Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145) Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl - Forum dyskusyjne: Porting
Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 9

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
Kamil 1 tydzień
Dexios36 tygodni
MACHoo37 tygodni
Aroni52 tygodni
cineklab54 tygodni
adamek211457 tygodni
dawidzio2872 tygodni
KACPERBA1900121 tygodni
wydrus155 tygodni
valavme163 tygodni
pawel57200 tygodni
Dandusiek206 tygodni
Daniez208 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Zobacz temat
 Drukuj temat
Porting
katana1999
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-06-2012 22:20
Awatar

Nowy


Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Witam, ma ktos moze z forum zrobiony kompletny porting silnika morini albo chociaz probowal robic? Rozebralem caly silnik i postanowilem odrazu to zrobic i miec to z glowy. Flow juz prawie skonczylem, wszystkie ostre krawedzie wygladzilem jak tylko sie dalo, cylinder juz tez dopasowany idealnie do karterow. Musze jeszcze pluki naostrzyc oraz kanal wydechowy dopasowac pod dany wydech i calosc papierem wypolerowac. Interesuje mnie tylko to czy ktos wie jak oblicza sie przesuniecie kata otwarcia kanalu wydechowego bez skracania tloka?
 
Aroni
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 12:41
Awatar


Moderator


Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77
Skąd: ok. Wodzisławia śl


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Ja robiłem. Flowa w prawdzie nie mam, bo nie chciało mi się specjalnie po to rozbijać silnika, ale cylek jest całkowicie zmodyfikowany. Kanał wydechowy po prostu rozwiercasz na średnicę rury kolanka wydechu. Co do okna wydechowego, to jeśli chcesz zrobić to profesjonalnie to potrzebujesz kątomierza na wał i najlepiej programu "porting calculator". Jeśli takiego nie masz i nie znajdziesz, to musisz sam obliczenia robić, wtedy warto przeczytać artykuły Tomasza Sałka. Tam jest to ładnie opisane i są potrzebne wzory. Można też pójść na łatwiznę, bo jest taki prymitywny przelicznik; okno 1mm w górę = +1000rpm. Coś w tym jest, bo prawie zawsze jakoś to zadziała, lecz jednak nie jest to profesjonalne.
 
katana1999
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 16:12
Awatar

Nowy


Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
No a ja sie znowu dowiedzialem ze rozwiercac sie nie powinno tylko powiekszyc o ok 1-1.5mm z kazdej strony dremlem. Wiertlem ciezko to zrobic bo okno samo w sobie jest owalne a nie okragle i nie wystarczy wiekszym wiertlem przewiercic. Nalezy tak szlifowac zeby nie bylo przejscia pomiedzy Cylindrem a tlumikiem, z tym sie zgodze. Salka juz czytalem i tam jest wszystko opisane tak jak bys chcial silnik od podstaw stworzyc, czemu jest tak a nie inaczej itp. Samej modyfikacji cylindra sie nie doczytalem, moze ja nie znalazlem ale cala noc wszoraj czytalem i duzo juz pojolem. Znalazlem juz chlopa co mi to obliczy dokladnie. Z calego forum tylko jedna osoba probowala cos robic odnosnie portingu? Piszecie wszyscy co zrobic zeby skuter lepiej jechal a samo powiekszenie kanalu wydechowego podnosi osiagi o ok 5-10km\h. Zgodzisz sie ze mna Aroni? Ile tobie zwiekszyly sie osiagi po calym zabiegu?
 
Aroni
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 18:49
Awatar


Moderator


Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77
Skąd: ok. Wodzisławia śl


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
No wiertarką nie radzę przeprowadzać takich modyfikacji, bo to dość precyzyjna robota, szczególnie kiedy robisz coś w obrębie tulei cylindra, gdzie łatwo coś zje***. Najlepszym rozwiązaniem jak sam wspomniałeś jest multiszlifierka z dobrym osprzętem, tym zrobisz wszystko. Ten kanał to możesz rozwiercić tak jak napisałeś, z każdej strony przybrać z 1.5mm materiału, tyle wystarczy, byle by było potem gładkie przejście bez progów między korektorem cylka a wydechem. Tylko jeśli masz LC to też uważaj, żebyś się nie przewiercił do kanałów chłodzących, bo o to nie trudno...
W Salku były faktycznie opisy co do konstruowania silników, ale była też gdzieś masa artykułów odnośnie wszelkich modyfikacji całego silnika m.in. o portingu cylka i głowic do 4T.
Swoją drogą to wszystkie cylki, a szczególnie seryjne mają bardzo dużo niedociągnięć, dlatego łatwo je przerobić. Nawet nie trzeba robić konkretnych obliczeń, tylko kierować się ogólnymi zasadami odnośnie portingu cylków 2T, a i tak efekty będą bardzo zadowalające.
owiekszenie kanalu wydechowego podnosi osiagi o ok 5-10km\h. Zgodzisz sie ze mna Aroni? Ile tobie zwiekszyly sie osiagi po calym zabiegu?

