Tytuł: Wszystko o Suzuki Katana AY WR 50 suzuki-katana.nets.pl :: Rolki do wario

Dodane przez LMatador dnia 12-09-2008 23:17
#1

mój skuter ma dobre przyspieszenie, sprężynę centralną żółtą, prawdopodobnie +15 malossi i kupiłem wario hebo ng, mam zamiar włożyć te rolki czerwone 3g. Dobrze robie? :) skuter jest zablokowany (chyba króciec, gaznik, przelozenia i kolektor)

Edytowane przez LMatador dnia 13-09-2008 08:22

Dodane przez baziu_19 dnia 13-09-2008 10:31
#2

Moim zdaniem będą za lekkie. W Katanach seryjnie są zakładane w okolicach 6g. Zamiast kupować wario, mogłeś kupić jakiś używany sportowy wydech. Weź się najpierw za jego odblokowanie. Równie dobrze mógłbyś kupić sportowy cylek 70ccm, a skuter miałby blokady i co by ci to dało?

Polecam artykuł dotyczący kolejności i odpowiedniego doboru części:

http://www.suzuki...ead_id=880

Dodane przez LMatador dnia 13-09-2008 11:28
#3

Kupiłem wario i przeciw talerz bo frezy mi się zdarły na tych częściach i ledwo 50 jechał, wcześniej mi się wszystko odkręciło podczas jazdy, więc jakie najlepiej wsadzić? Mechanik mi powiedział ze do tych czerwonych to środka się drugi komplet wkłada, chyba tam u niego wyreguluje, typ się zna ma warsztat

Używaj Alt!!!! Zaczynaj zdanie z dużej litery!!!!! Naucz się wreszcie pisać!!!!! images39.fotosik.pl/10/eb6ee34ff85cd930.gif

Edytowane przez Daniez dnia 14-09-2008 08:14

Dodane przez baziu_19 dnia 13-09-2008 22:01
#4

@LMatador jak piszesz posty na tym forum, to zastanawiaj się nad jego treścią i buduj zrozumiałe zdania! Nie wiem, czy na tych nowych częściach jechał ci 50, czy na starych. Nie powiem ci jakie rolki najlepiej kupić, ale możesz sam przystąpić do testowania w tym przedziale wagowym:
http://sklep.miel...e43a1a20f5

Dodane przez LMatador dnia 14-09-2008 15:01
#5

Ok. Sorry na szybko tego posta pisałem u kolegi. Opisze dokładnie wszystko po kolei. Skuter jezdził 65, w porywach do 70 km/h. Raz jechałem i mi się śruba na wariatorze odkręciła. Frezy na wario i na przeciwtależu całkiem się zdarły. Przykręciłem to wszystko, ale od tej pory motor ledwo 55 wyciąga, więc kupiłem nowy przeciwtależ i wariator. Mam teraz Hebo NG i nie wiem jakie rolki najlepiej założyć. Mechanik mi powiedział, żę w te czerwone plastikowe krążki się wkłada metalowe rolki. Jakie najlepiej założyć? mam 4.1g, 4.9g i 5.5g, 3 komplety

Dodane przez Daniez dnia 14-09-2008 15:09
#6

Te plastikowe krążki to się nazywają "kopertami rolek" No to jak masz 3 komplety to co stoi na przeszkodzie wyprobować wszystkie i zobaczyć na których chodzi najlepiej??? Dla ciebie.

Dodane przez LMatador dnia 14-09-2008 15:16
#7

Ok. Pewnie tak zrobię, tylko nie wiem czy mi zechcą 3 razy rozkręcać wszystko :)

Dodane przez LMatador dnia 15-09-2008 17:01
#8

Wariator założony. Do 40 ma muła, troche lepsze przyśpieszenie, jedzie 58 km/h (a wcześniej 65 czasem 70). Chyba wsadzę stare rolki (niebieskie chyba polini 6.5g i chyba seryjne:)) i zobacze jak pójdzie.

Czy na mielochu wentylator wariatora jest mosiężny? I gdzie dostanę zembatkę do rozrusznika? (nie półksiężyc) bo nie mogę ze starteru odpalać, wogóle nie było tej zębatki :p

Edytowane przez LMatador dnia 15-09-2008 17:22

Dodane przez stiv440 dnia 15-09-2008 17:33
#9

Wentylator waria jest stalowy!!(szajs moim zdaniem,)
Taką zębatke kupisz tylko!!! w salonie lub używka na allegro

Dodane przez LMatador dnia 15-09-2008 17:54
#10

No to bida trochę, podobno mosiężny wiatrak lepszy jest. a jak leciał mi skuter na zwyklym wario 65-68, a teraz 58-60 z nowym wario to wina rolek? w starym byly chyba 6.5 a teraz mam 5.5.

