rozwiercenie kanałów w cylindrze
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 13-03-2011 07:51
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
siemano mam pytanie co sądzicie o rozwiercaniu kanałów w cylku? robił to ktoś? ja słyszałem ze takie rozwiercenie kanałow może dać ok 2-3 konie ;D a wy co na ten temat myslicie warto?
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
pimpek11 |
Dodany dnia 13-03-2011 08:50
|
Doradca
Postów: 628
Data rejestracji: 07.02.11
Pomógł: 2 Skąd: Dobrzyca
Status upomnienia:
|
szkoda cylka może da coś ale już będzie się szybciej zużywał . a jak da to na pewno nie 2-3 konie tylko max 1\3 konia |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 13-03-2011 09:58
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Haha...1/3 KM? Dajmy taki przykład: Masz cylek Polini Evolution 50ccm - moc nominalna +15 KM...I czym ten cylinder różni się od seryjnego? Rozstawieniem i wielkością kanałów, wielkością i wysokością okna wydechowego, kątami nachylenia kanałów płuczących...pojemność masz taką samą...Co możemy wywnioskować? Przez profesjonalny porting możemy uzyskać nawet ok 10 KM na seryjnym cylku...15 raczej się nie uzyska, gdyż będziemy mieli pewne ograniczenia w konstrukcji naszego cylindra, aby przerobić go jak np Polini Evo. Oczywiście to wszystko w dużej mierze zależy również od innych podzespołów silnika: gaźnik, kanał ssący (króciec), pojemność komory korbowej, no i wydech na końcu. Jeśli wszystko ładnie wyliczysz i przerobisz, masz rakiete na seryjnym cylindrze
Aa, no i chyba logiczne, że cylinder będzie się jednak szybciej zużywał.
Edytowane przez Aroni dnia 13-03-2011 10:00 |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 13-03-2011 10:34
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
aa tam i tak planuje wsadzic 70 ale to pozniej i narazie se chce powiekszyc te kanały i raczej napewno to zrobie ;D 40 zł to nie az tak duzo z może zwiekszyc dużo moc ;D dzieki aroni ;]
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
Luki |
Dodany dnia 13-03-2011 10:37
|
Początkujący
Postów: 122
Data rejestracji: 09.08.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
No ale po takim rozwięrcaniu potrzebny jest chyba szlif o ile się nie myle ;> ? |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 13-03-2011 10:51
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
nie po co niby szlif?
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
Luki |
Dodany dnia 13-03-2011 10:54
|
Początkujący
Postów: 122
Data rejestracji: 09.08.10
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
wydawało mi się że tak coś słyszałem ale jak nie potrzebny to sorry za wprowadzenie w błąd |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 13-03-2011 10:56
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
heh spoko ;p
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 13-03-2011 11:32
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
Tylko wiesz...to nie jest takie hop siup. Wszystkie modyfikacje muszą być poprzedzone różnymi wyliczeniami i dostosowane idealnie do twoich podzespołów. Jeśli będziesz tobić to na oko, to nie wiadomo jakie to da skutki...może będzie chodził lepiej, a może gorzej. |
|
|
|
k4t4n4 |
Dodany dnia 13-03-2011 12:39
|
Znawca
Postów: 952
Data rejestracji: 26.09.10
Pomógł: 10 Skąd: Marklowice
Status upomnienia:
|
ale to nie ja bd robił mam znajomego który własnie sie tym zajmuje i tak myslałem zeby te okna powiekszyc o ok 1,5 mm co myslisz?
Suzii w trakcie mega customu! |
|
|
|
Aroni |
Dodany dnia 13-03-2011 13:43
|
Moderator
Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77 Skąd: ok. Wodzisławia śl
Status upomnienia:
|
O 1.5 mm w którą stronę i które okna? Ogólnie rozwiercanie kanałów na boki da Ci lepsze napełnianie komory spalania i lepsze płukanie cylindra (możesz rozwiercić okna na max 0,6 średnicy tłoka). Podnoszenie okien zmieni zakres obrotów, w których silnik będzie dysponował największą mocą. Podniesienie okna o 1mm zwiększa zakres pracy silnika o ok 1000 obr/min. Jest to już spora różnica, więc jeśli masz możliwość, radziłbym robić te modyfikacje stopniowo tzn. po trochu przerabiasz, testujesz, jeśli jeszcze Ci czegoś brakuje to dalej rozwiercasz. I lepiej pilnuj tego, aby nie zmienić kątów napływania (nie otwarcia) kanałów przelotowych, bo to może zniszczyć całą pracę nad cylindrem.
Edytowane przez Aroni dnia 13-03-2011 13:45 |
|
|