Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: ditech - najdziwniejszy z problemów

Dodane przez p_wasak dnia 18-07-2009 00:02
#1

witam chłopaki ponownie

wróciłem do ojczyzny z Irlandii już finalnie. moja katana przyjechała ze mną.

dzisiaj wziąłem się za jej naprawę (zabawę w irlandii pokazują poniższe filmy)
tak działała w Irlandii:
http://www.youtub...bxWGgFdsVc
http://www.youtub...re=related
http://www.youtub...re=related


po przywiezieniu katanę rozebrałem na części ponownie

odpowiadam od razu :
ciśnienie w tłoku właściwe, tłok jest szczelny

wtrysk główny - podobno się nie psuję, końcówka wtrysku (wtrysk powietrza) wymieniona na działającą i wyczyszczona - we trzech uznaliśmy że z paliwem nie ma problemu - katana dostaje wachę i chodzi równo przez około 20-30 sekund bez rozkręconej manetki gazu potem następuje przygaszenie i katanka gaśnie, pompka paliwa pompuje jak dzika.

świeca zadymiona na czarno wyrok - za mało powietrza za dużo wachy - problem na jakieś 85-90% leży w dostarczeniu powietrza.

teraz tak czy ktoś może wyrokować na podstawie filmu i opisu :

czy potrzebny jest nowy /działający kompresorek powietrza z wału korbowego

czy problem leży w układzie zasilania - czujnik źle czyta podawanie paliwa i podaje mniej powietrza - co zrobić panowie

diagnostyka ditecha nie wykazuje błędu poza wspaniałym numerem 20

teoretycznie już wszystko powinno być gites, jednakże katana nie dostaje powietrza. po odpaleniu nie ciągnie nawet nie zakręci kołem bo gdy odkręcam manetkę po prostu przygasa. nawet nie wchodzi na wymarzone obroty.

jakiekolwiek sugestie mile widziane - wszystkie będą sprawdzone

jestem spod warszawy może ktoś zna jakiegoś dobrego magika co by mógł się temu przyjrzeć bliżej bądź kogoś kto ma możliwość podpięcia tego pod komputer i sprawdzenia what de [cenzura]?

aha, teoretycznie kompresor nie powinien być zepsuty bo przecież skuter jest 2006 rok, przejechane ma 6500 mil (10000km) więc spierniczył by się tak szybko?
ale dosłownie nic innego nie przychodzi do głowy a wymieniać po kolei części to się mija z celem. co w tym dostarczeniu powietrza może jeszcze szwankować???????
B)

Edytowane przez Daniez dnia 18-07-2009 09:23

Dodane przez Headhunterz dnia 18-07-2009 00:23
#2

jeśli nie kompresor to ECU, w Wawie na ul. Prymasa 1000lecia jest serwis suzuki, możesz tam zaprowadzić tylko pewnie wybulisz trochę.

Sprawa ma się tak:
Kompresor działa jak podciśnienie, ECU odpowiada za wszysko co ma elektronikę w sobie, czyli mi. za pompę paliwa i wtryski. wyjmij kompresor i sprawdź czy nie masz strachciałych uszczelek to raz i sprawdź czy wszystko odbija itd. i czy wszystko jest w stanie nie naruszonym bądź nie jest zabrudzone pyłem czy też innymi różnymi substancjami niechcianymi w układzie. jeśli będzie ok. czyli żadna z wymienionych przyczyn zepsuć kompresora się nie sprawdzi to poszedł ECU albo Pompa Paliwa. niestety nie wiem jak sprawdzić pompę a 150zł drogą nie chodzi. także w tym wypadku zakup pompy od SR morini di-tech lub serwis bo mechanicy się na di techu przeważnie nie znają i biorą kasę za popatrzenie w silnik i bajeczki o naprawie, a dojeżdżasz do chaty i znowu [cenzura]

Edytowane przez Headhunterz dnia 18-07-2009 00:29

Dodane przez dudek115 dnia 18-07-2009 07:12
#3

moj brat miał to samo w SR-ce, był do wymiany wtryskiwacz (kupił cały,kompletny) i kompresor, i problem zniknął, i teraz przerabia na gaźnik, może i ty spróbuj ją na gazior przerobić

