Niby ubogo a jednak na bogato....
|
bastek434 |
Dodany dnia 04-04-2012 20:23
|
Coś wiem
Postów: 206
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 1 Skąd: Kalisz
Status upomnienia:
|
Panowie mam kolejny problem i nie wiem za bardzo jak się za niego zabrać....
A wiec tak: w środę porobiłem przy suce kilka rzeczy eksploatacyjnych tz. wyjąłem i przeczyściłem gazior ( jakimś cudem ziarenka piasku chyba dostały się pod przepustnicę i ją zablokowały na pełnym otwarciu XD ) wszystkie możliwe uszczelki przesmarowałem uszczelniaczem żeby lepiej trzymały zmieniłem uszczelkę pod dyszą od Boost Bottle już 3 :/ są dość słabe... i wszystkie przewody paliwowe. Problem zaczął się od tego iż na starych przewodach filtr paliwa miałem zawsze pełny a jak założyłem nowe to z początku nie chciało lecieć ale jak już zassał gaźnik to naleciało tylko połowę i tak zostało, skuter chodził bo było wystarczająco aby mogło zlecieć dalej do pompki i gaźnika więc pomyślałem "ok" pewnie tak ma być. Zamknąłem garaż i pojechałem suką na trening, zajechałem elegancko skuter chodził jak nigdy, fajnie, płynnie bez jakiegokolwiek szarpania się z manetką żeby utrzymać 40 km/h ( docieranie ), zgasiłem i poszedłem na trening. Gdy wróciłem ( po 1,5h ) suka odpaliła, ale już niestety dalej nie było tak łatwo.... Pod górkę to ledwo podjechałem, a w drodze powrotnej cały czas szarpał i było słychać jakby zasysał z pustego zbiornika paliwa więc pomyślałem " mało wachy" zatankowałem, ale dalej to samo, o utrzymaniu 40 nie było mowy ciągle musiałem kręcić manetką. Cóż zajechałem odstawiłem poszedłem spać. Na drugi dzień postanowiłem się temu przyjrzeć.... najpierw regulacja, rozgrzałem regulowałem nic nawet iglicą próbowałem, dalej to samo, na drugi ogień poszedł filtr powietrza i owa uszczelka od gas boxa (dyszę od gasboxa mam wkręconą w króciec ssący) wymieniłem znowu i nadal to samo. Rozebrałem dół i spojrzałem na świecę: czarna, przeczyściłem sprawdziłem przy okazji iskrę wszystko gra, włożyłem nadal to samo a w dodatku przy wyższym otwarciu przepustnicy suka jakby nagle przyspiesz (czuć ze chce ) i nagle słychać tylko strzał z tłumika i jakby odcinke.
TERAZ W SKRÓCIE (SORRY ŻE DUŻYMI): SZARPIE, CHWILOWO PRZYSPIESZA I DALEJ STRZAŁ Z TŁUMIKA, ZACHOWUJE SIĘ JAKBY MIESZANKA BYŁA ZA UBOGA ( DŁUGO SCHODZI Z OBROTÓW ) ŚWIECA CZARNA CZYLI WSKAZUJE NA MIESZANKĘ ZBYT BOGATĄ, SUKA NA DOTARCIU
Panowie doradźcie od czego zacząć co sprawdzić. Świeca? Może nie ta ciepłota? Łapie lewe gdzieś? W najgorszym przypadku zapłon? Bo jeżeli mi nie pomożecie to na sam początek sezonu czeka mnie chyba ponowna rozbiórka całego silnika :/
Zaprzyjaźniony mechanik zrobił mi elegancki remoncik ( brak czasu i siły by wykonać to włąsnoręcznie), ale on zajmuje się tylko większymi motorami i mówi, że nie wie co ma mi doradzić, a do innych serwisów nie chcę oddawać bo po ostatnim mam niemiłe wspomnienia......
Edytowane przez bastek434 dnia 04-04-2012 20:24
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
|
|
|
|
valavme |
Dodany dnia 04-04-2012 22:52
|
Znawca
Postów: 929
Data rejestracji: 30.07.11
Pomógł: 16 Skąd: Komarówka Podlaska
Status upomnienia:
|
może pierścień się zapiekł
Suzuki Katana LC SPORT/MID RACE
Tun Mechaniczny
***Cylinder Malossi Sport 70 Ported-tłok ASSO 1 pierścień***
***Przełożenia wtórne Aprilia sr***
***Przełożenia pierwotne Malossi***
***Pasek Malossi Special Belt***
***Wał Top Racing Evolution NG HPC***
***Wariator Malossi Multivar***
***Rolki 8/7/6/5gr
***Docisk Malossi czerwona sprężyna***
***Gaźnik No name 21mm***
***Filtr Malossi e5***
***Wydech Yasuni c20***
***Łożyska NTN***
***Simeringi Corteco***
***łożysko korbowodu Malossi MHR***
***Świeca NGK BR8HS***
***Fajka Champion***
***Sprężynki sprzęgła Stage6 torque control czerwone***
***Króciec 24mm (przerobiona seria xD)***
***Porting i flow karterów***
***Zawór membranowy Hebo II***
Tun Wizualny
***Polerka przekładni***
***Naklejki***
***Wentylki w kształcie tłoka***
***Niebieskie ledy w soczewkach***
***Przedłużka amortyzatora 7cm***
***Nadkole***
***Manetki Harris***
Plany 2013r.
