A wiec tak opisze całą sytuacje od początku. Wymieniłem tłumik na tecnigas rs II ale to nie polepszyło osiagów, starsznie się mulił, nie mógł wejść na wyższe obroty i jechał max 40km/h, mechanik powiedział ze to przez bardzo słabą kompresje cylka.. Wymieniałem rolki na testowe 4,5g tylko wsadziłem bez kopert(wiem [cenzura]ny błąd ale pierwszy raz z tatą mieliśmy styczność z skuterami) jechał normalnie do 70km/h lekki muł z miejsca ale po kilkuset metrach tracił kompresje i jechał max 45. Jak się zorientowałem przypadkiem że wsadziłem rolki bez kopert odrazu go rozkręciłem i wsadziłem 5g ale już z kopertami. Ku mojemu zdziweiu problem z kompresja minał. Nie licząc dużego muła z miejsca jeżdził bardzo ładnie do 75km/h liczone gps, przejechałem tak z 100km min. Problem zaczął się wczoraj nagle pod sklepem zaczął tracić kompresje, ale nie przejąłem się tym zbytnio bo nowy cyl airsal 50 już był w drodze(dojechał dzisiaj rano, czekam tylko aż mechanik będzie miał wolny termin żeby go zamontować). Dzisiaj pojechałem sprawdzić czy dalej są te problemy z cylkiem i nagle zgasł dużo szybciej niż zwykle i zobaczyłem że z rury wychądzącej z cylindra cieknie jakiś pomarańczowy płyn a ja nie mogłem odpalic skutera. Zacząlem go pchać do domu dopiero po ok 200m odpalił i jakoś dojechałem 300m, pod górke zgasł ale już jakos go dopchałem do domu. Teraz moje pytanie czy to gaśnięcie silnika i spadek mocy nagły to napewno kompresja? I dlaczego ten płyn cieknął. To z tej rury zaznaczonej na zdjęciu ciekło tylko troche niżej i nie widać do zdjęciu, z tego co widziąłem jest podłączona do cylindra i biegnie nad linką od hamulca aż gdzieś do przodu skutera.
to był plyn z chłodnicy cieknol dlatego bo pewnie nie szczelne lub cos tym podobne wydaje mi sie ze to kompresja bedzie Cylek 50 airsal jest spoko i powiem ci tak zrob to sam mi to zajeło pół dnia z tatą robiłem i nic trudnego a mechaanik zabuli z 150 zł to od strzała . powiem ci jak zrobic gdybyś chciał jednak Odpinasz od gaznika wszystko kostki rozpinasz weże od chlodzenia i odkrecasz srube co trzyma silnik wybijasz ją i odsuwasz skuter do przodu nastepnie odkrecasz sruby z cylka 4x deliktanie sciagasz glowice nastepnie mozesz scisnac szpilki i sciagnac cylek no i potem to juz tylko wyjmujesz zabezpieczenia sworznia zmieniasz tłok i zakrecasz w jednej kolejnosci a i jak wkladasz tlok w cylinder przy zakladaniu to trawiasz na zabki na pierscionkach i wkladasz do cylka a Jesli jesteś nie pewny to oddaj do mechanik jak wolisz A tak jak mowie ten plyn to z chlodnicy a to moze byc zpowodane kompresja
Hmm dzięki za rade ale u mnie mechanik poweidział że za 60 zł to zrobi a zwłaszcza jak mi płyn chłodniczy cieknie to wolałbym żeby mechanik na to spojrzał
aha to tanio mi powiedzial 150 plyn dlatego cieknie bo pewnie opaska sciskajaca juz stara u mnie musze zmienic opaske na pompie wody do weza bo tez kapie
nie trzeba silnika wyciągać..
odkręcasz plastiki pod siedzenie i schowek..
odkręcasz 4 nakrętki od szpilek, zsuwasz cyla, ściągasz zabezpieczenie sworznia, wysuwasz sworzeń, ściągasz tłok z korbowodu...
zakładasz nowe pierścienie na nowy tłok, zakładasz jedno zabezpieczenie sworznia, nakładasz tłok na korbowód, wsuwasz sworzeń, nakładasz drugie zabezpieczenie, ustawiasz pierścionki na zamkach, smarujesz cylek w środku olejem do mięszanki i nasuwasz nowy cylinder jak masz dokładnie pierścionki na zamkach ustawione to same się zamkną na tłoku przy nakładaniu cylka
później tylko nakładasz głowicę i nakręcasz nakrętki na szpilki.. każdą po kolei(palcami), a później dokręcasz po troszeczkę kluczem 10 tylko (na skos) tak żeby głowicy nie pokrzywić
Edytowane przez kefir95_95 dnia 25-07-2012 18:40
KATANA AY50LC 1998 rok Tuning Mechaniczny:
~Fajka RMS
~Pompa wody RMS +5%
~Nowy Ślimak
~Nowy Czujnik Temperaturki
~sprężynki sprzęgła HEBO czerwone
~centralna sprężyna dociskowa malossi czerwona
~komin LeoVince RR
~Wata kominowa HEBO
~przełożenie pierwotne top racing
~przełożenie wtórne sr
~olej przekładniowy GALP Transvex TDL 80w90
~Stożek RMS
~Gaźnik Dell'orto PHBN 12mm
~Ssanie ręczne polini
~Wariator Polini Hii Speed
~Rolki Polini 7g
~Pasek Malossi Special BELT
~Wał Top Racing STD
~Łożyska SKF C4
~Cyl 70cc no name
~Twist Control
~~~~~~~~~~~~~ CUSTOM ! ~~~~~~~~~~~~~~
~niebieskie ledy cztero-diodowe w soczewkach
~niebieskie ledy w budziku
~Ramka pod rejestrację Mieloch Motocykle III
~Malowanie Czarny Pół Mat - Turkusowa Perła
~Wygładzone nadkole
~Wygładzona czacha połączona z trójkątami i badlook
~Lusterko Revo F1 Style
~Linka gazu rms
~Niebieskie przewody paliwowe STR8
~Spoiler WR
~Przedłużka amorka własnej roboty
~chromowane śruby do plastików imbusowe
~chromowane nakrętki na wentyle z alusów od volkswagena ojca(nawet nie wie)
~amortyzator(sprężyna czarna, tłoczek grafit)
~czarne klosze kierunków i tylnej lampy STR8
~kolorowe żarówki kierunków i tylnej lampy STR8
~Stopka boczna IGM chrom
~Zdemontowana stopka centralna
~Blacha ryflowana na podłogę
~Lampa diodowa REVO z aeroxa
~Pomarańczowe Ledy 5mm Super Flux 10000mcd w tylnej lampie jako kierunki V~max 97km/h
_____________________________________________ Yamaha TZR 50 NAKED 2009rok LC
*Mechanika:
~napęd DID 10/47 + wzmacniany łańcuch DID
~szlif + tłok Meteor 40,5mm
~akumulator z 3Ah na 4Ah
~ślimak
*Optyka:
~lampa przód MZ ETZ 251 + H4 xenon
~kierunki karbonowe okrągłe z aeroxa
~łączony ogon
~badlook
~owiewki boczne zrobione ze zderzaka z opla insigni i włókna szklanego + żywica
~malowanie złoty metalik na grubym ziarnie + czarna perła
~zbiorniczek wyrównawczy z Yamahy R6