Boost Bottle Stage6 - recenzja
|
bastek434 |
Dodany dnia 03-03-2012 12:49
|
Coś wiem
Postów: 206
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 1 Skąd: Kalisz
Status upomnienia:
|
Otóż tak jak pisałem w moim temacie zakupiłem to "cudowne" urządzenie do swojego skuterka. Według opinii Pana Mielocha boost bottle "powoduje, że mieszanka paliwowa przy zamknięciu membrany nie jest ponownie przeprowadzona przez gaźnik, tylko przez powstałe podciśnienie cofa się do Boost Bootle, który jest zamontowany pomiędzy gaźnikiem a membraną. Zmniejsza odbicie rezonansowe mieszanki paliwowo-powietrznej, przez to mieszanka nie jest wzbogacana. Rezultaty działania Boost Bootle to: spadek zużycia paliwa, lepsza reakcja na ruch manetką w dolnym zakresie obrotów oraz wzrost osiągów. Efekt najbardziej zauważalny jest przy większych gaźnikach (od 19mm), które mają tendencje do wzbogacania mieszanki (zalewania) w dolnym zakresie obrotów. " Otóż czytając jeszcze trochę na temat tego urządzenia wywnioskowałem, że najlepszym rozwiązaniem montażowym jest montaż do króćca ssącego w taki sposób aby wężyk był jak najkrótszy. O tyle co udało mi się spełnić pierwszy punkt tak na drugi nie pozwalał czas i warunki. Więc tak założyłem gasbox, dodam że wszystkie elementy niezbędne do montażu były w zestawie i ruszyłem czym prędzej w trasę. Pierwsze 100m były wręcz idealne: skuter faktycznie żwawiej ruszał spod świateł, lepiej wkręcał się na obroty i nie "przerywał" (czyt. szarpał) przy wolnej jeździe na niskich obrotach tak jak to miało miejsce przed montażem gasbox'a. Niestety tak było tylko przez pierwsze 100m później skuter prawdopodobnie się zalewał i czekała mnie szybka regulacja gaźnika na chodniku w towarzystwie niebieskich Panów którzy mieli 100 pytań do.... :/
Efekt: bez gasbox'a śrubka od mieszanki była wykręcona tylko o 1 obrót, po zamontowaniu tego urządzenia musiałem ją wykręcić o co najmniej 4!! Po zakończeniu szybkiej regulacji dalsza trasa przebiegła bez problemów jedyne co się powtórzyło przy ruszaniu pod górkę więc po dojechaniu na miejsce wykręciłem śrubkę jeszcze o ćwierć obrotu i musiałem ustawiać wolne obroty, bo gasł na światłach..... Po godzinie postoju skuter o dziwo odpalił ( nie za pierwszym strzałem, ale odpalił na ssaniu, Ci co czytali mój temat o problemach z odpalaniem mojego skuterka wiedzą, że poprzednio musiałem zdejmować filtr powietrza żeby załapał ) skuter na zimnym silniku i na ssaniu miał dość dziwne obroty, bo raz wyższe raz niższe, ale nie gasł być może spowodowane było to tym iż ssanie skuterowe choć ręczne nie jest tak dopracowane jak samochodowe, ale mniejsza o to po chwili pracy na ssaniu zamknąłem je i ruszyłem w drogę powrotną do domu która przez większość czasu przebiegała wręcz idealnie, o mało co nie spadłem z bzyka przy ruszaniu spod świateł.... Niestety problem znów się pojawił przy ruszaniu pod górkę, ale już tylko raz tzn. znów się zalał..... i po tym skuter znów zaczął gasnąć na niskich obrotach. Po dojechaniu do domu przed garażem znów wykręciłem śrubkę o ćwierć obrotu i ustawiłem ponownie wolne obroty. W sumie nie wiem czy nie za niskie, bo to w końcu maszyna na poziomie sport więc chyba powinna mieć wolne obroty w granicach 2000 - 2400 a nie około 1200 - 1600. Po tej "regulacji" zaparkowałem w garażu, a sam udałem się do domu na zasłużony odpoczynek
Podsumowując:
+faktycznie zwiększa reakcję na ruch manetką
+lepszy start spod świateł
+likwiduje dziury w przyspieszeniu
+w przypadku mojego skuterka znikło szarpanie przy powolnej jeździe i efekt powolnego opuszczania przepustnicy ( ja puszczam manetkę a skuter dalej ma te same obroty i jedzie )
+ 15 do wyglądu XD i 20 do lansu ( znajomi nabrali się, że to butla z nitro )
+wszystkie element potrzebne do montażu są w zestawie
+/- spalanie nie wiem jak z tym jest bo gasbox mam dopiero pierwszy dzień
-wbrew pozorom u mnie konieczna była regulacja gaźnika ( być może poprzednio był źle wyregulowany )
-cena
Myślę, że Boost Bottle firmy Stage6 wbrew opiniom innych użytkowników którzy zachwalają sobie jednak Malossi, S6 nie jest taki zły. Jak na takie małe coś faktycznie dużo daje w przypadku skuterów po tuningu i pojemności większej niż te "papierowe" 49ccm. OCENA 4/5
Fotki;
P.S. jeśli macie jakieś sugestie lub pytania odnośnie tego gasbox'a napiszcie w komentarzach, zdjęcia dam może wieczorem.
