Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Suzuki Katana by Luki

Dodane przez Luki dnia 26-01-2011 21:22
#1

Suzuki Katana LC rok.2006 (Jeśli ktoś kojarzy to wersja "ALSTAR" żółta)


Moją katane zakupiłem podczas ubiegłych wakacji ;) miałem parę problemów bo po prostu mama sie nie chciała zgodzic na skuter bo ona uważa że sie rozpi***ole. Ale po długim okresie przekonywania wreszcie się udało :D. W wakacje zacząłem zbierać kase przez prawie 2 miesiące pracowałem to tu to tam i wreszcie sie udało uzbierać trochę kasy ;) i tutaj się zaczeły schody ;/ chciałem kupić sobie Peugota trekkera jezdziłem trochę TKR'em kolegi i nawet ładnie sie spisywał aleee znalazłem na allegro piękną żółtą katane i od razu coś mnie wzięło żeby ją kupic. Jedni polecali jedni odmawiali aż wreszcie kupiłem. po pewnym czasie okazało się że jest to kompletny złom. jechała max 35 pod górkę czasami pchałem ale dobra wziąłem sie za sciąganie blokad. Usunąłem ślepą kiszkę, wurzuciłem tuleje z wariatora wymieniłem rolki i pasek napędu wyregulowałem gaźnik. I nawet mi sie zaczeła podobać jazda katanką a nie tak jak wcześniej gdy rowerzyści wymijali ;/ przyspieszenie było zarąbiste a vmax 55 z górki 70 dodam że gaźnik też był wyrabany bo śrubka od wolnych obrotów się zapiekła i nie dało sie ustawić więc cały czas trzeba było gaz kontrolować . No i tak trochę pojeździlem aż pewnego dnia postanowiłem się przejechać do miasta i kupić parę śróbek. Już wracałem zostało mi jakieś 700 metrów do domu a tutaj łuuup i skuter zaczął szarpać i tracić moc, jak dojechałem na wyjazd to już prawie wcale mocy nie było i zgasiłem i do tej pory już nie odpalił. Okazało się że wydmuchało pierścień na tłoku trochę porysowało cylek. luzy na wale już były a teraz to już może być po wale.



Moje plany :D :

Jakiś dobry wał ( w planie używka top racing evolutnion ng) oraz gaźnik 19 (pewnie del"orto [czy jakos tak] w planach używka black edition)
mam jakiś cylek serie bo kupiłem coś może by na razie troche skuter pojeździł

Jak bym znów dozbierał kasy chcę kupić cylek 70 cmm sport
przekładnie od sr-ki lub tuningowe w zależności od funduszy
jakiś wariator polini lub mallosi
sportowe sprzegło
pasek napędu jakiś lepszy

I bierzemy sie za optykę:
wygładzanie tyłu
poprawa stanu plastików może jakieś malowanie
diodowa lapma z tyłu wraz z migaczami
audio
może jakieś neonki


Pozdrawiam jeśli sobię coś przypomnę to dopiszę a jak coś to komentować co o tym myślicie i doradzać :D

Dodane przez Wojtek007 dnia 26-01-2011 22:31
#2

masz może jakieś fotki katany?

Dodane przez Dandusiek dnia 26-01-2011 22:36
#3

Ta opisik coś tam jest ale ukaż nam swoją katane.

Dodane przez milosz99994 dnia 27-01-2011 16:24
#4

Mam pytanie masz już te części założone czy planujesz dopiero kupić ?
Bo dużo ludzi planuje ale nic z tego nie wychodzi to tak na marginesie :)

Dodane przez Luki dnia 27-01-2011 17:18
#5

tinypic.pl/i/00062/1cilf5lfw1lf_t.jpg

no zachowała mi się jedna fotka a jak na razie to skuter rozebrany

a co do części to już mam prawie dogadane z gościem tylko ma na allegro wystawić i kupuję jak na razie wał i gaźnik


Dodane przez BERCIU dnia 27-01-2011 18:39
#6

zajebiste malowanie

Dodane przez milosz99994 dnia 27-01-2011 18:49
#7

Ja nie wiem ja chwale sobie katanie wał ma przebiegu pewnie ze 40 tyś jeszcze do tego założyłem 70 cc ale jak na razie dobrze wszystko chodzi nic nie stuka nic nie puka . Sprawdzałem z ojcem nie ma luzów . Ile ma twoja katana przejechane ? . Tylko wiem jak nie którzy katują jedzie z górki trzyma do spodu gaz no to dziękuje :] i do tego ma rolki 3 grama :]

Edytowane przez milosz99994 dnia 27-01-2011 18:51

Dodane przez KACPERBA1900 dnia 27-01-2011 19:48
#8

Ładne malowanie masz tej katanki. Nooo i wcielaj w życie Twoje plany z katanką:D

Dodane przez Luki dnia 27-01-2011 20:17
#9

No jak ją kupiłem miała coś około 6 tyś ale mi się zdaję że był chyba licznik kręcony bo jak jeździłem nią to chodził jak chciał czasami sie robiło 3.5 tys czasami 8 tyś i różnie on chodził. Wiem że wcześniej miał jakieś luzy ale Katanka jeszcze jeździła a nie wiem jak teraz czekam na znajomego bo ja się trochę mało znam na tym a boję się brać zeby jeszcze bardziej czegoś nie spieprzyć i w środę zaczynamy :D

Dodane przez Luki dnia 12-02-2011 14:14
#10

mam pytanie jaki gaźnik lepiej wrzucić bo mam do wyboru serie 14 lub tec racing 17,5 ?

tuningu na razie nie ma żadnego czyli pod serie ale bedzie nejpierw leo vince TT

Czy w tej 17.5 mozna dac mniejszą dyszę żeby palił tyle co na seryjnym ? a dopiero podczas zmiany części zwiększać dysze ?

