco
# Sprzęgło RMS
# Leo Vince ZX
v-max 65km/h
Tuning optyczny:
# Kierunki Revo LED
Plany:
# Polini Speed Control ??
Kupię białe klosze kierunkowskazów (przód)
GG 19789734 |
|
|
|
vortex |
Dodany dnia 08-06-2010 16:10
|
Znawca
Postów: 885
Data rejestracji: 22.08.09
Pomógł: 33 Skąd: Rybnik
Status upomnienia:
|
hahaha kolajkatana- napisałeś wymiana gaznika v/max sie nie zmieni jak nie wiesz o co lotto to sie nie udzielaj baton dobrze mówi po 1. wieksza dysza w gazniku lub wiekszy gaznik pozwoli na lepszą miszanke co za tym idzie wiekszy zakres obrotów ponieważ spotowe cylindry mają całkiem inaczej kanały dolotowe i całkiem inną wielkość jeśli chodzi o filtr stożkowy to też potrzeba ponieważ jak dasz dysze 90 to itak to nic nie da bo nie bedzie powietrza i mieszanka nie bedzie pchana wiec filterek gazniczek i jazda;d
suzuki katana w tuningu zapraszam na mój post Katanka Vortexa Lubisz to suko? Pamietaj!!! nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika |
|
|
|
kolajkatana2004 |
Dodany dnia 08-06-2010 20:04
|
Stały bywalec
Postów: 371
Data rejestracji: 20.06.09
Pomógł: 5 Skąd: Kaźmierz (koło Poznania)
Status upomnienia:
|
ej...napisałem że ma wymienić gaźnik..
A to że ma cylek i sportowy wydech..to od razu mu nie podniesie v-maxu do 100....chyba mnie nie zrozumiałeś..
SUZUKI KATANA AY 50 AC 2004rok
Tuning Mechaniczny :
# Rolki 4g Stage6
# Sprężynki sprzęgła niebieskie HEBO
# Sprężyna centralna Metrakit 22%
# Przełożenia Top Racing
# Pasek Dayco
# Sprzęgło RMS
# Leo Vince ZX
v-max 65km/h
Tuning optyczny:
# Kierunki Revo LED
Plany:
# Polini Speed Control ??
Kupię białe klosze kierunkowskazów (przód)
GG 19789734 |
|
|