Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: ważne prosze o pomoc

Dodane przez p_wasak dnia 03-02-2009 23:52
#1

opisze szybko najpierw problem:
irlandia, temperatura -2 , śnieg itp łysa opona, gleba przy 20 na h NA PRAWA STRONĘ , skuter oczywiście pojechany z boku plastiki nie popekane ale pohetane. PROBELM: opór w kierownicy podczas skręcania w lewo prawo większy znacznie niż był (mogla uderzyć o jezdnię podczas upadku); drugi PROBLEM: SKUTER ZACZĄŁ "PŁYWAĆ" W OBIE STRONY.
[cenzura] NO ZAŁAMANY JESTEM BO SKUTER 2006 ROCZNIK DO PRACY JECHAŁEM. no wiec pływanie znaczy uczucie takie ze ucieka w jedna stronę jak skontrujesz to ucieka w druga stronę i podróżujesz mimo ze po prostej jak po wężyku delikatnym. skuter stał się nie pewny itd nie wiem co się XXXX. zawias , amortyzator. nie wiem co zamówić żeby wymienić.no starałem się żeby [cenzura]niecie nie było za duże ale jak podczas spadania amortyzowałem jak moglem. jak mi rama [cenzura]nela to wyslaicie kogoś kto mnie XXXX. przedni amor wydaje się w porządku. tylko tyle co ciężej się kierownica skręca w obie strony. coś jest nie tak z tyłem - proszę o sugestie.

czyli moje pytanie brzmi co sie może z[cenzura] po upadku na PRAWĄ STRONĘ PRZY PRĘDKOŚCI 20KM NA H PRZY HAMOWANIU.

EWENTUALNE PYTANIA ODPOWIEM JAK NAJSZYBCIEJ.

najważniejsze ? mogę na razie na tym jeździć mimo ze mniej bezpiecznie ale czy mogę robić kilometry czy coś XXXX do końca. jestem na siebie wściekły , będę wdzięczny za sugestie.
pozdrawiam:(

Edytowane przez wander dnia 07-02-2009 11:10

Dodane przez bomba25 dnia 04-02-2009 08:16
#2

Masz krzywe przednie lagi (amortyzator) Tego może być nie widać gołym okiem. Kup nowe. A to że ciężko chodzi to może być przez łożyska główki ramy. Mogły sie rozjeb** przy upadku. Możesz raczej jeździc narazie. Odpaśc koło nie powinno :P

Dodane przez perkusista dnia 04-02-2009 12:19
#3

Jesli chodzi o lozysko glowki ramy to bardzo prawdopodobne, wiec powinienes to sprawdzic. Troche roboty jest z tym ustrojstwem :(. Musisz zdjac plastiki, licznik, kierownice, wyjac kierownik, na koniec bedziesz mial lozysko glowki ramy... Ja mialem wlasnie tak wyrobione (lozysko nie bylo idealnie okragle tylko sie jajo zrobilo), po wymianie jest idealnie... Nie jestem pewien czy "plywanie" moze byc spowodowane slabym ogumieniem...??

Dodane przez konradsuzuki dnia 04-02-2009 12:31
#4

jeśli masz krzywe lagi to zrób to co ja ściąg je nałóż na prostej powierzchni nałóż deski aby je przykryły i najedz autem i jeździj chwile i będą prawie proste

Dodane przez baziu_19 dnia 04-02-2009 15:38
#5

Czego to ludzie nie wymyślą:o Słyszałem, że są zakłady w których prostują lagi.

Edytowane przez baziu_19 dnia 04-02-2009 15:39

Dodane przez bartekkatana dnia 04-02-2009 16:05
#6

Mogły ci pójść lagi i łożyska główki ramy albo coś ci się tam odkręciło i dlatego masz luz.Rozbierz przód katany i posprawdzaj to.A jak jedziesz prosto i puścisz kiere to znosi cię na jakaś stronę?

