Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Jakie oraz kiedy warto stosować stożkowe filtry powietrza?

Dodane przez BoniuBOSS dnia 23-10-2007 11:17
#1

Witam

Tak jak w temacie postanowiłem napisać artykuł o stosowaniu tzw. stożków czyli inaczej filtrów stożkowych. Wiele osób uważa że stosowanie filtrów stożkowych jest bez sensu ponieważ wzrasta tylko spalanie oraz głośność pracy silnika a osiągi w ogóle owszem to prawda ale tylko wtedy kiedy stożek zastosujemy do seryjnego cylindra i gaźnika dlatego postanowiłem wam trochę przybliżyć i rozjaśnić temat zastosowania tego typu filtrów.

1. Rodzaje filtrów stożkowych:
- siatkowe
Jest to najzwyklejszy i najtańszy rodzaj filtrów stożkowych na rynku. Filtry te nie zapewniają praktycznie żadnej ochrony naszemu silnikowi a co za tym idzie najłatwiej jest na nich zatrzeć silnik. Ich cena waha się pomiędzy 30-40 zł.
sklep.mieloch.pl/images/203_0062.jpg

-gąbkowe
Drugim rodzajem filtrów stożkowych są filtry gąbkowe które zapewniają bardzo dobrą i skuteczną ochronę naszemu silnikowi ponieważ gąbka spryskana specjalnym olejem zatrzymuje nawet najmniejsze drobiny piasku i kurzu próbujące dostać się do naszego silnika. Ich cena waha się pomiędzy 50-120 zł
sklep.mieloch.pl/images/9104062N.jpg

-zabudowane
Te filtry zapewniają najlepszą ochronę naszemu silnikowi ponieważ są całkowicie zabudowane a co za tym idzie dobrze chronią nasz silnik przed wodą, piaskiem i brudem. W tej kategorii wyróżniamy filtry siatkowe zabudowane i filtry gąbkowe zabudowane. Ich cena waha się pomiędzy 40-100 zł.
sklep.mieloch.pl/images/HR9030104A.jpg

sklep.mieloch.pl/images/20300_.jpg

Osobiście polecam stosowanie filtrów stożkowych gąbkowych ponieważ dobrze chronią nasz silnik przed piaskiem, brudem i kurzem a za razem dostarczają najwięcej powietrza naszemu silnikowi co zwiększa jego osiągi.

2. Czy warto stosować filtry stożkowe?
Oczywiście że warto stosować filtry stożkowe ponieważ w zależności od stopnia tuningu znacznie polepszają dynamikę i przyśpieszenie naszego skutera oraz nieznacznie prędkość v-max.

3. Kiedy stosować filtry stożkowe?
Filtry stożkowe możemy stosować nawet do seryjnego skutera ale w tym wypadu możemy liczyć jedynie na większe spalanie i głośniejszą pracę silnika za nie znacznie, prawie nie zauważalnie lepsze efekty. Osobiście zalecam stosowanie filtrów stożkowych do gaźników minimum 17,5 oraz cylindrów o pojemności skokowej 70cc wtedy możemy liczyć na poprawę dynamiki, przyśpieszenia oraz prędkości v-max naszego skutera.

4. O czym powinniśmy pamiętać kupując i montując stożek?
-O tym aby średnica stożka pasowała do średnicy gardziela naszego gaźnika.

-O zamontowaniu większej dyszy głównej oraz poprawnym wyregulowaniu naszego gaźnika

-O spryskaniu gąbkowych filtrów powietrza specjalnym olejem w sprayu do zabezpieczania stożkowych filtrów powietrza. Może to też być ten olej który lejemy do dozownika.

Mam nadzieję że ten krótki artykuł rozjaśnił wam trochę sprawę odnośnie stożkowych filtrów powietrza.

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 23-10-2007 11:41

Dodane przez szyszek05 dnia 23-10-2007 12:35
#2

no piekne arcik robisz
prawdziwe pochwaly:D:D:D:D:D

Dodane przez Daniez dnia 23-10-2007 16:48
#3

Arcik super!! SzacunekB)

Dodane przez wariat7226 dnia 25-10-2007 08:24
#4

USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.

Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:43

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-10-2007 08:33
#5

Czyli uważasz że Katana dostaje więcej powietrza na seryjnym filtrze niż na stożku?

