Cylinder po szlifie
|
sheuron |
Dodany dnia 12-05-2011 13:28
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 13.09.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Witam ! Ostatnio miałem problem z moją kataną (LC 2004r) gdyż wypadł mi czujnik temperatury co doprowadziło do wylania płynu chłodniczego i zatarcia w winiku przegrzania. Rozebrałem katanę i okazało się że tłok przegrzał się przez co stał się miękki i kolejny wybuch mieszanki doprowadił do zrobienia w nim dziury. Wszystko ładnie pościągałem i wał okazał się być nienaruszony. Zrobiłem szlifa i tu zaczyna się mój problem. Złożyłem wszystko lecz nie jestem pewien czy czasami płyn chłodniczy nie wlewa się w bardzo małych ilościach do cylindra nabrałem co to dego podejrzeń troche później. Za pierwszym razem miałem troche problemy z jego odpaleniem lecz udało mi się, wszystko pracowało ładnie i płynnie. Przyszedł czas na jazde testową, jechałem na podwójnej mieszance 30km/h nie więcej po zrobieniu jakiegoś kilometra skuter podczas jazdy zgał tak z niczego, przestraszyłem się bo dzwięk był podobny jak do tego przy zatarciu. Zepchnąłem go na pobocze sprawdziłęm chłodnice i napewno działało wszystko bo była ciepła tak więc kopnąłem 2 razy i odpalił. Przejechałem jeszcze jakieś 200m i dojechałem do kumpla. Po postoju moja katana już nie dała się odpalić, kopaliśmy jakieś 10min i już prawie odpaliła lecz nic z tego. Podczas próby odpalenia miałem dziwną sytuację ponieważ gdy kopnąłem jakieś 7raz tłok torszke stawiał opór lecz nie wielki gdy powoli docisnąłem go do końca obrotu znowu chodził płynnie (miałem tak 2 razy). Od tego czasu (czyli jakieś 3dni) stoi u niego w grażu. Cy wiece może co do tego doprowadziło, oraz chciałbym się dowiedzieć czy głowica od katany ma wypustę dociskającą uszczelkę (taki pierścień przy wewnętrznej strone głowicy wystający na jakieś 0,5mm może mniej) Bardzo proszę was o pomoc bo nie wiem co się z nią dzieje a pogoda piekna do jazdy. |
|
|
|
lilo538 |
Dodany dnia 12-05-2011 15:00
|
Początkujący
Postów: 130
Data rejestracji: 10.06.10
Pomógł: 4 Skąd: Bytów
Status upomnienia:
|
A kupiłeś nową uszczelke pod głowice ?
SUZUKI KATANA AY 50 WR Telefonica-Movistar
Niezbyt dużo tego:
MECHANIKA
-Wydech TECNIGAS NEXT R chrom
-Wata w tłumiku HEBO
-Sprężyna dociskowa metrakit +15%
-Spreżynki zielone HEBO
-Łożyska SKF C4
-Rolki Stage6 4g
-Kruciec 19 wypolerowany
-Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special Belt
-Przełożenia od SR'y
-Komora wału wypolerowana
-Sprzegło Tec Evo Racing
-Arreche 17,5 + ssanie ręczne
OPTYKA
-Spojler
-Niebieskie ledy wsoczewkach
-Białe felgi
-Niebieskie nakrętki na wentyle
-Niebieski śilnik
-Niebieskie wężyki paliwa i oleju
-Wszystkie śruby w śilniku pomalowane na niebiesko i biało
-Biała pokrywa przekładni
V-max 90km/h |
|
|
|
sheuron |
Dodany dnia 12-05-2011 18:37
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 13.09.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Tak, uszczelka jest nowa |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 12-05-2011 19:26
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
A wykręcałeś świecę i sprawdzałeś czy jest mokra? Jak cieknie to dokręć mocniej głowicę. Jeśli nie pomoże, to albo słaba uszczelka, albo nierówna powierzchnia styku. |
|
|
|
sheuron |
Dodany dnia 12-05-2011 20:07
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 13.09.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Jak tylko sprowadzę skuter z powrotem do domciu to wszystko oblukam, ale dalej nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie czy głowica od katany ma wypustę dociskającą uszczelkę (taki pierścień przy wewnętrznej strone głowicy wystający na jakieś 0,5mm może mniej) |
|
|
|
lilo538 |
Dodany dnia 12-05-2011 20:16
|
Początkujący