-centralka malossi czerwona ON
-Wyprostowanie wgniot wydechu ON
-polerka wydechu ON/OFF
-sprężynki sprzęgła Twarde ON
-chromowany pierścień ON
-lampa tył, możliwe że lexus OFF
-kierunkowskazy revo OFF
-nowe uszczelki cylka ON
-przyspieszenie zapłonu ON
-malowane kartery na czerwono ON
-Malowanie felgi tył czarny mat ON
-poprawa polerki przekładni OFF
-wypolerowanie klamek hamulcowych OFF
-Gaźnik 21mm ON
-Przełożenia Malossi 15/40 ON |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 04-04-2012 23:30
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Strzelanie z tłumika i nierówna praca wskazuje na problem ze świecą. Jeśli w ogóle działa, to zapłon raczej będzie ok. Przerwa na elektrodach jest dobra? Jeszcze raz wykręć świecę, przeczyść ją, wypal i ustaw odpowiedni dystans. Potem próbuj palić, zobaczysz jak będzie chodził, jeśli dalej będą problemy to reguluj gaźnik. Możesz jeszcze raz odkręcić świecę i sprawdzić kolor jaki później będzie miała. Zresztą, zrób najpierw to o czym napisałem, potem najwyżej dalej pomyślimy.
Edytowane przez Aroni dnia 04-04-2012 23:31 |
|
|
|
Wojtek007 |
Dodany dnia 05-04-2012 10:42
|
Mechanik
Postów: 1298
Data rejestracji: 03.07.10
Pomógł: 22 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
ewentualnie daj jakąś inną świece na spróbowanie , może to faktycznie wina świecy
Suzuki Katana AY 50 Performance!
Rok:1997
Chłodzenie: Powietrze (AC)
Tuning:
*Mechaniczny
-Przełożenie pierwotne Top Racing
-Przełożenie wtórne od Aprili Sr DiTech
-Tłumik Tecnigas Next R
-Wariator Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special
-Świeca NGK
-Rolki 5g Polini
-Czerwone sprężynki sprzęgła Hebo
*Optyczny
-Ledy w soczewkach
-Przyciemnione klosze
-Czarne felgi
-Bed look
-Stopka boczna Buzzetti
-Pokrywa na czarno
-Skrócony tylni błotnik
-Przedłużka
-Śruby z pokrywy na czerwono
-1 lustrko
-Opona Heidenau K61
http://picasaweb....YmEo7L8DA#
V-max: 90km/h ! |
|
|
|
bastek434 |
Dodany dnia 05-04-2012 19:54
|
Coś wiem
Postów: 206
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 1 Skąd: Kalisz
Status upomnienia:
|
Dzięki Panowie za rady
Problem rozwiązany
Zmieniłem świecę z NGK R BP6HS na BPR7HS oraz fajkę również NGK, przerobiłem delikatnie układ paliwowy tzn. poprowadziłem przewody ze zbiornika tak aby się nie zaginały i ustawiłem na nowo gaźnik. Teraz mam tylko problem, bo z komory kapie mi paliwo, ale myślę że wystarczy opuścić iglicę i bd dobrze, ogólnie porządna regulacja mi się kłania.
Przy okazji odwiedzając InterCars dowiedziałem się ciekawej rzeczy: dla Katan tzn. Suzuki AY50 Katana wg. katalogu jest przeznaczona świeca NGK BPR6HS ( nie wiem co robiła u mnie świeca BP6HS ), ale dla wersji hiszpańskiej ( tak się składa, że akurat moja Katana została wyprodukowana w Hiszpanii, bo wszędzie jest napisane Made in Spain ) jest przeznaczona świeca NGK BPR7HS nie wiedzieć czemu.....
Wróciłem do domu i otworzyłem książkę ( tak książkę dobrze napisałem ) na temat naprawy i serwisu wszelkich markowych skuterów i z danych technicznych wyczytałem iż świeca NGK BPR7HS i akumulator 12V 3Ah ( taki również miałem, ale musiałem wymienić ) przeznaczone są do Suzuki AY 50 Katany w wersji K1 i późniejszych..... Czy to może oznaczać iż posiadam takową wersję czy poprostu poprzedni właściciel nie zwracał uwagi na to co pakuje do skutera? ;/
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
|
|
|
|
qscvbe |
Dodany dnia 05-04-2012 20:50
|
Doradca
Postów: 590
Data rejestracji: 27.01.11
Pomógł: 9 Skąd: Poddębice(okol. Łodzi)
Status upomnienia:
|
ja miałem k1 w papierach i w rzeczywistści i ja miałem WR a twoja co ma w papierach??
CZĘŚCI, kontakt: qscvbe@gmail.com |
|
|
|
makaron |
Dodany dnia 05-04-2012 21:55
|
Coś wiem
Postów: 205
Data rejestracji: 23.12.10
Pomógł: 1 Skąd: Pruszcz Pomorski :D
Status upomnienia:
|
A ma ktoś z was napisane w papierach suzuki "variant" ?