Każda seryjna puszka ma 2 rury, przecież czymś musi wlatywać i wylatywać powietrze a jak montujemy stożek to zakładamy go bezpośrednio na gaźnik co sprawia że przepływ powietrza na stożku nie jest ograniczony grubością rury filtra czy też wielkością puszki itd... dlatego stożek zasysa praktycznie nie ograniczone ilości powietrza co pozwala na zamontowanie większej dyszy głównej a co za tym idzie zwiększeniu osiągów.

Dodane przez wariat7226 dnia 25-10-2007 08:58
#6

USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.

Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:43

Dodane przez wariat7226 dnia 25-10-2007 09:04
#7

USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.

Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:42

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-10-2007 09:50
#8

Ok nie ważne, każdy ma swoje teorie. Wytłumacz mi w takim razie dlaczego wszyscy którzy mają gaźniki 19 i 21mm + dobre cylindry 70cc klasy racing jeżdżą tylko na stożkach?

Dodane przez wariat7226 dnia 25-10-2007 12:02
#9

USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.

Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:42

Dodane przez wariat7226 dnia 25-10-2007 12:13
#10

USUNIĘTY PRZEZ EVOVIII.

Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:41

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-10-2007 12:26
#11

Nie może być ustawiony przeciwnie do kierunku jazdy bo tak by filtr nie dostawał w ogóle powietrza! Artykuł pisałem na bazie własnych doświadczeń. Moim zdaniem lepiej chodzi na stożku niż na seryjnym filtrze. Jak miałem seryjny filtr powietrza w gaźniku 17,5 to w ogóle nie chciał jechać więcej niż 40 km/h bo dostawał za mało powietrza a po założeniu stożka od razu dostał kopa więc nie będę wspominał tutaj już o gaźniku 19 czy 21mm.

Dodane przez szyszek05 dnia 25-10-2007 13:39
#12

ja sie zgadzam z BoniuBOSS, poniewaz bylem zmuszony do kupienia stozka, bo nigdzie indziej niemoglem dostac orginalnego filtra, wiec po jego zamontowaniu wogole skuter niechcial mi jechac bo dostawal za duzo powietrza,powtarrzam ZA DUZO, dlatego bylem zmuszony zamontowac wieksza dyszeB) i teraz jest wszystko ok, a gdy jezdzisz na seryjnym filtrze, to raczej niemusisz zmieniac dyszy, czyli dostaje wystarczajaca ilosc powietrza

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-10-2007 13:56
#13

Na seryjnym filtrze silnik dostaje wystarczającą ilość powietrza ponieważ seryjne puszki są tak konstruowane żeby dostarczały tyle powietrze ile im ściśle wyznaczono tak aby zachować stosunek paliwo-powietrze dlatego też po zmianie gaźnika czy też cylindra zaczynają się problemy z wyregulowaniem seryjnego filtra powietrza w jedni decydują się na jego rozwiercenie a inni na filtr stożkowy. Teraz możecie się domyśleć skąd w seryjnej puszcze tyle przegród, zwężeń itd...

Dodane przez katana98 dnia 25-10-2007 14:03
#14

wariat7226 napisał/a:
powietrze do orginalnego filtra powietrza wlatuje pod dużym ciśnieniem do rury bo obieg jest wymuszonyim większa predkoś tym wiecej powietrza wlatuje i pod większymn ciśnieniem i przechodzi przez filtr powietrza orginalny i idzie do gaźnika.A w stożkowym filtrze powietrza tak nie ma.I powietrze do niego nie wlatuje pod ciśnieniem.wymuszony obieg polega na tym że ta rura którą wlatuje powietrze do orginalnego filtra na końcu ma taką jamę którą wlatuje powietrze jest ona pod skuterem( coś takiego jak wllot powietrza z przodu w suzuki zilonie)nawstepnie powietrze idzie do orginalnego filtra powietrza i do gaźnika.Wiec mi nie mów że do takiego małego głuwna jakim jest stożek waltuje wiecej powietrza bo to jest nie możliwe ze względu na prawa fizyki.Chyba że ty stworzyłeś nowe prawo fizyki...Wtedy masz racje...


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

czlwieku co ty pierdolisz zastanow sie troszeczke jak to dziala!! przez seryjny filtr powietrza wlatuje wiecej powietrza do gaznika jakim prawem mozesz mi to powiedziec?? rozbiez sobie kiedys seryjny filtr i zobacz jak to wyglada w srodku!!!!!!!!!!!!!!!!! a potem pisz posty!!!!!!!!!!!

