Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
dawidzio28 2 tygodni
Dandusiek 3 tygodni
djkrzysiek 8 tygodni
manieks81823 tygodni
x1x1x125 tygodni
Adam Krolik27 tygodni
Ex_8439 tygodni
Fazi42 tygodni
valavme45 tygodni
Kamil64 tygodni
Aroni71 tygodni
wydrus75 tygodni
Ac3r76 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Wymiana przełożeń
Wymiana przełożeń w skuterze, a dokładniej w Suzuki Katanie. Do wymiany przełożeń jesteśmy zmuszeni gdyż nasze samurajskie wozidełka są na nich blokowane. Katany blokowane są na przełożeniach pierwotnych jak i wtórnych. Pokaże wam jak wymieniać przełożenia wtórne – analogicznie wymienia się przełożenia pierwotne. Potrzebne nam są następujące przedmioty w moim przypadku:
- przełożenia wtórne (secondary) Polini 20/61
- Olej przekładniowy Shell Advance Gear EP 80W
- klucze nasadowe (do odkręcenia koła i wydechu)
- klucz imbusowy do odkręcenia pokrywy przełożeń
- jakieś dłutko z rączką do stukania młotkiem
- młotek
- kij do zablokowania koła
- słoik na stary olej Tak wyglądała paczka jaką dostałem od firmy Mieloch Motocykle



Bierzemy się do roboty. Po kolei musimy wykonać następujące czynności:
1. Odkręcić wydech
2. Odkręcić koło
3. Spuścić stary olej z przełożeń
4. Odkręcić pokrywę przełożeń
5. Wyciągnąć stare przełożenia
6. Wymienić przełożenia na prasie hydraulicznej
7. Zamontować nowe przełożenia
8. Zakręcić dekiel od przełożeń
9. Zalać olej
10. Założyć koło
11. Założyć wydech
12. Rozkoszować się znacznie lepszymi osiągami
Więc odkręcamy wydech, początkowo poluźniając tylko śruby od mocowania (nie odkręcać całkowicie)



następnie odkręcamy śruby od cylindra i po podkręceniu tych śrub możemy całkowicie odkręcić śruby od mocowania wydechu. Ukazuje na się taki widok:



Po odkręceniu wydechu możemy odkręcić koło, więc bierzemy nasadowy klucz 25 i kij do zablokowania koła i odkręcamy nakrętkę, ścigamy koło i widzimy dekiel przełożeń:



Następnie musimy spuścić stary olej za pomocą śruby spustowej która znajduje się po stronie wariatora i sprzęgła. Podstawiamy słoik pod śrubę spustowa i odkręcamy ja, czekamy aż cały olej spłynie. Można pomagać sobie przechylają skuter.



Później czeka nas odkręcenie dekla przekładni a dokładniej 9 śrub imbusowych. Po odkręceniu śrub może wylecieć jeszcze troszkę oleju… Pokrywa czasami może dość trudno schodzić więc pomagamy sobie dłutkiem i młotkiem pukając w takie wypustki w deklu przekładni:



Po odkręceniu dekla ukaże się nam taki widok:



Wyciągamy stare przełożenia, wycieramy je od oleju i zanosimy stare i nowe do kogoś kto ma prasę hydrauliczną w moim przypadku do sąsiada.



Po zmianie przełożeń możemy przystąpić do ich założenia. Tak powinny wyglądać po założeniu zmienione przełożenia:



Po założeniu zakręcamy dobrze dekiel przekładni i analogicznie powtarzamy te same ruchy w odwrotnym kierunki czyli zakładamy koło, wydech i zalewamy olej (można to zrobić przed założeniem wydechy czy koła nie ma różnicy jak komu wygodniej). Olej wlewałem przez lejek aż do wypełnienia po korek wlewowy:



Robiłem to tak że wlewałem olej do przełożeń (skuter pochylony) i co każdy „lejek oleju” stawiałem skuter prosto i chwilkę czekałem aż olej spłynie ze ścianek i za którymś razem wycieknie wam troszkę oleju, ale przynajmniej macie pewność ze oleju jest idealna ilość. Po wymienia przełożeń wtórnych Polini 20/60 moja Katana w której miałem zamontowany wydech Yasuni Z osiągała 80 km/h na prostej i 90-95 km/h z górki, gdzie na samym wydechu Yasuni Z v-max wynosił 75 km/h. Po wymianie przełożeń musiałem założyć troszkę lżejsze rolki i twardsze sprężynki sprzęgła, skuter troszkę stracił na mocy i gorzej jeździ się w 2 osoby, gdyż czuć troszkę brak mocy. Nieco później skusiłem się na wymianę przełożeń pierwotnych Malossi 15/40 i jest bardzo zadowolony ponieważ nić nie straciłem na v-maxie a zyskałem na przyspieszeniu jak i na mocy skuterka.

