Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: POMOCY !!!!!

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 15:18
#1

Witam
Jechałem dzisiaj motorem tak jak zawsze i nagle katana zaczeła zwalniac i coś tak jakby "piszczało" z okolicy silnika. Zatrzymałem sie i chciałem odpalić od rozrusznika, nie chce zapalić i bardzo ciężko chodzi rozrusznik jakby był rozładowany akumulator. Próbowałem od kopniaka i też nic, gdy kopne mocniej też coś "piszczy".
Podejrzewam że to może być zatarty cylek ale nie jestem pewien, może wy wiecie co to może być.
Bardzo prosze was o pomoc.
Z góry dzięki.

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 15:28
#2

Wał...? Chyba tak.

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 15:31
#3

A jakby cylek sie zatarł to jakie by były objawy :)

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 15:36
#4

Rozrusznik by miał lekko (tak samo jak kopniak) bo nie było by ciśnienia, ale jeśli coś z wałem to może też dotknąć cylek :/

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 15:53
#5

Ale jak wał poszedł to też musze cylek zdjąć i zdjąć tłoka ????

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 16:16
#6

A tak a propo jak zdjąć ten wał ????

Dodane przez stiv440 dnia 15-09-2008 16:46
#7

Najpierw sprawdz sobie cisnienie,w garze!a zdjąć to sobie możesz gatkitki przez głowe!:D:D:D żeby wyjąc wał musisz rozpołowić silnik

Edytowane przez stiv440 dnia 15-09-2008 16:49

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 16:49
#8

Koledzy nowe informacje. Przed chwilą poszedłem do garażu do motoru i próbowałem go odpalić, i udało mi się. Odpaliłem i chodzi tylko jak dodaje gazu to nie chce sie koło kręcić i coś stuka w okolicy wariatora. Od rozrusznika nadal nie odpala. Co to może być ???

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 16:51
#9

Wał :/

Dodane przez stiv440 dnia 15-09-2008 16:53
#10

No to zdejmij pokrywe i sprawdz!!! może sie nakretka poluzowała,może zcieło ząbki na przeciwtalerzu,najlepiej samemu sprawdż wtedy napisz co jest

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 17:52
#11

To nie przeciwtalerz, to będzie wał bo kumpel mial tak samo.

Dodane przez stiv440 dnia 15-09-2008 18:05
#12

ej kolego skoro ty już wiesz co sie zrypało to masz chyba dar jasnowidzenia;) może wytypujesz mi 6 cyfr w w d.lotka:D:D

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 18:11
#13

Ehhh dobra weź skończ co to może mieć wspólnego z przeciwtalerzem co? Kumpel mówił ze coś trzeszczy mu przy wario nie wiedział co się dzieje aż wkońcu nie chciał mu ruszyć skut pojechał do serwisu i wał.

I przestań wkur**ać ludzi

Dodane przez stiv440 dnia 15-09-2008 18:26
#14

przeczytaj co @kajoo20 napisał "Odpaliłem i chodzi tylko jak dodaje gazu to nie chce sie koło kręcić i coś stuka w okolicy wariatora." pozatym mam prawo wypowiedzi ,chociaż możesz się z tym nie zgadzać !!! i to ty nie wku...aj ludzi gów....adzie,widać że się nie za bardzo znasz

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 19:01
#15

No to proszę masz szanse się popisać i nie zrobić z siebie idioty, powiedz co sie dzieje z jego skutem?

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 19:31
#16

Uspokujcie sie :) Koło przeciwtalerza jest taka mała zębatka (to chyba od rozrusznika ale nie jestem pewien) jest bardzo obluzowana. A z przeciwtalerzem jest wszystko ok.

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 19:44
#17

Odpowie mi ktoś czy bedziecie sie dalej wyzywać ????

Dodane przez stiv440 dnia 15-09-2008 19:57
#18

Tak ta zebatka z takimi "zapadkami"służy do rozruchy nożnego(kopniak) musisz dokręcić nakrętke bo teraz lata całe wario,musisz dokręcić nocno,żeby sie ponownie nie poluzowała i będzie git

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 20:32
#19

A zebatka od kopniaka nie powinna byc na zebatce tej obok większej. Bo u mnie nie byla na niej.
P.S Czym moge zaprzeć obudowe od wariatora żeby mi sie nie kręciło.

Dodane przez Mabex1 dnia 15-09-2008 21:17
#20

E...EE....EEE.. KOLEDZY JA TEZ TAK MIAŁEM W SWOJEJ KATANCE TO SA ODZNAKI ZACIERANIA ZE JEDZIESZ NA MAXXXA A TU TAKI PISK I GASNIE NORMALNIE ZACIERA SIE

Dodane przez Mabex1 dnia 15-09-2008 21:18
#21

a tak ogulnie masz wodniaka??????

