Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl
Nawigacja
Menu
Strona główna
Regulamin
Forum
Szukaj
Wspomogli Nas
Suzuki Katana AY WR
Dane techniczne
Galeria
Download
Artykuły
Filmiki
Aktualnie online
Gości online: 6

Użytkowników online: 0


Wszystkich userów: 2,210
Najnowszy użytkownik: SZYMEK
Ostatnio Widziani
Dexios34 tygodni
MACHoo36 tygodni
Aroni51 tygodni
cineklab53 tygodni
adamek211456 tygodni
dawidzio2871 tygodni
KACPERBA1900119 tygodni
wydrus154 tygodni
valavme162 tygodni
Kamil189 tygodni
pawel57199 tygodni
Dandusiek204 tygodni
Daniez207 tygodni
ďťż
Przetłumacz stronę

Ostatnie artykuły
Jak zrobić badlooka
Co zrobić by nasz sk...
Filtr powietrza - wy...
Ditech na gaźnik
Malowanie amortyzatora
Ostatnio dodano

patriko0202

patriko0202

adamek2114

UrbanDefence
ZOBACZ OFERTY
FACEBOOK
FB
Tuning mechaniczny - kolejność i odpowiedni dobór części
WITAM

Artykuł ma za zadanie jak najlepiej zobrazować i przedstawić sztukę tuningu mechanicznego. Najważniejsze w nim jest odpowiedni dobór części do siebie oraz ich zestrojenie tak aby wszystko ze sobą współpracowało jak jednolita całość. Tuning mechaniczny nazywam sztuką ponieważ jak sama nazwa wskazuje są to już pewne modyfikacje w silniku które zapewnią nam bądź czasem nawet pogorszą osiągi. Sztuką nie jest kupno części i ich montaż tylko ich odpowiedni dobór oraz zestrojenie i tego właśnie będzie dotyczyć niniejszy artykuł. Pamiętajmy jeszcze tylko o jednej rzeczy że jedna przeróbka pociąga za sobą następną. Dobry tuning mechaniczny możemy wykonać na 2 sposoby mianowicie kupując wszystko po trochu zachowując odpowiednią kolejność tuningu albo wszystko za jednym razem.


Kolejność jaką powinniśmy zachować podczas tuningu:
-Tłumik
-Wariator
-Przełożenia
-Pasek napędowy
-Wał + łożyska i simmeringi (w zależności jaki cylinder planujemy kupić)
-Cylinder + gaźnik
-Sprzęgło + dzwon sprzęgła

1. Wydech - jest to bardzo istotna i ważna rzecz. Dobieramy go w zależności do modyfikacji jakie planujemy jeszcze w przyszłości wykonać. Jeśli nie zamierzamy zmieniać cylindra to w zupełności dla poprawienia naszych osiągów wystarczy taki tłumik jak Hebo New Performer 2004 jest on za równo dobry do seryjnej 50cc jak i nie za mocnej 70cc klasy sport jednak jeśli w przyszłości planujemy wymienić też cylinder na mocniejszy to stanowczo radził bym kupić coś co będzie w stanie wyciągnąć pełną moc z naszego nowego cylindra. Do cylindrów "dobrej" klasy sport zalecam kupić wydech Yasuni Z a do klasy racing stanowczo polecam Yasuni R albo Polini Super Race.

2. Wariator - na polskim rynku wyróżniamy kilkanaście rodzajów wariatorów różnych firm. Przy seryjnym skuterze kupno wariatora Hebo czy Polini nie zrobi nam większej różnicy w osiągach natomiast jak już zdecydujemy się zamontować mocniejszy cylinder jesteśmy już w stanie odczuć tą różnicę pomiędzy tymi dwoma produktami ponieważ wariatory Polini lubią lżejsze rolki zatem na pewno lepiej wpłyną na przyśpieszenie i dynamikę naszego pojazdu natomiast wariatory firmy Hebo lubią cięższe rolki co bardziej przełoży się na prędkość maksymalną naszego skutera.


3. Przełożenia - ich wymiana jest nie zbędna na pewnym etapie tuningu. Wymieniając przełożenia musimy pamiętać aby dobierać je z rozsądkiem i rozwagą ponieważ ich zestrojenie w późniejszym czasie przełoży się w dużej mierze na moc, dynamikę i v-max naszego skutera. Kiedy mamy seryjny skuter z wymienionym tłumikiem oraz wariatorem radziłbym wymianę tylko przełożenia pierwotnego na Top Racing nie obniży on specjalnie dynamiki naszego skutera ale na pewno poprawi v-max natomiast jeśli mamy trochę więcej pieniędzy możemy pokusić się o wymianę przełożenia pierwotnego na Malossi oraz wtórego na Polini co zapewni nam dość duży przyrost prędkości maksymalnej oraz nie pogorszy dynamiki skutera. Samą przekładnie wtórną zaleca się wymieniać tylko wtedy kiedy mamy już jakiś mocniejszy cylinder w naszym jednośladzie. Sam osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem jest Malossi + Polini.