No 5km/h to już sporo w tym wypadku. Samo powiększenie kanału poprawi przepływ spalin i silnik będzie miał większego kopa, ale raczej dużo większych obrotów nie wykręci, a co za tym idzie nie pojedzie dużo więcej. Co innego jeśli zmienisz kąt otwarcia okna wydechowego, wtedy zmieniasz całkowicie charakterystykę pracy silnika i zakres użytecznych obrotów, więc możesz liczyć na wzrost v-maxu.
Co do moich przeróbek to generalnie nie wiem jaki v-max bo docieram silnik i tego nie sprawdziłem, ale jeśli chodzi o przyspieszenie to jak mu się uda złapać obroty to jest miazga. A jeszcze mam cały seryjny napęd, więc jak to wyreguluję, mam nadzieję że przy lekkim podciągnięciu pójdzie na kołoSmile (btw. ja mam wysunięty silnik do tyłu, więc ciężej jest go postawić niż oryginalną sukęPfft)
 
katana1999
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 19:30
Awatar

Nowy


Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Wszedzie jest tego masa ale przewaznie sie wypowiadaja osoby co tylko cos slyszaly albo sa przekonane ze np flow konczy sie papierem 2500 na mokro i na to jeszcze pasta polerska co jest kompletnym nieporozumieniem. Ciezko znalesc jest konkretne informacje i jeszcze zeby to dobrze zrozumiec, a szczegulnie w moim przypadku gdzie musze z tel korzystac bo ladowarki do laptopa nie umiem dostac.
Jakiej firmy cylinder modyfikowales? Slyszalem tez gdzies ze mozna robic flow bez portingu natomiast porting bez flowa juz nie, nie wiem ile w tym prawdy i o co dokladnie chodzi ale zrudlo jest pewne. Czemu odrazu sobie tego nie zrobiles, ile to jest kortery rozpolowic i miec juz wszystko z glowy. Dzisiaj glowice wypolerowalem i flow skonczylem na cacy. Wrzucilbym jakies zdjecia z prac jak bede na dniach u kumpla ale nie wiem czy jest sens bo zainteresowanie tematem widze znikome.
 
Aroni
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 21:27
Awatar


Moderator


Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77
Skąd: ok. Wodzisławia śl


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Ciezko znalesc jest konkretne informacje

Racja, a to dlatego, że mało osób się zajmuje takimi przeróbkami, a nawet jeśli się tym zajmują, to raczej niechętnie dzielą się swoją wiedzą, bo to nieopłacalne...
Jakiej firmy cylinder modyfikowales?

Narazie przerabiałem tylko 3 seryjne cylki ze skuterów, lepszych sportowych cylków jeszcze nie miałem okazji modyfikować. Z tego wszystkiego mój jest najbardziej przerobiony; praktycznie wszystkie parametry zmienione, tylko z kątami napływu mieszanki miałem problem i ich nie mogłem skończyć (brak odpowiedniego sprzętu).
Slyszalem tez gdzies ze mozna robic flow bez portingu natomiast porting bez flowa juz nie,

Jakaś bzdura. To są 2 osobne, nic nie mające do siebie, aczkolwiek uzupełniające się modyfikacje. Może gdzieś przeczytałeś np o braku sensu robienia portingu (konkretnie powiększania płuków) bez robienia flowa, bo to faktycznie prawda, ale na pewno można zrobić sam porting bez flowa i odwrotnie, i nie będzie żadnych skutków ubocznychWink A ja nie robiłem flowa też ze względu na to, że bałem się o łożyska. Jedno już ma lekki luz i trzeba będzie je i tak wymienić po sezonie, a gdybym teraz to rozbierał to mógłbym je całkiem zniszczyć przy demontażu, a to znowu koszta, na które wtedy sobie pozwolić nie mogłem. Teraz mógłbym w prawdzie to zrobić, ale już mi się nie chce rozbierać znowu silnika, a jak wspomniałem zrobię to po sezonie.
Wrzucilbym jakies zdjecia z prac jak bede na dniach u kumpla ale nie wiem czy jest sens bo zainteresowanie tematem widze znikome.