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 22:16
#22

Tak mam, ale dlaczego nie chce obrócić kołem i coś stuka, gdyby wal był zrąbany to chyba by nie odpalił. Wariator nie ma żadnych luzów.
Może to wina sprzegła.

Edytowane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 22:19

Dodane przez x1x1x1 dnia 15-09-2008 22:24
#23

A długo musisz kręcić/kopać by odpalić?

Dodane przez kajoo20 dnia 15-09-2008 22:25
#24

Od rozrusznika nie odpali:(. Od kopa za 1 razem pali.

Edytowane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 16:30

Dodane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 16:34
#25

Siema
Dzisiaj odpaliłem motor od kopa i zdjołem dekiel. W okolicy waria coś stuka co jakies 2s. Motor nie chce sie wkręcić na obroty i chyba dlatetego sprzęgło nie pracuje. Prosze was o pomoc.

Dodane przez x1x1x1 dnia 16-09-2008 17:02
#26

Rozkręć sprzęgło to zobaczysz, szczerze to nie mamy co celować bo na przykład powiem to a będzie co innego.

Dodane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 17:07
#27

Ale co mi da jak rozkręce sprzegło, motor nie wkreca sie na obroty daje mu gazu na cala manetke i nic.
A jak zablokować wario żeby odkręcić nakrętke ????

Dodane przez baziu_19 dnia 16-09-2008 17:23
#28

Najlepiej to kluczem pneumatycznym, ale jak nie masz to możesz kupić specjalną blokade. Możesz także próbować zablokować go płaskim pilnikiem, czy czymś podobnym, ale nie polecam tego sposobu.

Dodane przez Daniez dnia 16-09-2008 17:28
#29

kajoo20 będziesz się pierniczył z kluczami. Jedziesz sobie na legalu do serwisu wymiany opon/kół i typ ci wziknie pneumatem ty se zrobisz na miejscu on ci zakręci ładnie się uśmiechniesz i podzękujesz i już nawet nic nie zabulisz. Ja tak ostatnio zrobiłem jak zmieniałem rolkiB):D

Dodane przez baziu_19 dnia 16-09-2008 17:36
#30

Dobry sposób:). Też tak zrobie, bo za kilka dni wymieniam rolki i przeciwtalerz:DB)

Dodane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 17:42
#31

[quote]baziu_19 napisał/a:
ale jak nie masz to możesz kupić specjalną blokade.
A nie wiesz gdzie moge takie coś dostać ????

Dodane przez baziu_19 dnia 16-09-2008 17:44
#32

Proszę:
http://skutercent...ts_id=1876

Dodane przez Daniez dnia 16-09-2008 17:58
#33

To to samo co buś zablokował oczkową 32 ale nie wiem ile taka kosztuje w żelaznym

Dodane przez baziu_19 dnia 16-09-2008 18:14
#34

Zauważ, że ta blokada jest wąsko ścienna. Nie wiem, czy gdybyś zablokował zwykłym kluczem, to zmieściłby się w środek drugi.

Dodane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 20:06
#35

To wtedy nasadową 17-stką :) chyba tak. Ale nadal niewiem co może być przyczyną takiego stukania :|

Dodane przez Daniez dnia 16-09-2008 20:46
#36

baziu_19 wszystko się daB) już tak robiłem. Ale ta blokada to nie głupi pomysł żebym se ją zrobił??

EDIT: Wystarczy mieć nasadkową 32...upierniczyć z 1cm i kawałem prentu przyspawać do 1 ze ścianek jako rączkęB)

Edytowane przez Daniez dnia 16-09-2008 20:50

Dodane przez Headhunterz dnia 16-09-2008 22:14
#37

Ja wsadzam śrubokręt krzyżakowy pomiędzy zębatke rozrusznika a zębatkę na wale i odkręcam normalnym kluczek, polecam naprawdę działa tylko śrubokręt musi być z plastykową obudową

Dodane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 22:28
#38

Taaaaa ja tak już próbowałem to urąbałem ząbka na zębatce od rozrusznika. Może ty miałeś lżej nakrętke zakręconą.

Dodane przez Headhunterz dnia 16-09-2008 22:35
#39

YYY ja zawszę tak robie, tylka nieraz się ślizga bo za mocno dokręcam ale jak dobrze zablokuje to nie ślizga się

Dodane przez OloK dnia 16-09-2008 22:37
#40

ja odkręcam normalnie w sensie ''32'' i nasadowa 17 grzechotką najlepszy sposób jak jest kumpel w pobliżu to trzyma mi ''32'' a jak niema to klucz mam troche długi i zaczepiem go o ziemie lub o nózke butem przytrzymuje a rękami odkręcam a dokręcam to kluczem o sprzęgło zaczepiam i normalnie dokręcam ;D

Dodane przez kajoo20 dnia 16-09-2008 22:47
#41

Najlepszy sposób :D