4. Wał + łożyska i simmeringi - wymieniamy go wtedy kiedy zdecydujemy się zakładać jakiś mocniejszy cylinder do naszego pojazdu lub wtedy kiedy nasz stary wał jest już w opłakanym stanie. Oczywiście są cylindry które można montować na seryjnym wale ale niestety często się zdarza że najlepsze lata naszego wału już dawno minęły. Dlatego przed zamontowaniem większego cylindra proponuje sprawdzić jego stan.

5. Cylinder + gaźnik - w końcu dotarliśmy do cylindra i gaźnika. Na polskim rynku jest duży wybór cylindrów i gaźników ich moc w późniejszym czasie przełoży się na lepszą dynamikę oraz przyśpieszenie skutera. Kupując co raz to mocniejsze cylindry nie liczmy aż tak bardzo na wzrost prędkości maksymalnej naszego skutera. Przy większym cylindrze zaleca się kupno większego gaźnika ponieważ ten seryjny w większości przypadków nie jest w stanie wykarmić naszego potwora. Pamiętajmy też o odpowiednim dotarciu nowego cylindra ponieważ to jak go dotrzemy przełoży się na jego żywotność oraz moc.

6. Sprzęgło + dzwon - przy większym cylindrze oraz dużej mocy skutera zalecana jest tak że wymiana sprzęga polepszy ono trochę start naszego pojazdu.

Mam nadzieje że ten krótki artykuł rozjaśnił niektórym na czym polega ta dość skomplikowana sztuka. W późniejszym czasie planuje trochę rozbudować i rozwinąć artykuł.
Pozdrawiam BoniuBOSS
Komentarze
#1 | grzybeks dnia kwiecień 12 2008 07:31:48
powiem szczerze, ze wielu ludziom ten artykul pomogl przed zrobieniem glupoty Wink znam typa co kupił sobie do standard czesci cylek 80 i sprzęgło Wink nie był to dobry zakup zapewniam was ;}
#2 | B166ER dnia czerwiec 05 2008 14:46:38
to prawda, zalozylem kiedys przelozenia do katany POLINI 20/61 z seryjnym cylindrem i wydechem LASER X-PRO i zatarlem sobie silnik 2 krotnie...
#3 | ziomeczek dnia październik 17 2008 20:32:04
dzienki przydalo mi sie to Smile
#4 | p_wasak dnia grudzień 22 2008 19:00:31
czy byłbym w stanie sam wymienić wariator? bo to nie wygląda na atwe zadanie? może jakiś poradnik ktoś ma lub mógłby stworzyć bo będzie wymianiałSmileCool było by miloWink
#5 | axdam42 dnia styczeń 24 2009 12:54:30
Ej z tymi rolkami w wariatorach to jest odwrotnie, bo Hebo lubi lekkie rolki a Polini ciężkie ... Osobiście w Hebo mam 4,1 g, a na 7g wogóle skuter nie jedzie
#6 | chairman dnia lipiec 26 2009 20:46:31
Jak nazywa sie seryjny gaźnik ???????Smile
#7 | Pietras dnia lipiec 26 2009 20:59:12
keihin
#8 | chairman dnia lipiec 27 2009 11:04:43
Dzięki ;DDDDDD
#9 | chairman dnia lipiec 27 2009 11:10:27
MAm jeszcze pytanie jaka dysze moge kupic do tego Gażnika ? jaka srednica ?;]
#10 | Daniez dnia lipiec 27 2009 13:05:37
Seryjnie jest w zwykłej wersji 55 a w WR 65...Do seri na seri filtrze nie trzeba zmieniać dyszy...jak coś to daj +10 ale w tedy można już stożek kupić;D
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [7 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [Brak oceny]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Jaką wersje katany posiadasz?





Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

07/05/2023 22:25
Z sentymentu zaglądam co kilka lat, ale cóż tu więcej robić, niż powspominać Wink

09/04/2023 13:17
Szkoda, że te forum tak ucichło, a nowych użytkowników nie ma Sad

10/10/2021 09:42
Kolejne odwiedziny forum po długim czasie, wszystkie Katanki już po złomach czy co ? Grin Ja się za swoją chyba zabieram od nowa.

24/08/2021 12:17
Jak dawno mnie tu nie było xd

11/05/2021 21:02
taaak Smile

26/03/2021 16:02
Witam witam, uczęszcza ktoś tu jeszcze? Smile

22/09/2020 08:52
... dawno leży

22/09/2020 08:52
Też mi się zebrało na sentyment... Podziwiam Kamil, że dalej utrzymujesz domenę ;] W sumie trochę wiedzy o tych skuterkach tutaj jest, pytanie jak długo będą ludzie z tego korzystać, bo produkcja już

17/06/2020 12:24
A ja mam wciąż katane I śmigam nią do pracy.

17/05/2020 10:53
Pozdrawiam starą ekipe !! Kupiłem katane na dojazdy do pracy i zajrzałem tutaj z ciekawości. Byłem kiedyś moderatorem na tym forum Grin Rejestracja w 2007 roku Cool

Statystyki