Bo mało ludu się na tym zna i nie mają się nawet co wypowiadać za bardzo, chyba że chcą się podzielić tym, co tam gdzieś zasłyszałyPfft Ale pokaż foty, ja chętnie zobaczę, co tam zmotałeś.
 
katana1999
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 21:59
Awatar

Nowy


Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
Ok jak bede mial okazje to wrzuce, moze kogos to zainteresuje. Ty u siebie pluki ostrzyles i kanaly przelotowe polerowales albo powiekszales? Najbardziej zalezy mi aby efekty byly bardzo widoczne ale zeby zywotnosc wszystkiego byla w normie a nie na jeden sezon. Po takim konkretnym portingu i najlepszych firmowych czesciach jest jedna wielka masakra, praktycznie skuter nadaje sie tylko na wyscigi bo o jezdzie codziennej nie ma mowy, sa tak potezne obroty. Spotkales sie gdzies z polerowaniem gaznika? Gdzies przez przypadek to zobaczylem ale nie wiem czy jest w tym ses
 
Aroni
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 22:13
Awatar


Moderator


Postów: 1648
Data rejestracji: 14.09.09
Pomógł: 77
Skąd: ok. Wodzisławia śl


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
No masz rację, silniki można tak monstrualnie przerobić nawet niewielkim kosztem, lecz to potem za dugo nie pociągnie, bo części nie dadzą radyWink
Ja robiłem prawie wszystko; ostrzyłem wszystkie przegrody, krawędzie tulei, rozwiercałem płuki, przeszlifowałem je, podniosłem i poszerzyłem wszystkie okna płuczące, rozwierciłem kanał wydechowy i go wypolerowałem na lustro, podniosłem i poszerzyłem okno wydechowe w górnym odcinku. Jedynie nie udało mi się dobrze ustawić kątów napływu mieszanki, bo nie mogłem tam dojść żadnymi narzędziami. Poza tym jeszcze splanowałem głowicę, wypolerowałem ją całą, wypolerowałem tłok, naostrzyłem pierścienie, naostrzyłem krawędzie tłoka, czyli praktycznie wszystko co się dałoPfft
Spotkales sie gdzies z polerowaniem gaznika? Gdzies przez przypadek to zobaczylem ale nie wiem czy jest w tym ses

tak spotkałem się, bo sam to mamGrin Ja akurat cały gaźnik mam wypolerowany, ale jeśli chodzi o środek, to tylko gardziel jest wypolerowana na lustro, dalej kanał już nie, bo jak wiesz mieszanka osadza się na idealnie gładkich powierzchniach, więc to nie ma sensu. Generalnie to taki dodatek, wątpię żeby coś nawet dawał, ale dla własnej sadysfakcji można zrobićWink
 
katana1999
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 28-06-2012 23:18
Awatar

Nowy


Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0


Status upomnienia:
warningwarningwarningwarning
No ja podobnie zrobie ale pierw musze dobry gaznik znalesc. Jutro zaczynam prace nad cylindrem to troche przy tym posiedze zeby dobrze zrobic. Wrzuce jakies zdjecia za niedlugo to podyskutujemy dalej, moze jakies porady damy dla poczatkujacego co i jak po kolei razem z fotorelacjami, tego chyba jeszcze nie bylo co?
 
Przeskocz do forum:
Podobne Tematy
Temat Forum Odpowiedzi Ostatni post
porting Tuning Mechniczny 2 29-09-2014 22:04
Porting w Wtrysku? Tuning Mechniczny 18 02-04-2012 22:18
Porting cylindra. Offtopic 14 09-12-2011 17:31
porting w polini sport 70 Tuning Mechniczny 11 02-04-2011 22:38
Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)Can't open file: 'fusion_forum_observer.MYI'. (errno: 145)
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07/05/2023 22:25
Z sentymentu zaglądam co kilka lat, ale cóż tu więcej robić, niż powspominać Wink

09/04/2023 13:17
Szkoda, że te forum tak ucichło, a nowych użytkowników nie ma Sad

10/10/2021 09:42
Kolejne odwiedziny forum po długim czasie, wszystkie Katanki już po złomach czy co ? Grin Ja się za swoją chyba zabieram od nowa.

24/08/2021 12:17
Jak dawno mnie tu nie było xd

11/05/2021 21:02
taaak Smile

26/03/2021 16:02
Witam witam, uczęszcza ktoś tu jeszcze? Smile

22/09/2020 08:52
... dawno leży

22/09/2020 08:52
Też mi się zebrało na sentyment... Podziwiam Kamil, że dalej utrzymujesz domenę ;] W sumie trochę wiedzy o tych skuterkach tutaj jest, pytanie jak długo będą ludzie z tego korzystać, bo produkcja już

17/06/2020 12:24
A ja mam wciąż katane I śmigam nią do pracy.

17/05/2020 10:53
Pozdrawiam starą ekipe !! Kupiłem katane na dojazdy do pracy i zajrzałem tutaj z ciekawości. Byłem kiedyś moderatorem na tym forum Grin Rejestracja w 2007 roku Cool

Statystyki