Witam
Czy można wymontować w katanie pompkę oleju i lać olej do benzyny??? Myślałem tak zrobić ale w karterach obok krućca z jednej i drugiej są przewody z olejem czy jak je odłączę i wymontuje pompkę to nie zatrze mi się cylek 70???
Edytowane przez sobiur1 dnia 19-02-2009 16:06
Możesz tak zrobić, ja tak mam bo zatarł mi się kiedyś dwa razy na wale i było podejrzenie na pomkę więc wyciągnąłem ją i leje z paliwem troche lipa tak jest bo na stacje jak jedziesz to musisz wziąść ze sobą ok 120ml oleju na 5l benzyny zależy w jakim stosunku lejesz ... ale możesz i to jest bezpieczniejsze bo pompka może się zrypać i wtedy nie będzie smarowania i cały silnik do remontu jak się zatrze a tak wiesz że nic się nie stanie bo olej odrazu z benzyną wymieszany
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
No ja mam pompkę i mam 70cc
Bierze normalnie dozownik i dolewam do benzyny. Zostawiłem dozownik bo wiem że jak jest dozownik to przynajmniej łożyska na wale mają idealne smarowanie, bo smarowanie silnika idzie przez łożyska
No nie wiem ja jeżdżę bez pompki koło 2 lat i wszytsko dobrze jest
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Ja się bałem o łożyska gdyż jeśli tak to projektant zaprojektował aby tak było to postanowiłem tego nie zmieniać, druga sprawa jest taka że montowałem teflonowe łożyska a one z jednej strony są zabudowane a z drugiej otwarte, oczywiście zamontowałem je tak aby stroną otwartą były "otwarte" na seryjne smarowanie. Kolejną sprawą jest to że w minarelli mogą wymontowywać dozowniki bez żadnych przeszkód gdyż smarowanie nie idzie jak w katanie na łożyska tylko idzie z dozownika do gaźnika gdzie jest mieszane z paliwem i i idzie już jako mieszanka do silnika(łożyska zapewne są odwrócone otwartą stroną w stronę wału).
Ps. Sprawa z "otwartą" i "zamkniętą" stroną łożysk dotyczy tylko łożysk SKF HQ gdyż w seryjnych obie strony są otwarte.
Dołączam foto łożysk SKF:
stroną otwartą: