Suzuki UX 50 Zillion LC [Help!]
|
urgash |
Dodany dnia 12-08-2010 11:56
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
Witam drogich posiadaczy Katany, temat dotyczy UX 50 Zillion ale oba te skutery są bardzo podobne więc mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Otóż tydzień wstecz został wymieniony tłok, pierścienie i cylinder (zatarcie), dodam że jest to mój pierwszy skuter dlatego wielkiego pojęcia o tym nie mam, tylko tyle ile udało mi się wystudiować przez ten okres tygodnia kiedy to skuter rozkręciłem na drobne części aby przy okazji wymieniania w/w części przeczyścić go, pomalować itd. Postaram się być szczegółowy bo wiem że każdy szczegół może przyczynić się do rozwiązania problemu.
No więc wszystkiego oczywiście sam nie robiłem przy tak małej wiedzy, pomagał mi znajomy który się na tym zna ale jako że nie ma on z byt wiele czasu próbuję też na własną rękę, przyjechał wczoraj sprawdził skuter, bo martwiłem się że chłodzenie nie działa i nie chciałem zaś zatrzeć, stwierdził że wszystko ok... no to pomyślałem zabieram się za docieranie, po przejechaniu pierwszych 200m niestety musiałem skręcić pod górkę, nie ujechałem nawet 5 metrów kiedy to silnik poprostu stracił moc i zgasł (trochę przykopciło z rury,więcej niż normalnie na biało) no i tak się już zaczęło musiałem chwilę odczekać żeby saskoczył po odpaleniu znowu to samo przejechane 5 metrów i traci moc i gaśnie... no i praktycznie już tak cały czas jak już odpalił to ujechał 5 metrów i gasł dodam że nie było to natychmiastowe gaśnięcie tylko stopniowe choć by paliwa nie dostawał. Głowica jest stara, nowa świeca full bak i z benzyną i z olejem.
Gaźnik? głowica? czy może poprostu zła mieszanka i gaźnik potrzebuje regulacji?
Może ktoś z was miał już podobne przygody i był bym niezmiernie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Pozdro.
Edytowane przez urgash dnia 12-08-2010 23:08 |
|
|
|
Dandusiek |
Dodany dnia 12-08-2010 12:04
|
Moderator
Postów: 1090
Data rejestracji: 05.06.09
Pomógł: 25 Skąd: Gdańsk
Status upomnienia:
|
Z Tego co ja wiem to jak ci odpala ,traci moc i gasnie to Zatarty cylinder,tak mi sie cos wydaje bo gaznik to nie sadze.
Suzuki Katana LC 98' WR
Tuning Mechaniczny:
~Cylinder Metrakit Hand Made 70cc
~Wał top Rancing STD
~Łożyska wału i uszczelniacze SKF - HQ Eco
~Gaźnik Arreche 17,5mm
~Wariator Polini Speed Control
~Tłumik Yasuni R
~Sprzęgło Polini 2G
~Pasek Malossi Special
~Docisk Malossi żółta.
~Nowy dzwon seryjny
~Rolki Malossi (6,5g)
~Przełożenia pierwotne Strage 6
~Przełożenia wtórne od Aprilla SR
Tuning Optyczny:
~Bad Lock
~Amortyzator tylny Tec S, czerwony
~Przedłużka amortyzatora IGM 40mm
~Felga 6-ramienna przód
~Manetki Polini Race
~Wycięty wzorek Malossi w klapce od chłodnicy
~Polerka pokrywy przekładni
~Tylna Lampa Revo Lexus Style
~Niebieskie śruby oraz kopniak w pokrywie STR8
~Białe klosze przód i tył ST8
~Nóżka boczna IGM- czarna
~Siatka we wlotach
~Podłoga - Ryfle
~Czerwony zacisk hamulcowy
~Odcięty błotnik
Fotki Suczki:
https://picasaweb...OOujM-DYQ#
http://bikepics.c...95/98ay50/
Przyśpieszenie mega - rakieta.
