Problem z tłumikiem
|
loy |
Dodany dnia 27-08-2009 12:39
|
Nowy
Postów: 34
Data rejestracji: 30.07.07
Pomógł: 0 Skąd: Tarnowskie Góry
Status upomnienia:
|
Witam! Jak zwykle problem z kataną ... Problem jest taki, jechałem schować skuter do garażu, jak zwykle 65-70. Wjeżdżając do garażu (prędkość może 35) zahaczyłem tłumikiem. Nagle usłyszałem basowy pomruk. Zgasiłem skuter. Patrzałem przy kolektorze, nic nie lata. I tu moje pytanie, czy może nie latać dla tego, że mocowanie go trzyma, czy też istnieje możliwość, że śrubki się odkręciły?
http://www.polska...Y,50/63592
||Piszę poprawnie||
||Po Polsku|| |
|
|
|
torrus |
Dodany dnia 27-08-2009 12:42
|
Początkujący
Postów: 85
Data rejestracji: 14.04.08
Pomógł: 2 Skąd: Muchówka
Status upomnienia:
|
Prędzej mógł Ci tłumik pęknąć, miałem już dwa razy taki przypadek....
Katana 98 rok AC =>
tłumik GIANELLI next
wario malossi multiwar
rolki 7.1 g
pasek malossi kevlar (już lekko przytyrany 16,1mm)
zielone sprężynki sprzęgła
żółta dociskowa
Vmax po prostej 65 km/h przy rolkach 16x13, przy rolkach 6 g 17x12 vmax 73km/h
Optyka =>
Malowanie, zielony groszkowy,
diody w soczewkach i pod skuterem |
|
|
|
Piotrek689 |
Dodany dnia 27-08-2009 12:45
|
Początkujący
Postów: 148
Data rejestracji: 05.08.08
Pomógł: 0 Skąd: Sokółka
Status upomnienia:
|
przechyl skuter na bok i bedziesz widział czy sie nakretki odkrecily czy urwal sie ze srub bo tez tak moze byc !
katana sprzedana aktualnie jeżdże suzuki rm 125 !! Zachęcam wszystkich do off-road pozdrawiam Piotrek ! |
|
|
|
suzun |
Dodany dnia 27-08-2009 16:58
|
Doradca
Postów: 603
Data rejestracji: 11.08.08
Pomógł: 6 Skąd: TSA / TSZ / RT (Sandomierz)
Status upomnienia:
|
albo przy cylkinrze mogło ci sie urwac urwac sruba przy kolanku |
|
|
|
Kupiec |
Dodany dnia 27-08-2009 17:17
|
Nowy
Postów: 41
Data rejestracji: 27.07.09
Pomógł: 0 Skąd: IŁAWA
Status upomnienia:
|
wyrwało ci lekko szpilki przy kolektorze i masz szpare..na 10000% |
|
|
|
loy |
Dodany dnia 27-08-2009 19:25
|
Nowy
Postów: 34
Data rejestracji: 30.07.07
Pomógł: 0 Skąd: Tarnowskie Góry
Status upomnienia:
|
Wersja Kupca jest dla mnie najbardziej prawdopodobna, wiec, co muszę teraz zrobić? Czy to oznacza, że zerwało gwint? Chyba kolektor da się spokojnie nagwintować?
