Jakie oraz kiedy warto stosować stożkowe filtry powietrza?
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 23-10-2007 11:17
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Witam
Tak jak w temacie postanowiłem napisać artykuł o stosowaniu tzw. stożków czyli inaczej filtrów stożkowych. Wiele osób uważa że stosowanie filtrów stożkowych jest bez sensu ponieważ wzrasta tylko spalanie oraz głośność pracy silnika a osiągi w ogóle owszem to prawda ale tylko wtedy kiedy stożek zastosujemy do seryjnego cylindra i gaźnika dlatego postanowiłem wam trochę przybliżyć i rozjaśnić temat zastosowania tego typu filtrów.
1. Rodzaje filtrów stożkowych:
- siatkowe
Jest to najzwyklejszy i najtańszy rodzaj filtrów stożkowych na rynku. Filtry te nie zapewniają praktycznie żadnej ochrony naszemu silnikowi a co za tym idzie najłatwiej jest na nich zatrzeć silnik. Ich cena waha się pomiędzy 30-40 zł.
-gąbkowe
Drugim rodzajem filtrów stożkowych są filtry gąbkowe które zapewniają bardzo dobrą i skuteczną ochronę naszemu silnikowi ponieważ gąbka spryskana specjalnym olejem zatrzymuje nawet najmniejsze drobiny piasku i kurzu próbujące dostać się do naszego silnika. Ich cena waha się pomiędzy 50-120 zł
-zabudowane
Te filtry zapewniają najlepszą ochronę naszemu silnikowi ponieważ są całkowicie zabudowane a co za tym idzie dobrze chronią nasz silnik przed wodą, piaskiem i brudem. W tej kategorii wyróżniamy filtry siatkowe zabudowane i filtry gąbkowe zabudowane. Ich cena waha się pomiędzy 40-100 zł.
Osobiście polecam stosowanie filtrów stożkowych gąbkowych ponieważ dobrze chronią nasz silnik przed piaskiem, brudem i kurzem a za razem dostarczają najwięcej powietrza naszemu silnikowi co zwiększa jego osiągi.
2. Czy warto stosować filtry stożkowe?
Oczywiście że warto stosować filtry stożkowe ponieważ w zależności od stopnia tuningu znacznie polepszają dynamikę i przyśpieszenie naszego skutera oraz nieznacznie prędkość v-max.
3. Kiedy stosować filtry stożkowe?
Filtry stożkowe możemy stosować nawet do seryjnego skutera ale w tym wypadu możemy liczyć jedynie na większe spalanie i głośniejszą pracę silnika za nie znacznie, prawie nie zauważalnie lepsze efekty. Osobiście zalecam stosowanie filtrów stożkowych do gaźników minimum 17,5 oraz cylindrów o pojemności skokowej 70cc wtedy możemy liczyć na poprawę dynamiki, przyśpieszenia oraz prędkości v-max naszego skutera.
4. O czym powinniśmy pamiętać kupując i montując stożek?
-O tym aby średnica stożka pasowała do średnicy gardziela naszego gaźnika.
-O zamontowaniu większej dyszy głównej oraz poprawnym wyregulowaniu naszego gaźnika
-O spryskaniu gąbkowych filtrów powietrza specjalnym olejem w sprayu do zabezpieczania stożkowych filtrów powietrza. Może to też być ten olej który lejemy do dozownika.
Mam nadzieję że ten krótki artykuł rozjaśnił wam trochę sprawę odnośnie stożkowych filtrów powietrza.
Edytowane przez BoniuBOSS dnia 23-10-2007 11:41 |
|
|
|
szyszek05 |
Dodany dnia 23-10-2007 12:35
|
Coś wiem
Postów: 172
Data rejestracji: 03.09.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
no piekne arcik robisz
prawdziwe pochwaly |
|
|
|
Daniez |
Dodany dnia 23-10-2007 16:48
|
Znawca
Postów: 1184
Data rejestracji: 30.08.07
Pomógł: 13 Skąd: Węgorzewo (MAZURY)
Status upomnienia:
|
Arcik super!! Szacunek |
|
|
|
wariat7226 |
Dodany dnia 25-10-2007 08:24
|
Nowy
Postów: 6
Data rejestracji: 12.10.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.
Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:43 |
|
|
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 25-10-2007 08:33
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Czyli uważasz że Katana dostaje więcej powietrza na seryjnym filtrze niż na stożku?
Każda seryjna puszka ma 2 rury, przecież czymś musi wlatywać i wylatywać powietrze a jak montujemy stożek to zakładamy go bezpośrednio na gaźnik co sprawia że przepływ powietrza na stożku nie jest ograniczony grubością rury filtra czy też wielkością puszki itd... dlatego stożek zasysa praktycznie nie ograniczone ilości powietrza co pozwala na zamontowanie większej dyszy głównej a co za tym idzie zwiększeniu osiągów. |
|
|
|
wariat7226 |
Dodany dnia 25-10-2007 08:58
|
Nowy
Postów: 6
Data rejestracji: 12.10.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.
Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:43 |
|
|
|
wariat7226 |
Dodany dnia 25-10-2007 09:04
|
Nowy
Postów: 6
Data rejestracji: 12.10.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.
Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:42 |
|
|
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 25-10-2007 09:50
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Ok nie ważne, każdy ma swoje teorie. Wytłumacz mi w takim razie dlaczego wszyscy którzy mają gaźniki 19 i 21mm + dobre cylindry 70cc klasy racing jeżdżą tylko na stożkach? |
|
|
|
wariat7226 |
Dodany dnia 25-10-2007 12:02
|
Nowy
Postów: 6
Data rejestracji: 12.10.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.
Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:42 |
|
|
|
wariat7226 |
Dodany dnia 25-10-2007 12:13
|
Nowy
Postów: 6
Data rejestracji: 12.10.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.
Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:41 |
|
|
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 25-10-2007 12:26
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Nie może być ustawiony przeciwnie do kierunku jazdy bo tak by filtr nie dostawał w ogóle powietrza! Artykuł pisałem na bazie własnych doświadczeń. Moim zdaniem lepiej chodzi na stożku niż na seryjnym filtrze. Jak miałem seryjny filtr powietrza w gaźniku 17,5 to w ogóle nie chciał jechać więcej niż 40 km/h bo dostawał za mało powietrza a po założeniu stożka od razu dostał kopa więc nie będę wspominał tutaj już o gaźniku 19 czy 21mm. |
|
|
|
szyszek05 |
Dodany dnia 25-10-2007 13:39
|
Coś wiem
Postów: 172
Data rejestracji: 03.09.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
ja sie zgadzam z BoniuBOSS, poniewaz bylem zmuszony do kupienia stozka, bo nigdzie indziej niemoglem dostac orginalnego filtra, wiec po jego zamontowaniu wogole skuter niechcial mi jechac bo dostawal za duzo powietrza,powtarrzam ZA DUZO, dlatego bylem zmuszony zamontowac wieksza dysze i teraz jest wszystko ok, a gdy jezdzisz na seryjnym filtrze, to raczej niemusisz zmieniac dyszy, czyli dostaje wystarczajaca ilosc powietrza |
|
|
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 25-10-2007 13:56
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Na seryjnym filtrze silnik dostaje wystarczającą ilość powietrza ponieważ seryjne puszki są tak konstruowane żeby dostarczały tyle powietrze ile im ściśle wyznaczono tak aby zachować stosunek paliwo-powietrze dlatego też po zmianie gaźnika czy też cylindra zaczynają się problemy z wyregulowaniem seryjnego filtra powietrza w jedni decydują się na jego rozwiercenie a inni na filtr stożkowy. Teraz możecie się domyśleć skąd w seryjnej puszcze tyle przegród, zwężeń itd... |
|
|
|
katana98 |
Dodany dnia 25-10-2007 14:03
|
Stały bywalec
Postów: 455
Data rejestracji: 11.03.07
Pomógł: 0 Skąd: k.Poznania
Status upomnienia:
|
wariat7226 napisał/a:
powietrze do orginalnego filtra powietrza wlatuje pod dużym ciśnieniem do rury bo obieg jest wymuszonyim większa predkoś tym wiecej powietrza wlatuje i pod większymn ciśnieniem i przechodzi przez filtr powietrza orginalny i idzie do gaźnika.A w stożkowym filtrze powietrza tak nie ma.I powietrze do niego nie wlatuje pod ciśnieniem.wymuszony obieg polega na tym że ta rura którą wlatuje powietrze do orginalnego filtra na końcu ma taką jamę którą wlatuje powietrze jest ona pod skuterem( coś takiego jak wllot powietrza z przodu w suzuki zilonie)nawstepnie powietrze idzie do orginalnego filtra powietrza i do gaźnika.Wiec mi nie mów że do takiego małego głuwna jakim jest stożek waltuje wiecej powietrza bo to jest nie możliwe ze względu na prawa fizyki.Chyba że ty stworzyłeś nowe prawo fizyki...Wtedy masz racje...
