Zatarty silnik?
|
OloK |
Dodany dnia 17-11-2008 20:27
|
Doradca
Postów: 696
Data rejestracji: 02.06.07
Pomógł: 2
Status upomnienia:
|
mi jak skuter palił około 3.5l zaczoł palić 4.3l tyle że ja lubie czasem poszaleć no jakbym dobrze wyregulował to do 4l bym zszedł więc 70 nie podnosi spalania aż tak dużo tylko że teraz katana zaczeła mi palic 5-6l ;D
Suzuki Katana '97 GSX-R 50 Suzuki Ram Air Direct
~>Airsal Sport 50cc
~>Wydech Tecnigas Next- R
~>Wał Top Racing
~>Pasek Polini Race
~>Sprzęgło RMS z niebieskimi sprężynkam HEBO
~>Sprężyna centralna Polini +30%
Mój samuraj
http://bikepics.c...ok/97ay50/
http://www.polska...Y_50/11376
Jadą chłopaki na japońcach, nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca...
|
|
|
|
axdam42 |
Dodany dnia 17-11-2008 22:43
|
Coś wiem
Postów: 231
Data rejestracji: 18.05.08
Pomógł: 0 Skąd: Złotoryja
Status upomnienia:
|
Odpowiem Ci tylko na jedno pytanie bo z resztą nie miałem doczynienia ... A mianowicie żeby dostać się do wału musisz rozpołowić silnik... dużo roboty niestety... ja tak robiłem przy wymianie wału nie wiem czy da się wyciągnąć wał nie wyciągając silnika z ramy ... ja wyciągnąłem cały z ramy a potem wał ;P
Suzuki Katana LC 1999r.
Niezbyt tego dużo:
- wał Top Racing
- wario Hebo Next Generation (4,1g)
- wydech LeoVince Touring - zamiennik oryginalnego
- polerka pokrywy silnika
- niedawno pasek nowy DAYCO
- wkład filtra powietrza TwinAir
- dysza w gaźniku zmieniona z 55 na 65 (reszta blokad zdjęta oczywiście)
Jedzie troszkę ponad 70 ...
http://www.polska...Y,50/30272 |
|
|
|
baziu_19 |
Dodany dnia 18-11-2008 17:11
|
Znawca
Postów: 1076
Data rejestracji: 14.10.07
Pomógł: 11 Skąd: Namysłów
Status upomnienia:
|
Nigdy w życiu nie wyciągniessz wału z silnika bez odkręcenia go od ramy.
Suzuki Katana Performance
Tuning:
..::Cylinder - Metrakit MK 50ccm::..
..::Wydech - Tecnigas NEXT R::..
..::Wariator - Malossi Multivar::..
..:: Płytki zaworu membranowego Hebo::..
..::Sprężyna centralna + 15%::..
..::Sprężynki sprzęgła HEBO (niebieskie)::..
..::rolki BGM 6g::..
~Niebieskie LED-y w soczewkach~
V-MAX - 70km/h |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 18-11-2008 18:11
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
No to nieciekawie... dobra a może ktoś mi powiedzieć czy mogą być jakieś problemy tym?
Kolejna sprawa, ponieważ sam już nie wiem co kupić. Wał na mielochu znalazłem jeden tylko. Cena ok 300 zł. Ale co z cylindrem?
Jaki polecacie? Nie chciałbym by wzrosło spalanie paliwa. I tak już sporo pali. Czyli racze kierunek 50 cc. Jednak czy warto zainwestować w sportowy cylinder czy też starczy zwykły (standard). Różnica w cenie to ok 200 zł więc bardzo sporo. Da to należyte efekty? Co polecacie? |
|
|
|
OloK |
Dodany dnia 18-11-2008 18:15
|
Doradca
Postów: 696
Data rejestracji: 02.06.07
Pomógł: 2
Status upomnienia:
|
sportowy cylek 50ccm sie kręci wyżej niż seryjna 50 no i wytwarza większą kompresję o czym świadczy większa moc niż seryjna 50 jak tak bardzo chcesz 70 to j e b n i j ją a na spalanie sie nie patrz tylko na frajde z jazdy i na większą moc sam nie znam osoby która ma sportową 50 jak coś to mają 70 ''No Name'' pozdro !
