Montaż Cylka
|
shaden |
Dodany dnia 17-07-2009 17:33
|
Stały bywalec
Postów: 404
Data rejestracji: 14.01.09
Pomógł: 1 Skąd: KlwZ.
Status upomnienia:
|
Siema ,,
Dostałem wczoraj paczek z MIELOCHA z cylkiem Metrakit 70ccm + łożysko wału polini evolution (spręzynki,rolki itp...)
Mam mały problem nie wiem jak założyć cylek .. od czego zacząć montaż cylindra ..
Może mógłby mi ktoś tak w punktach po kolei napisać taką bardziej szczegółową instrukcje jak założyć cylinder ?
czekam na odp ..
Tun:
~~Cylek POLINI for Race 70 ccm~~
~~wydech - Yasuni R~~
wariator - malossi multivar~~
~sprężyna centralna + 15% MK~~
~~spręzynki sprzęgła czerwone HEBO~~~
~~rolki polini 5 g~~~~
~~~przekładnia wtórna Polini 20/61 ~~
Ssanie ręczne Polini
(~8,5 obrotów dzwonem - 1 obrót kołem)
** przekładnia pierwotna Malossi ** -
***Łożysko korbowodu Hebo HQ srebrzone**
**Filtr powietrza Polini Air box 30 stopni ***
***dysza 90**
***Gazior Dell'orto 17,5mm**
Króciec (minarelli) 21 mm
~Pasek Polini kevlar~~
~~Zawór membranowy Stage6 VForce3 by Tassinari~~~
Optyka:
~~~ białe klosze - kruger (tylko kierunki) ~~
***Żarówka revo xenon HIR 5000k**
~~lampa revo lexus style~~
* lusterka STR8 F1 carbon ** -
~~ manetki - HEBO (czarno-szare) ~~~~
~~Gas box BGM~~
~~Śtopka boczna IGM ~~
v-max = 115 km/h
W najbliższym czasie:
(1. Przedłużka amortyzatora 4cm
(2 Sprzęgło hebo R
(3. Nowa guma tył + przód
The end ^_^
p.s. (tun zrobiony od zera ... wszystkie czesci zakupione u MIELOCHA ) |
|
|
|
Daniez |
Dodany dnia 17-07-2009 17:40
|
Znawca
Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13 Skąd: Węgorzewo (MAZURY)
Status upomnienia:
|
1 : czytasz instrukcję
2: spuszczasz płyn chłodniczy
3: zdejmujesz silnik z ramy
4: oglądasz
5: czyścisz
6: odkręcasz 4 śruby
7:zdejmujesz/zakładasz new z łożyskiem na wale
8: podłączasz przewody
9: lejesz płyn
10: docierasz 0,5k km
SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm
Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad
opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkach
~..::v-max: 95km/h::..
http://www.bikepics.com/members/daniez/
|
|
|
|
shaden |
Dodany dnia 17-07-2009 17:41
|
Stały bywalec
Postów: 404
Data rejestracji: 14.01.09
Pomógł: 1 Skąd: KlwZ.
Status upomnienia:
|
spoko tylko ja mam AC katane więc z kąd wezme płyn chłodniczy ;P ?
Tun:
~~Cylek POLINI for Race 70 ccm~~
~~wydech - Yasuni R~~
wariator - malossi multivar~~
~sprężyna centralna + 15% MK~~
~~spręzynki sprzęgła czerwone HEBO~~~
~~rolki polini 5 g~~~~
~~~przekładnia wtórna Polini 20/61 ~~
Ssanie ręczne Polini
(~8,5 obrotów dzwonem - 1 obrót kołem)
** przekładnia pierwotna Malossi ** -
***Łożysko korbowodu Hebo HQ srebrzone**
**Filtr powietrza Polini Air box 30 stopni ***
***dysza 90**
***Gazior Dell'orto 17,5mm**
Króciec (minarelli) 21 mm
~Pasek Polini kevlar~~
~~Zawór membranowy Stage6 VForce3 by Tassinari~~~
Optyka:
~~~ białe klosze - kruger (tylko kierunki) ~~
***Żarówka revo xenon HIR 5000k**
~~lampa revo lexus style~~
* lusterka STR8 F1 carbon ** -
~~ manetki - HEBO (czarno-szare) ~~~~
~~Gas box BGM~~
~~Śtopka boczna IGM ~~
v-max = 115 km/h
W najbliższym czasie:
(1. Przedłużka amortyzatora 4cm
(2 Sprzęgło hebo R
(3. Nowa guma tył + przód
The end ^_^
p.s. (tun zrobiony od zera ... wszystkie czesci zakupione u MIELOCHA ) |
|
|
|
Daniez |
Dodany dnia 17-07-2009 17:43
|
Znawca
Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13 Skąd: Węgorzewo (MAZURY)
Status upomnienia:
|
No to masz 2;8 i 9 z głowy a zamiast ich to odkręcasz te plastiki od wiatraka
SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm
Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad
opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkach
~..::v-max: 95km/h::..