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
czlwieku co ty pierdolisz zastanow sie troszeczke jak to dziala!! przez seryjny filtr powietrza wlatuje wiecej powietrza do gaznika jakim prawem mozesz mi to powiedziec?? rozbiez sobie kiedys seryjny filtr i zobacz jak to wyglada w srodku!!!!!!!!!!!!!!!!! a potem pisz posty!!!!!!!!!!!
PS.wariat7226 juz widac ze gowno wiesz o mechanice squta!!
Edytowane przez katana98 dnia 25-10-2007 14:11
Szukasz pomocu? - pisz na GG chetnie pomoge
GG:1531639 |
|
|
|
wander |
Dodany dnia 25-10-2007 14:17
|
Mechanik
Postów: 2438
Data rejestracji: 04.08.07
Pomógł: 30 Skąd: Płock
Status upomnienia:
|
widocznie znalazł nam się drugi pan podobny do gordona(żyjący we własnym świecie) gratulacje dla ciebie. Zgadzam się z kolegami(BoniuBoss, Katana98 i szyszkem05).
stożkowy filtr powietrza zawsze dostarcza więcej powietrza niż oryginalny bo ma mniejsze opory wewnętrzne
NIE POMAGAM NA GG!! OD POMOCY JEST FORUM!! |
|
|
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 25-10-2007 14:35
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Bo jeśli byście jeszcze nie wiedzieli Gordon i Wariat to ta sama osoba. Potwierdzone przez Admina, logowanie z tych dwóch kont zawsze odbywa się z tego samego adresu IP. |
|
|
|
wander |
Dodany dnia 25-10-2007 14:43
|
Mechanik
Postów: 2438
Data rejestracji: 04.08.07
Pomógł: 30 Skąd: Płock
Status upomnienia:
|
to było do przewidzenia...... bo jak na gordona przytępiliśmy to przyszedł nowy gość o nicku wariat... który podobnie się zaczął mądrzyć. Ale z tym filtrem to bym po gordonie się nie spodziewał
Ps. Wariat tymi samymi częściami zaczął handlować co gordon
Edytowane przez wander dnia 25-10-2007 14:45
NIE POMAGAM NA GG!! OD POMOCY JEST FORUM!! |
|
|
|
EVOVIII |
Dodany dnia 25-10-2007 15:40
|
Stały bywalec
Postów: 368
Data rejestracji: 02.04.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Więc usuwam jego posty, aby nie wprowadziły jakiegoś Newbi w bład. Tak w ogóle fajny arcik.
Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:44 |
|
|
|
BoniuBOSS |
Dodany dnia 25-10-2007 16:04
|
Znawca
Postów: 1182
Data rejestracji: 26.07.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
@EVOIII mogłeś nie usuwać postów Gordona przynajmniej wszyscy zobaczyli by jakie ten człowiek opowiada bajki. |
|
|
|
szyszek05 |
Dodany dnia 25-10-2007 16:06
|
Coś wiem
Postów: 172
Data rejestracji: 03.09.07
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
katana98, jak mi wytlumaczyc czemu jest zalecane zwiekszenie dyszy po zamontowaniu stozka??
a wogole filtr seryjny napewno niedostarcza wiecej powietrza!!!!!!
|
|
|