Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Czy krzywe widełki ?

Dodane przez milik dnia 23-08-2009 19:02
#1

Witam
Dzisiaj pech chciał że jakiś [cenzura] na skrzyżowaniu wymusił mi pierwszeństwo. Zderzenie prawie że czołowe. Efekt taki że pękł przedni błotnik + kilka zadrapań oraz moja gleba. Jakie są objawy skrzywionych przednich widełek. Moto teraz bardzo dziwnie się jeździ :/

Dodane przez suzukikatana2001 dnia 23-08-2009 19:05
#2

objawy sa takie, ze podczas jazdy nawet powoli ciezko kreci sie kierwonicą, jak puscisz kierownice to powinno Cie sciagac na prawą albo lewa strone, takie sa objawy.

Dodane przez milik dnia 23-08-2009 19:19
#3

Dzięki za wyjaśnienie ale to nie to :/ Ja mam taki objaw jakbym cały czas musiał korygować kierunek. Mam wrażenie jakby koło przesuwało się po swojej osi w lewo lub w prawo, tak jakby miało luz. Problem w tym że żadnych luzów nie ma, ani na przednim kole, tylnym, na kierownicy itd. Jedzie się bardzo niepewnie.

Dodane przez dawid6971 dnia 23-08-2009 19:27
#4

jedz do jakiejs stacji diagnostycznej, tam ci sprawdza ( przynajmniej powinni ). Mozliwe ze widelki sie zgiely i dlatego skuter ucieka w ktoras strone dlatego musisz mocno trzymac kierownice zeby jechal tam gdzie chcesz.

Dodane przez suzukikatana2001 dnia 23-08-2009 19:32
#5

w najgorszym wypadku rama mogla sie skrzywic, samemu tez mozna to sprawdzic, np. popros kogos zeby Ci przytrzymal kierownice do jazdy na wprost, odejdz kawalek do przodu i popatrz sie na przednie kolo, czy stoji prosto w stosunku do tylnego, mozesz rowniez rozebrac przedni plastik i zobaczyc czy nie widac skrzywienia na ramie, a w ostatecznosci musisz jechac na stacje.

Dodane przez ptysiex dnia 23-08-2009 19:42
#6

Mam i ramę i widełki.

Dodane przez bomba25 dnia 23-08-2009 20:35
#7

Jeżeli masz skrzywioną ramę to farba na ramie będzie sie łuszczyła i schodziła na spawach... Mocno przywaliłeś? Pewnie masz cofnięte koło lagi do wymiany...

Dodane przez Daniez dnia 23-08-2009 20:45
#8

Moja katana była walnięta cały przód i gościu od którego kupiłem wymienił legi ale teraz są takie objawy (ty też możesz spróbować) jedziesz gdzieś 40-50 i puść kierownice...normalnie w jednośladach puszczasz kiere to jedzie bez żadnych zakłóceń a u mnie jak się puści to drga (skręca w prawo, lewo,prawo,lewo....) tylko bardzo szybko
U ciebie pewnie legi się cofnęło na główce ramy i łożyska coś blokują...ale tarcie>opór jest na kole czy na legach(kierownicy)??

Dodane przez Baton dnia 23-08-2009 21:32
#9

W ogóle rozbierałeś go? JA po takim dzwonie to mialem krzywe lagi i rame. Wszystko dało się na prostować w domu. Rozbierz go i sprawdź wszystko.

Dodane przez 100chu dnia 23-08-2009 21:37
#10

Sprawdz czy nie jest skrzywiona felga.

Dodane przez milik dnia 23-08-2009 21:54
#11

Felga wydaje się być w porządku. Koledzy co to są te lagi ? Nie znam jeszcze tak dokładnie waszego żargonu. Daniez kierownica chodzi lekko. Nie jechałem zbyt szybko jak to na skrzyżowaniu. Jutro rano przed pracą pojeźdźże jeszcze troszkę i zastosuję się do waszych porad czy ściąga po puszczeniu kierownicy itd. Ale to trzeba mieć pecha – cały tydzień siedziałem w garażu żeby przerobić tył na tarczowy hamulec, zrobiłem sobie przejażdżkę i teraz przez jakiegoś idioty muszę przód rozbierać ;(

Dodane przez Jajecko_ dnia 23-08-2009 21:59
#12

lagi = amortyzatory ;)

Dodane przez 100chu dnia 23-08-2009 22:02
#13

Sorka, ze nie na temat...

Co za to dostałeś ? Dał ci w łapę czy co ? : D

A co cie to obchodzi?? Ja ci daje teraz i przybijam piątkę;D

Edytowane przez Daniez dnia 23-08-2009 22:28

Dodane przez milik dnia 25-08-2009 11:42
#14

Więc tak, puszczenie kierownicy grozi natychmiastową glebą w lewo lub prawo, kierownica chodzi delikatnie. Zauważyłem że przednia tarcza hamulcowa jest popękana :/ Klocki hamulcowe dotykają tarcze obustronnie, przy obracaniu kołem słychać szmer tarcia. Czy tak jest normalnie ? Morze coś się poluzowało przy uderzeniu ?

Dodane przez Krzychu_tk2 dnia 25-08-2009 15:55
#15

piasta felgi chyba poszła czyli fela do wymiany

Dodane przez Kupiec dnia 26-08-2009 15:25
#16

o bożee skrzywiłes lagi i poprostu musisz sam odbijac kierownicą..skuter jak skrecisz i jedziesz prosto sam sobie powienien ją ustawiac później.a u ciebie juz tak nie jest miałem to samo

Dodane przez milik dnia 19-09-2009 20:42
#17

Panowie wymieniłem lagi i wszystko wróciło do normy. Tak na oko były minimalnie skrzywione. Rama po bliższym przyjrzeniu nie uszkodzona. Lagi dorwałem na allegro za 60zł :D
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.