http://www.bikepics.com/members/daniez/
|
|
|
|
Pietras |
Dodany dnia 17-07-2009 18:37
|
Mechanik
Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41 Skąd: Częstochowa
Status upomnienia:
|
Nie radził bym Ci zakładac jak sie zbytnio nie znasz. Stworzen cięzko wchodzi a jak nie masz umiejętnosci to skrzywisz korbowód. |
|
|
|
shaden |
Dodany dnia 17-07-2009 22:04
|
Stały bywalec
Postów: 404
Data rejestracji: 14.01.09
Pomógł: 1 Skąd: KlwZ.
Status upomnienia:
|
qumpel zakładał sobie sam cylek i powiedział że mi pomoże ... Myś le że nie będzie z tym większego problemu
Tun:
~~Cylek POLINI for Race 70 ccm~~
~~wydech - Yasuni R~~
wariator - malossi multivar~~
~sprężyna centralna + 15% MK~~
~~spręzynki sprzęgła czerwone HEBO~~~
~~rolki polini 5 g~~~~
~~~przekładnia wtórna Polini 20/61 ~~
Ssanie ręczne Polini
(~8,5 obrotów dzwonem - 1 obrót kołem)
** przekładnia pierwotna Malossi ** -
***Łożysko korbowodu Hebo HQ srebrzone**
**Filtr powietrza Polini Air box 30 stopni ***
***dysza 90**
***Gazior Dell'orto 17,5mm**
Króciec (minarelli) 21 mm
~Pasek Polini kevlar~~
~~Zawór membranowy Stage6 VForce3 by Tassinari~~~
Optyka:
~~~ białe klosze - kruger (tylko kierunki) ~~
***Żarówka revo xenon HIR 5000k**
~~lampa revo lexus style~~
* lusterka STR8 F1 carbon ** -
~~ manetki - HEBO (czarno-szare) ~~~~
~~Gas box BGM~~
~~Śtopka boczna IGM ~~
v-max = 115 km/h
W najbliższym czasie:
(1. Przedłużka amortyzatora 4cm
(2 Sprzęgło hebo R
(3. Nowa guma tył + przód
The end ^_^
p.s. (tun zrobiony od zera ... wszystkie czesci zakupione u MIELOCHA ) |
|
|
|
bomba25 |
Dodany dnia 17-07-2009 22:59
|
Coś wiem
Postów: 235
Data rejestracji: 03.07.08
Pomógł: 1
Status upomnienia:
|
Zakladanie cyla jest rzecza banalna lecz potrzbna jest precyzja i higiena pracy!
1 wyciagasz silnik
2 odkrecasz plastiki
3odkrecasz wydech
4 plastiiki od chlodzenia cylka
5 nakretki na cylku - cztery
6sciagasz glowice + cylek
7 wyciagasz jedno zabiezpiczenie
8 wypychasz swworzen
i potem wszystko w odrotnej kolejnosci
pamietaj aby dobrze zalozyc zabezpieczenia i jak wkladasz cyl to dobrze zamknac pierscienie w zamkach i wszystklo lacznie z lozyskiem nasm,arowac olejem do dozownika |
|
|
|
luukiwitek |
Dodany dnia 17-07-2009 23:19
|
Coś wiem
Postów: 200
Data rejestracji: 13.04.09
Pomógł: 3 Skąd: kietrz okolice raciborza
Status upomnienia:
|
Ze tak z ciekawości spytam po co silnik wyciągać ? mi jak mechanik zakładał cylek to tylko plastiki ściągnął itp a silnik w ramie zostawił i wszystko git weszło /wyszło
[center]Suzuki Katana R AY50WR LC
setup :
mechanika :
rolki 4g RMS
wydech sportowy Kundo
dysza 68/78/60 teraz 68
sprężyna centralna Mallossi +22 % (czerwona)
sprężynki sprzęgła Mallossi (różowe)
nowa iglica
świeca NGK BPR7HS
linka gazu teflon
nowy akumulator
nowa elektryka
nowy rollgas
opona tylna Dynlop RS
Cylinder Tec HQ
pasek Mallossi kevlar belt
optyka :
licznik z Suzuki Zillion
kierunkowskazy z yamahy aeroXxX tył
ryfle
lusterka Revo Oval Black
biała siatka Str8 we wlotach
Nowe Niebieskie malowanie + polerka lakieru
<szok>odblokowane przełożenia 13,5 obrotów dzwonu na jeden pełny obrót koła <szok>
to jeszcze nie koniec ! <devil> |
|
|
|
shaden |
Dodany dnia 17-07-2009 23:47
|
Stały bywalec
Postów: 404
Data rejestracji: 14.01.09
Pomógł: 1 Skąd: KlwZ.
