pare pytań ;D
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 02-11-2011 12:57
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
siemano mam pare pytań dotyczących tuningu:
- co myślicie o tym żeby skrócic troche przepustnice? tak mniej wiecej o 1mm wtedy przepustnica bedzie sie wyżej podnosić i dostanie więcej paliwa co nie?
-Jeżeli by wsadzić np tecnigasa next-r od maxi skutera czyli z poj.100ccm te wydechy kosztuja tyle samo co do 50ccm czyli ok 500zł ale jednak służa do większej pojemnosci 100ccm czyli że będa lepsze niz te do 50 ccm nie? tylko pytanie czy nie bedzie jakis problemów z regulacją czy cos?
-3 pytanie to hmm to chyba bardziej stwiredzenie powiedzcie opłaca się bawić w tuning tych 50 ccm? nie dość że żeby to jakoś jechało to trzeba wjebać w to troche kasy a nie lepiej kupić np aeroxa 100ccm zaresjtrowanego na 50 ccm i w to bawić sie w tuning? mój qmpel ma peugeota squaba z silnikiem vivacity 100ccm to to jest poprostu masakra ze mną w 2 pod taką dupną górke lekko 85km/h .... a na prostce wyciąga ok 105-110 we 2 a samemu ok 120 na full serji to pomyślcie jak to musi isc np na cylindrze malossi 120ccm, wydeszku tecnigas rs maxi,wariatorze malossi multivar maxi , przełozeniach polini&malossi ;D ceny są praktycznie takie same jak do 50 ccm a jaka różnica w mocy? warto sie zastanowić nad tym co nie? ;p
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
Wojtek007 |
Dodany dnia 02-11-2011 15:04
|
Mechanik
Postów: 1298
Data rejestracji: 03.07.10
Pomógł: 22 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
Jechałem na tym peugocie od Dawida
to jest jednak moc powiem ci też sie nad tym zastanawiałem żeby do katany wsadzić silnik z roxa 100 ale o bym musiał wyczaś ok 600 oby nie więcej , chodź w sumie jak by to podliczyło to by się tyle ubierało nie wiem czy opłaca sie juz bawić w te pierdy bo starsi choć jeżeli ma ktoś kasę to czemu nie
Suzuki Katana AY 50 Performance!
Rok:1997
Chłodzenie: Powietrze (AC)
Tuning:
*Mechaniczny
-Przełożenie pierwotne Top Racing
-Przełożenie wtórne od Aprili Sr DiTech
-Tłumik Tecnigas Next R
-Wariator Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special
-Świeca NGK
-Rolki 5g Polini
-Czerwone sprężynki sprzęgła Hebo
*Optyczny
-Ledy w soczewkach
-Przyciemnione klosze
-Czarne felgi
-Bed look
-Stopka boczna Buzzetti
-Pokrywa na czarno
-Skrócony tylni błotnik
-Przedłużka
-Śruby z pokrywy na czerwono
-1 lustrko
-Opona Heidenau K61
http://picasaweb....YmEo7L8DA#
V-max: 90km/h ! |
|
|
|
suzukos |
Dodany dnia 02-11-2011 16:02
|
Coś wiem
Postów: 234
Data rejestracji: 10.05.10
Pomógł: 2 Skąd: Kościerzyna, niedaleko Gdańska (60km)
Status upomnienia:
|
Tuning 50ccm jest strasznie drogi, a żeby były efekty musisz wrzucić cylek na bank, który buli już sporo. Przy cylku zmienia się gaźnik, wydech, ogólnie osprzęt, który znów kosztuje. Przy tuningu trzeba liczyć się z remontami, które też kosztują. Poza tym trzeba na tym się znać, mieć własny garaż z narzędziami, czas i chęci .
Moim zdaniem lepiej walnąć sobie prawko od 16 i kupić np. Honde nsr 125 (za 3500zł ogarniesz dobrą ) prawko wychodzi 900zł i w sumie za 4500zł masz maszynę, która leci to 150km/h. 125/50 są droższe dwa razy, poza tym problemy przy kontroli... spróbuj jechać 100km/h i tłumacz gliniarzowi, że to 50ccm. Ewentualnie polecam używanego roxa odblokowanego. W dobrym stanie dostaniesz 2004 rok, tak za 4000zł seryjny, odblkowany 80 leci ;p ( na budziku masz 90km/h ale warto odjąć tą dychę).
http://forum.miel...p?t=244822
^^ Moja Apcia <3 |
|
|
|
jabol123456789 |
Dodany dnia 02-11-2011 16:47
|
Początkujący
Postów: 141
Data rejestracji: 23.10.11
Pomógł: 0 Skąd: Mszczonów
Status upomnienia:
|
Moim zdaniem to nie warto robić prawka na 125 i kupować jakąś maszynę o tej pojemności ponieważ lepiej już kupić ten skuter za jakieś 2 koła i wsadzić w niego te 700 zł. I jeździć do prawka na samochód gdyż zapewne jak zdasz to będziesz chciał kupić samochód a skuter łatwiej sprzedać niż taką 125"ke.