V-max 95-100 km/h.
|
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 12-08-2010 12:10
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
hmm cylinder jest nowy, tłok, pierścienie i uszczelki oczywiście też nawet na starej głowicy. Kompresja jest... przejechane jest może w sumie 500m na tych częściach i to też nie za jednym razem przy prędkości 20km/h to chyba raczej mało prawdopodobne że się znowu zatarł? |
|
|
|
cacek14 |
Dodany dnia 12-08-2010 12:12
|
Mechanik
Postów: 1709
Data rejestracji: 06.09.09
Pomógł: 42 Skąd: Lipno
Status upomnienia:
|
Powinien chodzić coż z regulacją albo coś źle założone
Ja np po wsadzeniu cyla po szlifie odpaliłem postała i zaraz jeździłem normalnie bo docieranie to bajka jak dobre części to nic sie nie stanie Nawet nie ma prawa spuchnąć
Suzuki Katana Performance
Mechanika:
- Lv Sito był, Yasuni R Był Teraz Tecnigas Chrom
- Wario Polini SC
- Filtr stożkowy Polini Air Box (był)
- Docisk +22%
- Króciec 19mm
- Gaźnik Arreche 17,5 (był) Oryginalny wypolerowany
- Rolki 5,5gr (chyba aktualnie)
- Łożyska i simmeringi SKF C4
- Wał Italkit Reinforced
- I szlif i Tłok Meteora
Optyka:
- Dioda w lampie
- Diody z przodu
- Pomalowane fele czarna perła
- Odświeżenie lakieru
- Lusterka łezki
- Siatka we wlotach czerwona
- Siatka w boczkach czerwona
- Grill z siatki
- Polerka wydechu i pokrywy
- Stopka boczna
- Klosze czarne STR
- Tylna lampa revo custom
- Manetki Hebo
- ]Xenon 5000k
- Obcięty błotnik
- Wlepy
- Klapka od aku w Carbonie
- Nowe śruby niebieskie
- Żarówki diodowe
- Audio wyciągane
V-max pełna seria 75km/h po tunie: 95km/h nie z górki!!
a teraz szlif xD
Aktualny v-max 80km/h (gps)
FOTO
http://bikepics.c...s/cacek14/
!!! SPRZEDAM WARIATOR POLINI !!! Tanio I rolki od 3gr do 8gr WARTO!!!
Sprzedam części do hulajnogi elektrycznej wszystkie części
SPRZEDAM CZĘSCI SAMOCHODOWE I GŁOŚNIKI
|
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 12-08-2010 12:43
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
hmm jakieś podpowiedzi dla laika jak dobrze wyregulować gaźnik KEIHIN PWS 12 ?
Edit:
Znowu ją próbowałem cały czas to samo... mechanik twierdzi że dymi lekko z głowicy bo wypalają się pozostałości ale ile one mogą się wypalać... ogólnie wygląda to tak:
odpalam, rozgrzewam już na wstępie dziwne akcje jak dodam gazu to zostaje na szybkich obrotach i nie chce zejść na niższe... musze odkręcić śrubkę żeby zszedł na niższe obroty kiedy już wkońcu przy dodawaniu gazu sam schodził na niskie obroty przejechałem pare metrów po parkingu i pod górkę kiedy już zjeżdzałem z górki dosyć stromej na luzie to schodził na tak niskie obroty że praktycznie gasł i musiałem lekko dodawać mu gazu, na prostej zaś żeby rozbujać go do 25km/h dodałem troche odważniej gazu wszedł na wysokie obroty przyśpieszył i zaraz po tym umiera głowica strasznie gorąca troche dymi nie jestem pewien czy to ze świecy czy z okolic termostatu jest dosyć gorący, wykręciłem świece przy ikrowniku jest czarna dosyć na około..
jakieś pomysły?
Edit 2:
wykręciłem gaźnik wyczyściłem przy okazji pompke oleju, kiedy wszystko spowrotem zamontowałem kopłem pare razy nie chciał odpalić i zauważyłem że z rurki układu chłodzenia na kolanku przy termostacie robią się bąbelki popuściłem śrube sykło pożądnie... tak jak by juz nie gasł fakt faktem raz zmartł dokładnie w taki sam sposób ale później zrobiłem z 3km bez problemu prócz tego że jakis taki słabszy...
no i pytanie czy możliwe jest to że silnik tracił moc i gasł przez zapowietrzony system chłodzenia? oraz czy to przez źle wyregulowany gaźnik tak słabo się zbiera? czy to poprostu przez wymiane tłoka i na docieraniu to normalne?
Edytowane przez urgash dnia 12-08-2010 23:16 |
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 14-08-2010 10:28
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
no cóż udało mi się go doprowadzić do użytku, czasem zgaśnie ale tylko raz na kilka kilometrów, wydaje mi się że gaźnik siada niby ma moc ale pali jak diabli a przy starcie nawet nie odkręcam manetki i odpala na 2sek, chce zakupić nowy gaźnik prosze was o poradę ponieważ nigdzie nie mogę znaleść gaźnika który jest w tej chwili tj: keihin pws znalazlem uniwersalny który pasuje do zillion
http://allegro.pl...56001.html
czy ktoś go już może testował jak on się sprawuje?