PS.wariat7226 juz widac ze gowno wiesz o mechanice squta!!

Edytowane przez katana98 dnia 25-10-2007 14:11

Dodane przez wander dnia 25-10-2007 14:17
#15

widocznie znalazł nam się drugi pan podobny do gordona(żyjący we własnym świecie) gratulacje dla ciebie. Zgadzam się z kolegami(BoniuBoss, Katana98 i szyszkem05).
stożkowy filtr powietrza zawsze dostarcza więcej powietrza niż oryginalny bo ma mniejsze opory wewnętrzne


Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-10-2007 14:35
#16

Bo jeśli byście jeszcze nie wiedzieli Gordon i Wariat to ta sama osoba. Potwierdzone przez Admina, logowanie z tych dwóch kont zawsze odbywa się z tego samego adresu IP.

Dodane przez wander dnia 25-10-2007 14:43
#17

to było do przewidzenia...... bo jak na gordona przytępiliśmy to przyszedł nowy gość o nicku wariat... który podobnie się zaczął mądrzyć. Ale z tym filtrem to bym po gordonie się nie spodziewał:PB)
Ps. Wariat tymi samymi częściami zaczął handlować co gordon

Edytowane przez wander dnia 25-10-2007 14:45

Dodane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:40
#18

Więc usuwam jego posty, aby nie wprowadziły jakiegoś Newbi w bład. Tak w ogóle fajny arcik.

Edytowane przez EVOVIII dnia 25-10-2007 15:44

Dodane przez BoniuBOSS dnia 25-10-2007 16:04
#19

@EVOIII mogłeś nie usuwać postów Gordona przynajmniej wszyscy zobaczyli by jakie ten człowiek opowiada bajki.

Dodane przez szyszek05 dnia 25-10-2007 16:06
#20

katana98, jak mi wytlumaczyc czemu jest zalecane zwiekszenie dyszy po zamontowaniu stozka??
a wogole filtr seryjny napewno niedostarcza wiecej powietrza!!!!!!

Dodane przez wander dnia 26-10-2007 01:54
#21

ja za katane 98 odpowiem.
zalecane jest gdyż po zastosowaniu stożka scoot dostaje więcej powietrza. a żeby działał w prawidłowym stosunku powietrze/benzyna stosuje sie większe dysze

Edytowane przez wander dnia 26-10-2007 14:54

Dodane przez szyszek05 dnia 26-10-2007 12:49
#22

no wlasnie, a katana98 mowi ze dostaje mniej powietrza od seryjnego :|

Dodane przez BoniuBOSS dnia 26-10-2007 13:17
#23

@Katana98 na pewno tak nie powiedział. Przytocz zdanie w którym niby tak mówi?

Dodane przez szyszek05 dnia 26-10-2007 13:21
#24

katana98 napisał/a:

czlwieku co ty pierdolisz zastanow sie troszeczke jak to dziala!! przez seryjny filtr powietrza wlatuje wiecej powietrza do gaznika jakim prawem mozesz mi to powiedziec?? rozbiez sobie kiedys seryjny filtr i zobacz jak to wyglada w srodku!!!!!!!!!!!!!!!!! a potem pisz posty!!!!!!!!!!!

Dodane przez katana98 dnia 26-10-2007 13:40
#25

szyszek05 czytaj ze zrozumieniem!! przeczytaj sobie ten cytat powoli!!

PS. BoniuBOSS dzieki

Edytowane przez katana98 dnia 26-10-2007 13:56

Dodane przez szyszek05 dnia 26-10-2007 13:59
#26

no ku...a to mi wytlumacz bo ja rozumiem ze ty mowisz, ze przez seryjny filtr wlatuje wiecej powietrza:|:|:|:|
dobra nadal nierozumiem, ale luuuz

Edytowane przez szyszek05 dnia 26-10-2007 14:05

Dodane przez wander dnia 26-10-2007 14:42
#27

szyszek. Katana98 zadał pytanie do wariata!!!! Bo tamten coś ściemniał że więcej powietrza dostarcza oryginalny filtr

Dodane przez straszak2 dnia 26-10-2007 15:03
#28

Szyszek naucz sie czytac ze zrozumieniem

Dodane przez szyszek05 dnia 26-10-2007 15:26
#29

no to sorki;)

Dodane przez katana98 dnia 26-10-2007 18:25
#30

szyszek05 zal mi cie :P LOL

Dodane przez BoniuBOSS dnia 26-10-2007 21:19
#31

@Syszek05 również mi Ciebie żal, nie dość że dość często się mylisz w odpowiedziach to jeszcze kłócisz się z kolesiem który jest znacznie dłużej od Ciebie na forum i zapewne bardziej się na i ma większe doświadczenie w tej dziedzinie niż Ty.

