SWAP silnika. Możliwe?
|
pabloz90 |
Dodany dnia 16-11-2008 19:49
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Witam ponownie...
Osoby śledzące moje tematy wiedzą, iż strzelił mi wał. Dodatkowo cylinder też ma swoje czasy świetności za sobą.
Koszt naprawy to ok 700 zł, prawdopodobnie więcej.
I tutaj zrodził się szalony pomysł. Zrobić swap silnika. Wiem wiem, to forum o Katanie (czystej krwi, a raczej części), ale czy jest takie coś możliwe?
Znalazłem na allegro takie silniki:
http://allegro.pl..._bike.html
http://allegro.pl...2_rok.html
http://allegro.pl...letny.html
Warto by coś takiego wmontować? I najważniejsze czy wejdzie?
A może ktoś ma pomysł jaki silnik by pasował? I czy takie plany mają sens? |
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 16-11-2008 20:16
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
Kolego twój pomysł kompletnie nie ma sensu. Sam sobie przeczysz mówiąc że naprawa kosztuje 700 zł a tu pokazujesz nam silniki za taką samą cenę (+ koszty roboty z 300zł pewnie i więcej ale nikt się tego nie podejmie). Jest to BARDZO trudne zadanie. Pierwszy silnik możesz sobie odpuścić ze względu na przeniesienie napędu ... w następnych miałbyś problem pewnie, gdyż koło nie byłoby idealnie na osi symetrii skutera (troche po prawej lub lewej stronie) a to ma znaczny wpływ na prowadzenie. Jest też jeszcze kwestia zamocowania silnika do ramy ... też sporo roboty (przerabianie uchwytów itd.). Krótko mówiąc daj sobie spokój z tym i życzę abyś więcej nie miał takich pomysłów ;D Pozdro
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 16-11-2008 20:25
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Heh... dzięki za szczerość. No to temat do zamknięcia. |
|
|
|
Kamil |
Dodany dnia 16-11-2008 20:37
|
Administrator
Postów: 213
Data rejestracji: 15.10.06
Pomógł: 2 Skąd: Bochnia
Status upomnienia:
|
pabloz90 jak poczebujesz caly kompletny silnik do AC (powiettrze) to moze ja bym ci załtwił
Dokaldnie to co widac czyli full komplet
Edytowane przez Kamil dnia 16-11-2008 20:40 |
|
|
|
sssss80 |
Dodany dnia 17-11-2008 15:09
|
Doradca
Postów: 506
Data rejestracji: 02.10.07
Pomógł: 14 Skąd: Garwolin
Status upomnienia:
|
Jeżeli dobrze zrobisz uchwyty do ramy to może być dobrze.
Moim zdaniem to byś mógł to zrobić tylko że to będzie sporo droższe niż ci się wydaje. |
|
|
|
bartekkatana |
Dodany dnia 17-11-2008 16:56
|
Stały bywalec
Postów: 475
Data rejestracji: 21.12.07
Pomógł: 0 Skąd: warszawaa
Status upomnienia:
|
Nic nie trzeba dorabiac do ramy do tego uchwytu pasuje silnik p/g na 95%.Dużo osob w DE wkłada silniki p/g do katany dowiedz sie jakie są wymiary mocowan itp a jak masz możliwośc to przymierz silniki i zobaczysz
katana-sprzedana
polini sport
hebo np
malossi multivar
rms racing por
hebo hq
arreche 17,5
polini 20-61
malossi 15-40
v-max 120
aerox
malossi sport
yasuni c16
dellorto 17,5
malossi multivar
rms racing pro
dzwon malossi
V-max składanie |
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 17-11-2008 18:05
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
Ta bo ma w garażu silnik od piaggio żeby przymierzyć akurat xD ... może te od piaggio nieznacznie się różnią ale taka przeróbka i tak jest bez sensu !!! Nie wiem jaki sens jest w przekładaniu silnika wogóle, przecież katana ma mocny silnik i na pewno jakies piaggio nie będzie mocniejsze więc co to za sens !? Jakby ktoś chciał włożyć jakąś 125 to ok ale 50 od innej marki ... durnota i [cenzura]izm moim zdaniem D
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
x1x1x1 |
Dodany dnia 17-11-2008 18:24
|
Doradca
Postów: 531
Data rejestracji: 19.10.07
Pomógł: 2 Skąd: Srebrna
Status upomnienia:
|
Wiesz czemu to ma sens? p/g jest znacznie bardziej podatne na tuning niż morini, dlatego to robią
Suzuki Katana AY50R DiTech 2006r
Żyje na gaźniku (i powietrzu)
Tuning:
- Leo ZX
- Airsal Sport 50cc
- Malossi multivar
- Filtr Hebo S
- Arreche 17,5 mm
|
|
|
|
Smagal |
Dodany dnia 17-11-2008 18:46
|
Początkujący
Postów: 85
Data rejestracji: 15.06.08
Pomógł: 0 Skąd: Pomiechówek
Status upomnienia:
|
minarelli wrzucic do katany.... |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 17-11-2008 19:03
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Czyli takie zagranie jednak ma sens tak?