Edytowane przez Aroni dnia 04-03-2012 21:57
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
|
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 03-03-2012 16:03
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Podoba mi się, że wnosisz coś na forum, przyda się taka recenzja. Zmienię trochę nazwę i podkleję. Jak obczisz jak to jest dokładnie z tym spalaniem, czy zauważyłeś jakieś różnice, to dopisz |
|
|
|
BERCIU |
Dodany dnia 03-03-2012 20:09
|
Mechanik
Postów: 1266
Data rejestracji: 17.01.10
Pomógł: 13 Skąd: Pawłowice
Status upomnienia:
|
nono szacun, arcik miodzio. ja chyba za niedługo dam arta o swapowaniu na p/g xD
IN RUST WE TRUST!!!
Pierwszy w polsce RUST turbo skuter na piaggio 4t http://suzuki-kat...ost_107723 |
|
|
|
dawidzio28 |
Dodany dnia 03-03-2012 20:17
|
Znawca
Postów: 1071
Data rejestracji: 01.11.11
Pomógł: 10 Skąd: Żmiąca koło Limanowej
Status upomnienia:
|
dawajcie jak najwięcej xDD
Suzuki Katana AY 50cc LC 99r
MECHANIKA
~Hebo Manston Replica70cc Porting by Redus~
~Porting karterów by Redus
~Wał Top Racing Evo NG
~Wydech Athena Racing
~Gaźnik Stage6 R/T PWK 24 mm
~Kruciec Motoforce Racing nad koło
~Zawór Tec Sport
~Łozysko igiełkowe PSYCHIC
~Czujnik temp. Stage6
~Wario Polini Speed Control
~Łożyska wału SKF uczelniacze KOK
~Przełożenia Malossi 15/40
~Sprzęgło Hebo Racing(czerwone spreżynki)
~Centralka Malossi czerwona
OPTYKA
~Lotka od WR
~Felgi od nowej budy
~Polerka pompy wody
~Lampa Revo Lexus Style Black
~Polerka klamek ham.
~Przedłużka Home Made
~Nakładki Stage 6 czarne
~Lusterko STR8 F1 carbon
~Węże chłodnicze Motoforce zbrojone przeźroczyste
~Gazbox Stage6 chrom
~czerwone przewody paliwowe
~Kartery malowane proszkowo na czarno by Marcepani
~Detale malowane proszkowo na czerwono by Marcepani
V-Max NIEZNANY
PLANY
Cały czas coś do przodu
|
|
|
|
roogat |
Dodany dnia 03-03-2012 20:21
|
Znawca
Postów: 902
Data rejestracji: 20.10.10
Pomógł: 7 Skąd: Tychy
Status upomnienia:
|
ale z fotkami najlepiej
katana AY50 Performance 1999 rok
*Tuning Mechaniczny:
-Łożysko korbowodu Top Racing
-Zawór mambranwy Hebo II
-Świeca NGK Racing
-Cylinder Malossi Sport 70 ccm
-Króciec 19mm
-Filtr powietrza Revo S
-Gaźnik arreche 17,5 (dysza 085)
-Wariator Polini SC
-Przełożenia Malossi 14/40 + SR 17/64
-Sprzęgło Malossi FLY
-Sprężyna centralna Top Racing +22
-Sprężyny sprzęgła Malossi zielone [najtwardsze]
-Opony Pirelli SL 26
-Tłumik Yasuni R Carbon Black Edition
*Tuning Optyczny:
W TRAKCIE CUSTOMU !!! |
|
|
|
suzukos |
Dodany dnia 03-03-2012 20:21
|
Coś wiem
Postów: 234
Data rejestracji: 10.05.10
Pomógł: 2 Skąd: Kościerzyna, niedaleko Gdańska (60km)
Status upomnienia:
|
Mógłbyś dodać jakieś foty z tych postojów ;p
Poza tym b.dobrze napisane
http://forum.miel...p?t=244822
^^ Moja Apcia <3 |
|
|
|
tadzik12 |
Dodany dnia 03-03-2012 20:36
|
Coś wiem
Postów: 267
Data rejestracji: 17.12.11
Pomógł: 1 Skąd: Złotów
Status upomnienia:
|
zróbcie art. jak złożyć Katanę , bo ja męczyłem się 2 godziny |
|
|
|
roogat |
Dodany dnia 03-03-2012 20:41
|
Znawca
Postów: 902
Data rejestracji: 20.10.10
Pomógł: 7 Skąd: Tychy
Status upomnienia:
|
tadzik nie trzeba bo jest schemat !!!