Nadesłał: EVOVIII
Komentarze
#1 | EVOVIII dnia październik 12 2007 16:20:26
To mój pierwszy, wiec proszę o wyrozumiałość jeżeli jest coś nie tak. Prosze o komentowanie i porady dotyczące arta żebym wiedział na następny raz Smile.
#2 | galazka55 dnia październik 12 2007 16:51:50
No mi sie ten art bardzo podoba Wink do wszystkiego ladne zdjecia i wszystko krok po kroku ladnie opisaneSmilePfftBRAWOCool
#3 | wander dnia październik 12 2007 17:18:12
Czyli podsumowując wymieniając przełożenia wtórne i pierwotne na sportowe v-max twojego scoota podniósł się tylko o 5km/hSad, zyskał lepsze przyśpieszenie i większą moc. Według mnie trochę słabo za koszt ok 500złFrown. Może przełożenia przynoszą lepsze efekty z lepszym tunem silnika......
#4 | CzopAss dnia październik 12 2007 18:06:41
No ogólnie spoko ale są błędy do. Ale ogólnie są nie ważne w tym arcie. BRAWO ZA NAPISANIE. Wysyłajcie więcej artów, Ja tez może się skusze na jakiegoś.
#5 | EVOVIII dnia październik 12 2007 19:16:42
Czy ty wander jestes normalny? Katana seryjna śmigała mi 60-65 na prostej, a z górki 70. Zmieniłem wydech na Yasuni Z i Katana śmigała na prostej 70, a z górki 75, ale zyskała na przyspieszeniu. Teraz po wymianie przełożeń śmiga 85-90 na prostej i 95-99 z górki (w arcie jest napisane 80 na prostej, a z górki 90-95, ale to dlatego że miałem mało powietrza w kołach - dziś dopiero dopompowałem na kompresorze). Więc 99-75=24, więc nie wiem gdzie widzisz 5 km/h bo ja widze róznice 24km/h
#6 | katana98 dnia październik 12 2007 19:39:43
ogolnie wmiara choc sa takie bledy ze szok! (wogule niektorych zeczy ja nie moge zrozumiec ale cuz moze jakis laik ktory otym pierwszy raz bedzie slyszal bedzie wiedzial lepiej) hehehe
#7 | EVOVIII dnia październik 12 2007 22:22:05
To powiedz Katana o tych błedach to sie poprawi Smile Bo ja takowych nie widze, ale prosze chętnie sie dowiem Smile
#8 | wander dnia październik 12 2007 22:36:43
tu cię zaskoczę. jestem normalnyWink widocznie źle zrozumiałem twoje podsumowanie.
"......na samym wydechu Yasuni Z v-max wynosił 75 km/h,
..... Po wymienia przełożeń wtórnych Polini 20/60 moja Katana w której miałem zamontowany wydech Yasuni Z osiągała 80 km/h na prostej,
......skusiłem się na wymianę przełożeń pierwotnych Malossi 15/40 i jest bardzo zadowolony ponieważ nić nie straciłem na v-maxie."

Ja zrozumiałem że:bez przełożeń(75)- wtórne(80)- pierwotne(bez zmian) Ale jeśli się mylę to sorki.

Nie licz sobie prędkości z górki tylko na prostej
#9 | straszak2 dnia październik 12 2007 22:53:26
EVOVIII ma racje przed przelozeniem jechal 75 z gorki a po wymianie 99 z gorki czyli poto 24km/h ciekawe czy przy moim tunie poleci wiecej hmmmmmmm
#10 | EVOVIII dnia październik 12 2007 23:03:34
75 to z górki na Yasuni Z, a po wymienie na wtórne 85-90 na prostej, Powiem krótko dały mi około. 20km/h
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17/02/2018 18:44
Siema Grin

26/07/2017 14:29
Sam muszę swoją opchnąć, jak ktoś chętny to 3,5k i jest jego;> Opisy w moim temacie, znajdziecie bez problemu

26/07/2017 14:28
No niestety, życie. Suki dawno nie są już produkowane, kto miał zrobić swojego czasu projekt to zrobił, dziś już wszystko idzie w zapomnienie

04/07/2017 23:32
Dawniej to forum tętniało życiem teraz to jakaś masakra.. szkoda :/ Grin

19/09/2016 15:05
http://allegro.pl/
show_item.php?item
=6507873022 Sprzedaje Suziki Katane

02/04/2016 22:18
Zainteresowanych zapraszam na priv

02/04/2016 22:16
Szkam papierow do katany ay

16/03/2016 21:58
jeeest :-)

07/02/2016 21:09
Halooo!!! Jest tu jeszcze ktos Smile

01/11/2015 20:15

Statystyki