Problem z Lagami !!
|
iwan |
Dodany dnia 02-12-2010 20:03
|
Nowy
Postów: 7
Data rejestracji: 19.07.09
Pomógł: 0 Skąd: Bytom-Stroszek
Status upomnienia:
|
Witam !
Mam problem z przednim zawieszeniem.
Tzn jest całkowicie sztywne.
wydaje mi się że trzeba wymienić olej ale nie wiem czy mam dobre skojarzenia, i nie wiem jak się wymienia...
Proszę o pomoc !
Jeżeli to rzeczywiście wina oleju w lagach to proszę aby ktoś opisał dosyć dokładnie jak ma przebiegać wymiana oleju w lagach i jaki olej zakupić
Myślę, że nie mam zbyt dużych wymagań, z góry dzięki |
|
|
|
Kamilksc |
Dodany dnia 02-12-2010 21:24
|
Doradca
Postów: 641
Data rejestracji: 26.08.09
Pomógł: 16 Skąd: Okolice Krakowa
Status upomnienia:
|
Powiem tak nie wiem dokładnie jak przebiega wymiana oleju , ale jak chcesz dolać to trzeba sqt do góry kołami obrócić i tam od spodu w lagach są śrubki bodajże na klucz 10 ,odkręcasz je i dolewasz olej . Nie powie ci jaki olej ale mam nadzieje że ci pomogłem ..A ty kefir95_95 nie nabijaj głupich postów , poprzez przytakiwanie !!
NIE POMAGAM NA GG!! OD POMOCY JEST FORUM!!
|
|
|
|
iwan |
Dodany dnia 04-12-2010 10:31
|
Nowy
Postów: 7
Data rejestracji: 19.07.09
Pomógł: 0 Skąd: Bytom-Stroszek
Status upomnienia:
|
Zobaczymy co zdziałam, jak tylko się trochę ociepli to podejmę się wymiany oleju, dzięki za pomoc ; )
Gdyby ktoś jeszcze mógł napisać o wymianie oleju w lagach to czekam ; )
Pozdrawiam ! |
|
|
|
Baton |
Dodany dnia 04-12-2010 20:22
|
Znawca
Postów: 991
Data rejestracji: 01.03.09
Pomógł: 42 Skąd: Dobczyce k.KRAKÓW
Status upomnienia:
|
Pamiętaj o odpowiednim oleju do lag. One mają oznaczenie od 0W do chyba 20W. 0W daje się do crossów aby były bardzo miękkie a 20W nie wiem do czego bo zawieszenie się nie ugina na nim. Ogólnie mówiąc możesz regulować twardość zawieszenia gęstością oleju. Im wyższy olej ma numer tym twardsze lagi. Ja jak zalałem do Crossa W10 to się lagi nie chciały w ogóle uginać. Do katany były chyba oryginalne W5 i takie są optymalne do wszystkich motorków które poruszają się po asfalcie.
:: Suzuki Zillion 00'
:: Derbi Senda SM 04'
:: Cagiva Super City 125 SM
|
|
|
|
iwan |
Dodany dnia 04-12-2010 21:37
|
Nowy
Postów: 7
Data rejestracji: 19.07.09
Pomógł: 0 Skąd: Bytom-Stroszek
Status upomnienia:
|
Baton a możesz mi powiedzieć jak wygląda wymiana oleju ? Czy muszę odkręcić cały amortyzator czy da się to zrobić jakoś inaczej ?
Bo wnioskuje iz trzeba odkręcić te śruby co są od podłoża w lagach spuścić stary olej (jeśli jest) i nalać nowego (ile tego oleju trzeba nalać i czy trzeba nalać po równo do lewego i prawego) ? |
|
|
|
Baton |
Dodany dnia 04-12-2010 22:36
|
Znawca
Postów: 991
Data rejestracji: 01.03.09
Pomógł: 42 Skąd: Dobczyce k.KRAKÓW
Status upomnienia:
|
Raczej trzeba odkręcić. Resztę powiem Ci jak się przyglądnę lagom. Nie miałem okazji robić tego w suzuki.