Dodane przez milosz99994 dnia 12-02-2011 18:14
#11

Do seryjnej katany to tak gaźnik możesz wrzucić 17 ale zależy jakiego chcesz tuna zrobić a tak do 17 proponuje wrzucić dysze 55 góra 60 :] chyba że nie zamierzasz robić wielkiego tuna to wrzuć 14 wystarczająco ja mam taką przy 70 cc i chodzi doskonale :]

Dodane przez Luki dnia 22-02-2011 20:41
#12

Noto panowie!! Nadszedł szczęśliwy dzień katana odpaliła poraz pierwszy od września !!

Całą robotę wykonał mój kolega, chociaż teraz sam się zastanawiam czy by sobie nie poradził z tym ale zależało mi na tym żeby katana jezdziła a nie chciałem coś spier**lic.

Jest założony nowy cylinder (tylko proszę bez śmiechu) tec'a 50 cmm pewnie cylinder jeden z najniższej półki ale jak na razie niestety nie miałem kasy żeby kupić coś lepszego ;/ , wymienione zostały wszystkie uszczelniacze wału itp. No ja na razie to jestem zadowolony Katana pali od pierwszego razu zawsze chociaż że stoi w blaszaku i nie mam akumulatora. Zobaczymy jak bedzie jutro :PP Dzisiaj zostawialem ją parę razy żeby sie grzała na wolnych obrotach i przerwy robiłem. i zrobiłem sobie jedną rundkę po wsi około 10km z prędkością 30-35 z jedną małą przerwą co by dac odpocząc cylkowi. Powiem że jak raz przekręcilem manetkę mocniej to było czyć niezłe przyspieszenie ale niestety na razie nic nie mogę więcej powiedziec ;)

Wrzucę jakieś fotki Katany gdy sie coś ociepli bo nie chce mi sie na mrozie robic zdjęć

Dodane przez kefir95_95 dnia 22-02-2011 20:45
#13

masz tec eco, czy tec hq?
ja mam tec hq i mam zrobione 50km na dotarciu i jak na razie jest zaje*biście:) w pierony lepszy od serii:)

Edytowane przez kefir95_95 dnia 22-02-2011 20:46

Dodane przez Luki dnia 22-02-2011 20:56
#14

o ile się nie myle to tec eco i powiem że nawet wszystko płynnie i czysto na nim chodzi

ale dzisiaj to miałem niezłą przygodę jak wyjechałem prawie -10 stopni, to myslałem ze zamarzne na tym zimnie i jak zrobiłem sobie przerwe to od wydechu sie grzałem chociaz on nie był nawet taki goracy bo nie parzył

EDIT: A doradzcie mi jak się powinno docierac cylinder, bo ja jak na razie mam taki zamiar zeby do 200 km nie jechac wiecej jak 35km/h po 200 km od czasu do czasu go przegonić na większym gazie i zacząć jeździć z 40 km/h i też go przegonić od czasu do czasu a potem to już zakonczyc docieranie

Edytowane przez Luki dnia 22-02-2011 21:06

Dodane przez romek dnia 22-02-2011 22:24
#15

nom do 400 na tym cylku ci styknie :D
dolewaj oleju do paliwa troche i juz :D

Dodane przez Chemperr_Katana dnia 23-02-2011 15:38
#16

Powaliło!? 600km zeby Ci sie ładnie dotarł i wg to minimum. do tego dolewać 0.25ml oleju na 1l benzyny.

Dodane przez Luki dnia 23-02-2011 16:59
#17

No ja też myslałem zeby przejechać z 450 km i by stykło

No do benzyny dolewam oleju w podobnym stosunku jak powiedziałeś

A mam jeden problem bo mój licznik wszystko ładnie liczy prędkość tylko z naliczaniem przejechanej drogi się coś porobiło bo stanął ;/ i muszę sobie tak na oko obliczać ile przejechałem wczesniej były tez z nim problemy bo np nie wtedy co trzeba sie wałki przebijały czyli np. wałek od tysięcy przewinął się do przodu gdy wcale nie powinien. Macie jakieś propozyvje jak to naprawić ?

