Witam, w tym poradniku powiem wam na co zwracać uwagę przy kupnie SUZUKI KATANY. Poradnik ten kieruję do osób które zaczynają dopiero przygodę ze skuterami. Kilka porad, które mogą okazać się pomocne:
1. Kiedy znajdziesz skuter, który Ci się podoba to nie napalaj się jak szczerbaty na suchary. Kupno motoru to sprawa ważna, od stanu motocykla może zależeć twoje zdrowie, dlatego warto się najpierw dobrze zastanowić.
Powinieneś pomyśleć najpierw czy skuter Cię w pełni zadowoli, jeśli jesteś tego pewien, możesz przejść do następnego punktu.
2. Najlepszym okresem na zakup motoroweru czy też motocykla itp. jest ZIMA. Wtedy ceny są niższe, ale nie tylko to jest plusem tego okresu. W zimie panują cięższe warunki atmosferyczne, jeżeli skuter odpala bez problemu zimą, to musi tez gładko odpalać latem co świadczy o stanie silnika.
Niektórzy nieuczciwi sprzedający "grzeją" silnik przed przyjazdem kupca, co sprawia, że odpala on łatwiej. Prostym sposobem na sprawdzenie temperatury jest położenie ręki na silniku czy jego podzespołach. Im zimniejszy silnik, tym lepiej.
3. Ważnym aspektem są też numery ramy, w KATANIE znajdują się one nad przednim kołem, pod czachą główną. Numery z tabliczki porównujemy z dowodem rejestracyjnym. Jeśli są zgodne przechodzimy do następnego punktu inspekcji
4. "SKUTER JEST W PEŁNI SERYJNY, NIGDY NIE BYŁ KATOWANY". Nie warto ufać tym słowom, w końcu mało kto ma skuter od nowości i skąd może wiedzieć co się z nim działo u poprzedniego właściciela. Z resztą, powiedzieć wszystko można. Stan silnika zależy od przebiegu i warunków w jakich pracował. Tutaj własnym okiem możemy sprawdzić tylko, czy cylinder jest oryginalny. jeśli sprzedawca oferuje motor po tuningu i zapewnia nas, że w skuterze siedzi markowy cylinder to warto to sprawdzić. Każdy, podkreślam KAŻDY markowy cylinder ma wytłoczoną nazwę producenta (najczęściej u nasady cylindra, z boku).
5. Tuningowany skuter był z pewnością katowany! te słowa to największa bzdura, jaką można sobie wymyślić. Nie każdy robi skuter żeby go zajeździć, dla wielu ludzi jest to pasja, motor dla takich ludzi jest ważny jak matka i polecam trafić na takiego sprzedawcę Często tuningowane skutery( mowa tutaj tylko o częściach markowych a nie chińskich z alledrogo po taniości) są wytrzymalsze niż serie.
6. Wiadomo, nie rozkręcimy na miejscu całego skutera i nie sprawdzimy numerów plastików, tutaj trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem. Najlepiej widać stan i pochodzenie plastików na oryginalnych malowaniach, ale tego już coraz mniej...
7 myślę że przybliżyłem wam po krótce tajniki kupowania tego skuterka. Życzę, abyście nigdy nie trafili na oszusta, szerokości i powodzenia.
Poradnik będzie edytowany jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy. Arta napisałem sam
tenn poradnik trochę nie potrzebny boo ludzie zazwyczaj pierwsze kupują skuter a później wbijają na fora
Ale tak po za tym to poradnik dobry
Edytowane przez Wojtek007 dnia 09-03-2012 23:40
Suzuki Katana AY 50 Performance!
Rok:1997
Chłodzenie: Powietrze (AC)
Tuning:
*Mechaniczny
-Przełożenie pierwotne Top Racing
-Przełożenie wtórne od Aprili Sr DiTech
-Tłumik Tecnigas Next R
-Wariator Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special
-Świeca NGK
-Rolki 5g Polini
-Czerwone sprężynki sprzęgła Hebo
*Optyczny
-Ledy w soczewkach
-Przyciemnione klosze
-Czarne felgi
-Bed look
-Stopka boczna Buzzetti
-Pokrywa na czarno
-Skrócony tylni błotnik
-Przedłużka
-Śruby z pokrywy na czerwono
-1 lustrko
-Opona Heidenau K61
Tun Mechaniczny ***Cylinder Malossi Sport 70 Ported-tłok ASSO 1 pierścień***
***Przełożenia wtórne Aprilia sr***
***Przełożenia pierwotne Malossi***
***Pasek Malossi Special Belt***
***Wał Top Racing Evolution NG HPC***
***Wariator Malossi Multivar***
***Rolki 8/7/6/5gr
***Docisk Malossi czerwona sprężyna***
***Gaźnik No name 21mm***
***Filtr Malossi e5***
***Wydech Yasuni c20***
***Łożyska NTN***
***Simeringi Corteco***
***łożysko korbowodu Malossi MHR***
***Świeca NGK BR8HS***
***Fajka Champion***
***Sprężynki sprzęgła Stage6 torque control czerwone***
***Króciec 24mm (przerobiona seria xD)***
***Porting i flow karterów***
***Zawór membranowy Hebo II***
Tun Wizualny
***Polerka przekładni***
***Naklejki***
***Wentylki w kształcie tłoka***
***Niebieskie ledy w soczewkach***
***Przedłużka amortyzatora 7cm***
***Nadkole***
***Manetki Harris***
Plany 2013r.
-centralka malossi czerwona ON
-Wyprostowanie wgniot wydechu ON
-polerka wydechu ON/OFF
-sprężynki sprzęgła Twarde ON
-chromowany pierścień ON
-lampa tył, możliwe że lexus OFF
-kierunkowskazy revo OFF
-nowe uszczelki cylka ON
-przyspieszenie zapłonu ON
-malowane kartery na czerwono ON
-Malowanie felgi tył czarny mat ON
-poprawa polerki przekładni OFF
-wypolerowanie klamek hamulcowych OFF
-Gaźnik 21mm ON
-Przełożenia Malossi 15/40 ON