Suzuki Katana '97 GSX-R 50 Suzuki Ram Air Direct
~>Airsal Sport 50cc
~>Wydech Tecnigas Next- R
~>Wał Top Racing
~>Pasek Polini Race
~>Sprzęgło RMS z niebieskimi sprężynkam HEBO
~>Sprężyna centralna Polini +30%
Mój samuraj
http://bikepics.c...ok/97ay50/
http://www.polska...Y_50/11376
Jadą chłopaki na japońcach, nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca...
|
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 18-11-2008 18:30
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Niestety na spalanie muszę się patrzeć. Jeśli płaci się ok 250 zł za paliwo na miesiąc to uwierz że to ważny czynnik. Gdybym miał nie patrzeć na spalanie to jeżdżę sobie samochodem a nie skuterem. |
|
|
|
baziu_19 |
Dodany dnia 18-11-2008 18:37
|
Znawca
Postów: 1076
Data rejestracji: 14.10.07
Pomógł: 11 Skąd: Namysłów
Status upomnienia:
|
Też gdy kupiłem Katane, to myślałem, że będzie mało paliła, ale się przeliczyłem Napisz może jaki masz budżet na ten remont, to wtedy można bardzo łatwo dobrać części.
Suzuki Katana Performance
Tuning:
..::Cylinder - Metrakit MK 50ccm::..
..::Wydech - Tecnigas NEXT R::..
..::Wariator - Malossi Multivar::..
..:: Płytki zaworu membranowego Hebo::..
..::Sprężyna centralna + 15%::..
..::Sprężynki sprzęgła HEBO (niebieskie)::..
..::rolki BGM 6g::..
~Niebieskie LED-y w soczewkach~
V-MAX - 70km/h |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 18-11-2008 19:57
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Powiedzmy że mogę wydać tak ok 600 - 700 zł, ze wskazaniem na 600.
Nie niestety. Skuter super jeździł, ale trochę palił. Średnio wychodziło mi że spalanie wynosi ok 4 l / 100 km. Dało się zejść tak do poziomu 3,7 ale to rzadko się udawało. Pełny bak starczał na 3 dni, niekiedy nawet na mniej. Ale dobra, nie o to w tym temacie chodzi.
|
|
|
|
OloK |
Dodany dnia 18-11-2008 20:29
|
Doradca
Postów: 696
Data rejestracji: 02.06.07
Pomógł: 2
Status upomnienia:
|
Powiem jeszcze że jak kupiłem zamiennik seryjnego cylindra ze skutercentrum chyba za który dałem cos około 200zl to po 1500km mi pierścionki poszły i rozdupczyły cylinder i tłok ;/
Suzuki Katana '97 GSX-R 50 Suzuki Ram Air Direct
~>Airsal Sport 50cc
~>Wydech Tecnigas Next- R
~>Wał Top Racing
~>Pasek Polini Race
~>Sprzęgło RMS z niebieskimi sprężynkam HEBO
~>Sprężyna centralna Polini +30%
Mój samuraj
http://bikepics.c...ok/97ay50/
http://www.polska...Y_50/11376
Jadą chłopaki na japońcach, nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca...
|
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 18-11-2008 21:06
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
No to nieciekawie... Moim zdaniem 70cc odpada, za duże spalanie, a już teraz koszty są duże, a co potem będzie. Nie będę wydawać 250 zł tylko 350 - 400? Odpada.
Zostaje przy 50, tylko która? Sportowa czy nie? |
|
|
|
OloK |
Dodany dnia 18-11-2008 21:19
|
Doradca
Postów: 696
Data rejestracji: 02.06.07
Pomógł: 2
Status upomnienia:
|
Ale zapomniałem że ty masz LC katanke no i na mielochu seryjniak kosztuje 300zl więc chyba nie masz wyboru a co do sportotej czy seryjnej 50ccm to już musisz sam ocenić
Suzuki Katana '97 GSX-R 50 Suzuki Ram Air Direct
~>Airsal Sport 50cc
~>Wydech Tecnigas Next- R
~>Wał Top Racing
~>Pasek Polini Race
~>Sprzęgło RMS z niebieskimi sprężynkam HEBO
~>Sprężyna centralna Polini +30%
Mój samuraj
http://bikepics.c...ok/97ay50/
http://www.polska...Y_50/11376
Jadą chłopaki na japońcach, nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca...
|
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 18-11-2008 21:58
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Nie niestety...