Dodane przez Luke dnia 23-02-2011 22:37
#18

Luki, tak do docierania, to co kilka (kilkanaście kilometrów) daj mu trochę więcej gazu, bo powinien się docierać ze zmiennymi obrotami, chodzi o to, że musisz wytworzyć ciśnienie w cylku (czy jakoś tak :D) i żeby nie jeździć cały czas 30 bo go zamulisz ;P
A tak jak już mówiłeś to do tych 200km jeździj tak ok 35, ale czasem mu dodaj gazu do 45-50km/h
Taka jest moja rada i oczywiście mogę się mylić :P
Pozdro :D

Dodane przez romek dnia 24-02-2011 06:34
#19

i oczywiscie nie przegrzej silnika ...
i tak jak mowi Luke wstaw mu od czasu do czasu
i jezdzij sam ;pp

Dodane przez Luki dnia 24-02-2011 16:43
#20

No ok

A macie jakieś propozycje co do tego licznika ??

Dodane przez CHICKENovsky dnia 24-02-2011 16:47
#21

wgl nie chodzi ? slimak albo linka

Dodane przez Luki dnia 24-02-2011 16:49
#22

tzn. pomiar prędkości jest no czyli wiem że jade tam 40km/h ale nie nalicza mi przejechanych kilometrów tam jak się zatrzymał na 6523.3 to tak już nie ruszył ;/

Dodane przez kefir95_95 dnia 24-02-2011 18:31
#23

to coś przy tarczy musisz mieć spieprzone, bo jakby ślimak padł to nie wiedziałbyś ile jedziesz, tak samo z linką:)

Dodane przez Luki dnia 02-03-2011 20:15
#24

Noto tak Panowie

skuter od kąd został wstawiony nowy cylek i nowe uszczelniacze wału nie sprawuje sie tak źle.
Gdy został założony cylinder przejechałem nim około 10 km i wszystk grało pięknie potem przez 5 dni chyba tylko go odpalałem trzymałem długo na wolnych obrotach 15 min przerwa na ostygniecie i powtórka z 2-3 razy
Dzisiaj pogoda się poprawiła ja nie byłem w school to pomysłałem zeby coś nim pojezdzić i zaczeły sie schody:
Skuter pieknie jak zwykle na zimnym odpalił od pierwszego kopa potem go trochę zagrzałem i wyjechalem w drogę po przejechaniu około 100 metrów zaczął tracić moc i jechałem na odkręconej manetce max 20km/h wróciłem do domu wymieniłem swiece i po chwili się poprawiło.

Ale teraz czasami jak jade też traci czasami moc ja staję przegazuje go na stopce i dopiero tak jak by się odblokowywał i do tego gdy się zagrzeje trudno go odpalić na ciepłym silniku. wiecie moze jaki może być tego powód? Piszcie a ja jeszcze zobacze jak jutro bedzie bo dopiero tak jakby 2 raz po remoncie wyjechalem nim na drogę i nw jak może byc jutro. Czy to może być ta przyczyna że cylek jest na dotarciu ??

Dodane przez Wojtek007 dnia 02-03-2011 21:01
#25

sprawdź może rozregulował się gaźnik

Dodane przez kefir95_95 dnia 02-03-2011 21:13
#26

może jest jakiś szpej w gaźniku co przytyka mu dyszę?
ja dzisiaj docierałem i mam dopiero 61km po złożeniu silnika, a miałem gaźnik czyszczony, jak wracałem na chatę to poczułem że jest jakoś słabszy(znaczy słabszy nie słabszy, łapie delikatnego muła po odjęciu i dodaniu gazu) i to chyba gaźnik:)

Edytowane przez kefir95_95 dnia 02-03-2011 21:14

Dodane przez Luki dnia 02-03-2011 21:30
#27

no ja mam przejechane jakieś 25 km.
a gaznik był regulowany jakies 7 dni temu wiec moze sie nie powinien rozlegulowac

A co do tego przytykania to nawet mozliwe bo miałem końcówke paliwa to moze wyssał jakiego syfa z baku.

Zobacze jak jutro sie bedzie sprawował i dam znać

a to że o wiele lepiej pali na zimnym niz na ciepłym bo na ciepłym bardzoo opornie odpala ;/

Dodane przez kefir95_95 dnia 02-03-2011 21:45
#28

jest zimno na polku -> różnica temperatur:)
jak jest ciepło to gorzej Ci będzie go odpalić jak zimny będzie:)
To też zależy od regulacji gaźnika i od poprawnego działania ssania:)

Dodane przez Aroni dnia 02-03-2011 21:59
#29

Możesz sprawdzić ten gaźnik. Czy przypadkiem skuter Ci się nie przegrzewa? Masz sprawny czujnik? Nie świeci się kontrolka? Dobrze odpowietrzyłeś układ chłodniczy? Bo coś mi się zdaje, że tłok może Ci puchnąć i stąd ten problem...

Dodane przez Luki dnia 03-03-2011 18:11
#30

Silnik się raczej nie może przegrzewać bo takie coś się zaczyna po jakiś 5 minutach jazdy z prędkością 35km/h. No tą pompe wody mam troche przelataną ale jak sprawdze węże po zagrzeaniu silnika to przepływ jest bo ciepłe są węże.

No to jest cylinder tec'a więc nigdy nic nie wiadomo i słyszałem że tłok może puchnąć ale podobno jak się go przed założeniem wygotuje w oleju to powinno być z nim lepiej.

