Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 8

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
Dexios33 tygodni
MACHoo34 tygodni
Aroni49 tygodni
cineklab52 tygodni
adamek211455 tygodni
dawidzio2870 tygodni
KACPERBA1900118 tygodni
wydrus153 tygodni
valavme161 tygodni
Kamil188 tygodni
pawel57198 tygodni
Dandusiek203 tygodni
Daniez206 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Wymiana przełożeń
Wymiana przełożeń w skuterze, a dokładniej w Suzuki Katanie. Do wymiany przełożeń jesteśmy zmuszeni gdyż nasze samurajskie wozidełka są na nich blokowane. Katany blokowane są na przełożeniach pierwotnych jak i wtórnych. Pokaże wam jak wymieniać przełożenia wtórne – analogicznie wymienia się przełożenia pierwotne. Potrzebne nam są następujące przedmioty w moim przypadku:
- przełożenia wtórne (secondary) Polini 20/61
- Olej przekładniowy Shell Advance Gear EP 80W
- klucze nasadowe (do odkręcenia koła i wydechu)
- klucz imbusowy do odkręcenia pokrywy przełożeń
- jakieś dłutko z rączką do stukania młotkiem
- młotek
- kij do zablokowania koła
- słoik na stary olej Tak wyglądała paczka jaką dostałem od firmy Mieloch Motocykle



Bierzemy się do roboty. Po kolei musimy wykonać następujące czynności:
1. Odkręcić wydech
2. Odkręcić koło
3. Spuścić stary olej z przełożeń
4. Odkręcić pokrywę przełożeń
5. Wyciągnąć stare przełożenia
6. Wymienić przełożenia na prasie hydraulicznej
7. Zamontować nowe przełożenia
8. Zakręcić dekiel od przełożeń
9. Zalać olej
10. Założyć koło
11. Założyć wydech
12. Rozkoszować się znacznie lepszymi osiągami
Więc odkręcamy wydech, początkowo poluźniając tylko śruby od mocowania (nie odkręcać całkowicie)



następnie odkręcamy śruby od cylindra i po podkręceniu tych śrub możemy całkowicie odkręcić śruby od mocowania wydechu. Ukazuje na się taki widok:



Po odkręceniu wydechu możemy odkręcić koło, więc bierzemy nasadowy klucz 25 i kij do zablokowania koła i odkręcamy nakrętkę, ścigamy koło i widzimy dekiel przełożeń:



Następnie musimy spuścić stary olej za pomocą śruby spustowej która znajduje się po stronie wariatora i sprzęgła. Podstawiamy słoik pod śrubę spustowa i odkręcamy ja, czekamy aż cały olej spłynie. Można pomagać sobie przechylają skuter.



Później czeka nas odkręcenie dekla przekładni a dokładniej 9 śrub imbusowych. Po odkręceniu śrub może wylecieć jeszcze troszkę oleju… Pokrywa czasami może dość trudno schodzić więc pomagamy sobie dłutkiem i młotkiem pukając w takie wypustki w deklu przekładni:



Po odkręceniu dekla ukaże się nam taki widok:



Wyciągamy stare przełożenia, wycieramy je od oleju i zanosimy stare i nowe do kogoś kto ma prasę hydrauliczną w moim przypadku do sąsiada.



Po zmianie przełożeń możemy przystąpić do ich założenia. Tak powinny wyglądać po założeniu zmienione przełożenia:



Po założeniu zakręcamy dobrze dekiel przekładni i analogicznie powtarzamy te same ruchy w odwrotnym kierunki czyli zakładamy koło, wydech i zalewamy olej (można to zrobić przed założeniem wydechy czy koła nie ma różnicy jak komu wygodniej). Olej wlewałem przez lejek aż do wypełnienia po korek wlewowy:



