Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Blokady w Suzuki Katana AY50 LC i AC

Dodane przez BoniuBOSS dnia 30-09-2007 14:29
#1

WITAM

Z wciąż pomnażającymi i powtarzającymi się pytaniami na forum pt: "gdzie są blokady... oraz jak je zdjąć" postanowiłem napisać ten krótki artykuł. Żeby nie było wątpliwości wszystkie Katany są blokowane w tych samych miejscach, oczywiście może znaleźć się rocznik w którym dana blokada z wymienionych poniżej nie była stosowana dlatego nie pytajcie już więcej "gdzie są blokady..." tylko po prostu sami ich poszukajcie kierując się tym artykułem i spróbujcie samemu je zdjąć.


Blokady:
1. Kolektor wylotowy w cylindrze.
-Zablokowany kolektor wylotowy w cylindrze idzie łatwo rozpoznać ponieważ jest on do połowy zaślepiony.

- Pierwszym sposobem na zdjęcie tej blokady jest jego rozwiercenie specjalnymi narzędziami w specjalnym warsztacie. Nie polecam tej metody ponieważ jest ona bardzo czasochłonna, wymaga odpowiednich narzędzi i umiejętności.
- Drugim sposobem na skuteczne usunięcie tej blokady jest po prostu kupno nowego cylindra, nie koniecznie musi to być od razu większa pojemność. Możemy kupić sportową 50cc.

2. Zablokowany króciec ssący.
- Zablokowany króciec ma rozmiar 12mm albo 14mm i jest mocno zwężony przy końcu.

- Tą blokadę można już zdjąć samemu w "domowym warsztacie" po przez rozwiercenie go specjalnymi kamieniami szlifierskimi podłączanymi do wiertarki.
- Drugą metodą na jego odblokowanie jest po prostu kupno nowego już odblokowanego króćca ssącego.

3. Za mała dysza główna w gaźniku.
- Seryjnie w gaźniku 14mm mają dysze główną w rozmiarze 65 a gaźniki 12mm dysze 55.

-Gaźnik odblokowujemy dopiero wtedy kiedy mamy pewność że zdjęliśmy już wszystkie inne blokady (prócz przełożeń). Przy gaźniku 12mm zalecam zmianę dyszy na 62 a przy 14mm na 72.

4. Pierścień na tulei wariatora oraz "tylna blacha".
-Na wariatorze mamy 2 blokady. Pierwsza z nich to blokada w formie pierścienia na tulei wariatora a druga to "blacha" umieszczona i przykręcona z tyłu wariatora.

-Chyba nie muszę tłumaczyć jak zdjąć te blokady.

5. Wydech.
-Seryjny wydech to jedna wielka blokada. Najczęściej jest on blokowany po przez zwężenie kolanka oraz tzw. zawirowywacza spalin.

-Obie te blokady są do zdjęcia. Osobiście zalecam kupno nowego sportowego tłumika niż bawienie się w zdejmowanie, cieńcie i spawanie starego wydechu. Do zupełnie seryjnego skutera z niższej półki spokojnie mogę wam polecić wydech LeoVince TT a z wyższej Yasuni Z albo Hebo New Performer 2004.

6. Przełożenia.
-Jest to najbardziej uciążliwa i czasochłonna blokada do zdjęcia. Wszystkie Katany są blokowane na przełożeniach oprócz jednej edycji zwanej Movistar.

-Z wymianą przełożeń musimy uważać ponieważ to na jakie je wymieniamy w dużej mierze przekłada się na późniejszą moc naszego skutera i jego osiągi. Przełożenia wymieniamy dopiero wtedy kiedy mamy pewność że aby na pewno nasz skuter jest już w pełni odblokowany oraz mam w nim już zamontowany jakiś sportowy tłumik i najlepiej jeszcze jakiś dobry wariator.


Mam nadzieje że ten skromny artykuł pomoże wam w zlokalizowaniu blokad i odblokowaniu waszego skutera.

Pozdrawiam
BoniuBOSS

Edytowane przez BoniuBOSS dnia 01-10-2007 08:20