Dodane przez p_wasak dnia 18-07-2009 11:33
#4

no więc powiem tak: pompa paliwa była sprawdzona - pompuje mocno i porządnie przepompowywuje w układzie więc pompa paliwa odpada. jestem na 100% pewny - może czujnik na niej jest walnięty ale powtórzę co najciekawsze : DIAGNOSTYKA DITECHA POKAZUJE TYLKO BŁĄD NUMER 20 !! MIGA TYLKO 20 RAZY , nie wykazując błędu wtrysku numer 11 ani żadnych innych. po restarcie błąd wykryty to tylko numer 20. (wcześniej był ten błąd nr 11- wtrysk końcowy/rozpylacz/wtrysk powietrza/końcówka wtrysku - różnie to nazywacie - została wymieniona - to ta elektromagnetyczna część dająca mgiełkę. więc to jest wymienione)

słuchajcie mój ojciec jest mechanikiem samochodowym, robię z nim skuter - wywnioskowaliśmy to co napisałem wyżej - skuter chodzi po odpaleniu jakies 30-nawet teraz do 40 sekund po przeczyszczeniu kompresorka powietrza. dla pewności pompę paliwa sprawdzałem na różne sposoby.śWIECA JEST PO WYCZYSZCZENIU - ODPALAM PARĘ RAZY I ROBI SIĘ CZARNA - WIĘC DIAGNOZA WYJADACZY ŻE POWIETRZA JEST ZA MAŁO. DODATKOWO skuter chodzi te 30-40 sekund równiuteńko a gaśnie pyrkając co też wskazuje na powietrze bo paliwo wpada do wydechu - trochę benzyny dostaje się do wydechu - więc jest trochę za dużo benzyny a za mało powietrza. spodziewam się że będzie to finalnie kompresor bo po rozebraniu i przeczyszczeniu działa lepiej - ale MEMBRANA WEWNĘTRZNA jest nie do sprawdzenia - tzn jej stan. uszczelki są w świetnym stanie bo to 3 letni skuter!!! więc nie wiem co mogło by być powodem do zepsucia się kompresora - ale może jednak!

więc moje pytanie teraz brzmi: czy w takim razie jeśli wymienię kompresor i dalej będzie źle to oznaczać to będzie, że komputer ecu jest ... zepsuty? czy coś jeszcze przy tym układzie może nie działać odpowiednio.

co do serwisu w Wawie - muszę przedzwonić na prymasa 1000lecia - bo byłem w suzuki na puławskiej w Piasecznie i oni powiedzieli ze jako suzuki Poland nie sprowadzali katany tej (ditech) bo wiedzieli że jest awaryjna więc nie mają map czy tam schematów w komputerze - szukam albo jakiegoś magika co wie wszystko o ditechach - aczkolwiek już się przekonałem że o tym małym skomplikowanym silniku do kosiarki z 50 czujnikami nie da się wiedzieć wszystkiego. może znacie kogoś kto NAPRAWDĘ DOBRZE ROBI KATANY DITECH BĄDŹ MA MOŻLIWOŚĆ PODŁĄCZENIA DO KOMPUTERA (NAZYWACIE TO CHYBA GAMEBOYEM)

DZIĘKI ZA POMOC WSZYSTKIM ZAINTERESOWANYMB)


AAHA; jeszcze mam jedno ważne pytanie - mam założony wydech hebo performer - w sumie to problemy miałem przed jego założeniem - z wtryskiem , a po jego założeniu skuter jeździl jeszcze dobre 3 tygodnie - dobrze jeździł miał więcej mocy przyśpieszał dużo lepiej ale miał wolniejszy vmax (nie wymieniłem rolek jeszcze). potem właśnie po 3 tyg zwalił się kompletnie i do teraz go montuję :) czy możliwe jest że ten hebo performer był przeznaczony do innego typu silnika (katany z gaźnikiem) i np coś porządnie namieszał ? kupowałem wydech używany (2000km) i tak jak mówię po kupnie i założeniu latał b mocno(moc przyspieszenia słaby vmax) a potem się spiepszył. czy to możliwe że tam jest inna cyrkulacja która mogła zepsuć membranę w kompresorze?

najbardziej wkurza mnie że diagnostyka mi nie wskazuje gdzie jest błąd.

SZUKAM KOMPRESORA SPRAWNEGO DO KUPIENIA! MOŻE KTOŚ MA NA SPRZEDAŻ? B) ALBO JEST W WARSZAWIE I MOŻE UDOSTĘPNIĆ SWÓJ KOMPRESOR ZA JAKĄŚ TAM OPLATA DO SPRAWDZENIA CZY TO BĘDZIE KWESTIA KOMPRESORA.