Dodane przez baziu_19 dnia 15-09-2008 17:58
#11

Raczej nie rolek, bo przecież masz nowy sportowy wariator, a prędkość tak drastycznie spadła. Być może czas wymienić pasek.

Dodane przez LMatador dnia 15-09-2008 18:24
#12

aha... to aż tak poważnie jest? a po czym poznać, że pasek do wymiany?

Dodane przez baziu_19 dnia 15-09-2008 18:28
#13

Przeczytałem jeszcze raz wszystko i jednak doradze ci żebyś odblokował najpierw skuta. Nie no 5-8km/h to nie jest tak dużo. Nie wiesz ile pasek ma przebiegu?

Dodane przez LMatador dnia 15-09-2008 18:32
#14

Nie mam pojęcia... to rocznik 2001 i nie wiem czy wymieniany był. Da radę zrobić coś żeby znów te 70 szedł? Planuje się zapytac mechanika ile weźmię za rozwiercenie króćca i kolektora.

Dodane przez baziu_19 dnia 15-09-2008 18:48
#15

Jak jesteś w takiej sytuacji, że polegasz na mechaniku, to nie masz pola do popisu. Chyba, że masz dużo hajsu. Mechanicy patrzą, aby mało zrobić, a jak najwięcej zarobić. 70km/h, to jechał na oryginalnych częściach, gdzie wszystko było raczej poprawnie wyregulowane.

Jaka masz wersje Katany?,WR czy zwykłą z blokowanymi przełożeniami? Ale nie motaj sobie narazie tym głowy, bo ona jechała i tak szybciej. Ja bym spróbował jeszcze na starych rolkach.

Dodane przez LMatador dnia 15-09-2008 19:25
#16

Suzuki Katana R nie wiem czy WR, taka jak u Ciebie w avatarze, ale nie movistar więc pewnie blokowane przełożenia ma.. A co do starych rolek to chcę je założyć, na tamtych prawie 70 łapał mniej wiecej 68-69. Gaźnik mam wyregulowany, ojca dobry kolega mechanik mi wyregulował, ten mechanik to mam pewność że mi dobrze zrobił ;)

Dodane przez baziu_19 dnia 15-09-2008 19:27
#17

...Pewnie blokowancyh przełożeń nie maB)

Dodane przez LMatador dnia 15-09-2008 19:31
#18

jak jade ok 60 to słychać taki szum-pisk coś na odgłos turbosprężarki :) wydaje mi się że to przełożenia, a słyszałem że takie piszczące to że nie są blokowane:)

Dodane przez axdam42 dnia 15-09-2008 20:46
#19

Ja też dzisiaj wsadziłem Hebo NG i nowy pasek mam bo tamten pękł, wcześniej jechał ok 65 teraz v-max nic się nie zmienił ... narazie tylko raz się przejechałem ... przyspieszenie jeszcze zmalało bo z seryjnym wario bardzo rwał z 7,2 g rolkami, teraz mam to Hebo i 3 rolki 7,2 i 3 rolki cos ok 5 g (średnio ok 6g) i jedzie tak samo ... lipa poprostu miałem nadzieję na więcej ;P

Dodane przez LMatador dnia 16-09-2008 14:05
#20

ja chyba założe 6,5g...

Dodane przez Kamil dnia 16-09-2008 15:02
#21

axdam42 za ciężkie rolki dajesz ;/ hebo lub lekkie wsadzic 4-4.5gr a bedzie git jak do swoejgo hebo wlozylem 5.5g to masakra byla.

Dodane przez axdam42 dnia 16-09-2008 16:18
#22

A no ok poeksperymentuje jeszcze troche ;D dzięki Kamil

Lmatador - ja mam teraz ok 6 g i naprawde jedzie podobnie do serii nawet na niekorzyść dla Hebo ... seria troche lepiej się zbierała na rolkach 7,2 niż teraz, więc nie wsadzaj tych rolek bo nie ma sensu, mi się tak wydaje przynajmniej ;P Pozdro !

Dodane przez LMatador dnia 16-09-2008 17:46
#23

Hmm... w tej chwili mam 5.5 grama... Więc co robić? Włożyć stare? Zjeżdżone są już.. Matko radźcie :D

Dodane przez baziu_19 dnia 16-09-2008 17:50
#24

Włóż nowe, ale o tej samej wadze co stare, jak chcesz żeby ci szybciej śmigał.

Dodane przez LMatador dnia 16-09-2008 18:21
#25

Ok, a może by tak stare włożyć w koperty?