Edytowane przez urgash dnia 14-08-2010 10:29 |
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 15-08-2010 18:18
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
kaman nikt nie używał tego gaźnik? |
|
|
|
Kamilhg |
Dodany dnia 15-08-2010 19:34
|
Doradca
Postów: 567
Data rejestracji: 21.06.09
Pomógł: 31 Skąd: Zawadzkie
Status upomnienia:
|
co do tego gaźnika z allegro to nie wiem... ale ja bym jeszcze próbował z tym gaźnikiem coś robic, wkręc śrubki do oporu i każdą odkręc 1,5 obrotu odpal skuter i reguluj co 0,5 obrotu. Skuter musi równo schodzic z obrotów, to z tej górki co pisałeś wyżej to dostawał zapewne za dużo powietrza i po prostu go dusił, popróbuj, gaźnik to metoda prób i błędów.
Suzuki Katana Performance '98
Setup:
-Tecnigas RS70
-Pierwotna Malossi
-Membrany Polini
-Rolki Stage6 4,5g
-Filtr powietrza Hand-made
v-max: +/- 73km/h
http://www.polska...Y_50/75391 |
|
|
|
Chemperr_Katana |
Dodany dnia 16-08-2010 13:38
|
Doradca
Postów: 600
Data rejestracji: 03.06.10
Pomógł: 21 Skąd: Bełzyce- koło Lublina
Status upomnienia:
|
MI sie wydaje ze on ci sie troche przytarł przez to ze nie odpowietrzyłeś go. Gaznik napewno masz do reg.
KATANA w TUNIEEE!!!!!!
mechanika:
-POWER FORCE 70
-Wydech Fasmem FR
-króciec 19mm + polerka
-rolki 4.5 Stage6
-sportowy filtr powietrza Stage6 Long Red
-membrana Stage6 VForce 3 by Tassinari
-przełożenia pierwotne Top Racing
-sprężynki sprzęgła Hebo
-Swieca NGK i Fajka NGK
-centralka metrakit 22%
-pasek malossi x-special
optyka:
-skrócony błotnik
-LEDy w grillu
-białe napisy na kołach
-naklejki (hebo, scootertuning is not a crime, STR8)
-Małe kierunkowskazy Carbon
-Pokrywa AKU w Carbonie
-siatka w grillu
-manetki STR8 Konic CARBON
-wentyle imitujące tłoczki niebieskie TNT
v-max 95
Będzie więcej.... |
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 17-08-2010 10:55
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
nawet nie strasz że się zaś zatarł... z regulacją to ja juz głupieje... bo śrubki widoczne na zdjęciu powyżej z lewej [pochyła]: jeżeli wykręcam zwiększam obroty, natomiast ta od prawej to zaś ją jak wkręcam to zwiększam obroty i jak wkręcę obie tak jak mówisz to wyje jak dzik jak już uda się go odpalić. |
|
|
|
Kamilhg |
Dodany dnia 17-08-2010 12:43
|
Doradca
Postów: 567
Data rejestracji: 21.06.09
Pomógł: 31 Skąd: Zawadzkie
Status upomnienia:
|
przecie napisałem żebyś je wykręcił o 1,5 obrotu
Suzuki Katana Performance '98
Setup:
-Tecnigas RS70
-Pierwotna Malossi
-Membrany Polini
-Rolki Stage6 4,5g
-Filtr powietrza Hand-made
v-max: +/- 73km/h
http://www.polska...Y_50/75391 |
|
|
|
jamajca14 |
Dodany dnia 17-08-2010 13:17
|
Nowy
Postów: 38
Data rejestracji: 29.11.09
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Hmmm Uszczelniacze na Wale ??? Miałem podobny problem Wymiana pomogła
AirSal Sport 50cc
Polini Speed Control
Rolki polini 5g
LeoVince TT HM
Malossi fly
|
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 17-08-2010 15:51
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
Zrobiłem tak jak mówisz Kamilhg faktycznie jest lepiej więc reasumując:
Strata mocy i umieranie zniknęło razem z odpowietrzeniem systemu chłodzącego przy termostacie.
problemy z obrotami zniknęły w momencie kiedy metodą prób i błędów wyregulowałem gaźnik, przeczyściłem filtr powietrza
jest jeszcze jeden mały szczegół który mnie drażni
mianowicie zawsze kiedy wchodzi na 40km/h do 45km/h strasznie się drze aż nim trzęsie dopiero jak już wejdzie na te wyższe obroty to silnik pracuje równo i ładnie, potrzebuje lepszej regulacji czy co?
w sumie jest druga sprawa po przeczyszczeniu gaźnika ciężko jest go odpalić elektryką.. wydaje mi się że dostaje za dużo paliwa bo po próbie elektrycznego startu musze kopać bez kręcenia manetki żeby wypalić nadmiar paliwa, auto ssanie siadło czy moze też jest to przez regulacje?