A można wiedzieć co to za oznaczenie p/g? |
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 17-11-2008 19:11
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
Jest to Piaggio ... Człowieku masz w planach starować tym skuterem w jakichś zawodach czy co ? To kup sobie piaggio a nie katane i przekładaj silnik bo za taką cenę możesz mieć młodszego roxa już albo coś innego ;d co tam niby mozna zrobic wiecej w tym piaggio niż w katanie ? Ja dalej będę przy swoim zdaniu że to NIE MA SENSU z wielu względów... *cena *liczne przeróbki- bardzo dużo pracy ...
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
x1x1x1 |
Dodany dnia 17-11-2008 19:43
|
Doradca
Postów: 531
Data rejestracji: 19.10.07
Pomógł: 2 Skąd: Srebrna
Status upomnienia:
|
Ja szczerze za bardzo też nie jestem za tym, no ale wiadomo że p/g mocniej się odpicuje niż morini. Może niektórzy to robią bo podoba im się wygląd katany...
Suzuki Katana AY50R DiTech 2006r
Żyje na gaźniku (i powietrzu)
Tuning:
- Leo ZX
- Airsal Sport 50cc
- Malossi multivar
- Filtr Hebo S
- Arreche 17,5 mm
|
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 17-11-2008 19:49
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
A może niektórzy to robią bo mają za dużo kasy w kieszeniach ? ;P nie ma o czym gadać ;D
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 17-11-2008 20:30
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Dobra. Ja nie mam dużo kasy w kieszeni więc koniec tematu. Do zamknięcia. Już mnie odwiedliście od pomysłu.
Dziękuje i pozdrawiam. |
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 17-11-2008 20:47
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
Nie no bo to naprawde jest bezsensowna rzecz a ci co nie wiedza z jakimi przeróbkami to się wiąże niech nie gadają że to tylko uchwyty musisz spasować bo takie opinie mogą sobie wsadzić gdzieś ...
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 17-11-2008 20:57
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Tak rozumiem, wiem że nie chodzi tylko o uchwyt silnika ale i całą resztę. Kosztowna sprawa. Niestety :-| Wiem wiem szalone pomysły mam. |
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 17-11-2008 22:27
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
No spoko mogłeś przecież nie wiedzieć ;P
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
CzopAss |
Dodany dnia 01-02-2009 00:24
|
Doradca
Postów: 595
Data rejestracji: 17.02.07
Pomógł: 1
Status upomnienia:
|
To jak jest z tym silnikiem Piaggio/Gilera? Bo to by była bardzo dobra opcja, silniki p/g są jedne z najlepszych na rynku do skuterów jak dla mnie równo z minarelli. Morini nie jest takie super... i nie ma dużo czesci do tuningu... Wsadzenie silnika np 150 czy 180ccm od runnera miałoby sens ;] i moc...
Dlatego jak ktoś już to robił lub miał do czynienia z takim swapem to niech da znać...
Silnik może pasować pozostaje tylko pytanie co trzeba zrobić z elektryką by wszystko działało...
Nie zniechęcajcie kolegi... Jak chce coś zrobic to niech robi, może mu zazdrościcie? joke.. -> ? |
|
|
|
LMatador |
Dodany dnia 01-02-2009 11:30
|
Stały bywalec
Postów: 465
Data rejestracji: 19.06.08
Pomógł: 3 Skąd: Parczew
Status upomnienia:
|
Piaggio lepszy niż minarelli, ta katana w galerii odpicowana na maxa ma piaggio A tak moim zdaniem to do morini jest akurat odpowiednia ilość części hebo maston replica 70 jest, yasuni r jest itp i tak tu nikt nie ma tyle kasy żeby z tego odrzutowiec, albo co najmniej 1300 zrobić |
|
|
|
ptysiex |
Dodany dnia 01-02-2009 11:33
|
Stały bywalec
Postów: 466
Data rejestracji: 15.04.08
Pomógł: 3 Skąd: Lublin
Status upomnienia:
|
Ale piaggio po zdjeciu 2-3 blokad jedzie 85 a katana tyle jedzie z wymienionym wydechem przelozeniami i wario wiec jest różnica.
Cała katana na cześci!! WSZYSTKO SERYJNE I TUNINGOWE DUŻO ZNANYCH FIRM AIRSAL STAGE6 TOP RACING ITD. GG 8412144 PAVIX@TLEN.PL |
|
|