http://www.polska...Y,50/63592
||Piszę poprawnie||
||Po Polsku|| |
|
|
|
Krzychu_tk2 |
Dodany dnia 28-08-2009 00:25
|
Znawca
Postów: 822
Data rejestracji: 07.04.08
Pomógł: 24 Skąd: Gniezno
Status upomnienia:
|
raczej na cylku gwint poszedł. albo pękł cylek co często się zdaża ;]
1. Katana Evolution
2. Yamaha Raptor 700R Gytr Specjal Edition po tunie ;]
3. Honda CBR 600 151km Street ;]
4. Aprilia SR Ditech dopiero naprawiłem, więc zaczynam tuning (jak zawsze, we wszystim )
I tak dalej Sprzedaż-Skup Aut I Motocykli, Nowych i Używanych! gg. 9449725
http://img51.imag...510974.jpg |
|
|
|
loy |
Dodany dnia 28-08-2009 06:51
|
Nowy
Postów: 34
Data rejestracji: 30.07.07
Pomógł: 0 Skąd: Tarnowskie Góry
Status upomnienia:
|
No przyznam się szczerze, że mnie trochę wystraszyliście. Dzisiaj pójdę, wybadam to i sprawdzę czy da się tym jeździć w ogóle. Jak się da, to pojadę od razu do mechanika, bo ja jeszcze popsuje
http://www.polska...Y,50/63592
||Piszę poprawnie||
||Po Polsku|| |
|
|
|
Pietras |
Dodany dnia 28-08-2009 08:06
|
Mechanik
Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41 Skąd: Częstochowa
Status upomnienia:
|
Tam nie da sie nic popsuć. |
|
|
|
loy |
Dodany dnia 28-08-2009 09:12
|
Nowy
Postów: 34
Data rejestracji: 30.07.07
Pomógł: 0 Skąd: Tarnowskie Góry
Status upomnienia:
|
Przed chwilą byłem przy skuterze. Okropny dźwięk bez tłumika Okazało się, że mam urwany kolektor Jak myślicie, da się go pospawać? Musiałbym jechać z 15km. do mechanika i tu jest ten ból. I jaka jest orientacyjna cena nowego kolektora bądź używanego?
Chciałbym go pospawać tylko i wyłącznie dlatego, że wakacje się kończą i będę musiał odstawić skuter.
// EDITED: Pomylił mi się króciec z kolektorem, poprawiłem
Edytowane przez loy dnia 28-08-2009 10:00
http://www.polska...Y,50/63592
||Piszę poprawnie||
||Po Polsku|| |
|
|
|
loy |
Dodany dnia 01-09-2009 07:51
|
Nowy
Postów: 34
Data rejestracji: 30.07.07
Pomógł: 0 Skąd: Tarnowskie Góry
Status upomnienia:
|
Mieliście racje. Kawałek cylindra poszedł. Byłem w przekonaniu, że w skuterze jest kolektor, widać, że jednak jestem zacofany :X. I teraz takie pytanie do was, czy seryjny cylinder jest aluminiowy, czy jakiś inny?
Sorry za PDP
http://www.polska...Y,50/63592
||Piszę poprawnie||
||Po Polsku|| |
|
|
|
suzun |
Dodany dnia 01-09-2009 08:11
|
Doradca
Postów: 603
Data rejestracji: 11.08.08
Pomógł: 6 Skąd: TSA / TSZ / RT (Sandomierz)
Status upomnienia:
|
seyjny cylek jest zeliwny |
|
|
|
loy |
Dodany dnia 01-09-2009 08:30
|
Nowy
Postów: 34
Data rejestracji: 30.07.07
Pomógł: 0 Skąd: Tarnowskie Góry
Status upomnienia:
|
Kurde :/ Będę miał problem ze znalezieniem gościa, który mi to pospawa :/ Robiliście już kiedyś takie rzeczy?
http://www.polska...Y,50/63592
||Piszę poprawnie||
||Po Polsku|| |
|
|
|
suzun |
Dodany dnia 01-09-2009 08:41
|
Doradca
Postów: 603
Data rejestracji: 11.08.08
Pomógł: 6 Skąd: TSA / TSZ / RT (Sandomierz)
Status upomnienia:
|
bedziesz musiał znalesc godcia co u mie spawac jakas taka spawarką dziwną ;D |
|
|
|
sidor |
Dodany dnia 01-09-2009 13:06
|
Początkujący
Postów: 112
Data rejestracji: 24.08.08
Pomógł: 3
Status upomnienia:
|
U mnie tez sie ułoamało przy samym cylku i wziołem cyl na praktyki i se przyspawałem TIGIEM i sie trzyma jak cholera!!! |
|
|
|
jangcy |
Dodany dnia 27-10-2009 21:24
|
Nowy
Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0 Skąd: York
Status upomnienia:
|
Chłopaki ratujcie
Koledze (poczciwa chłopina) zaczeło furkotac. Powiedziałem ze mu rzuce okiem (moze tłumik, moze uszczelka).