No i dzisiaj to samo było co wczoraj tylko że dzisiaj odpalił ładnie od pierwszego potem pojechałem się przejechać to z początku chodził ładnie ale potem jak chciałem jechać równo 30 lub niżej to bardzo przerywał a gdy przekręciłem manetke bardziej to nabierał takiej mocy że od razu do 40 przyspieszał i potem jak chciałem znowu zwolnić to znowu przerywał ;/

nw od czego to może być bo raczej jak by sie dysza przytkała to by tak nie przyspieszał

Dodane przez kefir95_95 dnia 03-03-2011 18:42
#31

ja też mam cylinder tec'a i zaczęło mi go mulić także jest nas już dwóch:)
co dwie głowy to nie jedna:)

Dodane przez mat199222 dnia 03-03-2011 19:03
#32

Hmmm co by tu wam chłopaki powiedzieć powiem wam tylko tle że też miałem teca hq tylko że w TGB i był ten sam problem co u was, niestety nie rozwiązałem tego jak nim jechałem jakieś 500m na pełnym gazie to mi raptem hamował i ledwo chodził na wolnych obrotach jak postałem 15 minut to był znowu gotowy do jazdy, niedawno go rozebrałem i okazało że membranki są w złym stanie trochę je poprawiłem no i skuter od razu zaczął ładnie palić a wcześniej to tak za 5 kopa odpalał a teraz za 2, ale czy dalej jest to samo to nie sprawdziłem bo jest zima i nie wyciągam go z garażu.

Dodane przez cacek14 dnia 03-03-2011 19:29
#33

mat199222 napisał/a:
Hmmm co by tu wam chłopaki powiedzieć powiem wam tylko tle że też miałem teca hq tylko że w TGB i był ten sam problem co u was, niestety nie rozwiązałem tego jak nim jechałem jakieś 500m na pełnym gazie to mi raptem hamował i ledwo chodził na wolnych obrotach jak postałem 15 minut to był znowu gotowy do jazdy, niedawno go rozebrałem i okazało że membranki są w złym stanie trochę je poprawiłem no i skuter od razu zaczął ładnie palić a wcześniej to tak za 5 kopa odpalał a teraz za 2, ale czy dalej jest to samo to nie sprawdziłem bo jest zima i nie wyciągam go z garażu.


Gorszej bajki od tego nie słyszałem ale dobra.
Co najwyżej tłok ci puchnął ale po 500m to cos nie wierzę.
Prawdopodobnie wciskasz kity 1 skuter to twoja katana i nie wiesz co i jak :)
Poczytałeś głupoty i teraz piszesz. tak samo jak z bebramkami <<< nie zapomnę tego :P
Cylek puchnie albo coś z napedem.

Dodane przez Luki dnia 03-03-2011 20:06
#34

jutro sprawdze jak jest z pompą wody ale to jest nie możliwe zeby przy temp. bliskiej 0 i do tego jeździe 30 km/h cylinder się grzał po przejechaniu 2 km

ale ok jutro sprawdze pompe wody i najwyżej kupię reperatórkę wody

Dodane przez cacek14 dnia 03-03-2011 20:09
#35

Spr. pompe i przewody może zapchane są. Tak samo sprawdź chłodnice czy sie grzeje itd.
Możliwe że wina bd w układzie. I cylek szybko siada.
Albo po prostu cos nie tak z cylkiem.

Dodane przez kefir95_95 dnia 03-03-2011 20:12
#36

ja popatrzę w sobotę, spróbuję odpowietrzyć tą chłodnicę, czy coś tam i wyczyszczę gazior, a jak to nic nie da, to pewnie cylek już do wymiany, bo rysy pewnie będą..:/

Ale jak coś to na pewno dam znać:)

Dodane przez Luki dnia 03-03-2011 20:14
#37

No ok jak cos to pisz co bedzie z twoim bo jak ja sie dowiem że mam cylek znowu do wymiany to ja [cenzura]e taki interes i sprzedam ją w c[cenzura]a bo mam gdzieś tyle co sie nad nią nawkurw**łem i co kasy włożyłem to szok ;/

Dodane przez cacek14 dnia 03-03-2011 20:27
#38

mat199222 napisał/a:
Cacek ja żadnych bajek nie pisze po prostu tak już mam w tgb i z membrankami to jest prawda bo jak je wyczyszczę to w tedy jest dobrze przez jakiś czas i później znowu jest do [cenzura] a katana to nie jest mój pierwszy skuter a bajki to jak widać ty czytasz a nie ja.


nie bd sie kłócił i spamu nie bd robił. Bo sram na to ;)
Rzecz biorąc.
Jak wsadzamy new cylinder powinno sie sprawdzić układ chłodzący. W LC
No bo w AC nie ma. Zakładamy docieramy jedziemy.
Jeżeli zdejmiecie cylki i zobaczycie ryski to przejedźcie placem lub paznokciem czy są wyczuwalne i jaki stan tłoka oraz pierścieni.
Jezeli bd chcieli tańszym kosztem to na szlif tłok i tyle.
Ale moim zdaniem tak szybko cylek by padł to troche nie realne poza tym że nowy. Chyba że jakieś wadliwe :o
Mat. Odpuść se. Wole spokój na forum. I przemyśl zanim coś napiszesz i by to dało komuś do pomocy a nie offtop teraz sam zrobiłem wiem no ale nie mogłem sie powstrzymać xD :D
Ej. Jak pozlukacie w katankach wszystko to piszcie. Postaram sie poszukać winy. Rozbiore suke i sobie pomyśle co by jeszcze mogło.
Pozdro chłopaki.

