Jak i czym wypolerować pokrywę przekładnie żeby można się było w niej przeglądać?narazie tylko zzdarłęm farbe papierem ściernym 240.I nie wiem co dalej robić.
Lista potrzebnych rzeczy:
- Scansol (lub inny środek to ściągania lakieru, ew. papier ścierny gruboziarnisty r11; lecz nie polecam :-)) r11; ok. 15zł
- Pędzelek do nakładania Scansolu r11; ok. 2zł
- Szpachelka do ściągania lakieru (jeżeli używamy Scansolu) r11; ok. 2zł
- Papiery ścierne wodne (8x400, 1x1200, 1x2500 ew. 2000) r11; 15 r11; 20zł
- Pasta polerska (polecam Auto Max r11; najtańsza z dostępnych ale b. dobra) r11; 4zł
- Miękka szmatka lub filc do polerowania
- Lakier bezbarwny (choć lepiej zanieść gotowy dekiel do lakiernika) r11; ok.10zł lub koszt lakierowania
- Trochę chęci r11; bezcenne
- Zdolności manualne r11; bezcenne
- Wolny czas - bezcenne
Na początku musimy zdjąć pokrywę przekładni, umyć ją i zdemontować kopniak.
http://www.bikepics.com/pictures/900184/
Później nakładamy Scansol (lub inny środek). Czekamy około 10-15 min. aż lakier zmięknie i zaczynamy zdrapywać go szpachelką. Jeżeli ktoś ma myjkę ciśnieniową, to nie musi zdejmować lakieru szpachlą. Wystarczy przemyć zmiękczony lakier pod dużym ciśnieniem, a farba powinna odejść. Czynność powtarzamy kilkakrotnie, aby dokładnie usunąć lakier. Jeżeli natomiast postanowiliśmy usunąć farbę papierem ściernym (czego nie polecam) to musimy trzeć nim pokrywę aż ujrzymy aluminium. Następnie możemy przystąpić do pracy papierem 400. Szlifowanie papierem 400 trwa najdłużej, bo około 7-10 godzin. Cały arkusz papieru warto podzielić na mniejsze części, aby łatwiej było nam pracować.
http://www.bikepics.com/pictures/900194/
Na powierzchni dekla widoczne są malutkie kropki o kolorze farby z pokrywy przekładni r11; trzeba je usunąć. Trzemy powierzchnię aż zauważymy, że na powierzchni nie ma żadnych skaz ani resztek farby.
http://www.bikepics.com/pictures/900200/
Później możemy przerzucić się na papier 1200, aby zatrzeć rysy, które zrobiliśmy papierem 400. Po połowie godziny efekt powinien być taki:
http://www.bikepics.com/pictures/900204/
Następnie zaczynamy pracę papierem 2500. Zacieramy rysy po papierze 1200 około 30-40 min. Po użyciu papieru 2500 już możemy dostrzec swoją podobiznę na deklu.
http://www.bikepics.com/pictures/900205/
Kolejna czynność to polerowanie pastą. Przed polerowaniem należy umyć dekiel wodą pod ciśnieniem. Wystarczy normalny szlauch, ale można też użyć myjki ciśnieniowej. Po wysuszeniu pokrywy nakładamy pastę na całą powierzchnię i czekamy około 5 minut aby pasta rwgryzła sięr1; w aluminium.
http://www.bikepics.com/pictures/900208/
Później ścieramy ją użytym wcześniej arkuszem papieru wodnego, jednak trzemy odwrotną stroną.
http://www.bikepics.com/pictures/900211/
Następnie, gdy ujrzymy ciemny osad możemy zacząć polerować miękką szmatką bądź filcem. Czynność należy powtórzyć kilkakrotnie do uzyskania co najmniej takiego efektu:
http://www.bikepics.com/pictures/900247/
Później możemy użyć do dalszego polerowania kątówki bądź wiertarki z końcówką z rzepem, na który nakładamy filc lub inny miękki materiał. Nakładamy odrobinę pasty na powierzchnię i polerujemy przy wysokich obrotach (jednak nie można przesadzać).
Jeżeli ktoś posiada coś takiego jak maszynka polerska, to oczywiście może jej użyć zamiast wiertarki czy kątówki. Efekt powinien być lepszy.
http://www.bikepics.com/pictures/900218/
Polerowanie powinno trwać około 1 r11; 2 godziny. Po takim czasie efekt będzie piorunujący:
http://www.bikepics.com/pictures/900228/
Później odtłuszczamy wypolerowaną powierzchnię benzyną i oddajemy do lakiernika lub lakierujemy sami. Polecam jednak profesjonalne lakierowanie, gdyż łatwo jest zepsuć polerkę lakierem w sprayu, który po wyschnięciu może być matowy. Jeżeli jednak chcemy polakierować pokrywę sami należy ją najpierw rozgrzać r11; zakładamy pokrywę do przekładni i jeździmy aż do jej rozgrzania. Później zdejmujemy ją, ustawiamy w miejscu nasłonecznionym i lakierujemy. Gdy nasza pokrywa podczas lakierowania będzie gorąca, lakier nie powinien być matowy po wyschnięciu. Nakładamy 3-4 cienkie warstwy lakieru. Po pierwszym położeniu lakieru czekamy około 1h aby trochę wysechł i nakładamy następną warstwę itd. Na drugi dzień przykręcamy pokrywę i cieszymy się rlusterkiemr1;.