:: Suzuki Zillion 00'
:: Derbi Senda SM 04'
:: Cagiva Super City 125 SM
|
|
|
|
Cougar_94 |
Dodany dnia 28-01-2011 15:08
|
Początkujący
Postów: 107
Data rejestracji: 28.07.10
Pomógł: 1 Skąd: Łódź
Status upomnienia:
|
To ja się podepnę do tematu i spytam:ile powinno być tego oleju w jednej ladze ??
Suzuki Katana AC 1998r.V-Max Na dotarciu (seryjny gaźnik+moja waga=nieźle )
Optyka (Zmiany):
-Całe podświetlenie na niebieskich LED'ach
-Białe klosze STR8
-Białe napisy na oponach
-Badlook
-Wentyle : przód - czarny z brylantem tył - chromowana kostka
-Srebrna siatka we wlotach
-Niebieskie postojówki LED
-Odblokowane soczewki
-Żarówka tylna 12 LED
-Trochę naklejek
-Matowo czarny tłumik
-Srebrny silencer
-Srebrna pokrywa przekładni
-Przedłużka chlapacza
-Hak do przyczepy
Mechanika (Zmiany):
-Cylinder Tec HQ 50ccm (+ tłok i pierścienie)
-Dysza Gaźnika 0.75mm
-Tłumik LeoVince TT
-Podkładka między gaźnikiem a zaworem membranowym
-Odblokowane przełożenia (Aprilia SR)
-Filtr stożkowy Revo Air Box ( + czerwona gąbka)
-Pasek napędowy Malossi Kevlar
-Chłodzony przeciwtalerz wariatora
-Opona zimowa Vee Rubber
-Wentylowana pokrywa przekładni
-Wariator Top Racing SV-1 (+rolki wariatora 5,5g)
-Zawór membranowy Tec Sport (z karbonowymi płytkami)
-Wał korbowy Top Racing STD (+ korbowód Top Racing i uszczelniacze RMS)
-Łożyska wału NTN |
|
|
|
Rosiu933 |
Dodany dnia 28-01-2011 16:05
|
Początkujący
Postów: 54
Data rejestracji: 15.05.10
Pomógł: 1 Skąd: Turek
Status upomnienia:
|
nie za duzo tak aby mialy jakies smarowanie
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/Katana_R_50/100272 |
|
|
|
Cougar_94 |
Dodany dnia 28-01-2011 16:29
|
Początkujący
Postów: 107
Data rejestracji: 28.07.10
Pomógł: 1 Skąd: Łódź
Status upomnienia:
|
Ktoś pisał że musi to być dokładnie odmierzone bo może źle chodzić zawieszenie.Więc ile mililitrów (ALE DOKŁADNIE)??Poradźcie bo niedługo się biorę za te lagi i nie wiem ile mam wlać żeby nie przelać
Edytowane przez Cougar_94 dnia 05-02-2011 23:54
Suzuki Katana AC 1998r.V-Max Na dotarciu (seryjny gaźnik+moja waga=nieźle )
Optyka (Zmiany):
-Całe podświetlenie na niebieskich LED'ach
-Białe klosze STR8
-Białe napisy na oponach
-Badlook
-Wentyle : przód - czarny z brylantem tył - chromowana kostka
-Srebrna siatka we wlotach
-Niebieskie postojówki LED
-Odblokowane soczewki
-Żarówka tylna 12 LED
-Trochę naklejek
-Matowo czarny tłumik
-Srebrny silencer
-Srebrna pokrywa przekładni
-Przedłużka chlapacza
-Hak do przyczepy
Mechanika (Zmiany):
