Tuning Suzuki by katana1999
|
katana1999 |
Dodany dnia 05-03-2014 12:24
|
Nowy
Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Witam wszystkich, żadko korzystałem z forum bo nigdy nie miałem na to czasu, a wszystkie odpowiedzi starałem sie szukać sam. Mam teraz troche wolnego czasu i planuje na wiosne złożyć swoją katene, mam nadzieje że znajdzie się ktoś, kto pomoże mi rozwiązać wszystkie problemy. Moja katana jest z 1999 roku, wersja AY50 chłodzona cieczą. Wymienie teraz części mechaniczne (tuningowe) które do niej posiadam, trochę tego jest:
Wał BGM EVO ||
Cylinder MALOSSI SPORT 70
Zawór membranowy TASSINARI
Gaźnik ARRECHE 17,5 + ssanie ręczne
Filtr POLINI AIR BOX
Tłumik POLINI SUPER RACE
Przełożenia MALOSSI+POLINI
Wariator POLINI SC
Sprzęgło HEBO NG
Pasek MALOSSI SPECIAL
Łożyska C4 z teflonowym koszyczkiem
Gas box MALOSSI
V-max coś ponad 100km/h ale ciagle miałem z nią problemy albo z przyśpieszeniem, albo z odpalaniem, albo co chwilę gasła. Teraz chce ją doprowadzić do końca tak żeby mucha nie siadała.
Jakieś 2 lata temu skończyłem robić porting oraz flow i od tamtego czasu wszystko leży aż do tej pory bo jakoś nie miałem natchnienia żeby z tym ruszyć. W międzyczasie wziołem sie jednak za wygląd optyczny skutera i kompletowanie potrzebnych części.
Opisze tak w skrócie co juz jest zrobione.
Wygładzona czacha z bad lock-em i wyciętym króliczkiem, kierownica z adapterem TNT i manetkami POLINI z krótkim skokiem, wypolerowane ranty felg sześcioramiennych, obniżony przód, ryfle, polerka przekladni, lampa REVO, przedłużka amorka zrobiona z innego amortyzatora, niklowana rurka przez środek skutera, spoiler i wiele innych.
Aktualnie czekam na lepszą pogodę żeby dokończyć nadkole z czachy aeroxa i poliftowych boczków oraz zacząć lakierowanie wszystkiego, i tu jest pierwszy problem bo nie jestem pewien co do koloru i ogólnego wyglądu. Ma ktoś może sprawdzony program do obróbki zdjęć żeby sobie najpierw zobaczyć i porównać? Troche sie rospisałem ale będę miał gdzie odsyłać z zapytaniem jaki mam setup itp, może kiedyś wrzuce jakieś zdjęcia to bedzie troche ciekawiej. Jestem lakiernikiem i chętnie moge pomóc w tematach tej dziedziny, pozdrawiam |
|
|
|
Krupnik 2 |
Dodany dnia 05-03-2014 12:40
|
Doradca
Postów: 535
Data rejestracji: 04.08.12
Pomógł: 10 Skąd: Sędziszów Młp.
Status upomnienia:
|
Mmm szykuje się kozacko. Też myślałem zrobić nadkole od czaszy roxa. Daj foty jak to wyszło. I jeśli masz pytania to chętnie na nie odpowiemy |
|
|
|
Wojtas |
Dodany dnia 05-03-2014 15:13
|
Coś wiem
Postów: 162
Data rejestracji: 22.12.13
Pomógł: 3 Skąd: Kolbuszowa
Status upomnienia:
|
Dawaj jakieś fotki
Wbijaj do mnie :3
Suzi <3 |
|
|
|
katana1999 |
Dodany dnia 15-03-2014 17:44
|
Nowy
Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Nie mam laptopa przy sobie żeby dodać zdjecia. Moge wrzucać foty bezpośrednio z kompa czy musze mieć skrzynkę typu Picassa?
Jeszcze gdy katana jeździła to był z nią pewien problem, gdzieś łapała lewe powietrze tylko nie zdążyłem tego ogarnąć przed rozebraniem. Jak dodawalem gazu powoli to wszystko było ok ale gdy od startu jej dojebałem to najpierw zaczyna buczeć a dopiero potem jechać. Zauważyłem przy demontażu, że między pompką oleju a jednym z karterów jest rozcięty przewód doprowadzający olej do łożyska. Czy jest możliwe, że przez tą usterke katana tak reagowala na gaz? W sumie przy tym tuningu to jednak w silniku robi się dosyć duże ciśnienie. Wszystkie uszczelki i zimeringi były zakładane nowe, jakichś większych problemów z odpaleniem nie miałem.Nie dało się tego wyregulowac na gaźniku żeby ciągła od startu, czekam na wasze zdanie bo nie wiem gdzie szukać problemu |
|
|
|
Krupnik 2 |
Dodany dnia 15-03-2014 18:28
|
Doradca
Postów: 535
Data rejestracji: 04.08.12
Pomógł: 10 Skąd: Sędziszów Młp.
