Na wstępie dodam iż wiem, że jest art o regulacji gaźnika na naszej stronce lecz za bardzo nie umiem zastosować tego w przypadku mojego sprzętu....
A więc tak, Panowie mam problem z regulacją mojego pseudo Dellorto. Kupiłem gaźnik PHBG z katalogu firmy chyba m-line za ok. 150 zł. Pisali, że jest to gaźnik PHBG z ssaniem ręcznym ( nie Dellorto!! ). Gaźnik ma dyszę główną bodajże 94 albo 95 i niestety ogromny problem z regulacją. Na poprzednim ustawieniu tj. iglica podniesiona prawie na maxa ( regulacja iglicy 4 stopniowa ) i śrubce mieszanki WYKRĘCONEJ jakieś 5-5,5 obrotu skuter chodził jako tako czasami miał tendencję do "kaszlu" czy dławienia się przy zbyt dużym otwarciu przepustnicy. Bawiłem się dziś z regulacją na ciepłym silniku zgodnie z artem z naszej strony, ale za dużo nie zdziałałem. Teoretycznie obroty powinny rosnąć po wykręcaniu śrubki, u mnie malały..... :/
Bawiłem się też ustawieniem iglicy i obecnie jest ona opuszczona na sam dół i śrubka mieszanki jest WYKRĘCONA jakieś 3,5-4 obroty. Skuter w miarę rusza, ale nie wiem jak z wyższymi obrotami bo docieram więc go nie wkręcałem, ale zauważyłem, że długo schodzi z obrotów na światłach i gaśnie przy przechylaniu się albo podjeździe pod krawężnik w dodatku jak już niby zejdzie na normalne obroty to za chwilę idą w górę i spadają i potem może już stać na wolnych. Sorry że tak dużo, ale krócej się chyba nie da opisać Jak by było coś nie jasne to napiszcie to spróbuję inaczej to wyjaśnić, proszę o pomoc bo już nie mam pojęcia jak go ustawić......
P.S dodam iż mam gasbox'a podłączonego pod króciec i w sumie od tego zaczęły się problemy z regulacją gaźnika czyżbym źle coś zamontował?
Niebieski wężyk to ten od gasboxa
Proszę o podpowiedzi, bo regulacja nigdy nie była moją mocną stroną
Suzuki Katana GT 70 by bastek434:
-Cylinder Polini Sport + opuszczona głowica
-Gaźnik 21mm PHBG + dysza 95 + króciec 21mm
-Wario + rolki 8g i ślizgi Malossi Multivar
-Stożek Polini Air Box
-Filtr paliwa od Malucha XD + BoostBottle Stage6
-Fajka, przewód, świeca (BPR7HS) NGK Racing
-Sprzęgło Tec Evo Racing + twarde sprężynki i docisk 22
-Zapłon DUCATI Energia
-Przełożenia pierwotne Top Racing + wtórne MoviStar
-Zawór membranowy Tec Sport
-Wał TR STD + łożyska i simmeringi SKF HQ ECO C4
-Wydech YASUNI R z kevlarową końcówką
-Opona tył: Heidenau K61 130/70-12 62P
-Opona przód: Michelin Dexter 120/70-12
-Amor RDR 320mm na gwincie
Teoretycznie obroty powinny rosnąć po wykręcaniu śrubki, u mnie malały..... :/
Są 2 rodzaje gaźników pod tym względem tj. w niektórych śruba składu mieszanki jest odpowiedzialna za ilość dozowanego paliwa, a w innych za ilość dozowanego powietrza. Gaźniki te działają analogicznie, więc w jednych wkręcanie śrubki składu mieszanki spowoduje wzbogacenie mieszanki, w innych jej zubożenie. Tak więc ty masz akurat gaźnik w którym wykręcanie śrubki od mieszanki powoduje jej zubożenie, dlatego obroty spadają.
że długo schodzi z obrotów na światłach
Mieszanka za uboga. Próbuj trochę zwiększyć ilość dozowanego paliwa (wkręcaj śrubkę)