A czy mógłbyś OloK albo ktoś inny podać jakie są różnice pomiędzy seryjnym a sportowym cylindrem? Słyszałem (a raczej czytałem ) że aluminiowe szybko odprowadzają ciepło, ale mają krótszą żywotność.
Jakieś + i - cylindra sportowego i seryjnego? Dobra było już że sport ma lepszą kompresję czyli moc też, ale czy daje się to odczuć? |
|
|
|
OloK |
Dodany dnia 18-11-2008 22:25
|
Doradca
Postów: 696
Data rejestracji: 02.06.07
Pomógł: 2
Status upomnienia:
|
No w aluminiowe tak jak mówiłeś szybciej odprowadzają ciepło i nie można rovbic szlifu a w żeliwnym możesz szlif robic za to aluminiowe miększą moc mają
Suzuki Katana '97 GSX-R 50 Suzuki Ram Air Direct
~>Airsal Sport 50cc
~>Wydech Tecnigas Next- R
~>Wał Top Racing
~>Pasek Polini Race
~>Sprzęgło RMS z niebieskimi sprężynkam HEBO
~>Sprężyna centralna Polini +30%
Mój samuraj
http://bikepics.c...ok/97ay50/
http://www.polska...Y_50/11376
Jadą chłopaki na japońcach, nikt ich nie dogoni, bo kręcą do końca...
|
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 19-11-2008 15:08
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Ja mam Arisal Sport 50cc (alu sport 50 do LC) i sprawuje się dobrze w pełni wykorzystuje te 8 koni przy gaźniku 17.5mm
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 19-11-2008 22:37
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Czyli mam rozumieć, że jeśli zakupie 50cc Arisal Sport to muszę zmienić też gaźnik? Czy na seryjnym nie da rady jeździć?
Jeśli trzeba to jak ma się to do spalania? Bardzo wzrasta spalanie? No i kwestia zmiany dyszy, czyli kolejny powód do zwiększenia spalania. Ciężko to widzę.
|
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 20-11-2008 15:01
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Da rade, jak kupiłem dysze 70 jak kupowałem arisala ale była za mała więc gaźnik cały kupiłem i dysze 080 teraz rwie na koło jak metrakit przy dobrym tunie.
Co do zmiany dyszy to wiadomo spalanie wzrośnie, większa dysza, więcej wachy więcej wachy lepsze osiągi, oczywiście spalanie tez zależy od ustawienia gaźnika.
Mój tuning:
Arisal Sport 50cc 8km
Wydech Giannelli (od roxa)
Gaźnik 17.5mm i dysza 080
Sprężyna metrakit +22%
Sprężynki sprzęgła Hebo (niebieskie)
Rolki polini 4.9g (do wydechu zalecane 4-4.5g(w pełni wykorzystują moc tego wydechu))
Do tuna brakuje tylko sprzęgła, paska waria i nowego talerza (katana leci ok 100)
Edytowane przez Headhunterz dnia 20-11-2008 15:09
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 20-11-2008 19:59
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
@Headhunterz ile Ci teraz pali katana, ale tak szczerze. |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 20-11-2008 20:25
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Nie sprawdzałem na nowym gaźniku, ponieważ nie mam linki ale jak wsiadłem i dodałem gazu (linka od roweru) to bym spadł z katany. Myślę, że ok 5-5.5 będzie palić
Cała suzuki Katana na części |
|
|
|
pabloz90 |
Dodany dnia 20-11-2008 20:37
|
Początkujący
Postów: 62
Data rejestracji: 06.09.08
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
No to kiepsko Za dużo jak dla mnie.
A na zwykłej dyszy da się jeździć?
Edytowane przez pabloz90 dnia 20-11-2008 20:49 |
|
|
|
Headhunterz |
Dodany dnia 20-11-2008 21:06
|
Znawca
Postów: 998
Data rejestracji: 10.08.08
Pomógł: 9 Skąd: Gostynin
Status upomnienia:
|
Da się jeździć ale po 15km kipi woda i osiągi spadają
Cała suzuki Katana na części |
|
|