Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: SWAP silnika. Możliwe?

Dodane przez pabloz90 dnia 16-11-2008 19:49
#1

Witam ponownie...

Osoby śledzące moje tematy wiedzą, iż strzelił mi wał. Dodatkowo cylinder też ma swoje czasy świetności za sobą.

Koszt naprawy to ok 700 zł, prawdopodobnie więcej.

I tutaj zrodził się szalony pomysł. Zrobić swap silnika. Wiem wiem, to forum o Katanie (czystej krwi, a raczej części), ale czy jest takie coś możliwe?

Znalazłem na allegro takie silniki:
http://allegro.pl..._bike.html
http://allegro.pl...2_rok.html
http://allegro.pl...letny.html
Warto by coś takiego wmontować? I najważniejsze czy wejdzie?

A może ktoś ma pomysł jaki silnik by pasował? I czy takie plany mają sens?

Dodane przez axdam42 dnia 16-11-2008 20:16
#2

Kolego twój pomysł kompletnie nie ma sensu. Sam sobie przeczysz mówiąc że naprawa kosztuje 700 zł a tu pokazujesz nam silniki za taką samą cenę (+ koszty roboty z 300zł pewnie i więcej ale nikt się tego nie podejmie). Jest to BARDZO trudne zadanie. Pierwszy silnik możesz sobie odpuścić ze względu na przeniesienie napędu ... w następnych miałbyś problem pewnie, gdyż koło nie byłoby idealnie na osi symetrii skutera (troche po prawej lub lewej stronie) a to ma znaczny wpływ na prowadzenie. Jest też jeszcze kwestia zamocowania silnika do ramy ... też sporo roboty (przerabianie uchwytów itd.). Krótko mówiąc daj sobie spokój z tym i życzę abyś więcej nie miał takich pomysłów ;D Pozdro

Dodane przez pabloz90 dnia 16-11-2008 20:25
#3

Heh... dzięki za szczerość. No to temat do zamknięcia.

Dodane przez Kamil dnia 16-11-2008 20:37
#4

pabloz90 jak poczebujesz caly kompletny silnik do AC (powiettrze) to moze ja bym ci załtwił ;)

Dokaldnie to co widac czyli full komplet images35.fotosik.pl/31/b467fc4690d95b7b.jpg

Edytowane przez Kamil dnia 16-11-2008 20:40

Dodane przez sssss80 dnia 17-11-2008 15:09
#5

Jeżeli dobrze zrobisz uchwyty do ramy to może być dobrze.
Moim zdaniem to byś mógł to zrobić tylko że to będzie sporo droższe niż ci się wydaje.

Dodane przez bartekkatana dnia 17-11-2008 16:56
#6

Nic nie trzeba dorabiac do ramy do tego uchwytu pasuje silnik p/g na 95%.Dużo osob w DE wkłada silniki p/g do katany dowiedz sie jakie są wymiary mocowan itp a jak masz możliwośc to przymierz silniki i zobaczysz

Dodane przez axdam42 dnia 17-11-2008 18:05
#7

Ta bo ma w garażu silnik od piaggio żeby przymierzyć akurat xD ... może te od piaggio nieznacznie się różnią ale taka przeróbka i tak jest bez sensu !!! Nie wiem jaki sens jest w przekładaniu silnika wogóle, przecież katana ma mocny silnik i na pewno jakies piaggio nie będzie mocniejsze więc co to za sens !? Jakby ktoś chciał włożyć jakąś 125 to ok ale 50 od innej marki ... durnota i [cenzura]izm moim zdaniem :DD

Dodane przez x1x1x1 dnia 17-11-2008 18:24
#8

Wiesz czemu to ma sens? p/g jest znacznie bardziej podatne na tuning niż morini, dlatego to robią

Dodane przez Smagal dnia 17-11-2008 18:46
#9

minarelli wrzucic do katany.... :P

Dodane przez pabloz90 dnia 17-11-2008 19:03
#10

Czyli takie zagranie jednak ma sens tak?

A można wiedzieć co to za oznaczenie p/g?

Dodane przez axdam42 dnia 17-11-2008 19:11
#11

Jest to Piaggio ... Człowieku masz w planach starować tym skuterem w jakichś zawodach czy co ? To kup sobie piaggio a nie katane i przekładaj silnik bo za taką cenę możesz mieć młodszego roxa już albo coś innego ;d co tam niby mozna zrobic wiecej w tym piaggio niż w katanie ? Ja dalej będę przy swoim zdaniu że to NIE MA SENSU z wielu względów... *cena *liczne przeróbki- bardzo dużo pracy ...

