Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Kopka nie działa , rozbierałem wariator itd...

Dodane przez masterx2x dnia 20-04-2009 19:55
#1

Witam!!!..Ostatnio zmieniałem rolki w wariatorze i chyba przypadkiem coś źle złożyłem bo nóżka nie działa (tzn. tak jakby o żadny ząbek nie ocierało)...??...

Dodane przez baziu_19 dnia 20-04-2009 19:58
#2

Jak nie ściągałeś półksiężyca, to po dokręceniu "kopki" powinno być wszystko OK. Dokręcony masz kick starter?

Dodane przez masterx2x dnia 20-04-2009 20:33
#3

Nie , nie ściągałem półksiężyca..A kopka wcześniej normalnie działała (zawsze jak ściągałem dekiel to razem z kopką[nie odkręcałem jej])..Jeśli wcześniej chodziła to znaczy że mam dokręconego kick'a.

Dodane przez Daniez dnia 20-04-2009 21:01
#4

Wystarczy że podkładki między wentylatorem nie dałeś a zębatka i nie będzie łapać...sprawdź...też kiedyś o tym zapomniałem:D

Dodane przez masterx2x dnia 20-04-2009 21:09
#5

oo właśnie!!..Dzięki Daniez...Ja dałem dwie podkładki między śrubą a wentylatorem :D..


Powiedzcie proszę jak mam dac te podkładki...Czyli tak..Najpierw zakładam wariator -->> później wpycham tuleje-->> , następnie wpycham podkładkę na wał i przeciwtalerz -->> wentylator i podkładkę??.

Edytowane przez wander dnia 21-04-2009 16:04

Dodane przez masterx2x dnia 21-04-2009 15:17
#6

niech ktos mi powie bo nie chce placic w serwisie za takie cos :P..

Dodane przez mlodysiuz dnia 21-04-2009 15:48
#7

Wariator>tuleja>pasek>przeciwtalerz>wentylator>podkładka>"Chwytacz">podkładka>nakrętka

Dodane przez LMatador dnia 21-04-2009 16:12
#8

przed wariatorem zębatka rozrusznika

Dodane przez sssss80 dnia 21-04-2009 16:23
#9

I pod zbierak taka gruba idzie.

Nóżka odbija , tylko że chodzi luźno , beż żadnego oporu..Kopie a nic się nie dzieje.

Edytowane przez wander dnia 21-04-2009 17:07

Dodane przez masterx2x dnia 21-04-2009 16:24
#10

Zębatki rozrusznika nie ruszałem..

Nóżka odbija , tylko że chodzi luźno , beż żadnego oporu..Kopie a nic się nie dzieje.

Edytowane przez wander dnia 21-04-2009 17:08

Dodane przez Daniez dnia 21-04-2009 17:02
#11

Weź jeszcze zobacz czy ci w ogóle podnosi się zębatka w rozruszniku tak na sucho w rękach;) Bo jak masz all dobrze złożone to nic innego już nie może być przyczyną...a zrób foto jaka podkładkę dajesz...bo ta między wiatrakiem a zębatką musi być taka gruba dosyć

Dodane przez wander dnia 21-04-2009 17:12
#12

mówię od końca wału(krawędzi). Nakrętka(około 2 mm od krawędzi wału, oczywiście dokręcona)>> cienka podkładka>> zbierak kopniaka>> podkładki(ich ilość trzeba tak dobrać aby nakrętka wału była te 2 mm od krawędzi)>> wentylator>> przeciwtalerz>>pasek>> tuleja>> wariator>> dekel wariatora>> zębatka rozrusznika.

