Witam. Katanę posiadam ok. 6 miesięcy, od tego momentu musiałem dwukrotnie wymieniać uszczelkę wydechu, ciągle ją wydmuc[cenzura]e. Być może spowodowane jest to, że luzują mi się śruby mocujące tłumik do cylindra, szczególnie nakrętka nakręcana na szpilkę. Zastosowałem tam dwie podkładki, jedną zwykłą, drugą sprężystą, przez moment jest dobrze, jednak po jakimś czasie śruby luzują się. Oczywiście mogę bardzo mocno dokręcić śruby, ale obawiam się, że je ukręcę. Czy ktoś miał podobny przypadek i co w tym wypadku należy zastosować,, czy nakrętkę kontrującą, czy też nakrętkę zapobiegającą odkręcaniu (chociaż nie wiem, czy wytrzyma ona wysoką temperaturę)?
Druga sprawa to luzy w tylnym kole, podejrzewam łożysko na osi tylnego koła, ale mogę się mylić. W serwisówkach odczytałem wymiary 22x50x14, no i pytanie, czy to jest jakieś specjalne łożysko, czy też zwykłe ślizgowe? Wybrać SKF, czy może być coś innego? Ewentualnie, czy coś jeszcze przy okazji trzeba wymienić (np. uszczelniacze)?
Jednak zdecydowałem się na nakrętkę kontrującą. Mam nadzieję, że to długo wytrzyma, jak narazie jeździłem ok godzinki i wszystko ok. Jeśli i ta metoda zawiedzie, wtedy pomyślę o silikonie.
teoretycznie nakrętka kontrująca to to samo co podkładkę sprężynującą ale z czasem nakrętka kontrująca może nie wytrzymać bo to co kontruje to plastik- może się wytopić....