Dodane przez x1x1x1 dnia 17-11-2008 19:43
#12

Ja szczerze za bardzo też nie jestem za tym, no ale wiadomo że p/g mocniej się odpicuje niż morini. Może niektórzy to robią bo podoba im się wygląd katany... :D

Dodane przez axdam42 dnia 17-11-2008 19:49
#13

A może niektórzy to robią bo mają za dużo kasy w kieszeniach ? ;P nie ma o czym gadać ;D

Dodane przez pabloz90 dnia 17-11-2008 20:30
#14

Dobra. Ja nie mam dużo kasy w kieszeni więc koniec tematu. Do zamknięcia. Już mnie odwiedliście od pomysłu.

Dziękuje i pozdrawiam.

Dodane przez axdam42 dnia 17-11-2008 20:47
#15

Nie no bo to naprawde jest bezsensowna rzecz a ci co nie wiedza z jakimi przeróbkami to się wiąże niech nie gadają że to tylko uchwyty musisz spasować bo takie opinie mogą sobie wsadzić gdzieś ...

Dodane przez pabloz90 dnia 17-11-2008 20:57
#16

Tak rozumiem, wiem że nie chodzi tylko o uchwyt silnika ale i całą resztę. Kosztowna sprawa. Niestety :-| Wiem wiem szalone pomysły mam.

Dodane przez axdam42 dnia 17-11-2008 22:27
#17

No spoko mogłeś przecież nie wiedzieć ;P

Dodane przez CzopAss dnia 01-02-2009 00:24
#18

To jak jest z tym silnikiem Piaggio/Gilera? Bo to by była bardzo dobra opcja, silniki p/g są jedne z najlepszych na rynku do skuterów jak dla mnie równo z minarelli. Morini nie jest takie super... i nie ma dużo czesci do tuningu... Wsadzenie silnika np 150 czy 180ccm od runnera miałoby sens ;] i moc...

Dlatego jak ktoś już to robił lub miał do czynienia z takim swapem to niech da znać...

Silnik może pasować pozostaje tylko pytanie co trzeba zrobić z elektryką by wszystko działało...

Nie zniechęcajcie kolegi... Jak chce coś zrobic to niech robi, może mu zazdrościcie? :D joke.. -> ?

Dodane przez LMatador dnia 01-02-2009 11:30
#19

Piaggio lepszy niż minarelli, ta katana w galerii odpicowana na maxa ma piaggio :P A tak moim zdaniem to do morini jest akurat odpowiednia ilość części :P hebo maston replica 70 jest, yasuni r jest itp i tak tu nikt nie ma tyle kasy żeby z tego odrzutowiec, albo co najmniej 1300 zrobić

Dodane przez ptysiex dnia 01-02-2009 11:33
#20

Ale piaggio po zdjeciu 2-3 blokad jedzie 85 a katana tyle jedzie z wymienionym wydechem przelozeniami i wario wiec jest różnica.

Dodane przez LMatador dnia 01-02-2009 11:36
#21

no jak katana ma odblokowane przełożenia to na serii z 80 poleci chyba :)

Dodane przez baziu_19 dnia 01-02-2009 11:38
#22

Nie ma co sie przechwalać, który silnik jest lepszy, bo ja wiem z doświadczenia, że Kymco Super 9 po zdjęciu blokad jedzie 90km/h i to zależy od modelu, a nie od silnika. Piaggio jest może dobry, ale ciekawe w czym wyprzedza minarelke?

Dodane przez ptysiex dnia 01-02-2009 11:43
#23

Ja osobiście w życiu nie zmieniłbym na Piaggio bo kolega ma i sie chrzani wszystko ciągle i wiecej stoi niż jeżdzi a w sumie ja swoja kataną wcześniej full seria tylko wydech Leovince Touring który zbyt nie zmieniał nic wyprzedzałem go jak chciałem wiec Piaggio to moim zdaniem lipa

Dodane przez LMatador dnia 01-02-2009 11:46
#24

No niby do piaggio jest ten cylek 80 ccm, ale mi tam moje morini wystarczy, mam wario, wydech, zmienie przelozenia na sportowe i ponad 100 pocisnie i mi wystarczy, nawet nie wiem czy 70 zakladac :)

Dodane przez Headhunterz dnia 01-02-2009 11:47
#25

wyprzedza choćby cylindrem 50cc o mocy 16koni http://sklep.miel...14ae4c8e0e albo nejlepszym cylindrem dostępnym na rynku http://sklep.miel...14ae4c8e0e albo taki http://sklep.miel...14ae4c8e0e osobiście itak bym nie zrobił swapa B)

Edytowane przez Headhunterz dnia 01-02-2009 11:53

Dodane przez LMatador dnia 01-02-2009 11:49
#26

Ehhh jak by cos takiego bylo do katany ^^ http://sklep.miel...14ae4c8e0e 26 km :D

Edytowane przez wander dnia 01-02-2009 15:54

Dodane przez baziu_19 dnia 01-02-2009 11:54
#27

Ok, ale tyle hasju za cylinder do skuta, jak dla mnie, to duża przesada. Kumpel, który ma trochę hajsu też się bawił w taki drogi tun, ale on mial Aprilie RS 80ccm (w papierach pisało 74ccm) i raz się zapomniał, że ma 5-ty bieg, przypiłował ją trochę na obrotach i mało co nie zatar takiego drogiego cylindra. Poszły mu tylko pierścionki, ale był on wtedy na dotarciu więc trochę też było jego winy. Ja osobiście w te "konie mechaniczne" nie wierzę, które są podawane, że idą na koło.