Chyba że masz dużo hajsu to można się w to bawić. Co na przykład w moim przypadku nie zdaje egzaminu. Większość kasy za kupno katanki dołożyłem ze swojej kieszeni i za tuning sam tez w większości bule hajs |
|
|
|
suzukos |
Dodany dnia 02-11-2011 17:29
|
Coś wiem
Postów: 234
Data rejestracji: 10.05.10
Pomógł: 2 Skąd: Kościerzyna, niedaleko Gdańska (60km)
Status upomnienia:
|
Tak samo jak ja, wszystko ze swoich. I boli mnie, gdy widzę dzieci neo niszczące skuterki, które dostały od ojca.
Powracając do tematu.
Moim zdaniem, jeżeli ktoś oczekuje dobrej prędkości itp. to tak jak już opisałem warto wziąć pod uwagę większą pojemność.
W sumie kupując skuter to już wspomniałem, najlepiej markowy, używany, seryjny ( nie tykane mniej się psują, palą itp.) który wyciska to 70-80km/h. A to chyba starczy do tej 18-stki ;p
http://forum.miel...p?t=244822
^^ Moja Apcia <3 |
|
|
|
kefir95_95 |
Dodany dnia 02-11-2011 17:33
|
Mechanik
Postów: 1732
Data rejestracji: 22.03.10
Pomógł: 40 Skąd: Paszkówka
Status upomnienia:
|
pewnie.xD
niech jedzie 80 może te 85km/h ale buta to musi mieć jak na skuter nie ma zmiłuj
KATANA AY50LC 1998 rok
Tuning Mechaniczny:
~Fajka RMS
~Pompa wody RMS +5%
~Nowy Ślimak
~Nowy Czujnik Temperaturki
~sprężynki sprzęgła HEBO czerwone
~centralna sprężyna dociskowa malossi czerwona
~komin LeoVince RR
~Wata kominowa HEBO
~przełożenie pierwotne top racing
~przełożenie wtórne sr
~olej przekładniowy GALP Transvex TDL 80w90
~Stożek RMS
~Gaźnik Dell'orto PHBN 12mm
~Ssanie ręczne polini
~Wariator Polini Hii Speed
~Rolki Polini 7g
~Pasek Malossi Special BELT
~Wał Top Racing STD
~Łożyska SKF C4
~Cyl 70cc no name
~Twist Control
~~~~~~~~~~~~~ CUSTOM ! ~~~~~~~~~~~~~~
~niebieskie ledy cztero-diodowe w soczewkach
~niebieskie ledy w budziku
~Ramka pod rejestrację Mieloch Motocykle III
~Malowanie Czarny Pół Mat - Turkusowa Perła
~Wygładzone nadkole
~Wygładzona czacha połączona z trójkątami i badlook
~Lusterko Revo F1 Style
~Linka gazu rms
~Niebieskie przewody paliwowe STR8
~Spoiler WR
~Przedłużka amorka własnej roboty
~chromowane śruby do plastików imbusowe
~chromowane nakrętki na wentyle z alusów od volkswagena ojca(nawet nie wie)
~amortyzator(sprężyna czarna, tłoczek grafit)
~czarne klosze kierunków i tylnej lampy STR8
~kolorowe żarówki kierunków i tylnej lampy STR8
~Stopka boczna IGM chrom
~Zdemontowana stopka centralna
~Blacha ryflowana na podłogę
~Lampa diodowa REVO z aeroxa
~Pomarańczowe Ledy 5mm Super Flux 10000mcd w tylnej lampie jako kierunki
V~max 97km/h
_____________________________________________
Yamaha TZR 50 NAKED 2009rok LC
*Mechanika:
~napęd DID 10/47 + wzmacniany łańcuch DID
~szlif + tłok Meteor 40,5mm
~akumulator z 3Ah na 4Ah
~ślimak
*Optyka:
~lampa przód MZ ETZ 251 + H4 xenon
~kierunki karbonowe okrągłe z aeroxa
~łączony ogon
~badlook
~owiewki boczne zrobione ze zderzaka z opla insigni i włókna szklanego + żywica
~malowanie złoty metalik na grubym ziarnie + czarna perła
~zbiorniczek wyrównawczy z Yamahy R6
V~Max = 90km/h |
|
|
|
jabol123456789 |
Dodany dnia 02-11-2011 18:31
|
Początkujący
Postów: 141
Data rejestracji: 23.10.11
Pomógł: 0 Skąd: Mszczonów
Status upomnienia:
|
Racja jak będę chciał pojeździć z większą prędkościa to jakąs 600 se kupie a prawka sie na moto większe też nie opłaca bo jak się będę chciał przejechać to i tak sie przejade |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 02-11-2011 20:16
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
1. To nie zda egzaminu. Chcesz więcej paliwa w mieszance to zmień dyszę. A jak chcesz więcej mieszanki, to zmień gaźnik. Samo skrócenie przepustnicy nic nie da, bo średnicy gardzieli nie zmienisz, a może być nawet gorzej.