Dodane przez mat199222 dnia 03-03-2011 20:38
#39

Dobra dobra spoko też nie będę się kucić ale przypomniało mi się jeszcze jedno że jak zakładałem pierścienie na tłok to te pierścienie są takie stożkowe to znaczy że z jednej strony są proste a z drugiej takie trochę pod skosem( i tak samo jest z tłokiem tte rowki co są pierścienie to też nie są z obu stron proste tylko z jednej strony jest taki mały skos jak się dobrze przypatrzyć to to zobaczycie, ja odwrotnie założysz to w tedy pierścienie nie będą się chować w te rowki i jest lipa) i jest możliwość złego założenia no i w tedy można sobie porysować cylinder i przytrzeć pierścienie, no ja tego nie wiedziałem a ty o tym wiedziałeś.

Dodane przez cacek14 dnia 03-03-2011 20:56
#40

Ej jeżeli pierścień nie wejdzie dobrze na tłok to nie ma szans by wszedł do cylka. Zakładałem sam to własnie sprawdzałem czy jest inna kombinacja założenia. Tym bardziej że w połowie tłoka są takie cycki w środku by zgrywał sie pierścień ładnie z tłokiem. I jeżeli krzywe byłyby pierścieni to tak samo musiałby być cyl czyli to jednak nie racja z deka. Chyba dobrze zrozumiałem :D Wiadomo rysy od początku na cylku sa ale jak bd czuć pod palcem to wtedy lipka :P Wtedy dojechac cyl szlif tłok i starannie powoli robisz wszystko.

Dodane przez Luki dnia 03-03-2011 21:12
#41

ok dzięki chłopaki za pomoc a modka proszę niech tam za bardzo nie rzuca warnami :P bo mi to nie przeszkadza ;)

mam jakiś nowy czujnik temperatury to założe go on nie jest od skutera tylko od jakiegos samochodu ale gwint powinien spasować to zobaczymy czt sie grzeje czy nie ;) i zobaczymy jak z tą pompą

a co do tych pierścieni to cylka nie zakładałem sam tylko zo kolega mechanikiem który się dłużej przy tym bawi ale teraz niestety nie mam z nim kontaktu ;/ a pierścienie zostały dobrze założone i do tego wygotowany tłok bo mówił że przy tych cylkach to powinno zapobiedz puchnieciu tłoka ;)

Dodane przez mat199222 dnia 03-03-2011 22:14
#42

Co do tych pierścienie to uwierz mi że da się założyć odwrotnie i wejdzie w cylinder bo jak tak sam założyłem i jakoś mi weszło w cylinder i właśnie mam przez to rysy więc ostrzegam was tylko tak na wszelki wypadek jakby ktoś nie wiedział.

Dodane przez Luki dnia 04-03-2011 19:57
#43

No dzisiaj powiem wam że wszystko ok było.

tylko się trochę wku***lem z początku bo jak wróciłem ze szkoły postawiłem ją do słoneczka potem chcialem odpalić i ku mojemu zdziwieniu nie chciala złapać ale ukopałem się jak nw i wreszcie złapała ale słabo chodziła przeczyściłem swiece drucianką i wszystko ładnie chodzi.

Pompa wody jak na razie chodzi bo sprawdzałem to węże po rozgrzaniu cylka też były gorące więc chłodzenie powinno być

Wstawiłem nowy czujnik temperatury bo wczesniej był zrąbany tylko nie wiem czemu ale nawet jak jest silnik zimny i odpale to cały czas mi się świeci kontrolka od temperatury ;/. Myślicie że może być jakieś przebicie na kablu czy coś? Bo czujnik jest nowy co prawda od jakiegoś samochodu ale spasował

I powiem że jak ją zagrzałem jakieś 15 minut na wolnych obrotach i potem pojechałem się przejechać jakieś 5 km 30 km/h i zrobilem mu z 20 minut przerwy potem znowu 5 km zrobiłem z podobną prędkością i potem jeszcze raz to samo to wszystko bardzo ładnie chodziło bez żadnego muła lub szarpania więc kefir tobie też tak radzę zrobić jak ja czyli zagrzać go i jeździć z większymi przerwami żeby ostygl i powiem wam jeszcze ze dzisiaj nie miał problemu żeby odpalić na ciepłym bo po czyszczeniu swiecy zawsze mi od pierwszego kopa łapał

Edytowane przez Luki dnia 04-03-2011 20:00

Dodane przez Wojtek007 dnia 04-03-2011 20:08
#44

To cieszymy się z twojego szczęścia :)

Dodane przez Luki dnia 04-03-2011 20:17
#45

No zobaczymy jak bedzie dalej bo lepiej nie chwalić dnia przed zachodem słońca

A kupował ktoś może jakąś reperaturke pompy wodnej bo szukałem na allegro to są ale goście dają takie opisy że sam już nw co bym kupił a znalazłem na mielochu ale do starego typu http://sklep.miel...8d66b178b8 a do nowego nie mogłem znaleźć

Dodane przez Stunter9320 dnia 04-03-2011 20:44
#46

Boże!