Dodane przez Piotrek689 dnia 23-04-2009 17:46
#13

Zrobiłem tak jak piszesz i nic patrz foto u dołu:
http://img151.ima...823229.jpg
http://img145.ima...823230.jpg
http://img134.ima...823231.jpg
http://img207.ima...823232.jpg


Dodane przez Daniez dnia 23-04-2009 18:00
#14

xD:D już stąd widać ze zębatkę rozrusznika źle włożyłeś...odwrotnie tak żeby ząbki były bardzie głęboko:D dobre

Dodane przez Piotrek689 dnia 23-04-2009 18:08
#15

czyli mam ja obrocic i wtedy włożyc bo to na maksa wepchniete ejst dalej niedzie chyba

Dodane przez Daniez dnia 23-04-2009 18:34
#16

Masz szkica:D images49.fotosik.pl/109/0bdb9885a0b6d368med.jpg

Edytowane przez Daniez dnia 23-04-2009 18:34

Dodane przez dudek115 dnia 23-04-2009 20:02
#17

sorki ze nie na temat no ale ja wcale nie moge odkręic wariatora, jest taki zapieczony ze nawet nie drgnie, próbowałem juz chyba wszystkiego i nie moge sobie z tym poradzic. ja wy to odkręcacie ??

Dodane przez baziu_19 dnia 23-04-2009 20:05
#18

Było o tym setki razy, nie rób syfu. Nie jest raczej zapieczony. Poczytaj o tym na forum.

Dodane przez Piotrek689 dnia 23-04-2009 20:35
#19

dudek wes jakis maly srubokret i wsadz pomiedzy karterem a ząbkami od przełożenia jak tak u siebie odkręcałem tylko ostrożnie zebys zabka nie odłamał :D

Dodane przez Piotrek689 dnia 23-04-2009 20:38
#20

daniez był odwrotnie założone przełożenie ale i tak [cenzura]o ta blokada dała zdjelem a może nawet gorzej jedzie !

Dodane przez sssss80 dnia 24-04-2009 12:29
#21

Jak masz nowy silnik to masz taką podkładkę jak daniez "narysował":) a jak masz stary to masz taką grubą. Ściągnij sobie schematy z download i zobacz czy wszystko masz dobrze.

Dodane przez Daniez dnia 24-04-2009 13:35
#22

Piotrek689 a na pewno włożyłeś tuleje tak głęboko do środka ażeby tylko pare mm. wystawało?? pytam się bo mówię z doświadczenia jak zaczynałem ze też takie błędy popełniałem....weź nagraj filmik jak ALL po kolei składasz to ci pomożemy w 5 min. bo to nie ma h... żeby coś innego było przyczyną jak nie złe złożenie części

Dodane przez Piotrek689 dnia 24-04-2009 14:35
#23

neiwiem czy dzis zdaze ze wszystkim ale jakos teraz inaczej kopniak lapie az prawie na koncu slabo sie kopie słabo łapie jak by ?

Dodane przez Daniez dnia 24-04-2009 22:09
#24

Ale to co włożyłeś głębiej tulejkę;p to jutro nagraj filmik jak składasz to powiem na bank co źle robisz;p

Dodane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 13:35
#25

Dzisiaj jechałem z górki cisnełem na maxa 70km/h i nagle cos stukneło po stronie wariatora i zgas i na luzie zjechałem potem już niechciał zapalić musiałem sqta holowaą pare km .
Jakoś łapie ma sprężanie leci dym z tłumika ale inna praca skutera tak smao mialem jak przelozenie odwrotnie włożyłem za wariatorem ten problem zdażyl mi sie po wczorajszym zdjeciu tej blokady z wario ale niewiem czy cos to dało wiecie co moze byc przyczyna ??

Dodane przez Daniez dnia 26-04-2009 15:02
#26

A złożyłeś już?? czy ciśniesz go na maxa na źle złożonym wariu?..nie poważne:|

Dodane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 15:29
#27

No tak jest już miesjce wchodzi noramlnie bo odwrotnie wtedy wlozylem te koło z ząbkami ! Może odkrecic sprawdzic, założyc spowrotem ta blaszke na 3 srubki (niby blokade)?
Jeśli mi niepomożecie jutro ciągne do mechanika a później idzie na allegro już mam jej dość :)

Dodane przez Daniez dnia 26-04-2009 18:05
#28

To nie przez tą blaszkę (niby blokadę) ja ją wywaliłem i nic się nie dzieje...tu już ciężko określić co jest przyczyną dokładnie...sprawdź czy nic się nie połamało...czy nie ma nigdzie okruchów żelaza bo jak mówisz ze zgasła i all padło to można się spodziewać wszystkiego

Dodane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 18:07
#29

nagram filmik jak ja pale i wrzuce na youtube :D

Dodane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 19:42
#30

Jak kręciłem filmik wam pokazać gdy kopałem na dodatek zblokowałem kopke ;p
tu macie link patrzcie i piszcie
http://www.youtub...nRzlWSJKTU

Dodane przez Pietras dnia 26-04-2009 20:22
#31

Czowieku coś ty tam porobił zdejmuj dekiel odkręcaj wario.

