Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: rozwiercenie kanałów w cylindrze

Dodane przez k4t4n4 dnia 13-03-2011 07:51
#1

siemano mam pytanie co sądzicie o rozwiercaniu kanałów w cylku? robił to ktoś? ja słyszałem ze takie rozwiercenie kanałow może dać ok 2-3 konie ;D a wy co na ten temat myslicie warto?

Dodane przez pimpek11 dnia 13-03-2011 08:50
#2

szkoda cylka może da coś ale już będzie się szybciej zużywał . a jak da to na pewno nie 2-3 konie tylko max 1\3 konia

Dodane przez Aroni dnia 13-03-2011 09:58
#3

Haha...1/3 KM? Dajmy taki przykład: Masz cylek Polini Evolution 50ccm - moc nominalna +15 KM...I czym ten cylinder różni się od seryjnego? Rozstawieniem i wielkością kanałów, wielkością i wysokością okna wydechowego, kątami nachylenia kanałów płuczących...pojemność masz taką samą...Co możemy wywnioskować? Przez profesjonalny porting możemy uzyskać nawet ok 10 KM na seryjnym cylku...15 raczej się nie uzyska, gdyż będziemy mieli pewne ograniczenia w konstrukcji naszego cylindra, aby przerobić go jak np Polini Evo. Oczywiście to wszystko w dużej mierze zależy również od innych podzespołów silnika: gaźnik, kanał ssący (króciec), pojemność komory korbowej, no i wydech na końcu. Jeśli wszystko ładnie wyliczysz i przerobisz, masz rakiete na seryjnym cylindrze:)

Aa, no i chyba logiczne, że cylinder będzie się jednak szybciej zużywał.

Edytowane przez Aroni dnia 13-03-2011 10:00

Dodane przez k4t4n4 dnia 13-03-2011 10:34
#4

aa tam i tak planuje wsadzic 70 ale to pozniej i narazie se chce powiekszyc te kanały i raczej napewno to zrobie ;D 40 zł to nie az tak duzo z może zwiekszyc dużo moc ;D dzieki aroni ;]

Dodane przez Luki dnia 13-03-2011 10:37
#5

No ale po takim rozwięrcaniu potrzebny jest chyba szlif o ile się nie myle ;> ?

Dodane przez k4t4n4 dnia 13-03-2011 10:51
#6

nie po co niby szlif?:D

Dodane przez Luki dnia 13-03-2011 10:54
#7

wydawało mi się że tak coś słyszałem ale jak nie potrzebny to sorry za wprowadzenie w błąd :P

Dodane przez k4t4n4 dnia 13-03-2011 10:56
#8

heh spoko ;p

Dodane przez Aroni dnia 13-03-2011 11:32
#9

Tylko wiesz...to nie jest takie hop siup. Wszystkie modyfikacje muszą być poprzedzone różnymi wyliczeniami i dostosowane idealnie do twoich podzespołów. Jeśli będziesz tobić to na oko, to nie wiadomo jakie to da skutki...może będzie chodził lepiej, a może gorzej.

Dodane przez k4t4n4 dnia 13-03-2011 12:39
#10

ale to nie ja bd robił mam znajomego który własnie sie tym zajmuje i tak myslałem zeby te okna powiekszyc o ok 1,5 mm co myslisz?

Dodane przez Aroni dnia 13-03-2011 13:43
#11

O 1.5 mm w którą stronę i które okna? Ogólnie rozwiercanie kanałów na boki da Ci lepsze napełnianie komory spalania i lepsze płukanie cylindra (możesz rozwiercić okna na max 0,6 średnicy tłoka). Podnoszenie okien zmieni zakres obrotów, w których silnik będzie dysponował największą mocą. Podniesienie okna o 1mm zwiększa zakres pracy silnika o ok 1000 obr/min. Jest to już spora różnica, więc jeśli masz możliwość, radziłbym robić te modyfikacje stopniowo tzn. po trochu przerabiasz, testujesz, jeśli jeszcze Ci czegoś brakuje to dalej rozwiercasz. I lepiej pilnuj tego, aby nie zmienić kątów napływania (nie otwarcia) kanałów przelotowych, bo to może zniszczyć całą pracę nad cylindrem.

Edytowane przez Aroni dnia 13-03-2011 13:45