Status upomnienia:
|
no właśnie po co silnik ?
Tun:
~~Cylek POLINI for Race 70 ccm~~
~~wydech - Yasuni R~~
wariator - malossi multivar~~
~sprężyna centralna + 15% MK~~
~~spręzynki sprzęgła czerwone HEBO~~~
~~rolki polini 5 g~~~~
~~~przekładnia wtórna Polini 20/61 ~~
Ssanie ręczne Polini
(~8,5 obrotów dzwonem - 1 obrót kołem)
** przekładnia pierwotna Malossi ** -
***Łożysko korbowodu Hebo HQ srebrzone**
**Filtr powietrza Polini Air box 30 stopni ***
***dysza 90**
***Gazior Dell'orto 17,5mm**
Króciec (minarelli) 21 mm
~Pasek Polini kevlar~~
~~Zawór membranowy Stage6 VForce3 by Tassinari~~~
Optyka:
~~~ białe klosze - kruger (tylko kierunki) ~~
***Żarówka revo xenon HIR 5000k**
~~lampa revo lexus style~~
* lusterka STR8 F1 carbon ** -
~~ manetki - HEBO (czarno-szare) ~~~~
~~Gas box BGM~~
~~Śtopka boczna IGM ~~
v-max = 115 km/h
W najbliższym czasie:
(1. Przedłużka amortyzatora 4cm
(2 Sprzęgło hebo R
(3. Nowa guma tył + przód
The end ^_^
p.s. (tun zrobiony od zera ... wszystkie czesci zakupione u MIELOCHA ) |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 18-07-2009 00:11
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Żeby łatwiej było i więcej miejsca, jak zakładasz tłok to nasmaruj łożysko korbowodu w oleju od mieszanki (najlepiej je utop w nim) potem nasmaruj sworzeń albo też go utop, nasmaruj dokładnie tłok (tek żeby kapało z niego) i to samo z cylindrem też go nasmaruj tak żeby kapał olej. Najlepiej smaruj olejem do Pił łańcuchowych stihl (2T) i polecam też świecę tej firmy gdyż są wysoko obrotowe i taka świeca zapewni odpowiednia iskrę w cylindrze wykorzystując całą moc zestawu przy nieznacznym zużyciu. olej do do dozownika ja lałem Albo Castrol R2 albo właśnie od stihl'a (kupowałem 10 butelek po 9zł (po 100ml) i jak w ulotce piszą stopniowo docieraj zwiększając prędkość o 5 co 50 km startując ok 25 przez pierwsze 50km First Run powinien odbyć się bez użycia gazu i stać an wolnych przez co najmniej 20min. potem krótka jazda przy wachlowaniu manetką, co etap docierania (zwiększanie prędkości o 5km/h co 50km) zaleca się cisnąć manetkę na max na chwilę aby cylinder oswajał się z obrotami, jeśli będziesz docierał według mojej instrukcji to docieranie powinno się zakończyć na 400km i żywotność cylindra powinna sięgać ponad 15 000km
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
Baton |
Dodany dnia 18-07-2009 00:24
|
Znawca
Postów: 991
Data rejestracji: 01.03.09
Pomógł: 42 Skąd: Dobczyce k.KRAKÓW
Status upomnienia:
|
Pamiętaj aby głowicę przykręcać równomiernie każdą śrubkę aby głowica się ni skrzywiła podczas przykręcania.