Edytowane przez p_wasak dnia 18-07-2009 11:39

Dodane przez dudek115 dnia 18-07-2009 11:39
#5

a wgrywałeś nowe mapy wtrysku? tzw. sportowa mapa, w dużej części to one psują Di-techy

Dodane przez p_wasak dnia 18-07-2009 11:42
#6

nie nie , katana jest w pełni fabryczna poza:
-wydechem hebo performer
-wymienionym wtryskiwaczem (końcówką wtrsku/ wtrsykiem powietrza - to samo inna nazwa)
- odblokowana była za 1 wszego właściciela i na seryjnym kominku z górki leciała 80

mam przygotowane rolki wariator sportowy, może kupie przełożenia , ale najpierw zanim to włożę muszę być pewny że katana będzie jeździła

B)

poza tym - ja w końcou nie rozumiem, czytałem że nie ma innych map wtrsyku do ditecha... w końcu są?

Edytowane przez p_wasak dnia 18-07-2009 11:43

Dodane przez dudek115 dnia 18-07-2009 11:47
#7

są, te sportowe, chodzi o to ze komputer podaje więcej paliwa, za czym idzie większe spalanie no i oczywiście przerost mocy,

Dodane przez p_wasak dnia 18-07-2009 12:45
#8

to ile kosztuje wgranie map wtrysku sportowych - u mnie raczej nie ma wgranych aczkolwiek wszystko jest możliwe, ale teoretycznie nawet jak je wgram to nie naprawi to pewnie problemu z dostępnością powietrza -chociaż kto wie... może charakterystyka zmieniła by się na tyle że coś by tam zaczęło działać


ile to kosztuje i może wiesz gdzie to można zrobić?

takie głupie pytanie:
komputer ecu znajduje się z przodu w obudowie prawda? ogólnie jeszcze przodu nie rozkręcałem, zawsze tył
pozdrawiam:)

Edytowane przez p_wasak dnia 18-07-2009 12:54

Dodane przez x1x1x1 dnia 18-07-2009 13:26
#9

Nie ma żadnych sportowych map wtrysku... już kiedyś to dokładnie opisywałem.

Pewna rzecz mi się jeszcze przypomniała. Sprawdź czy w wężyku który wychodzi od kompresora nie ma oleju zmieszanego z wodą, tak zwane mleko... biała maź przez którą też może nie palić...

ECU w katanie jest zamontowane z przodu, gdzieś daleko styłu za przednią czachą.

Edytowane przez x1x1x1 dnia 18-07-2009 13:30

Dodane przez p_wasak dnia 19-07-2009 12:40
#10

spoko, w takim razie sprawdzę to jutro - rozkrece kompresor i zdejmę ten wężyk ale nie spodziewam się tam mleka bo czyściłem wtrysk główny i ogólnie wyjmowałem ten wężyk a jak było jakieś ciśnienie z kompresora to on wydmuchiwał to do wtrysku głównego jeśli już więc jeszcze raz w sumie zdejmę wtrysk główny i go wyczyszczę żeby mieć pewność, że tam nic nie ma.

tak mi się wydawało że czytałem obszerny artykół na temat tych map twój x1x1x1 i tak mi się wydawało że to jakiś farmazon:)

nie wiem co jeszcze może nie działać w ukłądzie paliwo powietrze. mój starszy powiedział że ten silnik jest na maxa skomplikowany - że prostą rzecz skomplikowali do maximum, 22 czujniki, kupa elektroniki wtryski, chłodzenia cieczą i inne pierdoły. najwyżej jak nie dam rady w ciągu paru tygodni zrobić wtrsyku bo np nie znajdę części to będzie zmieniony na gaźnik..

jak ona wtedy straci na wartości???

Dodane przez Headhunterz dnia 19-07-2009 13:37
#11

trochę może i straci, popatrz jeszcze z tym mlekiem, jeśli nie to tak jak mówiłem serwis w wawie

Dodane przez x1x1x1 dnia 19-07-2009 14:02
#12

Serwis może i naprawi... ale jeśli już naprawią to cena będzie niebotycznie wysoka jak to w serwisie...