Dodane przez Daniez dnia 26-04-2009 20:26
#32

Na bank masz zjechane ząbki od kopniaka jak i samą zębatkę łapiącą wario...przynajmniej tak słychać no ale to tak samo. Weź odkręć zrób foty tych ząbków czy są popękane i czy w ogóle są;) I jak będziesz miał kapę w ręku to naciśnij ręką w kopkę i zobacz jak to all się rusza...jak podchodzi mała zębatka w górę...

EDIT: Weź pokręć wiatrakiem i posłuchaj jak chodzi. (Najlepiej nagraj:D) czy chodzi tak schodkami...możesz też zobaczyć przez otwór świecy jak tłok chodzi

Edytowane przez Daniez dnia 26-04-2009 20:28

Dodane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 21:35
#33

umnie w katanie jest takie dojscie do tej swiecy że c[cenzura]a zobacze musiałbym połowe motoru rozkręcic same odkręcenie swiecy to dla mnie problem :(
I daniez przybliż mi bardziej jak to nagrać te kręcenie watrakiem(w którą strone kręcić tym watrakiem itp.) bo jakoś niejaże :D

Edytowane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 21:38

Dodane przez Pietras dnia 26-04-2009 21:37
#34

Tylko kufer trzeba 4 śrubki ja mam tylko 2 :D

Dodane przez Piotrek689 dnia 26-04-2009 21:41
#35

ale mimo to odkrecenie schowka nic niedaje bo masz tylko dostep z gory a trzeba patrzec do srodka :)

Dodane przez Daniez dnia 26-04-2009 22:21
#36

No kręcisz wiatrakiem tak jak normalnie chodzi (odwrotnie do ruchów wskazówek zegara) i ma chodzić tak z lekkim oporem ale równym czyli tak jak po schodkach

Dodane przez Piotrek689 dnia 27-04-2009 15:43
#37

Ale nie pokręce wariatorem już bo jak wtedy kopałem zblokowałem cały wario patrzcie foto jak to wygląda
http://img207.ima...427243.jpg
http://img13.imag...427244.jpg
http://img145.ima...427245.jpg

Edytowane przez Piotrek689 dnia 27-04-2009 15:57

Dodane przez baziu_19 dnia 27-04-2009 17:06
#38

Jak nie pokręcisz? Nie masz siły?

Dodane przez Piotrek689 dnia 27-04-2009 17:08
#39

nie tak jest zblokowany jak noga niedałem rady odblokowac to ręką bede dał rade :)

Dodane przez tombiel dnia 27-04-2009 19:05
#40

Witam jak juz rozmawiacia o wariatorze to ja tez mam pewien problem, niedawno zalozylem wario hebo ng i po przejechaniu paru kilometrow jak otworzylem to wario byl tak cieply ze ciezko go bylo dotknac, zauwazylem ze wal tez sie od niego nagrzal dosyc mocno, tak ze zauwazylem ze simering( uszczelniacz) byl luzny :( czy to jest normalne ze tak sie nagrzewa ??

Dodane przez Piotrek689 dnia 27-04-2009 21:45
#41

pomorze ktos w naprawie a nie to jutro pod wieczor do mechanika zaciagne założe ta blaszke !

Dodane przez Piotrek689 dnia 01-05-2009 19:40
#42

kopka chodzi ale badzo ciężko mechanik mówił że zatarłem na nowym tłoku z pierścieniami moze powiedzcie o co chodzi ? co sprawdzic ?

Dodane przez Daniez dnia 02-05-2009 08:00
#43

No to jak mechanik tak powiedział to...odkręć cylek i sprawdź pierścienie...no to nie wiem mechanik ci powiedział i ty jeszcze się pytasz co zrobić??

Dodane przez Piotrek689 dnia 02-05-2009 08:23
#44

Mechanik powiedział ze na 99% zatarłem ale mowil ze pewnosci niema !