Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Po tuningu - słaby Vmax

Dodane przez enklava dnia 08-06-2010 00:45
#1

Witam Was

Napiszę w skrócie, bo mam kilka problemów ze swoim skuterkiem, ale że sesja trwa to tylko na chwilę wpadłem

Mam katankę z 2003 r , ze sportowym wydechem RR Turbo Kit , przerobionym cylindrem na 70 ccm

Vmax skutera na chwilę obecną to około 78 km/h ( aczkolwiek prędkościomierz przy starcie pokazuje zawsze 5km/h - też tak macie ? o czym to może świadczyć ??)

Powiem tak : skuter jest naprawdę zrywny, aczkolwiek czasami dostaje muła i zbiera się beznadziejnie. Niestety nie jest to zależne od tego czy jest rozgrzany czy też nie. To pierwszy problem

Bardzo mnie irytuje Vmax skutera. Suka ma wstawiony sportowy tłumik, wymieniony cylek . Jeśli chodzi o przyśpieszenie, to jak skuterek ma dobry dzien to leci jak zły, do 60 km/h rozpędza się na odcinku około 150-200 metrów. Ale co do Vmax to gdy kupiłem skuter ( 3 msc temu , jeździł jakieś 85 km/h )

Co się mogło stać ? Ostatnio wymieniłem świecę na nową, ale żadnej różnicy w mocy nie było. Myślę, że rolek nie trzeba wymieniać, bo te które zamontował poprzedni właściciel dobrze się spisywały.

Nie wiem za co się zabrać : wymiana sprężyny w sprzęgle raczej jest nie potrzebna, bo zazwyczaj katanka zbiera się jak rakieta.

Generalnie w trakcie jazdy czuć , że skuter coś dławi. Filtr powietrza był czyszczony i nasączany ze 3-4 tyg temu - nic to nie pomogło
Filt paliwa był również czyszczony

Doradźcie coś

Mam także pytanko o tą puszkę co znajduje się po lewej stronie z tyłu. Na mechanice zbytnio się nie znam, póki co uczę się tego od ojca, on jest moim mechanikiem, ale ostatnio zaczął się z tego miejsca wydobywać dziwny odgłos przy niskich obrotach, coś tam rzempoli, jak by jakieś elementy o siebie tarły. Trzeba tam coś smarować ? Co to może być

Nie wiem także gdzie jest regulacja zapłonu?? Może to by coś pomogło.
Co z gaźnikiem? Może tam coś go dławi

No i mój największy problem to spalanie. Nosz kurna, nigdy nie sprawdzałem ile spalanie wynosi w rzeczywistości, ale szacuje, że od 5 do 7 L PB98 na 100 km/h . Cholernie dużo, czy da się coś z tym zrobić ??

hyy.pl/images/30skuterek3_tn.jpg

Dodane przez Pro_Stunt dnia 08-06-2010 07:02
#2

Muła ma zapewne bo gaźnik do regulacji. Raczej nie kończy sie kompresja ale to też sprawdź. Zrób to najpierw i zobaczymy co bedzie potem ale powinno być git. O jaką czarną skrzynke chodzi to nie mam pojęcia, przychodzi mi pare rzeczy do głowy ale nie wiem o co chodzi konkretnie. Coś jaśniej:)

Dodane przez Baton dnia 08-06-2010 07:47
#3

Czarna skrzynka to filtr powietrza. Do 70cc przyda się większy gaźnik i filtr stożkowy. Nie dziw się że do seryjnego napędu i wydechu który idealnie nadaje się do serii leci ci 85. Jakie masz rolki? Żeby to chciało jechać to na pewno trzeba gaźnik zrobić. Przynajmniej największą dyszę dostępną i stożek np. Polini airbox. Sprawdź wagę rolek bo możliwe że trzeba coś zmienić.

Dodane przez kolajkatana2004 dnia 08-06-2010 14:59
#4

jak wymieniał filtr i czyścił to chyba wie gdzie on się znaduje??
wymien gaźnik na większy i go wyreguluj...v-max nie zmieni się tylko jeżeli wymienisz cylek i tłumik na to składa się wiele rzeczy..:)

Dodane przez vortex dnia 08-06-2010 16:10
#5

hahaha kolajkatana- napisałeś wymiana gaznika v/max sie nie zmieni jak nie wiesz o co lotto to sie nie udzielaj baton dobrze mówi po 1. wieksza dysza w gazniku lub wiekszy gaznik pozwoli na lepszą miszanke co za tym idzie wiekszy zakres obrotów ponieważ spotowe cylindry mają całkiem inaczej kanały dolotowe i całkiem inną wielkość jeśli chodzi o filtr stożkowy to też potrzeba ponieważ jak dasz dysze 90 to itak to nic nie da bo nie bedzie powietrza i mieszanka nie bedzie pchana wiec filterek gazniczek i jazda;d

Dodane przez kolajkatana2004 dnia 08-06-2010 20:04
#6

ej...napisałem że ma wymienić gaźnik..
A to że ma cylek i sportowy wydech..to od razu mu nie podniesie v-maxu do 100....chyba mnie nie zrozumiałeś..