Robiłem to tak że wlewałem olej do przełożeń (skuter pochylony) i co każdy „lejek oleju” stawiałem skuter prosto i chwilkę czekałem aż olej spłynie ze ścianek i za którymś razem wycieknie wam troszkę oleju, ale przynajmniej macie pewność ze oleju jest idealna ilość. Po wymienia przełożeń wtórnych Polini 20/60 moja Katana w której miałem zamontowany wydech Yasuni Z osiągała 80 km/h na prostej i 90-95 km/h z górki, gdzie na samym wydechu Yasuni Z v-max wynosił 75 km/h. Po wymianie przełożeń musiałem założyć troszkę lżejsze rolki i twardsze sprężynki sprzęgła, skuter troszkę stracił na mocy i gorzej jeździ się w 2 osoby, gdyż czuć troszkę brak mocy. Nieco później skusiłem się na wymianę przełożeń pierwotnych Malossi 15/40 i jest bardzo zadowolony ponieważ nić nie straciłem na v-maxie a zyskałem na przyspieszeniu jak i na mocy skuterka.

Nadesłał: EVOVIII
Komentarze
#51 | Bambus dnia maj 19 2008 20:51:47
siema Alus Grin zajebisty artek Smile pozdro
#52 | EVOVIII dnia maj 24 2008 00:11:41
Z kąd znasz moje imię? Dokładniej zdrobnienie?
#53 | Smaku dnia maj 27 2008 21:32:25
a olej wlewa sie do tej samej dziury co sie spuszcza czy gdzieś indziej ?
#54 | wander dnia maj 28 2008 14:21:19
gdzie indziej! Gdzie sie wlewa to masz pokazane, Natomiast do spuszczania jest pod śrubą która jest pod pokrywą(deklem) przekładni(wario i sprzęgło)
#55 | Grzesiekkoc1993 dnia czerwiec 17 2008 14:44:33
a jeżeli ktoś niema prasy hydrałlicznej i nikt jej nieposiada w poblizu czym można ją zastopić albo gdzie by można było z niej skożystać i poco...?Wink
#56 | Krzychu_tk2 dnia lipiec 11 2008 10:38:05
mam pilne pytanie, ile fabryczne przełorzenia mają zębów?? (pierwotne i wtórne) PILNE!!!
#57 | OloK dnia lipiec 20 2008 23:35:59
15/40 jezeli sie niemyle
#58 | pabloziomek1991 dnia listopad 02 2008 20:49:26
Sam nie wymieniałem przełożeń ale ten art mi pomogl zmienic olej w przekladni pozdro
#59 | Aroni dnia wrzesień 17 2009 20:18:04
Juz dawno nikt tu nie pisal...ale moze ktos odpowie.
Jak juz tu pisal kiedys Grzesiekkoc1993, ja takze mam pytanie odnosnie tej prasy hydraulicznej. Po co ona w ogole jest i czy jest tak bardzo konieczna? Jesli tak to gdzie mozna z niej skorzystac jesli sie nie ma nikogo znajomego, ktory by posiadal takie cos?
#60 | szumi-katana98 dnia wrzesień 17 2009 22:27:34
Czy jak mam z tyłu w Katanie Hamulec Bębnowy tak jak na zdjęciu nr. 4 . To musze ściągać te klocki czy nie trzeba??
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07/05/2023 22:25
Z sentymentu zaglądam co kilka lat, ale cóż tu więcej robić, niż powspominać Wink

09/04/2023 13:17
Szkoda, że te forum tak ucichło, a nowych użytkowników nie ma Sad

10/10/2021 09:42
Kolejne odwiedziny forum po długim czasie, wszystkie Katanki już po złomach czy co ? Grin Ja się za swoją chyba zabieram od nowa.

24/08/2021 12:17
Jak dawno mnie tu nie było xd

11/05/2021 21:02
taaak Smile

26/03/2021 16:02
Witam witam, uczęszcza ktoś tu jeszcze? Smile

22/09/2020 08:52
... dawno leży

22/09/2020 08:52
Też mi się zebrało na sentyment... Podziwiam Kamil, że dalej utrzymujesz domenę ;] W sumie trochę wiedzy o tych skuterkach tutaj jest, pytanie jak długo będą ludzie z tego korzystać, bo produkcja już

17/06/2020 12:24
A ja mam wciąż katane I śmigam nią do pracy.

17/05/2020 10:53
Pozdrawiam starą ekipe !! Kupiłem katane na dojazdy do pracy i zajrzałem tutaj z ciekawości. Byłem kiedyś moderatorem na tym forum Grin Rejestracja w 2007 roku Cool

Statystyki