Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: rozwiercenie kanałów w cylindrze

Dodane przez Aroni dnia 13-03-2011 09:58
#3

Haha...1/3 KM? Dajmy taki przykład: Masz cylek Polini Evolution 50ccm - moc nominalna +15 KM...I czym ten cylinder różni się od seryjnego? Rozstawieniem i wielkością kanałów, wielkością i wysokością okna wydechowego, kątami nachylenia kanałów płuczących...pojemność masz taką samą...Co możemy wywnioskować? Przez profesjonalny porting możemy uzyskać nawet ok 10 KM na seryjnym cylku...15 raczej się nie uzyska, gdyż będziemy mieli pewne ograniczenia w konstrukcji naszego cylindra, aby przerobić go jak np Polini Evo. Oczywiście to wszystko w dużej mierze zależy również od innych podzespołów silnika: gaźnik, kanał ssący (króciec), pojemność komory korbowej, no i wydech na końcu. Jeśli wszystko ładnie wyliczysz i przerobisz, masz rakiete na seryjnym cylindrze:)

Aa, no i chyba logiczne, że cylinder będzie się jednak szybciej zużywał.

Edytowane przez Aroni dnia 13-03-2011 10:00