Edytowane przez wander dnia 07-02-2009 11:12

Dodane przez p_wasak dnia 04-02-2009 21:03
#7

XXX nie ma problemu z zakupem tych częśći? pieniadze to nie wielki problem bo w irlandii serwis kosztuje kur krocieee . za wymianę opony mi policzyli 140 euro ( z oponą;) haha a jak bym im powiedział o tym co piszecie to pewnie ze 300 euro, ( ps nie wymieniłem tej opony bron boże z a tyle hajsu sam bym to zrobił choćby łyżka stołową)


TO pływanie jak puszcze kiere to leci w jedna stronę ( upadłem na prawo) i najgorzej jest jak mam łuk w prawo to wtedy czuje ze ucieka bardziej. ale w momencie gdy powiedzmy jadę na prostej i lekko ucieka w prawo i skontruje to za to ucieka w lewo. myślałem ze może XXXX się coś z tylu. amortyzator, albo jakiś zawias. roboty sie nie boje cobym miał tylko instrukcje.:) może ktoś z was ma jakieś zdjęcia rozebranego przodu na których może wskazać co to są te łożyska do wymiany.


powiedzcie mi tez proszę czy jak katana stoi na nóżkach to amortyzator tylny możne się trochę gibać na boki w momencie gdy przytrzymam koło a ruszam tyłem ? takie dodatkowe pytanie za 2 pkty:)

dzięki za pomoc.teraz szukam łożysk do kupienia
;)

Tyle ile ty błędów ty robisz ...... to ja twój post muszę poprawiać 3 minuty!! Używaj przycisku alt!!

Edytowane przez wander dnia 07-02-2009 11:18

Dodane przez bomba25 dnia 04-02-2009 21:38
#8

Amortyzator tylny nie powinien się ruszać na boki!!

Dodane przez p_wasak dnia 05-02-2009 06:23
#9

okej sprawdzę to dokładnie

zaobserwowałem kolejną sprawę: mianowicie
w momencie podżowania w dwie osoby - dociążony tył (razem 130kg)
katana znacznie mniej zarzuca na boki - tzn nie jedzie się już jak po wstążce, tylko lżej się nią jedzie na wprost.

muszę dokładnie zbadać tył pojazdu w sprawie tego poruszania się "ogona' względem koła tylnego trochę na boki. -- wydaje mi się ze jest tam za dożo luzu. jeśli coś to powoduje to może ktoś potrafi przybliżyć mi problem? trochę już się uspokoiłem - balem sie ze rama XXXX. wtedy bym się XXXXX. ale jechałem wczoraj w miarę normalne - tylko wolniej i na boki - przy wyższej prędkości tez mniej zarzuca na boki( jak wyżej opisywałem)

czyli co wszyscy się zgadzają ze to raczej łożyska?

to teraz może ktoś ma a sprzedaż TE łożyska?
:)

do bartekkatana - sprawdziłem - no trochę buja na boki ale nie zawsze na jedna stronę. ...

Edytowane przez wander dnia 07-02-2009 11:21

Dodane przez bomba25 dnia 05-02-2009 12:47
#10

Jak tył ci rzuca to sprawdź czy silnik jest dobrze przykręcony i czy amor jest dobrze prezykręcony. A na przód masz dwie możliwość lagi lub łożyska. A sprawa ma sie tak dopuki nie rozbierzesz i nie zobaczysz to możemy wróżyc

Edytowane przez bomba25 dnia 05-02-2009 12:47

Dodane przez majer93 dnia 05-02-2009 12:58
#11

przy tej prędkości skuter powinien wyjsc bez szwanku. SPRAWDŹ;
-lagi, caly widelec
-łożyska na ramie i widelcu,
-FELGE!! (to nie będzie trudne, pokręć ją i sprawdź czy sie odchyla i czy mocno)
Z tyłu zbadaj;
-felge
-śrybę zawieszającą silnik
-amor
TO NAPEWNO WINA CZEGOŚ Z TYCH RZECZY!!! Rama przy takiej prędkości wyszla bez szwanku, lagi zresztą też!

Dodane przez sssss80 dnia 05-02-2009 17:12
#12

Najlepiej wywal się tak jeszcze raz tylko na drugą stronę i powinno być dobrze:P.
A tak na serio to ja bym stawiał na mocowanie silnika do ramy, chyba nawet nie musisz nić rozbierać tylko zajrzeć pod spód skuta i zobaczyć czy nie ma luzu.