http://www.suzuki...p?cat_id=3 [schemat]
katana AY50 Performance 1999 rok
*Tuning Mechaniczny:
-Łożysko korbowodu Top Racing
-Zawór mambranwy Hebo II
-Świeca NGK Racing
-Cylinder Malossi Sport 70 ccm
-Króciec 19mm
-Filtr powietrza Revo S
-Gaźnik arreche 17,5 (dysza 085)
-Wariator Polini SC
-Przełożenia Malossi 14/40 + SR 17/64
-Sprzęgło Malossi FLY
-Sprężyna centralna Top Racing +22
-Sprężyny sprzęgła Malossi zielone [najtwardsze]
-Opony Pirelli SL 26
-Tłumik Yasuni R Carbon Black Edition
*Tuning Optyczny:
W TRAKCIE CUSTOMU !!! |
|
|
|
makaron |
Dodany dnia 04-03-2012 00:50
|
Coś wiem
Postów: 205
Data rejestracji: 23.12.10
Pomógł: 1 Skąd: Pruszcz Pomorski :D
Status upomnienia:
|
BERCIU napisał/a:
ja chyba za niedługo dam arta o swapowaniu na p/g xD Ja jestem za
Suzuki Katana 03'
Cylinder Malossi Sport 70 Port
Wał Top Racing Std
Wariator - TJT Carrera II
Kruciec - Odblokowany
Gaźnik - Arreche 19
Przełożenia - Top Racing
Sprzęgło - Tec Evo Racing
Sprężyna centralna - Top Racing + 30%
Łożyska - SKF C4 Teflon
Tłumik-Yasuni R
V-Max - 90+ |
|
|
|
BERCIU |
Dodany dnia 04-03-2012 20:58
|
Mechanik
Postów: 1266
Data rejestracji: 17.01.10
Pomógł: 13 Skąd: Pawłowice
Status upomnienia:
|
Sory za off ale co to za amor i ile za niego wybuliłeś??
IN RUST WE TRUST!!!
Pierwszy w polsce RUST turbo skuter na piaggio 4t http://suzuki-kat...ost_107723 |
|
|
|
bastek434 |
Dodany dnia 04-03-2012 21:09
|
Coś wiem
Postów: 206
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 1 Skąd: Kalisz
Status upomnienia:
|
BERCIU napisał/a:
co to za amor i ile za niego wybuliłeś??
RDR Racing 320mm mierzone od środka mocowań ja dałem za niego 317 jak dobrze pamiętam a teraz jest za 290 łap linka http://www.racing...ea349f492b
Może zrobię o nim kolejny art, bo dużo ludzi się o niego pyta....
Edytowane przez bastek434 dnia 04-03-2012 21:12
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
|
|
|
|
BERCIU |
Dodany dnia 04-03-2012 21:16
|
Mechanik
Postów: 1266
Data rejestracji: 17.01.10
Pomógł: 13 Skąd: Pawłowice
Status upomnienia:
|
Dzięki! jak kaska przyjdzie to będzie mój!
IN RUST WE TRUST!!!
Pierwszy w polsce RUST turbo skuter na piaggio 4t http://suzuki-kat...ost_107723 |
|
|
|
Wojtek007 |
Dodany dnia 04-03-2012 21:18
|
Mechanik
Postów: 1298
Data rejestracji: 03.07.10
Pomógł: 22 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
Amor jak amor chyba nie? oświećcie mnie
Suzuki Katana AY 50 Performance!