Ps,
sory że tak dużo pisze |
|
|
|
Chemperr_Katana |
Dodany dnia 17-08-2010 23:06
|
Doradca
Postów: 600
Data rejestracji: 03.06.10
Pomógł: 21 Skąd: Bełzyce- koło Lublina
Status upomnienia:
|
Moze ma za duze obroty ze odpala z kopki bez gazu albo za duzą dawke paliwa
KATANA w TUNIEEE!!!!!!
mechanika:
-POWER FORCE 70
-Wydech Fasmem FR
-króciec 19mm + polerka
-rolki 4.5 Stage6
-sportowy filtr powietrza Stage6 Long Red
-membrana Stage6 VForce 3 by Tassinari
-przełożenia pierwotne Top Racing
-sprężynki sprzęgła Hebo
-Swieca NGK i Fajka NGK
-centralka metrakit 22%
-pasek malossi x-special
optyka:
-skrócony błotnik
-LEDy w grillu
-białe napisy na kołach
-naklejki (hebo, scootertuning is not a crime, STR8)
-Małe kierunkowskazy Carbon
-Pokrywa AKU w Carbonie
-siatka w grillu
-manetki STR8 Konic CARBON
-wentyle imitujące tłoczki niebieskie TNT
v-max 95
Będzie więcej.... |
|
|
|
CHICKENovsky |
Dodany dnia 18-08-2010 10:05
|
Doradca
Postów: 755
Data rejestracji: 21.07.09
Pomógł: 16 Skąd: Polska.
Status upomnienia:
|
a propo tego docierania ! to cacek to nie jes zadna bajka !
gdy skuter dobrze dotrzecz to może w zupełności rozwinąc swoją moc, docieranie dotyczy też kwesti dłuzszej zywotnosci cylindra !
SUZUKI KATANA AY50 Performance !
Piszę poprawnie po polsku.
Od Pomagania Jest Forum www.suzuki-katana.pl |
|
|
|
cacek14 |
Dodany dnia 18-08-2010 10:18
|
Mechanik
Postów: 1709
Data rejestracji: 06.09.09
Pomógł: 42 Skąd: Lipno
Status upomnienia:
|
Chicken Taki mądry to podaj przykład że to nie bajka. Ja mam kolega wsadził chiński cyl i tego jak docierać to innego wyjścia nie miał co dał to zaraz puchła..... A jeżeli kupuje sie za grube pieniądze części to nic ci sie nie stanie i docierać nie trzeba.... Wiadome jakoś trzeba ale nie że robić 200 czy 500km. Ja aktualnie docierałem niecałe 100km przed zmierzyłem kompresje i po jest identyczna.....
Suzuki Katana Performance
Mechanika:
- Lv Sito był, Yasuni R Był Teraz Tecnigas Chrom
- Wario Polini SC
- Filtr stożkowy Polini Air Box (był)
- Docisk +22%
- Króciec 19mm
- Gaźnik Arreche 17,5 (był) Oryginalny wypolerowany
- Rolki 5,5gr (chyba aktualnie)
- Łożyska i simmeringi SKF C4
- Wał Italkit Reinforced
- I szlif i Tłok Meteora
Optyka:
- Dioda w lampie
- Diody z przodu
- Pomalowane fele czarna perła
- Odświeżenie lakieru
- Lusterka łezki
- Siatka we wlotach czerwona
- Siatka w boczkach czerwona
- Grill z siatki
- Polerka wydechu i pokrywy
- Stopka boczna
- Klosze czarne STR
- Tylna lampa revo custom
- Manetki Hebo
- ]Xenon 5000k
- Obcięty błotnik
- Wlepy
- Klapka od aku w Carbonie
- Nowe śruby niebieskie
- Żarówki diodowe
- Audio wyciągane
V-max pełna seria 75km/h po tunie: 95km/h nie z górki!!
a teraz szlif xD
Aktualny v-max 80km/h (gps)
FOTO
http://bikepics.c...s/cacek14/
!!! SPRZEDAM WARIATOR POLINI !!! Tanio I rolki od 3gr do 8gr WARTO!!!