Dodane przez kefir95_95 dnia 04-03-2011 20:58
#47

ja miałem pisać właśnie, bo mam to samo:P
dzisiaj jak docierałem to zrobiłem tak z 8km i znowu osłabła, no a że ja zielony jestem to zadzwoniłem do znajomego mechanika i on mi powiedział, że mam pewnie cylinder pasowny i że będzie się częściej nagrzewał na dotarciu, ale że później będzie lepiej chodził:)
mówił że to się zdarza że się nagrzeje i słabnie i że jak czuję że jest słabszy to żeby zrobić mu z 30 min przerwy, to zapytałem go dlaczego już po 8km wolnej jazdy, to mówił że to może być przez krótki przełożenia i że może być przypowietrzona pompka wody, czy coś takiego:D jutro będę miał trochę czasu to popatrzę i spróbuję odpowietrzyć:)

Dodane przez Luki dnia 04-03-2011 21:06
#48

Sprawdz sobie jakie masz węże gorące i jaki jest ciepły cylinder jak będą w podobnej temp. to powinno być dobrze. No a 8 km to może trochę za duzo rób mu częsciej przerwy. Ja czasami sobie jadę do dziewczyny to wtedy ma dłuższą przerwe a czasami to jak wiem że się trochę przygrzał to sobie gdzieś przystane i postoje czy cos :P

Dodane przez kefir95_95 dnia 04-03-2011 21:13
#49

spoko sprawdzę, bo chłodnica jest aż wrząca:P

Dodane przez Luki dnia 11-03-2011 13:33
#50

Dobra panowie docieranie jakoś idzię

Tylko mam dwa pytania: bo jak trzymam katane na stopce i dodam gazu to dostaje takich drgań że aż się cała częsie czym to może być spowodowane ?

i drugie pytanie jest takie bo jak się trochę ociepli i ustatkuje się ze szkołą to bym się brał za robienie nadkola, tylko najlepiej zawsze zacząć o wycięcia projektu potem ta wata szklana i żywica dopasowane do tej tektury i potem jakieś szlifowanie czy jak to powinno być bo czytałem ten artykuł ale jakoś go nie ogarniam

Dodane przez mat199222 dnia 11-03-2011 13:41
#51

Co do pierwszego pytania to już tak każdy skuter ma że są wibracje jak się koło kręci i jest w górze bo to przekładnia wytwarza takie drgania pasek wario i takie tam.

Dodane przez Luki dnia 11-03-2011 13:50
#52

aha to dobra bo u mnie to jak jest słabo śrubka dokręcona to się potrafi odkręcić :P ale jak to normalne to ok

Dodane przez Luki dnia 18-03-2011 17:58
#53

tinypic.pl/i/00077/zqn27amzhtas_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/u36qwn43la6w_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/yd1obw55h33g_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/hng8j4glg3uy_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/o0xf2h1otbu4_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/xk3bhj6717sw_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/rvnys1wctklk_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/uqmnti5gkia8_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/eawh7gsw639x_t.jpg

tinypic.pl/i/00077/5uprfawxn7ju_t.jpg


Proszę bardzo więcej fotek tamte były stare i mało ich a te powinny wystarczyć
słaba jakość bo telem robione

Edytowane przez Luki dnia 18-03-2011 18:07

Dodane przez mat199222 dnia 18-03-2011 19:22
#54

Ogólnie katana ma fajne malowanie tylko że ta twoja jest trochę zaniedbana ja bym trochę w niej zmienił a na pewno bym pomalował przednią felgę na taki kolor jak masz z tyłu najlepiej to 2 od razu malować.

Dodane przez qscvbe dnia 18-03-2011 19:39
#55

mi też się malowanie podoba:)

Dodane przez Luki dnia 18-03-2011 23:12
#56

No niestety jak ją kupiłem byla w jeszcze gorszym stanie ;/ jedynym plusem jest to że jest z roku 2006 ( tak mam na kartce z pierwszego przeglądu czy coś takiego bo jest sprowadzana.

Co do malowania to tez mi sie spodobało i chyba nie bd zmieniał koloru xD

co do felg to bym sobie polerke zrobił ale raczej i tak na razie nie ma sensy bo musze kupić tylną felgę bo jest tak pokżywiona że jak jadę to jest to widać na gołe oko tak na boki chodzi ;/

w planach jeszcze nadkole tylko muszę się trochę z kasą odrobić bo jak na razie baardzo do tyłu jestem a muszę sobie jakiś gaznik jeszcze skombinować. a co do mechaniki to tylko do wymiany przełożenia i tłumik.

Najchętniej jeszcze bym cos zrobił jeszcze z tym filtrem powietrza bo trochę zaszpeca ten silnik

Dodane przez mat199222 dnia 19-03-2011 10:51
#57

Zrób polerkę przekładni koszt nieduży a efekt fajny tylko czasu sporo trzeba mieć.

