Witam!
Ostatnio odkręciłem tłumik w mojej katanie i doszedłem do wniosku że posiadam blokade na kolektorze wylotowym... Z obydwóch stron dziura wylotu spalin jest zwężona a potem rozchodzi sie przy samym łączeniu z tłumikiem. Chciałem spytać czym to moge rozwiercić??? I czy to aby jest blokada??? Mam też drugi problem. Przypadkowo ukręciłem szpilke którą mocowany jest tłumik do cylindra. Czym to moge zastąpić??/ jeżdże na jednej śróbie zakręconej i jeździ jakoś ale chciałbym to jakoś zrobić tak żeby było wszystko ok. Trzecim moim problemem jest blokada tłumika... Najprawdopodbnie w moim tłumiku występuje blokada tłumiku tylko nie wiem w którym miejscu musze go przeciąć....
Nie no jakbym miał już rozwiercać cylka to wykręciłbym go przecież... NIe rozwiercałbym go w skuterze... Tylko chodzi mi o to czym miałbym to niby rozwiercić???
A jeśli chodzi o tą szpilke... To u mnie w katanie mocowanie tłumika to szpilka i śrubka... Szpilke niestety ukręciłem a śrubka trzyma mi teraz tłumik. Miałem problem bo miałem nie dokręcony dobrze tłumik i nie wiedziałem jak mi rozwaliło uszczelke między cylkiem a tłumikiem. Motor zaczął mi pierdzieć jak nie wiem. Myślałem że to jest niedokręconym tłumikiem i zacząłem go dokręcać i widocznie mam zadużo pary w rękach żę urwało szpilke od cylindra i teraz problem co z tym zrobić... A co do tego tłumika to w którym miejscu musze go rozciąć żeby wyciągnąć blokade??? Tam przy kolanku od strony tłumika???
Wiem że jestem żółtodzióbem ale dysponuje pożądnym sprzętem jeśli chodzi o rozkręcanie czy coś w tym stylu bo mój starszy prowadzi warsztat samochodowy....
Edytowane przez torrus dnia 18-06-2008 22:48
Blokada w tłumiku to taka odstająca zaślepiona rura przy kolanku. Ta rure musisz odciąć flexem i zaspawać dziure. jesli nie masz tej rury to blokady nie ma. Nie wiem o która szpilke Ci chodzi ja mam mocowanie na 2 śruby . A to na cylku to mozesz zwykłym pilnikiem zeszlifować...
Nio ja mam tak że z jednej strony wkręcam śróbke a z drugiej była szpilka i tylko nakrętke nakręcałem... I właśnie ta szpilka mi sie urwała... A jeśli chodzi o tłumik to podobno też zwężka jakaś jest w tłumiku tylko dokładnie nie wiem w którym miejscu a "ślepej kiszki" czyli tej rurki odstającej nie mam...
To @Pietras zajrzyj pod skuter i będziesz wiedział. Z cylindra wystaje szpilka(śruba) a drugą się wkręca śrubę w cylinder. Tak mocuje się wydech do cylindra.
Tylko że w niektórych cylindrach są tylko dziury na dwie śróby ale akurat w moim była szpilka i jest jeszcze dziura na sróbe... Zastanawiam sie jeszcze czy aby nie uciąć do końca tej spilki i spróbować wywiercić drugą dziure na śróbe... Tylko to może być troche ryzykowne a po drugie czym wiercić w żeliwie???
chyba twój tata jest mechanikiem to powinien wiedzieć co z tym zrobić. aby wywiercić drugą dziure i nagwintować to dobry pomysł. Może są jakieś specjalne wiertła do żeliwa
ZELIWO jesli sie przewierci rbi sie troche kruche i słabe a jak nie zrobisz tego wolno i umiejetnoie odrazu peknie i musisz chłodzic cylinder wodą polewać.
EEEEEe wiertło diamentowe nie jest znowu drogie... a jak nie znajde u mojego ojca w warsztacie to pożycze od sąsiada on też ma warsztat samochodowy a takie rzeczy to raczej powinni mieć... A powie mi ktoś wreszcie gdzie musze uciąć tłumik żeby wyciągnąć tą głupią blokade???
Blokady są dwie w tłumiku. Jedną podobno nie masz(tej odstającej kiszki). Druga to zwężka która jest na łączeniu tłumika z kolankiem. Po prostu odkręcasz na łączeniu i wyciągasz. Nic nie musisz wycinać!
Tylko że ja nie mam żadnego łączenia na kolanku... Kolanko jest integralną częściątłumika w moim przypadku i żeby coś wyciągnąć z kolanka musiałbym je rozciąć i moje pytanie jest takie od której strony je rozciąć??? Znaczy czy przed kolankiem od strony cylingra czy od strony wydechu???
To kurcze czemu moja katana tak słabo jedzie???? Wlecze sie ledwo 50-60 po prostej... Porażka. Nie wiem gdzie jeszcze moge mieć coś blokowane... Krócieć rozwierciłem, z waria blokade ściągnąłem, wymieniłem rolki bo mulił jak nie wiem, i znalazłem teraz tylko blokade na cylindrze.. Jedyna blokada która mi pozostała.... Co zrobić aby mój skuter leciał w granicach 80 km/h jeśli mam do dyspozycji około 500 zł na tuning... Kupić komin czy może przełożenia???