Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Dozownik Proszę o radę

Dodane przez Grzesiekkoc1993 dnia 30-10-2010 00:45
#1

Witam!! Śmigałem trochę po forum i szukałem artykułu na temat dozownika oleju!
Dostałem do naprawienia katanę z 2003 roku silnik 70cc polinii chłodzona cieczą bo ciężko odpala..odkryłem że kranik podawał non stop paliwo i po prostu motor się zalewał gdy stał z powodu niesprawnego gaźnika..
Po wymianie kranika wszystko ok.. Zmieniłem w nim rolki ślizgacze na wariatorze sprężynę od sprzęgła i zawór membranowy na firmy polinii.
Teraz skuter znów do mnie trafił po przejechaniu 200km i zastoju 1,5miesiąca bez odpalania.. Po 10minutach prób odpalenia z kopa (dodam że rozrusznik nie działa a kopnik odpada [zabezpieczenie odpadło]) skuter wreszcie odpalił puszczając kłęby niebieskiego dymu przez 3-4 minuty.. wiem że na zimnym silniku jest to normalne lecz nie w takich ilościach na około 10m był on jeszcze bardzo gęsty!! po rozgrzaniu silnika odstawiłem go na około 2h i ponownie próbowałem odpalić lecz bez skutku zauważyłem duże ilości oleju wypływającego z tłumnika i podczas prób odpalania strzały z tłumnika bez dymne bez ognia (takie dławienie się raz na ok.10kopnięć). Sprawdziłem wszystko paliwo gaźnik wyczyściłem kompresja jest świeca ok. filtr spoko interesuje mnie jednak ten fakt że starsznie duże ilości oleju są wylewane przez komin. Niewiem jaki tam jest olej lecz mam czy moge zamiast dozownika użyć poprostu sztuki mieszania ręcznego znajomy mi powiedział że gdy tak zrobił to mu się silnik zatar.. osobiście w to nie wierzę lecz wolę się upewnić. Proszę o pomoc i zgury dzięki

Dodane przez mati23 dnia 30-10-2010 01:07
#2

Nie chce mi się czytać co tam tyle napisałeś...
Powiem tylko tyle że ja mam dozownik odłączony, mieszankę robię i się nic nie dzieje ;)

Dodane przez kacper_ dnia 30-10-2010 09:50
#3

moze właściciel wlał mieszanke + dozownik i dlatego tyle oleju.

Dodane przez Grzesiekkoc1993 dnia 30-10-2010 10:25
#4

Właściciel wlewał olej tylko do dozownika i to jeszcze Castrol bardzo dobry olej czy wszystkie gwiazdy na niebie wskazują na dozownik!!

Dodane przez cacek14 dnia 30-10-2010 10:44
#5

Możliwe że przez te stania itd...... Tak samo dozownik się rozwalił i daje olej. Sprawdź czy dużo go ubywa. Ja leję do baku i troche do dozownika by łożyska też miały olej :) Możliwe że po staniu zawsze coś się rozreguluję i takie są skutki....

Dodane przez Damian1908ldzPDG dnia 30-10-2010 14:04
#6

ja robie mieszankę bo mam na dotarciu 70 malossi i i mam w dozowniku pół zbiornika

Dodane przez Grzesiekkoc1993 dnia 30-10-2010 15:10
#7

zrobiłem mieszanke lecz skuter nadal nie odpala...co teraz?? dodam że wszystkie inne częsci są ok!! i zostały sprawdzone 2x

Dodane przez lilo538 dnia 30-10-2010 15:45
#8

Ja nie radze odłanczać dozownika ja tak zrobiłem lałem zawsze do baku na 5l paliwa 120ml oleju i po dwóch miesiąca takiego jezdzenia poszły łożyska na wale bo miały za małe smarowanie.

Dodane przez Kamillo1201 dnia 31-10-2010 00:01
#9

Bo za przeproszeniem wy jesteście ba..... ...robicie swoje skutery a nawet nie widzieliście ze w morini jest oddzielne smarowanie łożysk i łożyska są zabezpieczone zimmeringami z obu stron?
Sprawdź czy dozownik zamyka dopływ oleju. Odłącz dozownik wlej bęzyny do cylka zeby wymyła olej potem wlej troche oleju na łożyska( na silniku 2 czarne Szlufiki odchodzące od dozownika) i wtedy próbuj ją odpalic.

Edytowane przez Kamilksc dnia 31-10-2010 00:30

Dodane przez Grzesiekkoc1993 dnia 01-11-2010 22:09
#10

dobra jutro tak zrobie.. cylinder moge benzyną przemyć poprzez kruciec?

Dodane przez Kamillo1201 dnia 02-11-2010 14:53
#11

Oczywiscie ... I wtedy sprawdz czy bedzie chodzic

Dodane przez anteczek92 dnia 03-11-2010 12:54
#12

Ja jeżdżę bez dozownika już 2 lata i nic się nie dzieje. ostatno wyjmowałem wał i łożyska, mam w stanie idealnym zero luzu nic jak nowe ładnie się kręcą i wszystko jest ok,,, poza tym olej jest cięższy od benzyny i zawsza jakaś jego część zostaje w skrzyni korbowej i smaruje łożyska..A dodam jeszcze taką ciękawostke że w większości crossówek nie ma wogóle smarowania łożysk wału, poprostu ile sobie dasz smaru przy zakładaniu takie bedziesz miał smarowanie..