Dodane przez LMatador dnia 01-02-2009 12:12
#28

tak samo jak N20 do skuta xD 3 tysie wydać tylko po to żeby skuter się posypał :P

Dodane przez axdam42 dnia 01-02-2009 12:27
#29

Na taki tuning trzeba naprawde sporo wydać kasy :P i jeśli ktos ma zamiar tak tuningować skuter na maxa i takie części wkładać jak H&H wymienił to może i włożyc taki silnik ale już lepiej by chyba było kupić jakies PGO bo też nie wiadomo jak to wszystko będzie chodzilo po swapie B) też nawet gdybym miał kase to bym nie zrobił czegoś takiego

Dodane przez Headhunterz dnia 01-02-2009 12:45
#30

czekajcie w święta co wsadzę do katany to wam szczeny na dół pójdą.

Dodane przez baziu_19 dnia 01-02-2009 12:47
#31

Silnik od SV 650:D??

Dodane przez Headhunterz dnia 01-02-2009 12:49
#32

Nie. Nie zgadujcie, poczekajcie do gwiazdki to wam zdjęcie zrobię, albo filmik nagram jak dzisiaj Daniezowi nagrywałem o rollgasie Stage6 bo nie wierzył, że mam. Jak coś to na bikepics jest ten filmik w moim profilu xD

Dodane przez baziu_19 dnia 01-02-2009 13:05
#33

Ale do gwiazdki jest 11 miechów:o! Tak już serio, to myślę, że włożysz jakieś 180ccm (Runner albo Piaggio).

Dodane przez LMatador dnia 01-02-2009 14:19
#34

heheh ja tam nie zmieniam silnika, troche go przytuninguje, moze nawet obejdzie sie be z zmiany cylka

Dodane przez bartekkatana dnia 01-02-2009 15:05
#35

Co wy za głupoty gadacie motor piaggio jest najmocniejszym seryjnym silnikiem do skuterow i jest najbardziej podatny na tuning można tam wsadzic cylindry jak http://www.scoote...php?lang=d
Albo zrobić 2 cylindrówke
http://www.scoote...php?lang=d
Seryjny silnik katany z sportowym wydechem i wariem nie ma szans z serią piaggio a wcale dużo nie ma roboty z przekłądką tylko wiązke elektryki trzeba kupic i silnik i wszystko.Najwyżej troche trzeba będzie przerobic przy amorku ale potem można będzie sie cieszyc dynamiczniejszą jazdą a tak ps częsci tuningowe do katany są droższe niz do innych silników

Dodane przez wander dnia 01-02-2009 16:14
#36

Co wy ludzie gadacie. Zawsze jest coś za coś... co z tego ze kupicie cylinder który ma ponad 20 KM jak jego żywotność to jest 1000-1500 km a następnie nowy tłok i pierścienie które kosztują po 300-400zł. Powiem wam tak ze ciąłem się z p/g na mojej seryjnej katanie i nie było tak że mnie wciągała... wręcz przeciwnie:D

Dodane przez bartekkatana dnia 01-02-2009 16:33
#37

Wander nie 1500 tylko 500 przy słabym evo a przy takim jak dałem linc to max 300-350

Dodane przez wander dnia 01-02-2009 16:36
#38

No mojemu kumplwi w mk ..... tym ze złoconą głowicą wytrzymał 1500 km..

Dodane przez bartekkatana dnia 01-02-2009 16:41
#39

No to dosyc dużo jak na mk pro race 2 pewnie ale powinno sie co 500 wymieniac tłok

Dodane przez wander dnia 01-02-2009 17:15
#40

Wiec, co z tego ze możesz mieć cylinder co ma ponad 20 KM jak przy codziennej jeździe będziesz siedział co 10 tankowań w garażu i wymieniał tłok i pierścienie..... Dodatkowo się martwił czy możesz wyjechać w trasę gdziekolwiek aby ci się nie rozkraczył scoot gdzieś. Z takimi cylindrami to tylko na tor!!

Dodane przez baziu_19 dnia 01-02-2009 19:19
#41

Wander ma rację. Miałem okazję ścigniąć się z Piaggio NRG z kumplem z klasy. Przy moim tunie na poziomie -low do 65km/h nie ma szans, bo więcej moja nie raczy jechać.