Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Wybór Świecy.

Dodane przez Pietras dnia 18-03-2009 12:31
#1

Świeca zapłonowa.

Mocno okopcona lub inaczej zabrudzona świeca nie daje silnej iskry. Nagary należy wyczyścić za pomocą szczotki drucianej lub innego ostrego narzędzia i ustawić odstęp elektrod na odległość 0,6 - 0,7 mm.


Przy każdym czyszczeniu nagaru należy sprawdzić zabarwienie elektrod. To zabarwienie informuje czy zastosowana świeca jest odpowiednia do warunków pracy Twojego skutera. Jeżeli świeca zapłonowa jest całkiem biała i zeszklona to znaczy, że sie zbyt mocno nagrzewa. Świeca ta powinna zostać wymieniona na świece zimniejszego typu. Normalnie pracująca świeca powinna być zabarwiona na lekko brązowy kolor.

Tabela wymiany świec zapłonowych.

1.Jeżeli świeca standardowa jest mokra lub ciemna , należy ją wymienić na takie śwwiece jak:

NGK BPR5HS . NIPPONDENSO W16FPR-U . BOSCH WR8BC

2.Standard.

NGK BPR6HS . NIPPONDENSO W20FPR-U . BOSCH WR7BC

3. Jeżeli normalna świeca zapłonowa jest całkiem biała lub zeszklona , należy ją wymienić na tę świecę.

NGK BPR7HS . NIPPONDENSO W22FPR-U . BOSCH WR5BC


Wander.
"Kolejną sprawą jest to że zakopcenie świecy lub jej kolor może mieć całkiem inna przyczynę..... a mianowicie źle regulacja gaźnika i to w tym bym bardziej dopatrywał się złego koloru świecy itd."

Oto standardowa świeca do Suzuki Katana.
www.gpmoto.pl/foto/s9zcfm/bpr6hs-xv-250-virago-95-00r.jpg

Pietras.
Oparte na instrukcji obsługi.



Usterki Świecy

http://www.126fan...swiece.htm

Edytowane przez Pietras dnia 18-05-2009 18:10

Dodane przez baziu_19 dnia 18-03-2009 13:43
#2

Nie wiem po co ten temat jak to jest napisane w instrukcji obsługi.

Dodane przez Pietras dnia 18-03-2009 14:24
#3

Właśnie o to chodzi że ludzie zanim będe wiedzieć gdzie to jest założa 100 temato i postów...

Dodane przez Daniez dnia 18-03-2009 14:28
#4

Hmyy też za bardzo nie wiem po co?? Wymiana świecy to chyba nie najtrudniejsza rzecz. Ale mogę przykleić może się przydać bo są podane podstawowe modele

Dodane przez Pietras dnia 18-03-2009 14:37
#5

Oto właśnie chodziło .

Dodane przez wander dnia 18-03-2009 15:29
#6

Kolejną sprawą jest to że zakopcenie świecy lub jej kolor może mieć całkiem inna przyczynę..... a mianowicie źle regulacja gaźnika i to w tym bym bardziej dopatrywał się złego koloru świecy itd.

Dodane przez baziu_19 dnia 18-03-2009 17:51
#7

Wander ma całkowitą rację i jeszcze dodam, że jak ktoś nie jeździ na dłuższe trasy, że silnik się mocno nie nagrzewa, to też będzie trudno określić czy jest dobra.

Dodane przez tarzanitoo dnia 01-05-2009 08:01
#8

Zgadzam się z baziu_19 i wander i dodam tak samo ze po kolorze świecy można się zorientować czy katanka za dużo oleju pije lub za mało

Dodane przez Pietras dnia 01-05-2009 08:06
#9

Słyszeliście o świecach Denso ? Podobno po testach wielu użytkowników Forum.mieloch.pl sprawdza sie dużo lepiej niż NGK są wytrzymalsze i podono skuter się lepiej na nich zachowuje :]

Edytowane przez Daniez dnia 01-05-2009 09:04

Dodane przez Daniez dnia 01-05-2009 09:08
#10

No zyskujesz +5 na v-maxie:D:D nie żartuje...ja miałem w katanie na trochę nią...ja tam osobiście nie zauważyłem żeby scoot jakoś inaczej się zachowywał...a na wytrzymałości to nie wiem bo miałem ją 1 dzień.do sprawdzenia przewodów