:: Suzuki Zillion 00'
:: Derbi Senda SM 04'
:: Cagiva Super City 125 SM
|
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 18-07-2009 00:30
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Głowica powinna być montowana an krzyż ( ja użyłem pomocy kolegi alby zsynchronizować ruchy kluczami
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
Krzychu_tk2 |
Dodany dnia 18-07-2009 01:09
|
Znawca
Postów: 822
Data rejestracji: 07.04.08
Pomógł: 24 Skąd: Gniezno
Status upomnienia:
|
dobra instrukcja docierania, ale wystarczy że latem raz da mu w du pe i ch uj strzeli cale docieranie niestety... a wiadomo na 70cc nie jezdzi sie rekreacyjnie
1. Katana Evolution
2. Yamaha Raptor 700R Gytr Specjal Edition po tunie ;]
3. Honda CBR 600 151km Street ;]
4. Aprilia SR Ditech dopiero naprawiłem, więc zaczynam tuning (jak zawsze, we wszystim )
I tak dalej Sprzedaż-Skup Aut I Motocykli, Nowych i Używanych! gg. 9449725
http://img51.imag...510974.jpg |
|
|
|
bomba25 |
Dodany dnia 18-07-2009 08:05
|
Coś wiem
Postów: 235
Data rejestracji: 03.07.08
Pomógł: 1
Status upomnienia:
|
Zapomniałbym o najważniejszym! JAK ZAKLADASZ TLOK TO STRZAŁKA NA DENKU TLOKA MUSI BYC SKIEROWANA W STRONAE OKNA WYDECHOWEGO! |
|
|
|
Pietras |
Dodany dnia 18-07-2009 08:58
|
Mechanik
Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41 Skąd: Częstochowa
Status upomnienia:
|
Czyli w dół . Najważniejsza jest czystiść . Po ściągnięciu silniku umyć dokładnie silnik , po ściągnięciu cylindra sprawdzić stan wału ,zobaczyć luzy na korbowodzie. następnie wypłukac całą skrzynie bęzyną ekstrakcyjna , potem nowy cylinder tak samo jak skrzynie korbową potraktować ekstrakcyjną. Potem na tłok zakładasz pierściene najlepiej nasmarować je i rowiki w których mająsiedzieć . ppotem wkładasz tłok do cylindra już w dobrym kierunku ale nie dokońca żebyś wszyszystko widział . Najlepiej gdy troszeczke nasmarujesz olejem ( oczywiscie cały czas tym co masz w mieszance) Potem wkładasz uszczelke pod cylek , potem cylek ale na górnych czesciach szpilek do momentu gdy tłok będize można zamontować z korbowodem. Potem smarujesz łożysko igiełkowe wkładasz je w tłok następnie powoli wkładasz stworzeń . Może on stworzyć troche problemów .Potem zabespieczenia , zawsze zakąłdaj te z kompletu , może trudno wchodzą ale muszą one być!! (HH sie pzrekonał czemu nei nalezy wkładać starych ;]) Potem poruszaj nimi w koło czy dobzre leża w rowkach. potem wsuń całekiem cylinder docis do uszczelki potem daj uszczelke podd głowice i zakręcaj krzyzowo . najlepiej gdybyś miał klucz dynamometryczny i dokręcał siłą 1,5 kg. Potem Już nic trdunego ;] Lać te 2 nakrętki do Oleju przez 500 km do wahy i będzie dobrze.
Edytowane przez Pietras dnia 18-07-2009 11:26 |
|
|
|
shaden |
Dodany dnia 18-07-2009 09:06
|
Stały bywalec
Postów: 404
Data rejestracji: 14.01.09
Pomógł: 1 Skąd: KlwZ.
Status upomnienia:
|
nie rozumie 2 nakrętki oleju wlewać do benzyny ? a reszta do dozownika ?
Tun:
~~Cylek POLINI for Race 70 ccm~~
~~wydech - Yasuni R~~
wariator - malossi multivar~~
~sprężyna centralna + 15% MK~~
~~spręzynki sprzęgła czerwone HEBO~~~
~~rolki polini 5 g~~~~
~~~przekładnia wtórna Polini 20/61 ~~
Ssanie ręczne Polini
(~8,5 obrotów dzwonem - 1 obrót kołem)
** przekładnia pierwotna Malossi ** -
***Łożysko korbowodu Hebo HQ srebrzone**
**Filtr powietrza Polini Air box 30 stopni ***
***dysza 90**
***Gazior Dell'orto 17,5mm**
Króciec (minarelli) 21 mm
~Pasek Polini kevlar~~
~~Zawór membranowy Stage6 VForce3 by Tassinari~~~
Optyka:
~~~ białe klosze - kruger (tylko kierunki) ~~
***Żarówka revo xenon HIR 5000k**
~~lampa revo lexus style~~
* lusterka STR8 F1 carbon ** -
~~ manetki - HEBO (czarno-szare) ~~~~
~~Gas box BGM~~
~~Śtopka boczna IGM ~~
v-max = 115 km/h
W najbliższym czasie:
(1. Przedłużka amortyzatora 4cm
(2 Sprzęgło hebo R
(3. Nowa guma tył + przód
The end ^_^
p.s. (tun zrobiony od zera ... wszystkie czesci zakupione u MIELOCHA ) |
|
|
|
Daniez |
Dodany dnia 18-07-2009 09:22
|
Znawca
Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13 Skąd: Węgorzewo (MAZURY)
Status upomnienia:
|
No w dozowniku jest olej swoją drogą ale jak masz pełny bak to dodatkowo jeszcze wlewasz 2 nakrętki do baku paliwa żeby wzboaćic mieszankę
SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm
Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad
opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkach
~..::v-max: 95km/h::..
http://www.bikepics.com/members/daniez/
|
|
|