Zatarty silnik?
|
pabloz90 |
Dodany dnia 20-11-2008 21:32
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Czyli po prostu przegrzewa się. A co myślisz o zastępczym seryjnym cylindrze? Wzrost spalania o ok 1 - 1,5 litra / 100 km to stanowczo dla mnie za dużo. I tak już z problemem wyrabiam na paliwo, a później to dopiero będzie problem. |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 20-11-2008 22:30
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Zastępczy to jest odpowiednik seryjnego o tej samej mocy co seryjny, więc spalanie nie wzrośnie ani ni będzie konieczna wymiana dyszy.
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 21-11-2008 15:09
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
A ile poprzedni (przed zmianą cylindra) pali skuter?
Jeśli teraz spalanie (po długich mękach) spadło do poziomu 3,6 / 100 km to wzrost spalania będzie aż tak duży?
Jak wygląda kwestia wytrzymałości tego cylindra. Rozumie że nie da się zrobić szlifu (aluminium), ale ile może wytrzymać przejechanych km? Większość skuterów po tuningu nie nadaje się do jazdy codziennej ze względu na warunki ekonomiczne. Jak będzie w tym przypadku? Czy może lepiej dać się spokój z sportowcem i kupić zwykły cylinder?
Kolejna sprawa, jeśli zamontuje nowy cylinder i wał, to mogę od razu lać inny olej niż poprzednio co? Poprzednio lałem tam półsyntetyka. Czy teraz mogę wlać od razu syntetyka?
Z góry dzięki. Pozdrawiam. |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 21-11-2008 22:55
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Ok 4l na dyszy 62 ale nie był taki zrywny.
Co do żywotności to zależy od eksploatowania, a olej to ja leje Castrol Racing 2t nie wiem czy syntetyk czy nie, wcześniej miałem jakiś żółty o zapachu cytrynowym, nie wiem jaki to był bo był w katanie jak już kupiłem
Edytowane przez Headhunterz dnia 21-11-2008 23:06
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 22-11-2008 14:28
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Tak się zastanawiam nad tym cylindrem. Może jednak wezmę tego sportowca.
Kwestia eksploatowania. Jeśli nie będę cały czas jeździć na full gazie długo wytrzyma? Niekiedy owszem, lubię trochę "pociągnąć" ale nie zawsze.
Zapowiada się większy remont Katany. Wymiana wału, cylindra, ślimaka (prędkościomierz), filtr powietrza itd. |
|
|
|
Pietras |
Dodany dnia 22-11-2008 14:51
|
Mechanik
Postów: 1947
Data rejestracji: 04.06.08
Pomógł: 41 Skąd: Częstochowa
Status upomnienia:
|
Pasek wymień też jak dajesz 70 bo stry możę sie zje*** w drodze . |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 22-11-2008 16:27
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
A jaki pasek polecacie?
1. Pasek Polini Kevlar
2. Pasek Polini Race
Kevlar podobno nie jest za dobry. Prawda? |
|
|
|
baziu_19 |
Dodany dnia 22-11-2008 17:09
|
Znawca
Postów: 1076
Data rejestracji: 14.10.07
Pomógł: 11 Skąd: Namysłów
Status upomnienia:
|
Ja polecam Polini Race. Kevlar stosuje się przy wysokiej klasy tuningu.
Suzuki Katana Performance
Tuning:
..::Cylinder - Metrakit MK 50ccm::..
..::Wydech - Tecnigas NEXT R::..
..::Wariator - Malossi Multivar::..
..:: Płytki zaworu membranowego Hebo::..
..::Sprężyna centralna + 15%::..
..::Sprężynki sprzęgła HEBO (niebieskie)::..
..::rolki BGM 6g::..
~Niebieskie LED-y w soczewkach~
V-MAX - 70km/h |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 22-11-2008 21:36
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Dzięki. No to doszedł kolejny element zakupu.
Mam jeszcze pytanie. Mam teraz tłumik składak (LASER PRO i LeoVince) ile takowy tłumik może być warty?
Warto go zmienić na coś innego? |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 22-11-2008 23:51
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Do Arisala jest w sam raz, a pisałeś wyżej coś o wale. Nie trzeba go wymieniać przy tym cylku
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 23-11-2008 00:00
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Wał muszę zmienić bo jest walnięty... to on jest powodem tego remontu.
Druga sprawa jaką dyszę mam kupić do tego cylindra? Są do różnych gaźników, jaką ja mam wybrać? Mam serie.
Kolejna sprawa, czy przy wymianie wału muszę kupić także Łożyska wału i Simmeringi? Chce kupić wszystko razem i od razu wszystko zrobić (w czasie zimy).
Który sklep lepszy:
skutercentrum.pl
sklep.mieloch.pl
?