Postów: 130
Data rejestracji: 10.06.10
Pomógł: 4 Skąd: Bytów
Status upomnienia:
|
zakładasz cylinder wtedy uaczelke metalową i głowice i za mocno też nie można dokrecić musi być tak w miare bez pierscienia
SUZUKI KATANA AY 50 WR Telefonica-Movistar
Niezbyt dużo tego:
MECHANIKA
-Wydech TECNIGAS NEXT R chrom
-Wata w tłumiku HEBO
-Sprężyna dociskowa metrakit +15%
-Spreżynki zielone HEBO
-Łożyska SKF C4
-Rolki Stage6 4g
-Kruciec 19 wypolerowany
-Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special Belt
-Przełożenia od SR'y
-Komora wału wypolerowana
-Sprzegło Tec Evo Racing
-Arreche 17,5 + ssanie ręczne
OPTYKA
-Spojler
-Niebieskie ledy wsoczewkach
-Białe felgi
-Niebieskie nakrętki na wentyle
-Niebieski śilnik
-Niebieskie wężyki paliwa i oleju
-Wszystkie śruby w śilniku pomalowane na niebiesko i biało
-Biała pokrywa przekładni
V-max 90km/h |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 12-05-2011 20:17
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Nie, seryjna głowica nie ma żadnych wypustek, ma równą powierzchnię. I trzeba dobrze to skręcić, żeby nie przeciekało. Dobrze też jest posmarować lekko tą uszczelkę silikonem...ale w bardzo małej ilości, co trochę to uszczelni. |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 12-05-2011 20:20
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
spróbuj dać mu benzyny prosto do cylindra i odpalić z wiertarki ;D
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
sheuron |
Dodany dnia 12-05-2011 22:11
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 13.09.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
k4t4n4 <lol2> tak to się robiło w tych chińskich pocketach ;D Ok panowie zrobię wszystko co w mojej mocy z waszymi radami aby wszystko pięknie działało a wiecie może jeszcze co mogło powodować to że tłok 2 razy mi tak ciężej chodził? opisałem to wyżej |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 13-05-2011 08:03
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
każdy silnik ma prkatycznie te same działanie ;p sam osobiście też raz tak odpalałem katane i odpaliła zajebiście ;D hmmm ale z tym tłokiem to jest dziwne .... nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak sie dzieje może przez chwile zrobiła mu się lepsza kompresja <lol2> xDDD
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
sheuron |
Dodany dnia 13-05-2011 15:34
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 13.09.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
co do tego blokowania wału to sobie myślę że może resztki tłoka które tam zostały wleciały pomiędzy łożysko koło korbowodu, ale czyściłem wszystko i wydawało się być ok.
Tak to wyglądało zaraz po tym jak ściągnąłem głowice żeby sprawdzić co się stało : d
|
|
|
|
makaron |
Dodany dnia 13-05-2011 22:38
|
Coś wiem
Postów: 205
Data rejestracji: 23.12.10
Pomógł: 1 Skąd: Pruszcz Pomorski :D
Status upomnienia:
|
Tłok umarł... Ale dlaczego? a to dobrze nie wróży :/
Edytowane przez makaron dnia 13-05-2011 22:42
Suzuki Katana 03'
Cylinder Malossi Sport 70 Port
Wał Top Racing Std
Wariator - TJT Carrera II
Kruciec - Odblokowany
Gaźnik - Arreche 19
Przełożenia - Top Racing
Sprzęgło - Tec Evo Racing
Sprężyna centralna - Top Racing + 30%
Łożyska - SKF C4 Teflon
Tłumik-Yasuni R
V-Max - 90+ |
|
|
|
sheuron |
Dodany dnia 14-05-2011 14:45
|
Nowy
Postów: 14
Data rejestracji: 13.09.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Ponieważ z braku płynu chłodniczego tłok stał się strasznie gorący przez co był miększy i kolejny wybuch mieszanki go rozsadził ale spokojnie bo to jest już stara fotka, zrobiona zaraz po awarii. Wał był nietknięty a szlif już zrobiłem rozebrałem skuter u kumpla i w wolnym dniu go poskładamy bo wszystko zrobiłem zdam raport czy działa jak skończę |
|
|