Temat doboru przełożeń jest już od dawna poruszany przez nowych i już zaawansowanych użytkowników tego forum dlatego żeby pozbyć się ponawiania stałych i ciągle tych samych lub podobnych tematów postanowiłem napisać ten artykuł. KRÓTKO, ZWIĘŹLE I NA TEMAT!
Dlaczego Katana jeździe tak mało z zablokowanymi przekładniami?
- Ponieważ seryjne montowane przełożenia w Katanie są bardzo krótkie. Zwiększając przełożenia, zwiększamy v-max naszego jednośladu.
Jakie przełożenia wybrać i co zyskamy w przypadku ich montażu?
- Osobiście polecał bym montaż przełożeń pierwotnych Malossi i wtórnych Polini. Jest to najlepsze rozwiązanie jeśli nie chcemy stracić przyśpieszenie a zyskać sporo bo aż +/- 20km//h na v-maxie.
Co dają poszczególne konfiguracje?
- Stage6 + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przyśpieszenia.
- Top Racing + wtórna seria >> wzrost v-maxu o +/- 10 km/h i mały ale zauważalny spadek przyśpieszenia. Różnica w stosunku do przełożeń Stage6 jest taka że do zamontowania przełożeń Top Racing potrzebujemy prasy hydraulicznej albo palnika (metoda na ciepło).
- Malossi + wtórna seria >> spadek v-maxu o +/- 5km/h i zauważalna poprawa przyśpieszenia.
- pierwotna seria + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 20 km/h i duży spadek przyśpieszenia oraz mocy.
- Stage6 albo Top Racing + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 27 km/h i bardzo duży spadek przyśpieszenia oraz mocy.
- Malossi + Polini >> wzrost v-maxu o +/- 20 km/h oraz zerowy spadek przyśpieszenia oraz mocy.
Powyższe dane mogą ulec zmianie przy montażu mocniejszych bądź słabszych cylindrów od serii ale niestety nie jestem wam wstanie powiedzieć o ile ponieważ nie jestem jasnowidzem.
Pozdrawiam
BoniuBOSS
Napisane przez Kamil
dnia marzec 24 2008 22:00:58 ·
16 komentarzy ·
8468 czytań ·