Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: jak sprawdzic przy zakupie silnik??

Dodane przez kris0007 dnia 14-03-2009 11:17
#1

witam.pytanie moze troche nietypowe ale pytam dlatego gdyz 2 miesiace temu kupilem katanke,skuter wizualnie i mechanicznie wygladal ok,pomniej niz 2 miesiacach kompletnie padl silnik co pewnie wiedzial poprzedni wlasciciel ze silnik jet juz sporo dojechany..no i trzeba kupic nowy skuterek :(

czy i jak mozna sprawdzic silnik??chodzi mi glownie czy jest juz dosyc mocno zuzyty..wiem ze do konca nie mozna sie opierac wg przebiegu bo glownie wszystko zalezy od tego jak sie uzytkowalo katane..

bedze wdzieczny za wszelkie porady :)

Dodane przez baziu_19 dnia 14-03-2009 11:20
#2

Musisz ściągnąć cylinder i sprawdzić stan pierścieni i cylindra. Podejrzewam, że cylek będzie już zarysowany.

Dodane przez kris0007 dnia 14-03-2009 11:36
#3

dz baziu za info

chociaz nie wiem co mi powie wlasciciel katany ktora chce kupic jak mu zaczne rozkrecac skuter ;)

zwlaszcza ze irlandczycy to troche panikarze

Dodane przez baziu_19 dnia 14-03-2009 11:44
#4

Nie wiem, czy ktokolwiek by się zgodził na taki zabieg. Nawet ja bym nie pozwoił, aby ktoś kto chcę kupić moją Katanę rozkręcał mi silnik. Popytaj się go, jak był użytkowany, no i przejedź się nią.

Dodane przez katanka1994 dnia 14-03-2009 12:23
#5

Popieram baziu_19
Jak juz mialem trochę motorów,to jazda jest idealnym sprawdzeniem wszystkich pod-zespołów.
Ja bym ci radził tez zobaczyć sobie pod spód skuterka!

Dodane przez Pietras dnia 14-03-2009 18:30
#6

Poprostu zobacz czy sie wkręca na obroty nie dławi się czy nie ma wycieków czy nie ma mułów.

Dodane przez kajoo20 dnia 14-03-2009 18:31
#7

Możesz sprawdzić też tarcze hamulcowe jak sa starte mocno to skuterek ma troche nabite.

Dodane przez tombiel dnia 14-03-2009 22:05
#8

jak juz jezdziles na dobrej katanie to po jezdzie probnej powinienies wykukac co jest nie tak, wszelkie zgrzyty, stuki wibracje beda swiadczyc o jakims zuzyciu skutera, to ze skuter ma mula czy nie wkreca sie na wysokie obroty to czasem kwestia regulacjii lub zle dobranych podzespolow. Mysle, ze tez wiele moze ci powiedziec tlumik o zuzyciu skutera szczegolnie jak popatrzysz w miejscu laczenia z cylindrem, szczegolnie przy sportowych tlumikach jak juz troche sie pojezdzi a silnik ma mocne drgania lub nieprawidlowo chodzi to tlumik lubi pekac szczegonie przy cylindrz

Dodane przez kris0007 dnia 15-03-2009 23:02
#9

dz za wszelkie info..
bylem wczoraj obejrzec katanke..w sumie nie byla zla-rocznik 2006,przebiegu nieco ponad 2tys km wiec niemal dziewicza..stan w sumie bdb poza paroma rysami i otarciami,tlumik juz troche pordzewialy bo skuter stoi na dworzu,ale mimo to skuter chodzi bardzo cicho,prawie go nie slyszalem jak sie go odpalilo.. mysle nad kupnem ale sie jeszcze rozejrze..
wogole myslalem ze jak ja kupie to przeloze sportowy tlumik z mojej uszkodzonej katany ale nie dam rady-w tej z 2006r tlumik mozna w sumie w polowie odkrecic,a ten sportowy co mam w uskzodzonej z 2002r jest jednolity-rura idzie pod skuter..

pozdr :)

Dodane przez baziu_19 dnia 16-03-2009 08:15
#10

Jeszcze tylko taki szczegół, nie był to czasami DI-TECH (wtrysk)?

Dodane przez kris0007 dnia 18-03-2009 14:33
#11

siema baziu.chyba to juz byl wlasnie di tech bo mial cos nawet na zegarze o wtrysku..i z tego co widzialem to przy wlaczeniu skutera palila sie przednia lampa i podobno tak juz ten skuter ma-tzn nie ma opcji zeby ja wylaczyc,mozna tylko zmienic na dlugie swiatla..

a czy warto wtedy kupic tego di techa jesli jest na wtrysku??

bo jak bylemw garazu i ogladalem katane(tez z 06 r ale z gaznikiem) jednego peguota speedfighta z 02 i innego peguota z 04 z wtryskiem to koles odradzil mi kupowanie tego peguota na wtrysku bo stierdzil ze te z gaznikami sa o niebo lepsze..
dz za wszelkie poardy :)

Dodane przez Pietras dnia 18-03-2009 14:40
#12

Perzoty mają to d siebie że sie psują bardzo często i to jeszcze na wtrysku . Moj kolega ma Jet Force'a i cały czas ma problemy z elektryką jest on na wtrysku. Z wyglądu bardzo ładny ale ten wtrysk wszystko psuje.

Dodane przez baziu_19 dnia 18-03-2009 14:51
#13

Skuter na wtrysku, to lekki niewypał. Jak coś się posuje, a nie znasz się na mechanice, to tylko serwis i gruba kasa leci z portfela.

Dodane przez kris0007 dnia 19-03-2009 11:45
#14

siema

do pietras-wlasnie chcialem kupic tego peguota z wtryskiem wlasnie dla samego wygladu bo fajnie wyglada ;)

do baziu-wiec warto wziac ta katana na wtrysku czy lepiej poszukac jakiejs z gaznikiem??a w irlandii sie cenia za robocizne ze o czesciach nie wspomne...

tym bardziej ze mam juz jedna z 02r w ktorej chyba padl wal korbowy wiec zawsze moze byc dawca organow ;)

pozdr

Dodane przez Pietras dnia 19-03-2009 11:57
#15

Dużo bardziej sie opłaca gaźnik.

Dodane przez baziu_19 dnia 19-03-2009 11:59
#16

Ja skutera na wtrysku używanego nigdy bym nie kupił. Nie wiadomo jak był on używany. Wtrysk ma to do siebie, że jest bardzo czuły na kurz i wiele innych rzeczy. Poszukaj lepiej jakąś z gaźnikiem.