Sprzedam części do hulajnogi elektrycznej wszystkie części
SPRZEDAM CZĘSCI SAMOCHODOWE I GŁOŚNIKI
|
|
|
|
CHICKENovsky |
Dodany dnia 18-08-2010 10:20
|
Doradca
Postów: 755
Data rejestracji: 21.07.09
Pomógł: 16 Skąd: Polska.
Status upomnienia:
|
jesli bedziesz jezdzisz krótko i na full gaz przy zalozeniu nowego cyla, do pierscienie ani tlok wgl wszystko sie do siebie nie spasuje, i cylinder nie uzyska mocy takiej jakiej powinien, i czy to jest kurw a s6, czy poliniak to i tak muisz go dobrze dotrzec, mozee nie 1000km ale napewno niz 100 wiecej !
SUZUKI KATANA AY50 Performance !
Piszę poprawnie po polsku.
Od Pomagania Jest Forum www.suzuki-katana.pl |
|
|
|
cacek14 |
Dodany dnia 18-08-2010 10:23
|
Mechanik
Postów: 1709
Data rejestracji: 06.09.09
Pomógł: 42 Skąd: Lipno
Status upomnienia:
|
No ale widzisz nie oto mi chodziło też że wsadzam odpale i jade... wiadome robiłem wszystko po kolei odpoczynki zwiększanie prędkości tylko sporo razy wczesniej bo mi wisi to czy sie zatrze czy nie jeszcze 8 szlifów zostało a tak poza tym to cyl 70kupuje i mnie sera zbytnio nie interesuje co sie z nią stanie... Dlatego zrobiłem mały test no i trzyma i kręci jak głupi ^^
Suzuki Katana Performance
Mechanika:
- Lv Sito był, Yasuni R Był Teraz Tecnigas Chrom
- Wario Polini SC
- Filtr stożkowy Polini Air Box (był)
- Docisk +22%
- Króciec 19mm
- Gaźnik Arreche 17,5 (był) Oryginalny wypolerowany
- Rolki 5,5gr (chyba aktualnie)
- Łożyska i simmeringi SKF C4
- Wał Italkit Reinforced
- I szlif i Tłok Meteora
Optyka:
- Dioda w lampie
- Diody z przodu
- Pomalowane fele czarna perła
- Odświeżenie lakieru
- Lusterka łezki
- Siatka we wlotach czerwona
- Siatka w boczkach czerwona
- Grill z siatki
- Polerka wydechu i pokrywy
- Stopka boczna
- Klosze czarne STR
- Tylna lampa revo custom
- Manetki Hebo
- ]Xenon 5000k
- Obcięty błotnik
- Wlepy
- Klapka od aku w Carbonie
- Nowe śruby niebieskie
- Żarówki diodowe
- Audio wyciągane
V-max pełna seria 75km/h po tunie: 95km/h nie z górki!!
a teraz szlif xD
Aktualny v-max 80km/h (gps)
FOTO
http://bikepics.c...s/cacek14/
!!! SPRZEDAM WARIATOR POLINI !!! Tanio I rolki od 3gr do 8gr WARTO!!!
Sprzedam części do hulajnogi elektrycznej wszystkie części
SPRZEDAM CZĘSCI SAMOCHODOWE I GŁOŚNIKI
|
|
|
|
CHICKENovsky |
Dodany dnia 18-08-2010 10:25
|
Doradca
Postów: 755
Data rejestracji: 21.07.09
Pomógł: 16 Skąd: Polska.
Status upomnienia:
|
dobra nie mieszajmy chlopakowi w glowie ; )
docieraj spokojnie !
SUZUKI KATANA AY50 Performance !
Piszę poprawnie po polsku.
Od Pomagania Jest Forum www.suzuki-katana.pl |
|
|
|
urgash |
Dodany dnia 18-08-2010 12:21
|
Początkujący
Postów: 76
Data rejestracji: 12.08.10
Pomógł: 0 Skąd: IRL
Status upomnienia:
|
ok wracając do tematu...
chce się tylko upewnić bo coś mi tu nie gra...
.1 wchodzi do .3
natomiast .2 nachodzi na .3 zgadza się?
i .2 nie ma prawa zejść z .3? ma siedzieć pewnie? bo ja to ma takie luźne że spada i chyba dlatego elektryczny start nie hula :/ |
|
|