Dodane przez p_wasak dnia 20-07-2009 14:52
#13

chłoapki - ja najchętniej zapłacił bym serwisowi tylko za wytłumaczenie mi WTF - bo tu nie chodzi o to że ja nie umiem tego naprawić- tylko o to że ja nie wiem już co naprawiać ! a w serwisie też okazać się może że oni na czuja będą robić.zwłaszcza że ta 22 punktowa diagnostyka nie daje żadnych błędów. więc co mogą zrobić?
dlatego najchetniej kupiłbym na próbę kompresor powietrza - jednakże typek za nowy krzyczy sobie [cenzura] 490zł!!! a to jest pewnie 1/8 wartości katany. a używek nie widać nigdzie. a jak są to też w jakichś chorych cenach i nie wiadomo czy faktycznie sprężają

może wiecie coś na ten temat - przy zdejmowaniu wężyka z kompresora - uciekło jakieś ciśnienie - jakie ciśnienie powinien nadawać taki kompresorek ?

aha, a za te 490 zl to z zaprzyjaznionych na tym formu źródeł wiem, że mogę mieć już cały zestaw części do przerobienia ditecha na gaźnik.

za przeproszeniem - jebania się z tym jest co nie miara.

B)










Dodane przez Headhunterz dnia 20-07-2009 15:55
#14

od SR Di-Tech pasuje kompresor, poszukaj na allegro całych SR'ek na części, co do ceny to dawaj max 150zł za ten śmietnik sprężający

Dodane przez p_wasak dnia 22-07-2009 00:26
#15

no witam dalej kontynuując temat:

mianowicie jeden krok do przodu. już wiem że to nie kompresor (śmietnik sprężający) :) - zmierzyłem ciśnienie iiiiiiii... daje na luzie 6 barów więc kompresor jest sprawny - tyle ma dawać. więc dalej coś kur jest nie tak.

podsumowując :
pompa paliwa działa
kompresor działa
przepływ paliwa jest dobry
katana odpala na 30 sekund i gaśnie
świeca zaśniedziała na czarno
wiec brak powietrza

WNIOSKI:
wymieniona końcówka wtrysku RZEKOMO na sprawną,
czy jest sens kupowania WTRYSKU GŁÓWNEGO - czy tam może się coś spieprzyć?
jeśli to nie wtrysk główny to może być to końcówka wtrysku...chyba że mnie utwierdzicie w przekonaniu że się mylę :

oto aukcja allegro :
http://allegro.pl/item666780098_aprilia_sr_ditech_czesci_orginalne.html

zdjęcie numer dwa ukazuje 2 RODZAJE KOŃCÓWEK WTRYSKU. ja oryginalnie miałem taką jak jest z lewej, a po kupnie używanej włożoną miałem tą drugą jakby szerszą - czy one się czymkolwiek różnią? jakimikolwiek parametrami...??????

bo jeśli chodzi o mechanika (mojego starego) to on powiedział na chłopski rozum tak:
słuchaj iskrę daje, zaczyna chodzić, komputer w diagnostyce nie wykazuje błędów, świeca czarna - na bank powietrza nie ma wystarczająco. teraz została kwestia w takim razie :
wtrysk główny czy końcówka wtrysku?????
bo jak to nie będzie żadna z tych rzeczy to trzeba się będzie poddać i włożyć gaźnik.
ewentualnie komputer ecu się spierdzielił. ale to są kolejne 3 przypuszczenia

czy ktoś ma jakąś podpowiedź jeszcze?
B)
dzięki za pomoc - dalej nic nie działa;) haha. ale ciesze się że kompresorka za 499zł nie kupiłem., jak zmienię na gaźnik to sprzedam swój w cholerę bo jest mega sprawny . haha


Dodane przez Headhunterz dnia 22-07-2009 00:55
#16

mowiłem że ECU, jeszcze możesz wyjąć wtrysk i odpalać i sprawdzić czy prawidłowo benzynę daje. jeśli nie to albo wtrysk albo ECU. Za powietrze odpowiada przepustnica
[url]
http://allegro.pl/item693923468_czesci_tanio_aprilia_sr_aerox_polini_malosi_rs.html[/url] tu masz wtrysk jakby co

Edytowane przez Headhunterz dnia 22-07-2009 01:05

Dodane przez p_wasak dnia 22-07-2009 09:30
#17

siema
przepustnica działa, otwiera się prawidłowo

a Ecu się psuję??? w jaki sposób przecież to tylko mapy i podanie paliwa... mi pokazuje błąd 20 - typowy, i żadnego innego nie pokazywał teraz - wcześniej całą masę.więc teoretycznie pokazuje błąd - mimo to może nie działać??????????

jeśli nie ECU to CAŁY WTRYSK
cz tylko KOŃCÓWKA WTRYSKU?????B)