Sumując wszystko w skuter centrum jest taniej o około 80 zł. |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 23-11-2008 11:07
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Kiehin czy jakoś tak ja mam na 17.5mm 080 do 14mm wystarczy 075 ale i tak ci pewno 080 przyślą xD. Co do walu to sprawdź w jakim są stanie te łożyska, jak całe i nie ma pęknięć to możesz zostawić a jak jakieś masz to wiadomo. Co do simeringów to sprawdź czy dobrze trzymają powietrze jeśli tak to ten etap masz z bani
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 23-11-2008 11:19
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
A możesz powiedzieć jak to zrobić? Tzn się jak sprawdzić czy trzymają powietrze?
I jeszcze jedno. Najważniejsze. Jak wyciągnąć silnik? Trzeba odkręcić siedzenie, zbiornik paliwa i oleju też? Później odkręcić śruby trzymające silnik i którą stroną? Do góry go wyciągnąć? Dam rade samemu? Ciężki jest? |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 23-11-2008 18:37
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Hmm.. pomyślmy, można zrobić np coś takiego, wstawić pręta o średnicy wału złożyć silnik wykręcić szpilki, założyć uszczelkę na komorę cylindra i zakręcić ją czymś żeby nie przepuszczała powietrza i dmuchać w miejsce zaworu. Jeśli nie puszcza to jest git i olej nie będzie leciał.
Co do wyjęcia silnika to odłącz wężyki odkręć amortyzator, odkręć śrubę od wahacza, odłącz kable os silnika i masz silnik wyjęty.
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 23-11-2008 19:52
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Dzięki bardzo...
Tutaj lista co zamierzam zakupić, jeśli coś jest złe to proszę poprawcie to zanim będzie za późno.
Lista:
1. Dysza główna Keihin 075
2. Napęd prędkościomierza Suzuki Katana 97-99
3. Cylinder Airsal Sport 50cc Katana, Zillion LC
4. Łożyska wału i simmeringi SKF - HQ Eco Morini
5. Wał korbowy Top Racing STD Katana, Zillion LC <99
6. Pasek Polini Race
7. Wkłady filtra powietrza Katana, Zillion
Czy to co podałem jest ok?
Teraz mam jeszcze jedno pytanie, gdzie znajduje się sprężyna dociskowa i co ona daje? |
|
|
|
OloK |
Dodany dnia 23-11-2008 20:56
|
Doradca
Postów: 696
Data rejestracji: 02.06.07
Pomógł: 2
Status upomnienia:
|
Z tego co wiem to sprężyna jest w sprzęgle ;] za zadzwonem tak gdzie pasek zawraca w 2 strone polepsza ona start skutera chyba ;]
Suzuki Katana '97 GSX-R 50 Suzuki Ram Air Direct
~>Airsal Sport 50cc
~>Wydech Tecnigas Next- R
~>Wał Top Racing
~>Pasek Polini Race
~>Sprzęgło RMS z niebieskimi sprężynkam HEBO
~>Sprężyna centralna Polini +30%
Mój samuraj
http://bikepics.c...ok/97ay50/
http://www.polska...Y_50/11376
Jadą chłopaki na japońcach, nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca...
|
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 24-11-2008 15:02
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Jak zdejmiesz pokrywe to rozglądaj się przy kolektorze momentu (to co pasek jest pod sprzęgłem). Sprężyna poprawia przyspieszenie im cięższa tym lepszy start, ja dałem do Arisala +22% i niebieskie sprężynki sprzęgła.
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 24-11-2008 21:34
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
No dobrze dzięki za odpowiedzi. Na razie jednak nie będę kupować tego bo i tak już koszt remontu szalenie wysoki (ok 1300 zł) :-|
A co do listy, to skład jest dobry? Czy coś do zmiany? |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 24-11-2008 22:32
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
W sam raz wszystko.
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 26-11-2008 20:53
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Zaniepokojony innym tematem na forum, mam pytanie. Czy to prawda że cylinder sportowy się dużo bardziej grzeje niż zwykły. Rozumie że efekt (większa moc itd) daje efekt uboczny w postaci większej temperatury. Jednak jak bardzo się grzeje? Co jeśli niekiedy non stop jeżdżę, tak powiedzmy ok 60 km. Dopiero potem przerwa. Co wtedy? Będę musieć zatrzymywać i przerwy robić?
I jeszcze jedno pytanie (raczej z kategorii głupich). Jakie są szanse że zejdę z spalaniem tak do około 4,5l/100 km? Trochę się zacząłem zastanawiać nad sportowym cylindrem teraz. Trochę kosztowna "zabawa" będzie.
@Headhunterz czy masz blokowane przełożenia? Jeśli ja mam blokowane to ile poleci max? 70km/h?
Jeśli będę powiedzmy jeździć tak 60 km/h, to będą problemy z temperaturą?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|