Dodane przez axdam42 dnia 16-09-2008 20:01
#26

No tak jeśli już to stare rolki włóż w nowe koperty ;P ok 20 zł kosztują może ... albo kup nowe rolki o takiej wadze i rozmiarze 17x12 ;d

Edytowane przez Daniez dnia 17-09-2008 09:03

Dodane przez LMatador dnia 16-09-2008 21:09
#27

Mam nowe koperty, przecież z wariatorem były :D a stare rolki nie były w kopertach....

Edytowane przez Daniez dnia 17-09-2008 09:02

Dodane przez axdam42 dnia 17-09-2008 12:56
#28

No to wiadomo że takich nie wsadzisz w koperty bo się nie zmieszczą ;D w komplecie z wariem miałeś chyba 3 komplety to daj któreś z tych ... nie wiem czy można kupić same rolki do Hebo do kopert ale pewnie tak .. jeśli nie to kup inne o odpowiednim rozmiarze i już ;P

Dodane przez LMatador dnia 17-09-2008 15:24
#29

Ten komplet jest najcięższy. Pewnie nowe rolki trzeba kupić ;/

Dodane przez axdam42 dnia 17-09-2008 19:08
#30

Może i tak ale wsadź najpierw inne wagi nawet te lżejsze ... kolega mówił że na lżejszych rolkach na Hebo lepiej mu jechał skuter niż na cięższych ;P ja mam taki sam problem i musze wsadzić lżejsze rolki ... ale teraz i tak zimno i nie jeżdżę :((

Dodane przez LMatador dnia 17-09-2008 20:53
#31

mam komplety takie: 4.1gram 4.9gram i 5.5gram w tej chwili mam założone 5.5, to które teraz spróbować?

Dodane przez Daniez dnia 17-09-2008 20:57
#32

Załóż 4.1g później jak ci nie będzie pasowało np. za mało v-max ale zajebisty start to se 4.9g i wtedy wypróbujesz już wszystkie i będziesz wiedział na których ci się najlepiej jeździłoB)

Dodane przez LMatador dnia 18-09-2008 05:49
#33

On i tak teraz ma doobre przyśpieszenie, wydaje mi się że nie wykorzystuje całego i tak, bo ma blokady :) sprawdzę wszystkie komplety, a jak będzię źle to kupie nowy komplet

Dodane przez axdam42 dnia 18-09-2008 13:56
#34

no i tak najlepiej ;d Pozdro

Dodane przez LMatador dnia 18-09-2008 14:41
#35

noo, i jescze blokady... :( a mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć jaką będę musiał dyszę główną kupić żeby gaźnik odblokować?

Dodane przez axdam42 dnia 18-09-2008 16:15
#36

Zalecane jest zwiększenie dyszy o 10, (jeżeli masz wersję WR to masz dyszę chyba 65 seryjną a jeżeli zwykłą to 55) ja miałem dyszę 55 a włożyłem 64, niewiele to dało ale zawsze coś ;D

Dodane przez LMatador dnia 18-09-2008 16:19
#37

To jest chyba WR, w papierach mam Suzuki Katana R

Dodane przez axdam42 dnia 18-09-2008 16:29
#38

no to dobrze ;P zmień na ok 70 dyszę w takim razie ja bym radził 72- 73 coś koło tego bo to i tak duża

Dodane przez Headhunterz dnia 18-09-2008 17:10
#39

Dodam jeszcze, że jak dajesz dysze to musisz gaźnik ustawić.

Dodane przez LMatador dnia 18-09-2008 17:19
#40

to i tak narazie na dalszy plan schodzi bo blokady inne mi jescze zostały

Dodane przez pRobako dnia 18-09-2008 19:49
#41

a jak mam zamiar kupic do katanki gaznik 17.5mm to jaka dysze najlepiej? i jak go pozniej ustawic ;? ;D

Dodane przez axdam42 dnia 18-09-2008 20:43
#42

Chodzi o regulacje ;p ...pokręcić śrubkami od powietrza i benzyny i gitara jakieś 178km/h więcej :D hehe poczytaj gdzies tematy albo zapytaj kogoś kto taki gaźnik ma, bo ja nawet nie mam nic do gadania w tym zakresie ;D Pozdro

Dodane przez LMatador dnia 18-09-2008 21:55
#43

hmm na mielochu są różne dysze główne... która będzie najlepsza do mojej katany?

Dodane przez Headhunterz dnia 19-09-2008 08:37
#44

Przeczytajcie artykuł o gaźniku i jego regulacjach, co do dyszy myślę, że 72-75 wystarczy, co do regulacji go to muszą to robić 2 osoby .

