Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Czy można wymontować pompke oleju??

Dodane przez sobiur1 dnia 19-02-2009 15:50
#1

Witam
Czy można wymontować w katanie pompkę oleju i lać olej do benzyny??? Myślałem tak zrobić ale w karterach obok krućca z jednej i drugiej są przewody z olejem czy jak je odłączę i wymontuje pompkę to nie zatrze mi się cylek 70???

Edytowane przez sobiur1 dnia 19-02-2009 16:06

Dodane przez matik_3 dnia 19-02-2009 15:55
#2

a po co lać olej bezpośrednio do benzyny to tylko jest utrudnienie

Dodane przez sobiur1 dnia 19-02-2009 16:01
#3

Przecież i tak muszę dolewać do 70cm!! Chce wymontować i tyle. Moje pytanie brzmi czy się nie zatrze??

Dodane przez axdam42 dnia 19-02-2009 16:10
#4

Możesz tak zrobić, ja tak mam bo zatarł mi się kiedyś dwa razy na wale i było podejrzenie na pomkę więc wyciągnąłem ją i leje z paliwem :( troche lipa tak jest bo na stacje jak jedziesz to musisz wziąść ze sobą ok 120ml oleju na 5l benzyny zależy w jakim stosunku lejesz ... ale możesz i to jest bezpieczniejsze bo pompka może się zrypać i wtedy nie będzie smarowania i cały silnik do remontu jak się zatrze a tak wiesz że nic się nie stanie bo olej odrazu z benzyną wymieszany :D

Dodane przez sobiur1 dnia 19-02-2009 16:22
#5

I tak zawsze jak tankowałem to dolewałem oleju bo taki znajomy mechanik mówił żeby dolewać trochę do 70cm

Dodane przez wander dnia 20-02-2009 02:17
#6

No ja mam pompkę i mam 70cc
Bierze normalnie dozownik i dolewam do benzyny. Zostawiłem dozownik bo wiem że jak jest dozownik to przynajmniej łożyska na wale mają idealne smarowanie, bo smarowanie silnika idzie przez łożyska

Dodane przez sobiur1 dnia 20-02-2009 12:25
#7

To jak wymontuje to mi się rozleci wał?? Jesteś pewien na 100%?

Dodane przez kajoo20 dnia 20-02-2009 12:30
#8

No nie będziesz miał smarowania na łożyskach i bardzo szybko sie zatrą łorzyska. Ja robie tak samo jak "wander" i jest dobrze.

Dodane przez axdam42 dnia 20-02-2009 12:46
#9

No nie wiem ja jeżdżę bez pompki koło 2 lat i wszytsko dobrze jest :D

Dodane przez wander dnia 20-02-2009 13:30
#10

Ja się bałem o łożyska gdyż jeśli tak to projektant zaprojektował aby tak było to postanowiłem tego nie zmieniać, druga sprawa jest taka że montowałem teflonowe łożyska a one z jednej strony są zabudowane a z drugiej otwarte, oczywiście zamontowałem je tak aby stroną otwartą były "otwarte" na seryjne smarowanie. Kolejną sprawą jest to że w minarelli mogą wymontowywać dozowniki bez żadnych przeszkód gdyż smarowanie nie idzie jak w katanie na łożyska tylko idzie z dozownika do gaźnika gdzie jest mieszane z paliwem i i idzie już jako mieszanka do silnika(łożyska zapewne są odwrócone otwartą stroną w stronę wału).
Ps. Sprawa z "otwartą" i "zamkniętą" stroną łożysk dotyczy tylko łożysk SKF HQ gdyż w seryjnych obie strony są otwarte.
Dołączam foto łożysk SKF:
stroną otwartą:
p1.bikepics.com/pics/2008%5C07%5C11%5Cbikepics-1350184-800.jpg
i zamkniętą:
p1.bikepics.com/pics/2008%5C07%5C11%5Cbikepics-1350188-800.jpg

Dodane przez sobiur1 dnia 20-02-2009 14:20
#11

Proszę o wypowiedz innych użytkowników

Edytowane przez sobiur1 dnia 21-02-2009 17:34