Wielu z was ma za pewne Katanę w wersji tzw. DiTech czyli na wtrysku. Na pewno część z was przechodziła kosztowne naprawy związane z usterkami elektroniki czy wtrysku. Niektórzy z was maja dosyć tego, właśnie dla tego opiszę wam sposób przeróbki na gaźnik.
Co potrzeba:
Lutownica,
Linka od wersji gaźnikowej,
Gaźnik Dellorto uniwersalny ze ssaniem automat.,
Przełącznik i ok. 2m kabla
Kranik podciśnieniowy 3 wejścia,
Zaślepka na kompresor paliwa,
1. Pierwsze co robimy to spuszczamy całą benzynę, następnie dostajemy się do pompy paliwa, przecinamy przewód paliwowy za pompą i wstawiamy kranik.
2. Zdejmujemy resztę plastików lub cały silnik.
3. Wykręcamy przepustnicę oraz kompresor.
4. Wstawiamy gaźnik dellorto w gumowy króciec i skręcamy go, wstępnie regulując na sucho i zakładamy linkę od gaźnikowca
5. Bierzemy kawałek blaszki i wycinamy ją w kwadracik.
6. Potrzebny również będzie kawałek wykładziny aby zrobić uszczelkę pod wcześniej wycięty kawałek blaszki
7. uszczelkę i blaszkę wkręcamy w miejsce kompresora. Można również go zostawić, wkręcając śruby w miejsca wsadzania wężyków
8. Jeśli mamy dołączone ssanie automatyczne go gaźnika to droga będzie łatwiejsza to tyle, że musimy przeciąć kabel od ssania i przy jednym biegunie np. plus wstawić przełącznik który montujemy sobie gdzieś gdzie nikt postronny go nie włączy, potem przeciągamy plus do akumulatora i podłączany go, minus może zostać podłączony w dowolne miejsce na ramie czy przy silniku naszego jednośladu.
9. W kostce od przepustnicy łączysz ze sobą dwa środkowe kable(musisz to zrobić żeby skuter wchodził na obroty).
10. Jeśli chcemy to możemy wsadzić głowicę od zwyklej LC oraz świecę, w Aprili SR z morini engine taka operacja nie była konieczna.
11. Teraz możemy składać wszystko do kupy i odpalać no i pozostaje ostatnia regulacja gaźnika.
PS. Nie odpowiadam za szkody powstałe w wyniku przeróbek.
poczekaj jak od mechanika wróci to ci pokaże jaki to błotnik, bo to metalowy jest a wdi tegu chyba nie ma metalowago co? i płaski jest. Chyba przerabiałem tego Di-techa na gaźnik to wiem co on miał za błotnik
zapomniałem dodać, że jak kupujecie dell orto uni, to zmieńcie regulacje na prawą stronę bo od strony filtra jest mało miejsca i jest kłopot z dostempem
A ten patent z kawałkiem blaszki i wykładziny na miejsce kompresora... nie puszcze ciśnienia...? Ogólnie dobry pomysł, tylko ciekawe czy trzyma dobrze ciśnienie.