Suzuki Katana 03'
Cylinder Malossi Sport 70 Port
Wał Top Racing Std
Wariator - TJT Carrera II
Kruciec - Odblokowany
Gaźnik - Arreche 19
Przełożenia - Top Racing
Sprzęgło - Tec Evo Racing
Sprężyna centralna - Top Racing + 30%
Łożyska - SKF C4 Teflon
Tłumik-Yasuni R
V-Max - 90+ |
|
|
|
qscvbe |
Dodany dnia 05-04-2012 22:32
|
Doradca
Postów: 590
Data rejestracji: 27.01.11
Pomógł: 9 Skąd: Poddębice(okol. Łodzi)
Status upomnienia:
|
ja niet może jakaś limitowana)
CZĘŚCI, kontakt: qscvbe@gmail.com |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 05-04-2012 23:27
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Ja tam nie wiem co mam w papierach, ale na pewno mam na cylku wybite K1 Bastek, jeśli masz to wszystko co w podpisie założone w silniku to nie sugeruj się za bardzo tym, że do seryjnej katany najlepsza jest BPR7HS czy tam inna, bo na sportowych częściach wszystko się i tak zmienia. |
|
|
|
bastek434 |
Dodany dnia 06-04-2012 11:53
|
Coś wiem
Postów: 206
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 1 Skąd: Kalisz
Status upomnienia:
|
Aroni napisał/a:
Ja tam nie wiem co mam w papierach, ale na pewno mam na cylku wybite K1 Bastek, jeśli masz to wszystko co w podpisie założone w silniku to nie sugeruj się za bardzo tym, że do seryjnej katany najlepsza jest BPR7HS czy tam inna, bo na sportowych częściach wszystko się i tak zmienia.
To ja już nie wiem co za Katane mam XD
To co mówisz? Jaką świecę dobrać?
Przede wszystkim dzisiaj ją wykręcę i sprawdzę kolor i będe gazior regulował
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
|
|
|
|
qscvbe |
Dodany dnia 06-04-2012 13:12
|
Doradca
Postów: 590
Data rejestracji: 27.01.11
Pomógł: 9 Skąd: Poddębice(okol. Łodzi)
Status upomnienia:
|
przy takim tuningu to już nie ma reguły - metodą prób i błędów musisz dobierać!
CZĘŚCI, kontakt: qscvbe@gmail.com |
|
|
|
valavme |
Dodany dnia 06-04-2012 16:38
|
Znawca
Postów: 929
Data rejestracji: 30.07.11
Pomógł: 16 Skąd: Komarówka Podlaska
Status upomnienia:
|
do malossiego tylko w lc ja w papierkach mialem napisane ngk r bp8hs
Suzuki Katana LC SPORT/MID RACE
Tun Mechaniczny
***Cylinder Malossi Sport 70 Ported-tłok ASSO 1 pierścień***
***Przełożenia wtórne Aprilia sr***
***Przełożenia pierwotne Malossi***
***Pasek Malossi Special Belt***
***Wał Top Racing Evolution NG HPC***
***Wariator Malossi Multivar***
***Rolki 8/7/6/5gr
***Docisk Malossi czerwona sprężyna***
***Gaźnik No name 21mm***
***Filtr Malossi e5***
***Wydech Yasuni c20***
***Łożyska NTN***
***Simeringi Corteco***
***łożysko korbowodu Malossi MHR***
***Świeca NGK BR8HS***
***Fajka Champion***
***Sprężynki sprzęgła Stage6 torque control czerwone***
***Króciec 24mm (przerobiona seria xD)***
***Porting i flow karterów***
***Zawór membranowy Hebo II***
Tun Wizualny
***Polerka przekładni***
***Naklejki***
***Wentylki w kształcie tłoka***
***Niebieskie ledy w soczewkach***
***Przedłużka amortyzatora 7cm***
***Nadkole***
***Manetki Harris***
Plany 2013r.
-centralka malossi czerwona ON
-Wyprostowanie wgniot wydechu ON
-polerka wydechu ON/OFF
-sprężynki sprzęgła Twarde ON
-chromowany pierścień ON
-lampa tył, możliwe że lexus OFF
-kierunkowskazy revo OFF
-nowe uszczelki cylka ON
-przyspieszenie zapłonu ON
-malowane kartery na czerwono ON
-Malowanie felgi tył czarny mat ON
-poprawa polerki przekładni OFF
-wypolerowanie klamek hamulcowych OFF
-Gaźnik 21mm ON
-Przełożenia Malossi 15/40 ON |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 07-04-2012 08:57
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Widzę bastek czytając Twój podpis, że masz raczej silnik wysokoobrotowy, jeszcze z podniesionym stopniem kompresji więc tutaj trzeba troche zimniejszej świecy pokroju BPR8HS, lub nawet BPR9HS. One szybciej się zanieczyszczają, ale są znacznie stabilniejsze i lepiej spełniają swoją funkcję w wysilonych silnikach. |
|
|