-Cylinder Tec HQ 50ccm (+ tłok i pierścienie)
-Dysza Gaźnika 0.75mm
-Tłumik LeoVince TT
-Podkładka między gaźnikiem a zaworem membranowym
-Odblokowane przełożenia (Aprilia SR)
-Filtr stożkowy Revo Air Box ( + czerwona gąbka)
-Pasek napędowy Malossi Kevlar
-Chłodzony przeciwtalerz wariatora
-Opona zimowa Vee Rubber
-Wentylowana pokrywa przekładni
-Wariator Top Racing SV-1 (+rolki wariatora 5,5g)
-Zawór membranowy Tec Sport (z karbonowymi płytkami)
-Wał korbowy Top Racing STD (+ korbowód Top Racing i uszczelniacze RMS)
-Łożyska wału NTN |
|
|
|
Cougar_94 |
Dodany dnia 26-02-2011 10:49
|
Początkujący
Postów: 107
Data rejestracji: 28.07.10
Pomógł: 1 Skąd: Łódź
Status upomnienia:
|
No odpowie ktoś czy nie?Nie zostawiajcie mnie bez zawiechy z przodu ;(
Suzuki Katana AC 1998r.V-Max Na dotarciu (seryjny gaźnik+moja waga=nieźle )
Optyka (Zmiany):
-Całe podświetlenie na niebieskich LED'ach
-Białe klosze STR8
-Białe napisy na oponach
-Badlook
-Wentyle : przód - czarny z brylantem tył - chromowana kostka
-Srebrna siatka we wlotach
-Niebieskie postojówki LED
-Odblokowane soczewki
-Żarówka tylna 12 LED
-Trochę naklejek
-Matowo czarny tłumik
-Srebrny silencer
-Srebrna pokrywa przekładni
-Przedłużka chlapacza
-Hak do przyczepy
Mechanika (Zmiany):
-Cylinder Tec HQ 50ccm (+ tłok i pierścienie)
-Dysza Gaźnika 0.75mm
-Tłumik LeoVince TT
-Podkładka między gaźnikiem a zaworem membranowym
-Odblokowane przełożenia (Aprilia SR)
-Filtr stożkowy Revo Air Box ( + czerwona gąbka)
-Pasek napędowy Malossi Kevlar
-Chłodzony przeciwtalerz wariatora
-Opona zimowa Vee Rubber
-Wentylowana pokrywa przekładni
-Wariator Top Racing SV-1 (+rolki wariatora 5,5g)
-Zawór membranowy Tec Sport (z karbonowymi płytkami)
-Wał korbowy Top Racing STD (+ korbowód Top Racing i uszczelniacze RMS)
-Łożyska wału NTN |
|
|
|
mat199222 |
Dodany dnia 26-02-2011 12:41
|
Coś wiem
Postów: 270
Data rejestracji: 22.01.11
Pomógł: 8 Skąd: Giżycko
Status upomnienia:
|
Ja to robiłem na oko wlewałem po trochę oleju i patrzyłem jak się ugina jak było za mień-ko to dolewałem oleju i tak mam fajnie tłumiące zawieszenie które też nie jest miękkie.
Suzuki ay 50 2000r.
Tuning:
Leovince TT
Polini SC (niedługo)
Albo suzuki albo nic!!!!!!! |
|
|
|
Cougar_94 |
Dodany dnia 26-02-2011 13:44
|
Początkujący
Postów: 107
Data rejestracji: 28.07.10
Pomógł: 1 Skąd: Łódź
Status upomnienia:
|
Jeszcze oświeć mnie kiedy jest to miękkie zawieszenie (według Ciebie).Ma dobić do końca przy naciśnięciu kierownicy na maksa czy jak?