Status upomnienia:
|
Co do tego oleju, to nie ma nic wspólnego z mułem. Raczej to wina regulacji.
Co do zdjęć to ja wgrywam przez hosta. Mniej więcej ci to wytłumacze:
1. Uruchamiasz w przeglądarce hosting zdjęć Pokazywarka.pl
2. Wybierasz w na tej stronie jakie zdj chcesz dodać
3. Kopiujesz linki zdj
4. Klikasz Gotowe! ->Publikuj strone
5. Wklejasz linki w odpowiedzi tematu twojej katanki na forum
6. I gotowe
Edytowane przez Krupnik 2 dnia 15-03-2014 18:31 |
|
|
|
katana1999 |
Dodany dnia 15-03-2014 20:46
|
Nowy
Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
A mi sie jednak ciagle wydaje, że to mogło być przyczyną zaciągania lewego powietrza. Do komory korbowej jest zasysana mieszanka z gaźnika, a przez łożyska olej który je smaruje a następnie jest mieszany z paliwem i spalany w cylindze. Jeśli ten wężyk jest naderwany to automatycznie zaciąga lewe powietrze tak samo jak by były zimeringi zużyte. Olej nie jest zaciągany tak jak paliwo przez podcisnienie tylko dawkowanie odbywa sie przez ten plastikowy wałek który jest pod pompką więc w przewodach olej tylko delikatnie sie sączy, a nie leje ciurkiem. Mógłby ktoś w swojej katanie wyjąć jeden taki wężyk przy karterach i zobaczyć jak skuter sie zachowuje, nie bedzie to miało żadnego negatywnego wpływu na silnik, z góry dziękuje |
|
|
|
Krupnik 2 |
Dodany dnia 16-03-2014 09:41
|
Doradca
Postów: 535
Data rejestracji: 04.08.12
Pomógł: 10 Skąd: Sędziszów Młp.
Status upomnienia:
|
Hmm..właściwie to twoja teza może być prawdziwa. Ja też mam urwany ten bolec przy tej dyszy ale narazie Katana nie odpala, więc nie sprawdze tego ;x
Edytowane przez Krupnik 2 dnia 16-03-2014 09:42 |
|
|
|
katana1999 |
Dodany dnia 16-03-2014 11:20
|
Nowy
Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Jak już ją odpalisz to bedziesz mógł to sprawdzić bo sam jestem ciekaw? Pamiętaj tylko żeby najpierw gaźnik dobrze wyregulować.
Następna sprawa dotyczy tej grubej podkładki pomiędzy krućcem, a zaworem membranowym. Może mi ktoś wytłumaczyć po jakiego grzyba ona tam jest? U mnie była taka kolejność: karter-zawór membranowy-podkładka-kruciec-gaźnik
Jeżeli pomine tą podkładke i pokrece wariatorem to słychać dziwny głuchy dźwięk, tak jakby wał ocierał o płytki membranowe ale jest to przecież niemożliwe bo podkładka jest nad zaworem, a nie pod. Jak założe podkładke to tego dźwięku nie ma. Zawór membranowy kupowałem całkiem nowy i po około 3 miesiącach widać, że płytki juz nie przylegają idealnie a jeździłem dosyć spokojnie |
|
|
|
Krupnik 2 |
Dodany dnia 16-03-2014 12:41
|
Doradca
Postów: 535
Data rejestracji: 04.08.12
Pomógł: 10 Skąd: Sędziszów Młp.
Status upomnienia:
|
To u ciebie jest źle. Powinno być karter->podkładka->zawór-.króciec |
|
|
|
katana1999 |
Dodany dnia 16-03-2014 15:14
|
Nowy
Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Znalazłem schematy na forum i rzeczywiscie podkladka powinna być pod zaworem. Kolejna sprawa załatwiona, leci pomógł. Następna jaka mi sie przypomniała to to, że tylne koło strasznie ciężko się obracało, a sama pokrywa bardzo mocno nagrzewała. Po rozebraniu było dosyć dużo oleju, a powinno byc ok 120ml lecz to nie powinno mieć większego znaczenia. Na żadnym trybie nie było podkładek, a mają być dwie na środkowym trybie. Przełożenia są dobrze sprasowane a mimo wszystko coś je blokuje po skręceniu wszystkiego. Możecie napisać coś wiecej o montarzu przełożeń co i jak po kolei? |
|
|
|
katana1999 |
Dodany dnia 17-03-2014 19:12
|
Nowy
Postów: 23
Data rejestracji: 10.06.12
Pomógł: 0
Status upomnienia:
|
Ok widzę, że sie niczego nowego nie dowiem. Wszystko bede próbował metodą prób i błędów może w końcu dojde z nią do ładu.
Chce założyć kruciec gumowy od aprili na wcisk, czy do tego samego krućca wejdzie np gaźnik 19 albo 21? W gazniku zmienia sie tylko rozmiar wewnętrzny, a zewnętrzny zostaje bez zmian czy jak to jest? |
|
|