2. Raczej szałowych efektów nie będzie, a na pewno nie będzie lepiej niż na wydechach dedykowanych do cylków 50 i 70ccm. Te z 100cc będą miały trochę inne parametry, które niekoniecznie będą pasować dla mniejszych cylków.
3. Moim zdaniem tuning skuterów i innych małych piździków to bardziej kwestia pasji. W tym jest tylko sens, jeśli masz kasę, bo jest to kosztowne, no i jest to Twoim hobby. Lekkie modyfikacje (sport wydech, wario, trochę większy gaźnik) robi sporo ludzi, żeby trochę podnieść osiągi tego motorka. Ale myślę, że zabawy w poważny tuning są tylko dla pasjonatów z kasą. Wiadomo, zaje*** sprawa rozwalać wszystkich kierowców na światłach skuterkiem i oglądać ich miny W innym wypadku lepiej kupić później coś większego.
Edytowane przez Aroni dnia 02-11-2011 20:18 |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 02-11-2011 20:36
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
heh ja rozumie że pasja ale skoro ktoś ma pasje w tuning to niech ten tuning ma jakiś sens co nie? ja wiem że z 50 ccm idzie wycisnąc w c[cenzura] ale chyba lepiej sie zabrać za taką 100ccm w tuning
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 02-11-2011 20:47
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Te 100ccm czy już sportowe 120cc albo i większe to już nie to samo One nie kręcą już takich obrotów jak te mniejsze i nie mają tak zaje**** dźwięku;] Poza tym jest znacznie więcej części do seryjnych 50cc, które są bardziej zaawansowane technicznie niż nawet 170ccm. Taki skuter z cylkiem BigBore 86ccm po porcie i ogólnie dobrze zrobiony rozwali w dragu skuter z cylkiem MHR 172 czy 180cc... Taka prawda, bo te większe cylki nie są tak dopracowane. Czyli nawet z mniejszych pojemności można wycisnąć więcej |
|
|
|
Wojtek007 |
Dodany dnia 02-11-2011 20:56
|
Mechanik
Postów: 1298
Data rejestracji: 03.07.10
Pomógł: 22 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
no wiesz nie którzy jak kupowali skutery to mieli po 13 lat i tuningiem nazywali neony a jak już do tego dojrzeli to maja po 15 16lat a nawet 17 i to już im się nie opłaca robić mega tuningów bo to polska, wszyscy przesiadają się z skuterów na auta w wieku 18 lat a np w Niemcach maja kasy to ludzie po 20 lat maja już swoje fury i kasę cisną w skuty i maja takie maszynki
Suzuki Katana AY 50 Performance!
Rok:1997
Chłodzenie: Powietrze (AC)
Tuning:
*Mechaniczny
-Przełożenie pierwotne Top Racing
-Przełożenie wtórne od Aprili Sr DiTech
-Tłumik Tecnigas Next R
-Wariator Polini Speed Control
-Pasek Malossi Special
-Świeca NGK
-Rolki 5g Polini
-Czerwone sprężynki sprzęgła Hebo
*Optyczny
-Ledy w soczewkach
-Przyciemnione klosze
-Czarne felgi
-Bed look
-Stopka boczna Buzzetti
-Pokrywa na czarno
-Skrócony tylni błotnik
-Przedłużka
-Śruby z pokrywy na czerwono
-1 lustrko
-Opona Heidenau K61
http://picasaweb....YmEo7L8DA#
V-max: 90km/h ! |
|
|
|
jabol123456789 |
Dodany dnia 03-11-2011 14:26
|
Początkujący
Postów: 141
Data rejestracji: 23.10.11
Pomógł: 0 Skąd: Mszczonów
Status upomnienia:
|
Wiadomo że głównym wyznacznikiem jest kasa. Ja jej nie posiadam więc szukam jekies używki,oprócz cylka bo na cylek mam i to podstawa , ale np. komin , przeło, jakies wario czy gaźnik to da sie wyhaczyć nieraz dobre za o wiele niższą cenę. A co do 120ccm to ich tuning to nie jest to samo. |
|
|
|
suzukos |
Dodany dnia 03-11-2011 14:33
|
Coś wiem
Postów: 234
Data rejestracji: 10.05.10
Pomógł: 2 Skąd: Kościerzyna, niedaleko Gdańska (60km)
Status upomnienia:
|
Tak jak opisałem. Wszystko zależy od tego czy bawi Cię to, czy masz dużo kasy i czasu. Jeżeli patrzysz tylko na prędkość to polecam większe pojemności . Jest to o wiele bardziej praktyczne.
http://forum.miel...p?t=244822
^^ Moja Apcia <3 |
|
|