Dodane przez p_wasak dnia 05-02-2009 22:31
#13

fajnie wszystko - która to śruba? :)

sprawdzę felgi i ta śrubę. żeby dokręcić amortyzator muszę trochę filtr powietrza jakoś przesunąć (odkręcić) wiec to się da zrobić; co do przodu to rozkręcę go w czwartek za tydzień - do tego dnia pracuje codziennie;) a euro 4,60 dzisiaj w pl. haha. no i może ktoś ma na sprzedaż lagi i łożyska? to jak to nie będzie nic z tych drobiazgów to po prostu wymienię i zobaczę jaki rezultat. metoda prób i błędów.

A WRÓŻYĆ MOŻEMY:)
HAHAHA, WŁAŚNIE DZIĘKI WAM W OGÓLE WIEM JAK SIĘ ZA TO ZABRAĆ. bo tak to obejrzałem skuter i h wiedział gdzie jakie ja łożyska pogiąłem czy coś tam. mam temat nagrany pora sprawdzać. emanko i czekam jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie.

ps. jak by ktoś miał zdjęcie dokładnie tej śruby mocującej silnik albo zdjęcie na którym można zaznaczyć ta śrubę żebym ja dokręcił.. było by fajnie;)

pozdrawiam może być link gdzieś do netu.. DZIĘKUJĘ ZA POMOC DRODZY ZNAWCY TEMATU
NIE-MECHANIK

Edytowane przez wander dnia 07-02-2009 11:25

Dodane przez sssss80 dnia 06-02-2009 19:46
#14

Śruba mocująca silnik do ramy jest na samym początku silnika.
Jest ona dosyć długa.
Jeżeli spojrzysz się od dołu na kolanko tłumika( taka zawijana część przy wejścu tłumika do cylindra) to po lewej stronie lekko w górę około 0,5 cm od kolanka jest taka śruba z drugiej strony na tej samej wysokości masz koniec tej śruby i nakręconą na nią nakrętkę- to jest właśnie ta śruba.
Jeżeli rama stoi prosto a silnik się chmajta to raczej ci poszła ta śruba.

Dodane przez p_wasak dnia 16-02-2009 13:00
#15

WIEC TAk: sprawdziłem zarówno felgi jak i sróbę - wszystko jest w porządku i na miejscu - katana natomiast doznała zdolności samonaprawczych i zredukowała zjeżdżanie w obie strony w jaki bliżej nie określony sposób ( ja tylko z nią rozmawiam i głaszczę:) z biegiem kilometrów przestała zjeżdzać na boki co jest dla mnie bardzo dziwne.

pojawił się NOWY PROBLEM - więc otworzęnowy temat
dziękuje za pomoc

ps. naprawdę nie wiem jak to się mogło stać. uciekała na wszytskie strony a teraz jedzie prosto (minimalnie jak bym się uparł to mozna powiedzieć że coś czuć) , jest tylko mniej pewna na zakrętach z przechyłem.:o

Dodane przez kris0007 dnia 16-02-2009 14:29
#16

siema.nie wiem gdzie jestes w irlandii ale z ta wymiana kola za 140e to chyba juz przesada..3miesiace temu za naladowanie baterii,wyczyszczenie gaznika,czyszczenie przewodu paliwowego,napompowanie kol i regulacje hamulca poprzedni wlasciciel od ktorego kupilem 02 katane zaplacil 60euro..a ja kilka dni temu za wymiane swiecy i wyczyszczenie przewodu paliwowego plus robocizna zaplacilem 25euro(katana mi zechla bo woda byla w paliwie)..ja mieszkamw galway i jest w sumie kilka miejsc gdzie naprawiaja skutery/motocykle..
pozdr

Dodane przez p_wasak dnia 16-02-2009 15:40
#17

o widze ze jestes tutaj. nie przesadzilem:
typek jest hegemonem na okolice sporą.

powiedzial ze :
opona jakies 65 euro + robocizna i czyszczenie wariatora= 140 euro

teraz mi sie XXXXXX katana jakos dziwnie tak jak pisze i jutro tam jade [cenzura] bede musial zaplacic. jeszcze sprobuje sie w dublinie skontaktowac z kims emanko. myslalem ze jestes gdzies blizej ja jestem z kildare (newbridge) 40 km od dublina

Edytowane przez wander dnia 17-02-2009 13:20