Dodane przez szyszek05 dnia 27-10-2007 08:57
#32

wiem o tym ale naprawde wielkie sry
myslalem ze katana98 cytuje mnie a nie jakiegos wariata:(

Dodane przez BoniuBOSS dnia 27-10-2007 11:30
#33

To następnym razem czytaj dokładniej :P.

Dodane przez cineklab dnia 04-11-2007 11:15
#34

tak jak pisałem miałem niedawno skuta w servisie i wymieniany był wydech miałem mieć też stożek montowany<bo małokosztuje więc ogłam zapłacić to 100zł>ale panowie powiedzieli że to nie ma sensu przy tym podstawowym tuningu że nie potrzeba skuterowi wzbogacać mieszanki warto natomiast taki filtr zamontować przy grubszym tunie i to naprawde grubszym

Dodane przez Pierzak dnia 29-12-2007 01:37
#35

Heh, najlepsze jest to ze wedlug wariata powietrze do filtra wpada pod duzym cisnieniem. lol nie wziol pod uzage ze wlot jest miedzy nogami i najpierw musi przejsc przez kawalek ramy ;]

Wyjebane mam w te posty ;] Nudzi mi sie B)

Edytowane przez Pierzak dnia 29-12-2007 21:28

Dodane przez Daniez dnia 29-12-2007 08:23
#36

Poco odkopujesz tak stare tematy. Jak chcesz nabić posty to do Offtopic

Edytowane przez Daniez dnia 29-12-2007 08:24

Dodane przez tomek_kr dnia 05-08-2008 19:54
#37

mam pytanie... czy malossi E5 38mm podejdzie do gaznika arreche 17,5??

Dodane przez wander dnia 06-08-2008 23:22
#38

spokojnie podejdzie!!

Dodane przez aresss155 dnia 01-11-2009 14:33
#39

dobra to powiedzcie mi jaką dyszę będę musiał wsadzić jak kupie gaźnik 17,5 i do tego air boxa??a w tym gaźniku oryginał to 90 a z tuningu mam tylko tydech tecnigasa rs

Dodane przez Baton dnia 01-11-2009 16:45
#40

Po co piszesz w tym temacie? Ale odpowiem Ci że ta co jest będzie ok, ale możesz dać mniejszą tak z 80..

Dodane przez Katana95 dnia 08-12-2009 13:54
#41

Dobrze ujęte.Dzięki

Dodane przez Dandusiek dnia 01-06-2010 11:18
#42

jaki jest preparat do tych filtrow srozkowych prepraat nasaczajcy i po myciu czy tam na odwrot ktos poda linka

Dodane przez kacper_ dnia 01-06-2010 14:51
#43

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-117.html ten jest dobry

Dodane przez Dandusiek dnia 01-06-2010 17:33
#44

a na allegro sa takie? by ktos dal linka do tej aukcji dziekowac

Dodane przez ostryTBG dnia 01-06-2010 17:52
#45

do aresss155 przy 90 to ci bedzie padło zalewac^^ i palic jak jakis dzikus;D ja mam 60 dysze przy tunie i na seryjnym filtrze (gazior 17,5). Wsadzilbym stozek ale nie wiem czy mi to cos da;/ Jak wspomnialem mam dysze 60 i pali mi jakies 5 litrow. Srubka od mieszanki jest wkrecona do konca;/ Wiec jak wsadze stozek to wieszka dysza i... 20/100^^

Dodane przez kuba194 dnia 21-07-2010 17:37
#46

witam

mam pyanie bo kupilem sobie stozkowy filter i jak wyregulowac ten gaznik o ile trzeba???

Dodane przez mijagi222 dnia 21-07-2010 21:53
#47

a masz jakiś tun w nim??

a jeżeli chcesz regulować to regulujesz tak jak w ze zwykłym filtrem czyli:

dokręcasz obydwie śrubki do końca i na początku szukasz optymalnych obrotów, sprawdzasz czy ładnie wkręca się na obroty (najepiej jakbyś przejechał się na jazdę próbna), jeżeli jest źle to odkręcasz śrubkę od mięszanki o 0,5 obrotu i tak do dobrej regulacji