Odkreciłem tłumik i okazało sie ze uszczelka wypalona, ulżyło mi, kupiłem nowa. Ale przez założeniem chciałem zobaczyc czy powierzchnia w silniku jest ok i tylko doknąłem ręką i odpadła szpilka z kawałkiem bloku - bo juz doczytałem ze tam nie ma kolektora wydechowego
Tak wiec uznalem ze to musiało pęknąć wczesniej (przerdzewiec moze nawet, bo widac korozje (jesli żeliwo koroduje) na peknieciu, wiec musiało pękac długo) jak pękło to sie rozszczelniło i w końcu wydmuchało uszczelke.
Mam pytanie, czy teraz (nie liczac opcji spawania) pozostaje tylko wymiana bloku? Wiaże sie to pewnie z wyjęciem całego napędu...czy da sie to jakoś łatwiej zrobic?
Narazie przykreciłem na jedna srube z nową uszczelką i specjalna masa do tłumików....pozniej moze spróbuje to zdrutować, ale to kwestia czasu....ktos juz to naprawiał?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!!
Pozdrawiam
Jakub |
|
|
|
Jajecko_ |
Dodany dnia 28-10-2009 18:18
|
Znawca
Postów: 931
Data rejestracji: 12.11.08
Pomógł: 26 Skąd: Skierniewice
Status upomnienia:
|
nie wymiana bloku tylko wymiana cyla
inny cyle albo spawanie bo na klej to to długo nie wytrzymie
SUZUKI KATANA Ay50WR K2 2002r
|
|
|
|
jangcy |
Dodany dnia 28-10-2009 22:50
|
Nowy
Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0 Skąd: York
Status upomnienia:
|
Jajecko_ napisał/a:
nie wymiana bloku tylko wymiana cyla
inny cyle albo spawanie bo na klej to to długo nie wytrzymie
skreciłem mu to na jedna srube i nowa uszczelke + specjalny wypelniacz do tlumikow,zeby chociaz wrocił...
PS
co to jest cyl...cylinder?
czy np taki komplet by zalatwil sprawe?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200369789137&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
i czy da sie to wyjac rozłaczając jakos naped....innymi słowy, czy ktos kto sie zna na mechanice, ale motorków nie tykał wcześniej to sobie poradzie...chodzi mi o jakies trudnosci z rozłaczanie napedu, specjane klucze....itp
znalazlem ten artykuł...
http://www.suzuki-katana.pl/forum/viewthread.php?thread_id=4813
widze ze pomocny, co prawda dla silnika chlodzonego powietrzem,
czy ktos sie orientuje czy sa duze roznice w modelu na chlodnica?
nie mowie oczywiscie o kwesti borygo, odpowietrzania itp...
Z gory dziekuje...
- czy ktos widzial takie cuda...
|
|
|
|
vortex |
Dodany dnia 28-10-2009 23:07
|
Znawca
Postów: 885
Data rejestracji: 22.08.09
Pomógł: 33 Skąd: Rybnik
Status upomnienia:
|
wymiana cyla to nic trudnego oczywiscie w seri ac(powietrze to jest łatwiejsze) w lc(ciecz) nie jest zle nie trzeba rozpoławaic silnika ani rozkrecac napedu 1 spuszczasz płyn z zbiorniczka 2. odłaczasz wszystkie werzyki przy cylindrze od chłodnicy z głowicy i cylka odkrecasz 4 sruby zdejmujesz głowice potem cyl zawleczki sworznia potem sworzen tłok i gitara widzisz wał potem zakładzasz wszystko wodwrotnej kolejnosci i gitara mam nadzieje ze o niczym nie zapomniałem aa i oczywiscie uszczelki tez musisz miec hehe
suzuki katana w tuningu zapraszam na mój post Katanka Vortexa Lubisz to suko? Pamietaj!!! nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika |
|
|
|
jangcy |
Dodany dnia 28-10-2009 23:22
|
Nowy
Postów: 19
Data rejestracji: 27.10.09
Pomógł: 0 Skąd: York
Status upomnienia:
|
dzieki....w samochodzie dałem rade to i tu pewnie sie uda....jesli kolega będzie chciał robic...bo moze odda gdzies
Mi wlasnie chodzi o takie informacje, z racji tego ze tam wszystko małe, ciasno i czasem inne klucze
Jak rozumiem , jesli zmienie calosc jak z tego zestawu to trzeba bedzie docierac silnik w instrukcji
Dzieki jeszcze raz!!
- czy ktos widzial takie cuda...
|
|
|