Problem początkującego, wymiana rolek, problem ze zdjęciem wariatora
|
memil |
Dodany dnia 14-01-2009 09:32
|
Nowy
Postów: 9
Data rejestracji: 01.07.08
Pomógł: 0 Skąd: Ostrowiec Św.
Status upomnienia:
|
Koledzy, potrzebuję waszej pomocy. Wczoraj odkręciłem dekiel, żeby zobaczyć co za pasek się pod nim kryje i przy okazji ściągniętego dekla chciałem zobaczyć jaki jest stan rolek. Odkręciłem nakrętkę, zdjąłem wiatrak, przeciwtalerz, tulejkę. Jednak problem z tym, że nie mogę ściągnąć wariatora. Zsuwa się on do pewnego momentu,a później za nic nie chce się cały zsunąć z wałka. Prawdopodobnie jeszcze jest jakieś mocowanie, jakiś zaczep, o którym nie wiem. Próbowałem wyczuć palcami, co go trzyma, ale bezskutecznie. Mam prośbę, czy ktoś mógłby powiedzieć mi co jeszcze "trzyma" ten wariator i pokierować mnie, co zrobić, żeby go ściągnąć i przy okazji nie uszkodzić. |
|
|
|
wander |
Dodany dnia 14-01-2009 15:42
|
Mechanik
Postów: 2438
Data rejestracji: 04.08.07
Pomógł: 30 Skąd: Płock
Status upomnienia:
|
nic go nie trzyma!! Mocniej spróbuj pociągnąć
NIE POMAGAM NA GG!! OD POMOCY JEST FORUM!! |
|
|
|
memil |
Dodany dnia 14-01-2009 23:17
|
Nowy
Postów: 9
Data rejestracji: 01.07.08
Pomógł: 0 Skąd: Ostrowiec Św.
Status upomnienia:
|
Dziękuję za pomoc, Wander. Udało mi się ściągnąć wariator, przy okazji przetestowałem 2 komplety rolek. Moją bolączką była dziura w przyspieszeniu od 45 do 60 (rolki 6,2gr), tym bardziej denerwująca, że mieszkam w mieście położonym na wzgórzach i jak wjeżdzałem pod górę i jakiś blaszak przede mną przyhamował, to nie mogłem później przyspieszyć, dopiero na prostej znowu skuter się rozpędzał. Ale do rzeczy, kupiłem rolki testowe stage6 o wagach 4 - 5,5 gr. Dziura w przyspieszeniu istotnie zniknęła, jednak nie jestem zadowolony z v-max. Mam pytanie, czy jest jakaś reguła, że dziurę w przyspieszeniu można zlikwidować tylko zakładając lżejsze rolki? Czy może być taka sytuacja, że na cięższych rolkach skuter będzie wolniej przyspieszał (kosztem większego v-max), jednak będzie to płynne przyspieszanie, bez tej denerwującej dziury? |
|
|
|
Daniez |
Dodany dnia 15-01-2009 07:27
|
Znawca
Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13 Skąd: Węgorzewo (MAZURY)
Status upomnienia:
|
Reguły nie ma żądnej. Po prostu musisz wyczuć jak najlepsze parametry dla siebie. No nie stety albo chcesz mieć przyśpieszenie dobre albo v-max to musisz po prostu wyczuć na rolkach
SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm
Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad
opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkach
~..::v-max: 95km/h::..
http://www.bikepics.com/members/daniez/
|
|
|
|
baziu_19 |
Dodany dnia 15-01-2009 17:53
|
Znawca
Postów: 1076
Data rejestracji: 14.10.07
Pomógł: 11 Skąd: Namysłów
Status upomnienia:
|
Jest jeszcze możliwość zakupienia sporotwego wariatora...
Suzuki Katana Performance
Tuning:
..::Cylinder - Metrakit MK 50ccm::..
..::Wydech - Tecnigas NEXT R::..
..::Wariator - Malossi Multivar::..
..:: Płytki zaworu membranowego Hebo::..
..::Sprężyna centralna + 15%::..
..::Sprężynki sprzęgła HEBO (niebieskie)::..
..::rolki BGM 6g::..
~Niebieskie LED-y w soczewkach~
V-MAX - 70km/h |
|
|
|
sssss80 |
Dodany dnia 15-01-2009 19:21
|
Doradca
Postów: 506
Data rejestracji: 02.10.07
Pomógł: 14 Skąd: Garwolin
Status upomnienia:
|
Jeżeli mieszkasz na wzgórzach lepiej kup sportowy wariator wtedy skuter będzie przyśpieszał na wyższych obrotach i powinien zlikwidować dziury w przyśpieszeniu.
Wariator możesz kupić za jakieś 130zł i będzie git. |
|
|
|
memil |
Dodany dnia 16-01-2009 06:55
|
Nowy
Postów: 9
Data rejestracji: 01.07.08
Pomógł: 0 Skąd: Ostrowiec Św.
Status upomnienia:
|
Dziękuję za odpowiedzi, jednak nie chcę zbytnio inwestować w skuter, nie wiadomo jak długo nim pojeżdżę. Może przesiądę się na coś większego. Bardziej zależy mi na cięższych rolkach i braku dziury w przyspieszeniu. Czy komuś się udało zlikwidować tą dziurę, ale poprzez zwiększanie wagi rolek? Czy ktoś z Was eksperymentował w ten sposób, czy na starcie dać sobie z tym spokój? |
|
|
|
Daniez |
Dodany dnia 16-01-2009 08:21
|
Znawca
Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13 Skąd: Węgorzewo (MAZURY)
Status upomnienia:
|
Jak ja 7.2g włożyłem do katany to rozpędzał się jak chińczyk ale faktycznie nie było takiej dziury jak mam teraz na 4g.
SUZUKI KATANA WR 1998r. stumpf
70mm
Tun mech.
~Yasuni R BlackEdition
~wariator Hebo NG
~seryjne nie blokowane przełożenia (~13,8)
~pasek Malossi Special Belt
~stożek TNT
~dysza: 80
~rolki: Stage6 4,3g
~centralna +30% TopRacing
~sprzęgła niebieskie Hebo
~króciec 19 wypolerowany
~i....oczywiście 0 blokad
opt.
~lampa Revo Lexus Style
~przedłużka IGM 25mm
~przyciemnione kierunki
~stopka boczna Buzzetti
~aaa i podstawa...niebieskie diody w soczewkach
~..::v-max: 95km/h::..
http://www.bikepics.com/members/daniez/
|
|
|
|
memil |
Dodany dnia 16-01-2009 11:02
|
Nowy
Postów: 9
Data rejestracji: 01.07.08
Pomógł: 0 Skąd: Ostrowiec Św.
Status upomnienia:
|
Ja narazie testowałem 4,5gr oraz 5 gr. Na tych rolkach skuter bardzo dobrze mi przyspiesza, nie ma dziury w przyspieszeniu. Jednak pozostaje niedosyt co do V-max. Dlatego chciałem nieco pogorszyć to przyspieszenie kosztem szybszej jazdy. |
|
|