Rok:1997
Chłodzenie: Powietrze (AC)
Tuning:
*Mechaniczny
-Przełożenie pierwotne Top Racing
-Przełożenie wtórne od Aprili Sr DiTech
-Tłumik Tecnigas Next R
-Wariator Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special
-Świeca NGK
-Rolki 5g Polini
-Czerwone sprężynki sprzęgła Hebo
*Optyczny
-Ledy w soczewkach
-Przyciemnione klosze
-Czarne felgi
-Bed look
-Stopka boczna Buzzetti
-Pokrywa na czarno
-Skrócony tylni błotnik
-Przedłużka
-Śruby z pokrywy na czerwono
-1 lustrko
-Opona Heidenau K61
http://picasaweb....YmEo7L8DA#
V-max: 90km/h ! |
|
|
|
roogat |
Dodany dnia 04-03-2012 21:18
|
Znawca
Postów: 902
Data rejestracji: 20.10.10
Pomógł: 7 Skąd: Tychy
Status upomnienia:
|
skąd masz taki króciec z tym wyjściem na gasbox ? Już takie miałeś a jak nie to gdzie kupiłeś i za ile ?
katana AY50 Performance 1999 rok
*Tuning Mechaniczny:
-Łożysko korbowodu Top Racing
-Zawór mambranwy Hebo II
-Świeca NGK Racing
-Cylinder Malossi Sport 70 ccm
-Króciec 19mm
-Filtr powietrza Revo S
-Gaźnik arreche 17,5 (dysza 085)
-Wariator Polini SC
-Przełożenia Malossi 14/40 + SR 17/64
-Sprzęgło Malossi FLY
-Sprężyna centralna Top Racing +22
-Sprężyny sprzęgła Malossi zielone [najtwardsze]
-Opony Pirelli SL 26
-Tłumik Yasuni R Carbon Black Edition
*Tuning Optyczny:
W TRAKCIE CUSTOMU !!! |
|
|
|
BERCIU |
Dodany dnia 04-03-2012 21:21
|
Mechanik
Postów: 1266
Data rejestracji: 17.01.10
Pomógł: 13 Skąd: Pawłowice
Status upomnienia:
|
Wygląda zaebiście!!!!!!!!!!!!
IN RUST WE TRUST!!!
Pierwszy w polsce RUST turbo skuter na piaggio 4t http://suzuki-kat...ost_107723 |
|
|
|
bastek434 |
Dodany dnia 04-03-2012 21:21
|
Coś wiem
Postów: 206
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 1 Skąd: Kalisz
Status upomnienia:
|
Wojtek007 napisał/a:
Amor jak amor chyba nie? oświećcie mnie
Atrakcyjny wygląd, możliwość regulacji napięcia sprężyny i dodatkowy gwint którym można podnieść skuter o cały 1cm to tak po krótce
Króciec oryginalny tylko przerobiony na wcisk....
A ta dysza od boost bottle przyszła w zestawie ja tylko wywierciłem otwór w seryjnym króćcu i nagwintowałem, podłożyłem oring żeby nie łapało powietrza gdzieś i to tyle ( oringi pod tą dyszę są w zestawie raze z tym małym urządzeniem )
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
|
|
|
|
roogat |
Dodany dnia 04-03-2012 21:22
|
Znawca
Postów: 902
Data rejestracji: 20.10.10
Pomógł: 7 Skąd: Tychy
Status upomnienia:
|
aha dzieki
katana AY50 Performance 1999 rok
*Tuning Mechaniczny:
-Łożysko korbowodu Top Racing
-Zawór mambranwy Hebo II
-Świeca NGK Racing
-Cylinder Malossi Sport 70 ccm
-Króciec 19mm
-Filtr powietrza Revo S
-Gaźnik arreche 17,5 (dysza 085)
-Wariator Polini SC
-Przełożenia Malossi 14/40 + SR 17/64
-Sprzęgło Malossi FLY
-Sprężyna centralna Top Racing +22
-Sprężyny sprzęgła Malossi zielone [najtwardsze]
-Opony Pirelli SL 26
-Tłumik Yasuni R Carbon Black Edition
*Tuning Optyczny:
W TRAKCIE CUSTOMU !!! |
|
|