Suzuki Katana AC 1998r.V-Max Na dotarciu (seryjny gaźnik+moja waga=nieźle )
Optyka (Zmiany):
-Całe podświetlenie na niebieskich LED'ach
-Białe klosze STR8
-Białe napisy na oponach
-Badlook
-Wentyle : przód - czarny z brylantem tył - chromowana kostka
-Srebrna siatka we wlotach
-Niebieskie postojówki LED
-Odblokowane soczewki
-Żarówka tylna 12 LED
-Trochę naklejek
-Matowo czarny tłumik
-Srebrny silencer
-Srebrna pokrywa przekładni
-Przedłużka chlapacza
-Hak do przyczepy
Mechanika (Zmiany):
-Cylinder Tec HQ 50ccm (+ tłok i pierścienie)
-Dysza Gaźnika 0.75mm
-Tłumik LeoVince TT
-Podkładka między gaźnikiem a zaworem membranowym
-Odblokowane przełożenia (Aprilia SR)
-Filtr stożkowy Revo Air Box ( + czerwona gąbka)
-Pasek napędowy Malossi Kevlar
-Chłodzony przeciwtalerz wariatora
-Opona zimowa Vee Rubber
-Wentylowana pokrywa przekładni
-Wariator Top Racing SV-1 (+rolki wariatora 5,5g)
-Zawór membranowy Tec Sport (z karbonowymi płytkami)
-Wał korbowy Top Racing STD (+ korbowód Top Racing i uszczelniacze RMS)
-Łożyska wału NTN |
|
|
|
mat199222 |
Dodany dnia 26-02-2011 14:37
|
Coś wiem
Postów: 270
Data rejestracji: 22.01.11
Pomógł: 8 Skąd: Giżycko
Status upomnienia:
|
Dobrze jest wtedy jak właśnie się nie da do końca wcisnąć bo jak dasz rade wcisnąć do końca to będziesz miał miękkie zawieszenie, musisz tyle wlać aby się trochę uginało a nie dużo, gdzieś tak 3/4 całego skoku powiano się tylko uginać, a te 1/4 będzie ci wtedy ładnie tłumić przy mocnych uderzeniach.
Suzuki ay 50 2000r.
Tuning:
Leovince TT
Polini SC (niedługo)
Albo suzuki albo nic!!!!!!! |
|
|
|
Cougar_94 |
Dodany dnia 23-04-2011 17:49
|
Początkujący
Postów: 107
Data rejestracji: 28.07.10
Pomógł: 1 Skąd: Łódź
Status upomnienia:
|
OK,dzięki mat199222.Chciałbym żeby wypowiedział się jeszcze ktoś kto robił przednie zawieszenie.
Suzuki Katana AC 1998r.V-Max Na dotarciu (seryjny gaźnik+moja waga=nieźle )
Optyka (Zmiany):
-Całe podświetlenie na niebieskich LED'ach
-Białe klosze STR8
-Białe napisy na oponach
-Badlook
-Wentyle : przód - czarny z brylantem tył - chromowana kostka
-Srebrna siatka we wlotach
-Niebieskie postojówki LED
-Odblokowane soczewki
-Żarówka tylna 12 LED
-Trochę naklejek
-Matowo czarny tłumik
-Srebrny silencer
-Srebrna pokrywa przekładni
-Przedłużka chlapacza
-Hak do przyczepy
Mechanika (Zmiany):
-Cylinder Tec HQ 50ccm (+ tłok i pierścienie)
-Dysza Gaźnika 0.75mm
-Tłumik LeoVince TT
-Podkładka między gaźnikiem a zaworem membranowym
-Odblokowane przełożenia (Aprilia SR)
-Filtr stożkowy Revo Air Box ( + czerwona gąbka)
-Pasek napędowy Malossi Kevlar
-Chłodzony przeciwtalerz wariatora
-Opona zimowa Vee Rubber
-Wentylowana pokrywa przekładni
-Wariator Top Racing SV-1 (+rolki wariatora 5,5g)
-Zawór membranowy Tec Sport (z karbonowymi płytkami)
-Wał korbowy Top Racing STD (+ korbowód Top Racing i uszczelniacze RMS)