Dodane przez Luki dnia 19-03-2011 10:57
#58

No nad tym też myślałem ale to jak się trochę cieplej zrobi i trochę czasu wolnego bd miał

Dodane przez Luki dnia 20-03-2011 20:32
#59

A co myślicie jakie by rolki i sprężynki sprzegła, docisk najlepiej było dać przy pełnej serii i tym cylku tec . Bo sprężyny chyba seria a rolki we wakacje wrzuciłem ( Na opakowaniu pisało 4.5g a jak zważyłem to było 2.5g) i na razie na razie na tych jeżdżę

I w tym tygodniu mam mieć gaźnik keihin 17.5 to jakie by było najlepiej dysze kupić ? Bo jak bym jechał do jakiegoś sklepu w Krk to bym wszystko za jednym razem kupil
( chyba że znacie jakieś fajne sklepy z czesciami do Morini bo ja znam jakiś na balickiej ale to głównie chińszczyzna i Yamaha co jest też niedaleko bronowic.)

Dodane przez Wojtek007 dnia 20-03-2011 20:35
#60

Jak przy pełnej seri to wrzuć 6,2g orginalna waga

Dodane przez Luki dnia 20-03-2011 20:37
#61

a jakie dysze by były najlepsze przy gazniku 17.5 ?

i duzo spalanie może wzrosnąć bo mi chodzi o to żeby potraktować go tylko jako zamiennik orginału bo w tym mam zapieczoną dysze od powietrza i słabo go się reguluje

A przy tych cenach paliwa zależało by mi jak na najmniejszym spalaniu bez pogorszenia osiągów

to podobnie jak mi teraz na tym gaźniku

a ty masz też 17.5?

No dzięki
pomogłeś ale kurcze taki problem bo nie mam tej ikonki pomógł ;/ żeby Ci dodać pkt. Sad

Edytowane przez Kamilksc dnia 21-03-2011 13:42

Dodane przez Kamilksc dnia 21-03-2011 13:41
#62

Zgodnie z rozporządzeniem usunąłem posty Wojtek007 , więc proszę nie mieć pretensji do Lukiego :)

Dodane przez Luki dnia 16-04-2011 17:01
#63

tinypic.pl/i/00084/1ks4i4u9ecy7_t.jpg


jak widzicie na fotce założyłem nowy wydech ;)

technigas z końcówką od zx

I powiem wam że jest zajebiscie jak sie rozpędze to do 20/30 km/h mam ogromnego muła potem taka [cenzura]a do 75 że nie wiem :D

tylko jest taki problem bo jest mi trudno się wkręcić na obroty żeby w ogóle ruszyć z miejscia bo mi ją tak muli ze gasnie :(( a jak jade i na jakim zakręcie zwalniam to potem też jest jej się trudno wkręcić na obroty i czasami zgaśnie chyba ze od razu przekręce manetke żeby złapał trochę gazu


Proszę doradzać jaka regulacja bedzie dobra.

Noto mamy problem ;/

Jade sobie po prostym 70 km/h a chciałem zwolnić a tutaj nagle coś jakby mi zachamowało w przekladni skuter zgasł i nie mogę ruszyć kopką tak jak by sie zablokowała ;/

prowadze skuter z 2 km do domu rozkręcam przekładnie i wszystko na swoim miejscu chce ruszyć wariatorem... i tutaj sie buty zaczynają idzie tak ciężko że nie wiem i to tylko 2 obroty max sie da zrobić i potem go blokuje ;/ co się mogło stać ? Bo cały czas się modlę że to nie wał poszedł :((((((

POMOCY !!!!!!!!

Edytowane przez Aroni dnia 16-04-2011 23:44

Dodane przez romek dnia 16-04-2011 19:53
#64

rozbieraj cylek :D
moze czy sworzen wypadl.. jest duzo mozliwosci mogl sie zatrzec

Dodane przez Kamilhg dnia 16-04-2011 21:03
#65

prawdopodobnie zatarta... coś zblokowało tłok. rozbieraj i sprawdz

Dodane przez Luki dnia 17-04-2011 08:27
#66

a jest możliwość że to wał poszedł sie jebać ? Bo miałem wcześniej luzy na nim ;/

Dodane przez mati23 dnia 17-04-2011 09:39
#67

Luki napisał/a:
a jest możliwość że to wał poszedł sie jebać ? Bo miałem wcześniej luzy na nim ;/

Oczywiście że jest taka możliwość... Musisz sprawdzić co tam się dokładnie stało :|

Dodane przez Luki dnia 18-04-2011 21:42
#68

dobra bierzemy się za robieranie silnika

Tylko proszę was o pomoc bo bede to robił pierzwszy raz więc nie chce czegos spiepszyć

najpierw jeśli możecie podajcie jakiś dobry sposób zeby wario odkręcić bo ja dałem na mniejszą srobe ten nasadkowy klucz a na mniejszą normalny i nie chce mi ruszyć za cholere

i piszcie jak to by mi sie udało zrobic to co dalej ?

Dodane przez Wojtek007 dnia 18-04-2011 21:49
#69

Pokręć wariem i zobaczysz czy wał dupnoł

Dodane przez Luki dnia 19-04-2011 09:23
#70

to juz robiłem i wariem sie nie da kręcić lub idzie bardzo ciężko tylko da się go jakos bez pneumata odkręcić ?