1. Stawiamy Katane na sopki i ją odpalamy
2. 10min niech se pochodzi odpalona na stopkach
3. Teraz pod jedną ze stopek podstawiamy cegłę
4. Kumpel niech gazuje na 3/4 manetki tak aby wkręciła się na obroty
5. Teraz ustawiamy dopływ powietrza oraz obroty

Nie wiem jak to opisać ale musicie wyczuć największe obroty wtedy możemy mówić że gaźnik jest ustawiony. Aha dodam że lepie bardziej doświadczona osoba niech ustawia gaźnik a ta mniej doświadczona niech gazuje.

Dodane przez pRobako dnia 19-09-2008 10:12
#45

eh ok ;] narazie wszystko z moim starym robilem (wymiana tlumnika, rolek w wario , wymiana sprzegla) ale z regulacja bym poszedl do jakiegos doswiadczonego kolesia ;]

Dodane przez LMatador dnia 19-09-2008 15:01
#46

A jaki rozmiar tych dysz?

Dodane przez axdam42 dnia 19-09-2008 16:27
#47

A do seryjnego gaźnika ? I WR masz czy zwykłą ?

Edytowane przez Daniez dnia 19-09-2008 18:07

Dodane przez LMatador dnia 19-09-2008 16:46
#48

Jak wyżej pisałem w papierach mam Suzuki Katana R, ale czy WR to nie wiem...

Dodane przez axdam42 dnia 20-09-2008 15:15
#49

no w takim razie daj dysze ok 72 i już

Dodane przez LMatador dnia 20-09-2008 16:16
#50

OK :) a czy to znaczy że mam Katanę WR Movistar?

Dodane przez OloK dnia 20-09-2008 19:50
#51

movistar to znaczy ze niema blokowanych przełożen i ma malowanie telefonica movistar tak jak np cbrki w repsolu

Dodane przez axdam42 dnia 20-09-2008 20:51
#52

pewnie że nie znaczy ;p jeśli masz movistar to jest niebieskie malowanie z napisami TELEFONICA MOVISTAR żółtymi, takie sportowe malowanie :D masz LC czy AC ??

Dodane przez OloK dnia 20-09-2008 21:21
#53

jak telefonica to chyba by była LC ale niewiem ;D

Dodane przez LMatador dnia 20-09-2008 22:53
#54

Ja mam malowanie takie jak GSX-R takie biało niebieskie, LC

Dodane przez x1x1x1 dnia 20-09-2008 23:40
#55

Czyli WR-ka... też nie powinna być blokowana...

Dodane przez Daniez dnia 21-09-2008 10:23
#56

WR jest blokowana na przełożeniach!! Tylko ma większą dysze o 10 , gaźnik 14mm i większe talerze sprzęgła

Edytowane przez Daniez dnia 21-09-2008 10:24

Dodane przez axdam42 dnia 21-09-2008 10:36
#57

no dokładnie tak jak napisał Daniez ;p ale jeśli ma LC to jest WR a jeśli AC to jest R ... czy tak nie jest ??

Dodane przez LMatador dnia 21-09-2008 21:45
#58

Chłodzony cieczą jest, ale w papierach jest napisane Katana R :D widocznie ktoś literę W zgubił :P hehe a przełożenia od 60 km/h taki miarowy pisk wydają, nawet przyjemny dla uszu coś jak by turbina :P hehe

Edytowane przez Daniez dnia 22-09-2008 15:13

Dodane przez axdam42 dnia 22-09-2008 11:16
#59

Ale te późniejsze wersje chyba wszystkie mają R oznaczenie niezależnie od tego czy jest LC czy AC ja tam nie wiem ale ja mam zwykłą i chłodzoną cieczą i mam w papierach AY 50 W ;P

Edytowane przez Daniez dnia 22-09-2008 15:37

Dodane przez LMatador dnia 22-09-2008 16:42
#60

no to dziwnie wszystko jest :P mój sprowadzany jest, i pisało Katana R

Dodane przez OloK dnia 22-09-2008 17:20
#61

to ja juz sam niewiem :D

Dodane przez axdam42 dnia 22-09-2008 20:48
#62

No dziwnie, dziwnie ale tak sobie Suzuki wymyśliło i tak ma być ;P

A czy nie jest tak że wszystkie wersje R w nowej budzie są chłodzone cieczą ?
W starych budach nie było R, jak sportowa to tylko chłodzona cieczą czyli tylko WR i zwykła W. Każda sportowa była chłodzona cieczą. Ale jak z nowymi to przyznam, że nie wiem ...

Dodane przez OloK dnia 22-09-2008 20:57
#63

temat jest o rolkach a my gadamy o Wersjach Katany :D

Dodane przez tomek_kr dnia 23-09-2008 21:17
#64

Wersja R to wersja sportowa ael chłodzona powietrzem!! Natoist wersja WR to wersja sportowa ael chłodzona cieczą... zarówno w starej jak i w nowej budzie są R-ki i WR-ki