-Łożyska wału NTN |
|
|
|
isuzu1992 |
Dodany dnia 23-04-2011 21:28
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 18.04.11
Pomógł: 1
Status upomnienia:
|
Ale przeciez w katanach sa sprezyny a nie zwieszenie olejowe, to co z tego ze naleje sie tam litr oleju jak to i tak nie zmieni twardosci samej sprezyny, odkrecalem to juz w paru skuterach w tym dwie katany i nie bylo tam ani kropli oleju. Nie wiem moze sie myle ale wedlug mnie wlanie oleju nic nie da. Mozesz przyciac sprezyny o pare cm i naciagnac je na taka sama dlugosc jak byly przed ucieciem wtedy zawieszenie bedzie sie bardziej uginac |
|
|
|
Cougar_94 |
Dodany dnia 24-04-2011 21:38
|
Początkujący
Postów: 107
Data rejestracji: 28.07.10
Pomógł: 1 Skąd: Łódź
Status upomnienia:
|
Musi być olej bo wycieka ;P Właśnie właśnie wlanie oleju daje dużo.Nie chodzi mi o metody takie jak podcinanie sprężyn bo wtedy będzie tylko skuter niżej stał ;/
Suzuki Katana AC 1998r.V-Max Na dotarciu (seryjny gaźnik+moja waga=nieźle )
Optyka (Zmiany):
-Całe podświetlenie na niebieskich LED'ach
-Białe klosze STR8
-Białe napisy na oponach
-Badlook
-Wentyle : przód - czarny z brylantem tył - chromowana kostka
-Srebrna siatka we wlotach
-Niebieskie postojówki LED
-Odblokowane soczewki
-Żarówka tylna 12 LED
-Trochę naklejek
-Matowo czarny tłumik
-Srebrny silencer
-Srebrna pokrywa przekładni
-Przedłużka chlapacza
-Hak do przyczepy
Mechanika (Zmiany):
-Cylinder Tec HQ 50ccm (+ tłok i pierścienie)
-Dysza Gaźnika 0.75mm
-Tłumik LeoVince TT
-Podkładka między gaźnikiem a zaworem membranowym
-Odblokowane przełożenia (Aprilia SR)
-Filtr stożkowy Revo Air Box ( + czerwona gąbka)
-Pasek napędowy Malossi Kevlar
-Chłodzony przeciwtalerz wariatora
-Opona zimowa Vee Rubber
-Wentylowana pokrywa przekładni
-Wariator Top Racing SV-1 (+rolki wariatora 5,5g)
-Zawór membranowy Tec Sport (z karbonowymi płytkami)
-Wał korbowy Top Racing STD (+ korbowód Top Racing i uszczelniacze RMS)
-Łożyska wału NTN |
|
|
|
lilo538 |
Dodany dnia 24-04-2011 22:13
|
Początkujący
Postów: 130
Data rejestracji: 10.06.10
Pomógł: 4 Skąd: Bytów
Status upomnienia:
|
a nie dało by się wstawić całego przedniego zawieszenia od roxa albo z sr ?? próbował ktoś??
SUZUKI KATANA AY 50 WR Telefonica-Movistar
Niezbyt dużo tego:
MECHANIKA
-Wydech TECNIGAS NEXT R chrom
-Wata w tłumiku HEBO
-Sprężyna dociskowa metrakit +15%
-Spreżynki zielone HEBO
-Łożyska SKF C4
-Rolki Stage6 4g
-Kruciec 19 wypolerowany
-Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special Belt
-Przełożenia od SR'y
-Komora wału wypolerowana
-Sprzegło Tec Evo Racing
-Arreche 17,5 + ssanie ręczne
OPTYKA
-Spojler
-Niebieskie ledy wsoczewkach
-Białe felgi
-Niebieskie nakrętki na wentyle
-Niebieski śilnik
-Niebieskie wężyki paliwa i oleju
-Wszystkie śruby w śilniku pomalowane na niebiesko i biało
-Biała pokrywa przekładni
V-max 90km/h |
|
|