Dodane przez Wojtek007 dnia 19-04-2011 11:12
#71

ja wsadzam imbus tam jak jest za zębatka od startera i ona się blokuje na karterach i odkręcam

Dodane przez Luki dnia 19-04-2011 19:24
#72

Dobra silnik wykręcony

i po odkręceniu cylka okazało się że z wału to aż wióry poleciały

I wał Top Racing evolution NG już zakupiony

Mógłby ktoś podać jakiś link do łożysk i uszczelniaczy żeby spasowały do tego wału?

Dodane przez Luki dnia 04-05-2011 21:59
#73

...

Noto udało mi się rozebrać cały silnik i czekam na wał top racing ng evo

tak wygląda moje łożysko które jebło się jak założyłem wydech technigasa
jak widać trochę przypieczone a z kulek nic nie zostało a to łozysko od strony magneta było w bdb stanie

tinypic.pl/i/00090/rdub14fn8uxg_t.jpg


tylko w tym czasie chciałem trochę wygładzic tą komorę korbową i na które miejsca radzice zwrócić szczególną uwagę i jakie może rady macie co do tego ;>

Edytowane przez Luki dnia 04-05-2011 21:59

Dodane przez Luki dnia 04-05-2011 22:01
#74

karter pierwszy
tinypic.pl/i/00090/oybvx82tfih2_t.jpg
karter drugi
tinypic.pl/i/00090/8dqtect53aku_t.jpg

Dodane przez mati23 dnia 04-05-2011 22:06
#75

proszę o pomoc i jeśli komuś sie chce to może jakos oznaczyć te miejsca
PS papier wodny już zakupiony 400,360,320, 220 bo takie były dostęone u mnie
dzięki i pozdro
sorry za post po postem ale nie mogłem inaczej napisać bo mi blokowało

Dodane przez Luki dnia 05-05-2011 14:38
#76

tinypic.pl/i/00090/1i27pn1luwmd_t.jpg

jeden karter zrobiony

Jeśli ktoś może to proszę o napisanie czy jeszcze coś tutaj można zrobić bo nie chciałem przesadzic z tą polerką

i listonosz przywiózł nowy wał Top Racing evolution NG

tinypic.pl/i/00090/jq9lu5ryhnj6_t.jpg

Dodane przez Aroni dnia 05-05-2011 23:32
#77

Widzę, że w miarę zlikwidowałeś progi...polataj tam jeszcze papierem, nie za dużo, ale spróbuj uzunąć trochę te wżery (kropeczki) i będzie dobrze.

Dodane przez mat199222 dnia 06-05-2011 11:16
#78

Moim zdaniem bardzo dobra robota widać różnice to co było na początku to masakra a teraz ładnie, szacunek.

Dodane przez cacek14 dnia 06-05-2011 12:14
#79

Moim zd. chłopak zrobił dobrą robote ;)
Ja bym to jeszcze spolerował bardziej te mięso itd.
Ale tak też jest good.

Dodane przez KACPERBA1900 dnia 06-05-2011 14:09
#80

Dobra robota. Szacun:) Jeszcze kilka razy przejedź papierem i będzie LUX:)

Dodane przez Luki dnia 10-05-2011 11:54
#81

Noto zabrałem się za składanie tego miałem małe problemy z założeniem wału ale jakoś się udało tylko powiedzcie mi jeszcze czy obowiązkowo trzeba składać kartery na silikonie bo wczesniej nic nie było ani uszczelki ani silikonu i czy może być tak skręcone?

A jeszcze jak się sklada wariator ;/ ?

Bo założyłem tą zębatke co na bendix nachodzi potem wariator w niego tuleja, potem przeciwtalesz z wiatrakiem i potem zabierak kopki i nakrętka tylko zostaje mi jeszcze jedna taka podkładka i nw czy nie powinno być 2 tylko gdzie ją mam dać ? bo właśnie z tym mam problem bo nie trzyma sie to wszystko po skręceniu

Dodane przez Wojtek007 dnia 10-05-2011 15:00
#82

jak jest wiatrak to tama cienka podkładka później ten zabierak kopka , gruba podkładka i nakrętka

Dodane przez Aroni dnia 10-05-2011 20:30
#83

Z tym wariem to jak napisał Wojtek zrób. Kartery powinny być składane na silikonie albo na uszczelce. Inaczej jest duże prawdopodobieństwo uciekania podciśnienia z komory korbowej. A to będzie miało bardzo duży wpływ na prace silnika. Więc lepiej coś między te kartery wsadź.

Dodane przez Luki dnia 16-05-2011 19:12
#84

kurcze no i wtedy juz złożyłem bez niczego ale mniejsza z tym.

Wszystko poskładałem jakiś tydzień temu.
Z początku coś szeleściło na wale ale na następny dzien przestało jak chodził sobie z 1h na wolnych obrotach.

A wiec po polerce i nowym wale i łożyskach wszystko jeździ pięknie. V-max 70km/h wczesniej był muł od 50 do 60 ale założylem centralke +22 metrakita i lżejsze i teraz ma jedynie malutkiego muła do 15km/h ale potem juz [cenzura]a do 70 :D