Był art na temat paliwa na www.skutery.com bodajże, było coś takiego z energią stukową czy coś takiego i 98 wytwarza podczas spalania jej za dużo i w konsekwencji może dojść do uszkodzenia cylidra
Więcej oktanowa wybucha przy większym ciśnieniu a więc w nowych rodzajach silników samochodowych nie można lać 95 bo by był za wczesny samozapłon. W skuterach jest i tak małe ciśnienie a więc nawet 92 można lać a do komara to nawet 82
Ja tam leje 95 bo jest tansza a jak jestem przy kasie to 98 Moze i jest jakas rożnica ale minimalna jak wlejesz 98 bo mi tez tak sie zdaje ze troszeczke lepiej sie zbiera
...::Suzuki Katana Performance AY50 1999r::... Mój skromny setup :
Z mechaniki :
->Hebo racing
->Rolki LeoVince 3,5gr
->Wariator Hebo Next Generation
->dysza 80
->Pasek polini Race
->Stożek Hebo Air System, niebieski
-> odblokowany Króciec ssący 19mm
->docisk +33% Polini Niebieska
->Spreżynki sprzegła Hebo R Czerwone +33%
->Lusterko F1
->Boczna stopka Buzzetti
->Neony niebiskie
->Pomalowane plastiki na biało
->Naklejki Hebo, Polini, LeoVince
->Kierownica Hebo. TNT
->Wygładzenie
->Bad lock
->Białe Felgi
->Przedłużka 25mm IGM
-> cylek Polini sport 70cc
->Sportowe przełożenia
No tak bo jak wsk-i miały bardzo małą kompresje to nie potrzeba było 98.
Jak byś do wsk-i zatankował 98 to byłby normalnie jeździł. Zato jak do jakiegoś samochodu zatankujesz 70< to będzie wybuchać nie pod wpływem iskry ze świecy tylko ciepła i ciśnienia w cylindrze. Efekty tego będą takie same jak byś miał zapłon bardzo przyśpieszony.